|
Hva synes du om Moon?Og hifi, ja..... Har kjøpt meg en brukt Neo Ace i første omgang for å teste lyden av Moon.
Vis vedlegget 572270
Kjøpte den som sagt kun for å teste "huslyden" og visste at den ble i underkant for å drive SF Olympica. Fra andre kilder og tester kunne jeg uansett ane en viss fellesnevner i måten Moon ble beskrevet og hadde lyst til å prøve.Hva synes du om Moon?Og hifi, ja..... Har kjøpt meg en brukt Neo Ace i første omgang for å teste lyden av Moon.
Vurderer å teste en phono pre-amp fra dem..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lurer på om du har fått samme forholdet til Moon som jeg har til Cyrus...? Har kvittet meg med Cyrus to ganger tidligere for å "oppgradere" for så å selge igjen og gå tilbake til Cyrus. Jeg er rimelig sikker på at Cyrus nå erkommet for å bli her i husetSkal bare tilføye at jeg har et stort hjerte for Norma og Revo IPA 140 (har også hørt pre og effekt fra Norma), som objektivt sett er den beste forsterkeren jeg har hatt i hus. Har ikke dedikert lytterom og til min bruk er nok Moon et bedre valg. Moon kombinerer på mange måter Norma og Naim, som jeg også liker utrolig godt. ������
Helt santOg blir så grinete når noen klager over «den oppvoksende generasjon». De har så mye bedre kontroll enn vi (45-50+) var i nærheten av å ha på samme alder. Ting går fremover, ikke bakover.
Jeg hjalp til med redigeringen Einstein«Musikalsk» er jo et slitent uttrykk, men man kjenner det igjen med Naim, det er vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er...![]()
Hehe, ja, Naim liker jeg også utrolig godt og ville faktisk kun prøve Moon, før jeg eventuelt gikk "all in" med Naim. Vil holde meg til en produsent som kan levere en god kjede basert på streaming, for lat til annet. Har også (kanskje) en litt tøvete tanke om at man oppnår de beste resultater og synergier ved å holde seg til en produsent, og vil ikke mikse streamer her og forsterker der og liker app-styring da det er praktisk og gjør at ihvertfall jeg hører langt mer musikk. Naim/Moon er absolutt på samme banehalvdel og har svært meget til felles, etter min ringe oppfatning.Jeg hjalp til med redigeringen Einstein«Musikalsk» er jo et slitent uttrykk, men man kjenner det igjen med Naim, det er vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er...![]()
![]()
Aurora er ikke for meg, smaken er forskjellig.
Har siklet på en "ta vare på" Alfa Romeo i mange år. Er det kun rengjøring som gjorde susen med emblemet og hvilken modell har du.... om jeg tør spørre?
S
Kos deg med Moon, helt sikkert bra saker ..... det ogsåHehe, ja, Naim liker jeg også utrolig godt og ville faktisk kun prøve Moon, før jeg eventuelt gikk "all in" med Naim. Vil holde meg til en produsent som kan levere en god kjede basert på streaming, for lat til annet. Har også (kanskje) en litt tøvete tanke om at man oppnår de beste resultater og synergier ved å holde seg til en produsent, og vil ikke mikse streamer her og forsterker der og liker app-styring da det er praktisk og gjør at ihvertfall jeg hører langt mer musikk. Naim/Moon er absolutt på samme banehalvdel og har svært meget til felles, etter min ringe oppfatning.Jeg hjalp til med redigeringen Einstein«Musikalsk» er jo et slitent uttrykk, men man kjenner det igjen med Naim, det er vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er...![]()
![]()
Har siklet på en "ta vare på" Alfa Romeo i mange år. Er det kun rengjøring som gjorde susen med emblemet og hvilken modell har du.... om jeg tør spørre?
S
Du må ikke spørre om bil, da blir jeg sittende fast i tastaturet og stopper ikke.....
Jeg har en 159TI. Denne:
Vis vedlegget 573765
TI-utgaven er originalt senket og har strammere understell, TI-styling innvendig og utvendig (bl.a. originale sideskjørt, Brembo-bremser, lær sportsinteriør og sportsstoler, sort taktrekk m.v.)
Emblemet på bakluka fungerer også som bryter, så har byttet hele bryteren. Er veldig greit å få rimelige originaldeler til bilen på nett og bestilte fra England. Gikk under en uke, så var den levert.
Kjører ca 40 000 km i året, så valget ble i sin tid en 2.0 dieselmotor. Skulle jeg kjøpt for kos og å ta vare på, er vel bensin et bedre valg.
