Har ellers vært noe stille i tråden - og rundt omkring - noe som skyldes et besøk hos vårt eminente helsevesen på våren/begynnelsen av sommeren. Suser imidlertid frisk og rask avgårde igjen, men med litt kortere tykktarm. Mitt indianernavn har dessverre nå gått fra «Vakre Gardin« til «Lille Tarm». Her dokumentasjon fra en lett og ledig postoperativ gange.
Har også sett lyset….
…på mer enn én måte.
Er en Magnat RV2 som jeg tok i innbytte på Lavardin. Er generelt mye rør med meg, men første gang jeg har rørforsterker i hus, noe som har vært en positiv opplevelse med høyttalerne.
Og den ellers aldeles strålende Auralic Vega’en er solgt til
@vim, og godt å se at den blir verdsatt i et møblert hjem.
Inn har det kommet en Node Icon. Var et poeng for meg å redusere ambisjonene, ha HDMI, men at det var noenlunde vettig kvalitet på streameren.
Tanken var å selge Magnat videre og også høyttalerne. Tenkte å gå for et enkelt, lettbetjent og rimeligere oppsett sammen med Icon, men har nå blitt usikker. Høyttalerne er jo nettopp beregnet på rørforsterkere og det hører jeg at stemmer. Sammen med Magnat RV2 spiller det meget bra. Er også alt for gode høyttalere til å dumpe - tror jeg bare vil angre.
Men….skal rørforsterkeren beholdes må jeg finne en løsning på TV-lyden. Kan ikke sitte å svi av rør på Dagsrevyen. Heller vel til å kjøpe meg et sett Argon Forte 4 for å ha på benken, koblet optisk fra Node.
Men jeg får se.… Alt er jo relativt, her i huset.