|
Musikkanmeldere liker som kjent å lide. De elsker jo å slakte plater i så fantasifulle vendinger som mulig, er det ikke sånn da? Kanskje det ikke er tilfelle for oss hobbyanmelderne her, men vi kan jo prøve å smake litt på det eplet....Marcus skrev:Jeg vurderer nesten å bli med, selv om jeg ikke har tid, kun for å nominere Bremnes og se andre lide.
Sannsynligvis ingenting.BanjoArrne skrev:Hva er så galt med Kari Bremnes?
;DH.R skrev:for å sikre oss mot spekulative nominasjoner forslår jeg at den som nominerer også må anmelde egen plate denne heller noget tvilsomme runden ;D
RoDa skrev:Sannsynligvis ingenting.BanjoArrne skrev:Hva er så galt med Kari Bremnes?
Men de som har et anstrengt forhold til dama etter kun å ha hørt ho på hifi-messer forstår jeg.
Tror at det er annerledes for oss som har hørt på musikken før vi har forstått at ho er hifi-dronning.
Jeg kjenner flere som liker Acoustic Live med Nils Lofgren, det går nok an hvis du ikke har hørt Keith Don't Go hundreogørten ganger.
R
Once again, I rest my case. :BT skrev:Musikkanmeldere liker som kjent å lide..Marcus skrev:Jeg vurderer nesten å bli med, selv om jeg ikke har tid, kun for å nominere Bremnes og se andre lide.
Sikkert ingenting for alt eg vet, men det er vel fint lite riktig.BanjoArrne skrev:Hva er så galt med Kari Bremnes?
Der traff du hodet på spikeren!lars_erik skrev:Det var faktisk seriøst ment. Stafetten blir meningsløs om den blir ekskluderende på denne måten. Jeg mener meget om mye av musikken som nomineres av andre, men det jeg ikke liker lar jeg være å høre på.
Ser også at noen flere ganger ytrer seg negativt mot nominering av jazz. Vil jeg nominere en jazz-plate, så bestemmer jeg det selv.
Tar du dette Bremnesskriveriet så alvorlig at du tolker det slik at det er forsøk på eksludering av enkelte artister og sjangre?lars_erik skrev:Det var faktisk seriøst ment. Stafetten blir meningsløs om den blir ekskluderende på denne måten. Jeg mener meget om mye av musikken som nomineres av andre, men det jeg ikke liker lar jeg være å høre på.
Ser også at noen flere ganger ytrer seg negativt mot nominering av jazz. Vil jeg nominere en jazz-plate, så bestemmer jeg det selv.
Akkuratrolfozzy skrev:Jeg liker godt og høre på jazz av og til. Men og skrive noe om hva det er som er bra, det er vanskelig når det gjelder jazz.
Men det er vel det når det gjelder all musikk egentlig.......hm.
Eg sa vel en eller annen gang at eg var skeptisk til å ha med jazzplater. Dette mest fordi eg betviler "verdien" i anmeldelsene. Sjøl er eg vannvittig mykje meir glad i jazz, enn masse av det som har vært nominert, men eg ville fått problemer med å anmelde jazzplater. Kunnskaper, referanserammer etc innen jazz. er i beste fall marginale for mitt vedkommende, og eg har tross alt noen jazzplater stående...lars_erik skrev:Tar absolutt en spøk, men kommentarer om blant annet jazz er ikke spøkefult ment. Og om det legges føringer om hva som skal nomineres- annet enn tema- blir det meningsløst.
Men spøk, det er helt ok![]()
hva om jeg har lyst til å leke martyr og anmelde skiva?BT skrev:Det går litt tregt med påmeldingen her nå. Vi bør jo ha 24 med så vi kan lage en advendskalender av det...
Hvis det er Kari Bremnes som hindrer folk i å medle seg på så kan jeg melde meg frivillig til å gå henne under huden, så slipper dere andre å engste dere for det.
