Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har vært plaget med en periodisk høy susing fra høyttalerne, som hadde sitt utspring fra Lavardin. Susingen kom og gikk som om noen slo på og av en bryter. Susingen var til stede selv om jeg koblet fra alt på forsterkeren og slukket alt rundt den. Prøvde også med strømfilter, uten at det hjalp. Holdt på å bli gal og har hatt Lavardin på velvillig utlån til @pelsjeger for å sjekke om det lå på min kurs. Hos pelsjeger var forsterkeren helt stille og konkluderte derfor med at det var meg det var noe feil med.

Uansett: etter at jeg koblet til Auralic'en har det blitt helt stille og susingen er borte. Mystiske greier.... Mulig det var den gamle Pioneer CD spilleren som sto frakoblet forsterkeren, men koblet til strøm, som støyet inn på nettet. Ikke vet jeg.

Annet alternativ er jo selvfølgelig at Lilli Bendriss har kjørt forbi huset.

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    i forhold til susing, du benytter samme forsterker med Auralic?

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og kanadiske Jesse Marchant ga ut et fantastisk selvtitulert album. Ikke så mye å høre fra den karen etter dette - ikke den store sangeren - men det første albumet er vel verdt å lytte til.

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    36.024
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Og kanadiske Jesse Marchant ga ut et fantastisk selvtitulert album. Ikke så mye å høre fra den karen etter dette - ikke den store sangeren - men det første albumet er vel verdt å lytte til.

Ukjent, skal sjekkes, takk for heads up. (y)

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da er jeg i Narvik for å levere bilen, som er solgt. Så nå gjelder det å huske barnelærdommen: møter man på urinnvånerne i Narvik gjelder det å holde seg rolig, unngå blikkontakt og rygge sakte bort, mens man gjør seg stor. 😉

IMG_8424.jpeg

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    IMG_8425.jpeg

Er bare litt godmodig erting…. Tenkte at gang- og sykkelvegen var noe jævlig krøkkete, før jeg forsto at jeg nok gikk langs toglinja. Spennende saker, har jo ikke sånt i Tromsø. 😊

Sist redigert:

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.928
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Min "første" svigerfar holdt jernbanen mellom Narvik og Kiruna ved like. Jeg likte både byen og folkene godt. Generelt opplevde jeg en litt annen type gjestfrihet og mindre egoisme enn på østlandet. Kom sikkert langt nok unnafra til at jeg ikke fikk spørsmålet om kor æ trudde æ va fra. Var verre med folk fra utsiden av bygrensa merka jeg meg, en viss stedspatriotisme ute å gikk blant mine svigerbrødre den gang. Harstad var visst forresten et høl😄
    Grattis med salget av bil 👍

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Min "første" svigerfar holdt jernbanen mellom Narvik og Kiruna ved like. Jeg likte både byen og folkene godt. Generelt opplevde jeg en litt annen type gjestfrihet og mindre egoisme enn på østlandet. Kom sikkert langt nok unnafra til at jeg ikke fikk spørsmålet om kor æ trudde æ va fra. Var verre med folk fra utsiden av bygrensa merka jeg meg, en viss stedspatriotisme ute å gikk blant mine svigerbrødre den gang. Harstad var visst forresten et høl😄
    Grattis med salget av bil 👍
    Ja, er noen bykamper ute og går. Fellesnevneren er vel at alle disser Harstad. 😉

Og takk! Har solgt dieselmonsteret for å gå elektrisk igjen. Er billig bilfrakt med tog fra Narvik til Drammen (typ 4000 kroner), så den gikk sørover. Dieseldyret vil bli savnet, var en kanon bil. Var imidlertid primært kjøpt for turene til Oulu til alle årstider, også på svarteste vinteren. Det vil imidlertid bli atskillig førre av disse turene fremover, så da solgte vi to brukte biler og reduserte bilparken til en ny elbil. Faktisk første gangen i livet jeg har kjøpt en ny bil. 😊

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Ja, er noen bykamper ute og går. Fellesnevneren er vel at alle disser Harstad. 😉

Og takk! Har solgt dieselmonsteret for å gå elektrisk igjen. Er billig bilfrakt med tog fra Narvik til Drammen (typ 4000 kroner), så den gikk sørover. Dieseldyret vil bli savnet, var en kanon bil. Var imidlertid primært kjøpt for turene til Oulu til alle årstider, også på svarteste vinteren. Det vil imidlertid bli atskillig førre av disse turene fremover, så da solgte vi to brukte biler og reduserte bilparken til en ny elbil. Faktisk første gangen i livet jeg har kjøpt en ny bil. 😊
    Får ikke lov til å disse Harstad. Vi gjør så godt vi kan og er stort sett vennlig i forhold til våre naboer😎

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nei det er helt klart at når det kommer til de nordnorske byene så må man ha Jernbane for å være noe.. :p

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.869
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har ellers vært noe stille i tråden - og rundt omkring - noe som skyldes et besøk hos vårt eminente helsevesen på våren/begynnelsen av sommeren. Suser imidlertid frisk og rask avgårde igjen, men med litt kortere tykktarm. Mitt indianernavn har dessverre nå gått fra «Vakre Gardin« til «Lille Tarm». Her dokumentasjon fra en lett og ledig postoperativ gange.

IMG_0017.jpeg

Har også sett lyset….

IMG_8360.jpeg

…på mer enn én måte.

IMG_8432.jpeg

Er en Magnat RV2 som jeg tok i innbytte på Lavardin. Er generelt mye rør med meg, men første gang jeg har rørforsterker i hus, noe som har vært en positiv opplevelse med høyttalerne.

Og den ellers aldeles strålende Auralic Vega’en er solgt til @vim, og godt å se at den blir verdsatt i et møblert hjem.
    Inn har det kommet en Node Icon. Var et poeng for meg å redusere ambisjonene, ha HDMI, men at det var noenlunde vettig kvalitet på streameren.

IMG_8431.jpeg

Tanken var å selge Magnat videre og også høyttalerne. Tenkte å gå for et enkelt, lettbetjent og rimeligere oppsett sammen med Icon, men har nå blitt usikker. Høyttalerne er jo nettopp beregnet på rørforsterkere og det hører jeg at stemmer. Sammen med Magnat RV2 spiller det meget bra. Er også alt for gode høyttalere til å dumpe - tror jeg bare vil angre.

Men….skal rørforsterkeren beholdes må jeg finne en løsning på TV-lyden. Kan ikke sitte å svi av rør på Dagsrevyen. Heller vel til å kjøpe meg et sett Argon Forte 4 for å ha på benken, koblet optisk fra Node.

IMG_1507.jpeg

Men jeg får se.… Alt er jo relativt, her i huset. 😉

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn