Albumstafetten Jule, desember og sola snur-runden

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Nå må du ikke få RoDa til å skifte plate her!! ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
.Marcus skrev:
Jeg vurderer nesten å bli med, selv om jeg ikke har tid, kun for å nominere Bremnes og se andre lide.
Musikkanmeldere liker som kjent å lide. De elsker jo å slakte plater i så fantasifulle vendinger som mulig, er det ikke sånn da? Kanskje det ikke er tilfelle for oss hobbyanmelderne her, men vi kan jo prøve å smake litt på det eplet...

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
BanjoArrne skrev:
Hva er så galt med Kari Bremnes?
Sannsynligvis ingenting.
Men de som har et anstrengt forhold til dama etter kun å ha hørt ho på hifi-messer forstår jeg.
Tror at det er annerledes for oss som har hørt på musikken før vi har forstått at ho er hifi-dronning.

Jeg kjenner flere som liker Acoustic Live med Nils Lofgren, det går nok an hvis du ikke har hørt Keith Don't Go hundreogørten ganger.

R

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
H.R skrev:
for å sikre oss mot spekulative nominasjoner forslår jeg at den som nominerer også må anmelde egen plate denne heller noget tvilsomme runden ;D
;D

Dette kan være noe å tenke på for kommende runder.
Ofte er det en grunn bak nominasjonene, og det er tydelig at slakt blir mer og mer populært, så kanskje meningene bak nominasjonen kan komme tydeligere frem på den måten?

Jeg føler helt klart at skal jeg nominere en KB-plate så bør jeg forklare hvorfor. ;)

R

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
RoDa skrev:
BanjoArrne skrev:
Hva er så galt med Kari Bremnes?
Sannsynligvis ingenting.
Men de som har et anstrengt forhold til dama etter kun å ha hørt ho på hifi-messer forstår jeg.
Tror at det er annerledes for oss som har hørt på musikken før vi har forstått at ho er hifi-dronning.

Jeg kjenner flere som liker Acoustic Live med Nils Lofgren, det går nok an hvis du ikke har hørt Keith Don't Go hundreogørten ganger.

R

Ser og forstår den.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.174
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Hva er dette egentlig? Albumstafetten, eller " Vi er tøffe karer med hår og lenker, og Kari Bremnes er dritt-tråden"? ???

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Der er nok like mye "vi som herper tråden med å snakke konstant om Kari" ;D ;D

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.174
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Det var faktisk seriøst ment. Stafetten blir meningsløs om den blir ekskluderende på denne måten. Jeg mener meget om mye av musikken som nomineres av andre, men det jeg ikke liker lar jeg være å høre på.

Ser også at noen flere ganger ytrer seg negativt mot nominering av jazz. Vil jeg nominere en jazz-plate, så bestemmer jeg det selv.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
lars_erik skrev:
Det var faktisk seriøst ment. Stafetten blir meningsløs om den blir ekskluderende på denne måten. Jeg mener meget om mye av musikken som nomineres av andre, men det jeg ikke liker lar jeg være å høre på.

Ser også at noen flere ganger ytrer seg negativt mot nominering av jazz. Vil jeg nominere en jazz-plate, så bestemmer jeg det selv.
Der traff du hodet på spikeren!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
lars_erik skrev:

Tar du dette Bremnesskriveriet så alvorlig at du tolker det slik at det er forsøk på eksludering av enkelte artister og sjangre?

Forstår du ikke spøk?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.174
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Tar absolutt en spøk, men kommentarer om blant annet jazz er ikke spøkefult ment. Og om det legges føringer om hva som skal nomineres- annet enn tema- blir det meningsløst.

Men spøk, det er helt ok :D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Jeg liker godt og høre på jazz av og til. Men og skrive noe om hva det er som er bra, det er vanskelig når det gjelder jazz.

Men det er vel det når det gjelder all musikk egentlig.......hm.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.174
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
rolfozzy skrev:
Jeg liker godt og høre på jazz av og til. Men og skrive noe om hva det er som er bra, det er vanskelig når det gjelder jazz.

Men det er vel det når det gjelder all musikk egentlig.......hm.
Akkurat ;)

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
Tar absolutt en spøk, men kommentarer om blant annet jazz er ikke spøkefult ment. Og om det legges føringer om hva som skal nomineres- annet enn tema- blir det meningsløst.

Men spøk, det er helt ok :D
Eg sa vel en eller annen gang at eg var skeptisk til å ha med jazzplater. Dette mest fordi eg betviler "verdien" i anmeldelsene. Sjøl er eg vannvittig mykje meir glad i jazz, enn masse av det som har vært nominert, men eg ville fått problemer med å anmelde jazzplater. Kunnskaper, referanserammer etc innen jazz. er i beste fall marginale for mitt vedkommende, og eg har tross alt noen jazzplater stående...

Som eg sa, om eg hadde nominert Ascension plata til Coltrane (som eg seriøst vurderte), tviler eg på noen av de som deltar her kunne sagt så veldig mye mer vetig enn at de enten liker pling plong eller ikkje.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det går litt tregt med påmeldingen her nå. Vi bør jo ha 24 med så vi kan lage en advendskalender av det...

Hvis det er Kari Bremnes som hindrer folk i å medle seg på så kan jeg melde meg frivillig til å gå henne under huden, så slipper dere andre å engste dere for det.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
BT skrev:
Det går litt tregt med påmeldingen her nå. Vi bør jo ha 24 med så vi kan lage en advendskalender av det...

Hvis det er Kari Bremnes som hindrer folk i å medle seg på så kan jeg melde meg frivillig til å gå henne under huden, så slipper dere andre å engste dere for det.
hva om jeg har lyst til å leke martyr og anmelde skiva? ;)
Enig, dumt om Kari er Bremsen her. Nominer gjerne dama, men er det ikke like greit at vi slutter å søple vår egen tråd på forhånd?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Eros har nominert den eneste juleskiva jeg eier, og jeg sliter med å bestemme meg for hva som ligger i sola snur musikk.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
At det ikke er så mange som melder seg på, tror jeg hverken har med Bremnes eller julejazz og gjøre.

Tror heller det er mange som ikke har noe særlig forhold til julemusikk. Jeg måtte lete for og finne min påmeldte. De juleplatene jeg har skal det ikke mange fingre til for og telle.

Det blir spilt minimalt sånt her. Men Dylans juleplate får nok noen runder i år også. Men den er ikke på Spotify.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Roberten skrev:
Eros har nominert den eneste juleskiva jeg eier, og jeg sliter med å bestemme meg for hva som ligger i sola snur musikk.
Når sola snur er det mørkt og kaldt. Du får prøve noe svart metal. Nattefrost passer sikkert bra.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Roberten skrev:
Når sola snur er det mørkt og kaldt. Du får prøve noe svart metal. Nattefrost passer sikkert bra.
Virker å være en hyggelig fyr han der:

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Var jo såklart i et punkband da jeg var ung og fremadstormende. Vi hadde en plan om å slå oss opp i svartmetallens verden ved å kalle oss Ishavsfront og være skikkelig morske. Det falt på sin egen urimelighet da vi ikke var hverken særlig morske eller fascinert av de mørke kreftene. Reggaebandet Propaganja strandet på at ingen av oss var særlig fan av å være bautasteine.

Nei, jeg er nok altfor sart for svart metall.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Du har kanskje en legning mer i retning av viser, rødvin og dryppende stearinlys?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Townes skrev:
rolfozzy skrev:
Du har kanskje en legning mer i retning av viser, rødvin og dryppende stearinlys?
Det er vel omtrent sånn som tidligere frontfigur i gorgoroth har endt opp nå ;D
Og trekker du på han strømpebukser har du Ritchie Blackmore.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
rolfozzy skrev:
Townes skrev:
rolfozzy skrev:
Jøssenavn, nå lo jeg så appelsinjuicen kom skytende ut gjennom nesen.

S

Supertramp

Gjest
Roberten skrev:
Her er noen kandidater :)

Nana Mouskouri - Turn of the sun (1971)
The Beach Boys - The warmth of the sun (2006)
Nina Simone - Here comes the sun (1971)
(flere artister med dette albumnavnet)
Lucille Starr - The sun shines again (1977)

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.083
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
eller hvorfor ikke noe med våre danske venner i Sort Sol
fx ligger "Everything That Rises Must Converge" fra 87 på spotify, og det er ingen dårlig plate.

Hadde lyst til å legge den inn selv, men gidder ikke å være med i noe som stort sett er en ren juleplaterunde..

G

Gjestemedlem

Gjest
Roberten skrev:
Music from where the sun never shines?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Roberten skrev:
Music from where the sun never shines?
Det er hva du forbinder med det Roberten

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Ah, takk for oppklaringen, Fingern ! Det er med andre ord en mye videre stafett enn det jeg først trodde. Gode ting.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Townes skrev:
BT skrev:
Roberten skrev:
Virker å være en hyggelig fyr han der:

Vi har en vikar på jobben, ikke ulik han der bare i yngre utgave.
Han finner det for godt å growle litt på fredagene før han går hjem.....
Svinser rundt i gangen utenfor kontoret mitt og så plutselig kommer det lyd fra han.
Skvetter like jævli hver gang...... :p

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Roberten skrev:
Ah, takk for oppklaringen, Fingern ! Det er med andre ord en mye videre stafett enn det jeg først trodde. Gode ting.

....og hvorfor det er så mye videre der sola aldri skinner kan vi bare lure på.... :-X

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
utsetter trekningen til i morgen kveld, litt mye styr i forbindelse med hjemkomsten fra florida. det betyr at flere kan melde seg på

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
RoDa skrev:
Roberten skrev:

....og hvorfor det er så mye videre der sola aldri skinner kan vi bare lure på.... :-X
Legger du an på meg ?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Roberten skrev:
rolfozzy skrev:
Townes skrev:
rolfozzy skrev:
Jøssenavn, nå lo jeg så appelsinjuicen kom skytende ut gjennom nesen.
Prøv med tomatjuice neste gang så blir du en skikkelig dødsrocker skal du se.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Roberten skrev:
RoDa skrev:
Roberten skrev:

Legger du an på meg ?
Åh, flørten! :-*

R

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
65finger skrev:
utsetter trekningen til i morgen kveld, litt mye styr i forbindelse med hjemkomsten fra florida. det betyr at flere kan melde seg på
I morgen forleden dag var i dag i går, hva skjer?

R

Topp Bunn