En bil å bli "glad" i, og som vel ble bygget ut fra følgende prioriteringer:
1. Den skal være vakker å se på og god å kjøre.
2. Resten driter vi i.
Har også en annen "sportslig" bil av tysk fabrikat, fin bil det også, men er som å ratte et halvfullt badekar versus Alfa'en.
Vil bare opplyse at punkt 2 ikke referer til en generelt dårlig byggekvalitet, var mer en referanse til at det praktiske ikke akkurat er satt i høysetet og at den ikke er helt gjennomtenkt på detaljnivå. Det er f.eks. ikke noe håndtak på bakluka, så man må lirke kleptopølsene inn under nedkanten, eller løfte i bakpusseren. Tanken til vindusspylervæske er også på rundt 3,8 liter, så kjører til stadighet rundt med skvetter av vindusspylervæske. Cruise-kontrollen er en vits (ikke ment å skulle brukes), ingen koppholdere, innlastingen i bakluka er alt annet enn enkel, osv.Kos deg med Moon, helt sikkert bra saker ..... det også1. Den skal være vakker å se på og god å kjøre.Jeg hjalp til med redigeringen Einstein«Musikalsk» er jo et slitent uttrykk, men man kjenner det igjen med Naim, det er vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er...![]()
![]()
S
2. Resten driter vi i.
Fin bil du har der, og likte godt beskrivelsen av kontrasten, badekaret.
1. Helt enig
2. Denne holder meg igjen, dessverre.
S
Ja, har vært inne på tanken, men tror det vil helle ungen ut med badevannet. Tror jeg - i første omgang - vil se etter noe som har nok med 50W.Vis din Moon i dag kan brukes som preamp så finnes det jo mange effekt trinn der ute som du kan prøve og få mye glede av.. Jeg vet man blir uglesett om man Nevner MI, men finner du noe brukt fra den kanten fås det jo både billig og kjapt.. Lydmessig så vet jeg det vil imponere..
Hør med RP i Tromsø.. Han har jo MI22 beistet stående.. Kanskje låne og teste? What can go wrong?
Eller prøv et kraftig klasse d trinn, din Moon vil nok gi noe av Moon lyden du liker med det også![]()
Er nøye med å utforme tråden med minste felles multiplum...Lurte litt på hva som var hva, så bra å få fasiten. 8)
Nei, ikke bytte, men ble kjøpt for å teste mer kraft på SF Olympica 3.Og hva er så dette?
Enda et bytte, eller noe "i tillegg"?![]()
Og hva er resultatet?Nei, ikke bytte, men ble kjøpt for å teste mer kraft på SF Olympica 3.Og hva er så dette?
![]()
ASR Emitter 1. En flott og nett liten 60 kg’s integrert forsterker. Virkelig en lydmessig V8, men tror den passer bedre til annet enn SF.Og hva er resultatet?Nei, ikke bytte, men ble kjøpt for å teste mer kraft på SF Olympica 3.Og hva er så dette?
![]()
Kan ikke si jeg kjenner igjen den forsterkeren, men hvis størrelsen sier noe om hva den leverer gjetter jeg det ble liv... [emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Du vet det vel best, som har skoen på. Men hvorfor passer ikke Emitter?ASR Emitter 1. En flott og nett liten 60 kg’s integrert forsterker. Virkelig en lydmessig V8, men tror den passer bedre til annet enn SF.Og hva er resultatet?Nei, ikke bytte, men ble kjøpt for å teste mer kraft på SF Olympica 3.Og hva er så dette?
![]()
Kan ikke si jeg kjenner igjen den forsterkeren, men hvis størrelsen sier noe om hva den leverer gjetter jeg det ble liv... [emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk![]()
Slik jeg hører ASR er den litt på samme banehalvdel som SF med en litt mørkere og analog spillestil. Den er litt tung og noe treg i sessen. Med SF synes jeg det i sum blir litt tregt, og tror derfor den passer bedre med noe åpnere og kvikkere enn SF O3. Men man er på nivået hvor smak trer inn.Du vet det vel best, som har skoen på. Men hvorfor passer ikke Emitter?ASR Emitter 1. En flott og nett liten 60 kg’s integrert forsterker. Virkelig en lydmessig V8, men tror den passer bedre til annet enn SF.Og hva er resultatet?
Sent from my iPhone using Tapatalk![]()
Selv har jeg en blanding av Luxman og Audio Valve. Det synes jeg passer bra sammen med Sf.![]()