Når sola snur er det mørkt og kaldt. Du får prøve noe svart metal. Nattefrost passer sikkert bra.Roberten skrev:Eros har nominert den eneste juleskiva jeg eier, og jeg sliter med å bestemme meg for hva som ligger i sola snur musikk.
Virker å være en hyggelig fyr han der:BT skrev:Når sola snur er det mørkt og kaldt. Du får prøve noe svart metal. Nattefrost passer sikkert bra.Roberten skrev:Eros har nominert den eneste juleskiva jeg eier, og jeg sliter med å bestemme meg for hva som ligger i sola snur musikk.
Det er vel omtrent sånn som tidligere frontfigur i gorgoroth har endt opp nå ;Drolfozzy skrev:Du har kanskje en legning mer i retning av viser, rødvin og dryppende stearinlys?
Og trekker du på han strømpebukser har du Ritchie Blackmore.Townes skrev:Det er vel omtrent sånn som tidligere frontfigur i gorgoroth har endt opp nå ;Drolfozzy skrev:Du har kanskje en legning mer i retning av viser, rødvin og dryppende stearinlys?
Jøssenavn, nå lo jeg så appelsinjuicen kom skytende ut gjennom nesen.rolfozzy skrev:Og trekker du på han strømpebukser har du Ritchie Blackmore.Townes skrev:Det er vel omtrent sånn som tidligere frontfigur i gorgoroth har endt opp nå ;Drolfozzy skrev:Du har kanskje en legning mer i retning av viser, rødvin og dryppende stearinlys?
Her er noen kandidaterRoberten skrev:Eros har nominert den eneste juleskiva jeg eier, og jeg sliter med å bestemme meg for hva som ligger i sola snur musikk.
Music from where the sun never shines?Roberten skrev:Eros har nominert den eneste juleskiva jeg eier, og jeg sliter med å bestemme meg for hva som ligger i sola snur musikk.
Det er hva du forbinder med det RobertenGjestemedlem skrev:Music from where the sun never shines?Roberten skrev:Eros har nominert den eneste juleskiva jeg eier, og jeg sliter med å bestemme meg for hva som ligger i sola snur musikk.
Townes skrev:Virker å være en hyggelig fyr han der:BT skrev:Når sola snur er det mørkt og kaldt. Du får prøve noe svart metal. Nattefrost passer sikkert bra.Roberten skrev:Eros har nominert den eneste juleskiva jeg eier, og jeg sliter med å bestemme meg for hva som ligger i sola snur musikk.
![]()
Roberten skrev:Ah, takk for oppklaringen, Fingern ! Det er med andre ord en mye videre stafett enn det jeg først trodde. Gode ting.
Legger du an på meg ?RoDa skrev:Roberten skrev:Ah, takk for oppklaringen, Fingern ! Det er med andre ord en mye videre stafett enn det jeg først trodde. Gode ting.
....og hvorfor det er så mye videre der sola aldri skinner kan vi bare lure på.... :-X
Prøv med tomatjuice neste gang så blir du en skikkelig dødsrocker skal du se.Roberten skrev:Jøssenavn, nå lo jeg så appelsinjuicen kom skytende ut gjennom nesen.rolfozzy skrev:Og trekker du på han strømpebukser har du Ritchie Blackmore.Townes skrev:Det er vel omtrent sånn som tidligere frontfigur i gorgoroth har endt opp nå ;Drolfozzy skrev:Du har kanskje en legning mer i retning av viser, rødvin og dryppende stearinlys?
Åh, flørten! :-*Roberten skrev:Legger du an på meg ?RoDa skrev:Roberten skrev:Ah, takk for oppklaringen, Fingern ! Det er med andre ord en mye videre stafett enn det jeg først trodde. Gode ting.
....og hvorfor det er så mye videre der sola aldri skinner kan vi bare lure på.... :-X
I morgen forleden dag var i dag i går, hva skjer?65finger skrev:utsetter trekningen til i morgen kveld, litt mye styr i forbindelse med hjemkomsten fra florida. det betyr at flere kan melde seg på