Albumstafetten 9

U

utgatt60135

Gjest
Godt skrevet, Brasse. Har bare så vidt hørt navnet på gruppa for dette er ikke musikk det blir spilt så mye av. Men jeg synes det er mye bra steming på plata og jeg synes vokalen kan være allright å høre på av og til. Til og med kult. Langt i fra de aller verste gaulevokalene i tilstøtende sjangere. Men er vel langdryg ja. Tipper jeg ville ha gitt 5 eller 6 for denne.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Vel,her er jeg uenig.Sistelåta 'last exit for the lost' med sine 10 minutter er en fantastisk låt som bygger seg opp.En låt jeg gjerne setter på repeat og den figurerte på alle mine mixtapes i gamle dager.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
For de som måtte være interessert selges nå endel cd'er med Fields Of The Nephilim til bare 59.50 hos kompaniet frem til den 28/1.

mvh. s,

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2

I det gamle testamente, i følge profeten Jesaias, var nephilimene kjemper som var sendt til jorden av gud e.l.

De kunne være opp til 14 fot høye. De spredde seg over hele jorda og satte barn på mange av de opprinnelige jordboerne.

Tydeligvis ble det så mye skjørlevnet av dette at gud sendte syndfloden for og utrydde både mennesker og dyr. (hva nå de stakkars dyra hadde med dette og gjøre?)

Men det er klart, får vi Fields of Nephilimer,med slike irriterende stemmer som vokalisten på denne plata, kan jeg forsåvidt forstå avgjørelsen om utrydding.

Nå er det ikke bare uutholdbart det som fremføres. Forekommer fint, men lite varierende gitarspill.

Jeg har spilt denne en rekke ganger for og prøve og få den under huden, kanskje til og med like den.

Men beklageligvis, dette er ikke mi greie. Er vel gothrock det kalles dette.

Gitaren 4
vokal 2
Så da blir det 3/10.

Mulig jeg tar feil, men jeg ser for meg blek, rotløs ungdom med svart farga hår, svarte klær og ring i nesa som beundrere av dette.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Vel,3+3 poeng skulle bli 6 poeng tilsammen for platen.Hadde en fornemmelse av at denne platen ikke slo så godt an her.Men husk at den er 22 år gammel og den gang var dette kjempetøft.

mvh. s,

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
mikefish skrev:
Vel,3+3 poeng skulle bli 6 poeng tilsammen for platen.Hadde en fornemmelse av at denne platen ikke slo så godt an her.Men husk at den er 22 år gammel og den gang var dette kjempetøft.

mvh. s,
Jeg liker i alle fall "Laura"-albumet deres godt, med "Trees Come Down" som absolutt favoritt. De er ikke helt på Sisters Of Mercy-nivå, men.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Har selvsagt også 'Laura' i platehylla.Jeg tror den er gått ut av katalogen til Fields Of The Nephilim,men det meste av den plata er inkludert på deres 'from gehenna to here'.Lydmessig er 'Laura' en av de desidert dårligste cd'ene jeg har.Mulig den opprinnelige vinylen låt bedre.

mvh. s,

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
mikefish skrev:
Har selvsagt også 'Laura' i platehylla.Jeg tror den er gått ut av katalogen til Fields Of The Nephilim,men det meste av den plata er inkludert på deres 'from gehenna to here'.Lydmessig er 'Laura' en av de desidert dårligste cd'ene jeg har.Mulig den opprinnelige vinylen låt bedre.

mvh. s,
Jeg har den ikke selv, dessverre. "Trees Come Down" er på en samleplate jeg har "Nemi - The Soundtrack", og der låter den ganske bra, så et eller annet sted finnes en vellydende master. ;) Kanskje det rett og slett er "from gehenna to here" jeg har hørt. Jeg har stort sett hørt de på spotify, og bare sjekket fort (og gæli) hvor "trees come down" kom fra, men jeg ser jo nå at debn er utgitt på mange album.

"Laura" ligger på Amazon som brukt CD, ser jeg, forresten, og som ny CD hos en Amazon-selger:
http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B000000GOF/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Husker jeg kjøpte 'Laura' sommeren '94.Utenatt jeg har fulgt så nøye med er det en god stund siden jeg har sett den i handelen.

Det coveret som er angitt hos Amazon er ikke det opprinnelige.Overnevnte er det jeg har på cd'en.Det ble vel for sterk kost for enkelte.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517

Captain Beefheart & The Magical Band - shiny beast (bat chain puller) (1978)

'Shiny Beast (bat chain puller)' er nylig avdøde Captain Beefheart's niende eller tiende studioalbum.Det ble sluppet i 1978,men låtene på denne plata var ikke helt nye.De ble laget på begynnelsen av 70-tallet og orginalversjonene verserer på diverse bootlegs.Låtene ble gjenninnspillt og gitt ut på dette albumet.

Etter noen middelmådige plater på midten av syttitallet var dette en gigantisk opptur rent musikalsk.Captain Beefheart eller Don Van Vliet som han egentlig het gav bare ut et par plater etter denne.Han ble rammet av MS.Dessuten solgte platene hans dårlig i sin samtid.Etter at han gav seg som musiker begynte han som kunstmaler.Noe han puslet med til det siste.

'Shiny Beast' kan til tider virke noe gammelmodig i dag,men i sin tid ble dette regnet som skikkelig avantgarde.The Magical Band var ekstremt dyktige musikere.Det er en fryd å høre det ene brilliante partiet bli avløst med et nytt.Det blir hevdet at Captain Beefheart var en ordentlig diktator innenfor bandet.Han skulle ha alt på sin måte og fikk nok alltid det siste ordet.

Don Van Vliet var en nær venn av Frank Zappa og det er mange likhetstrekk mellom de to.Uten at jeg er noen kjenner av desse to er det ingen problem med å høre at de har samarbeidet mye.

Harald Are Lund pleide å spille en låt fra dette bandet på hver radiosending han hadde.En tradisjon det ser ut som han har begynnt på med igjen.

Vokalen hans er ikke særlig bra synes jeg.Det blir fort anmasende og en skulle tro at det var Tom Waits som sto foran mikrofonen til tider.Nå er ikke jeg så stø i engelsk,så jeg får ikke helt med meg tekstene.Men de virker ganske "far-out" og matcher musikken godt.

'Shiny Beast' er et mesterverk.Selv om det blir litt for travelt og heseblesende for meg gir jeg platen 9/10.Det eneste som hindrer en toppkarakter er at han og bandet har laget et par,tre enda bedre plater.

mvh. s,

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Captain Beefheart and The Magic Band - Shiny Beast (Bat Chain Puller)

Det var åpenbart at dette ikke var en plate jeg ville bli fortrolig med etter første gjennomlytting. ...Heller ikke etter tredje, fjerde eller femte. Etter å ha "kjempet" meg gjennom den noen ganger, falt ting litt mer på plass, og musikken begynner etter hvert å faktisk henge mer sammen. Det er ikke fullt så rotete som jeg først syntes.

Jeg tenkte først at dette hadde mye til felles med frijazz, men tror nå i stedet at det ikke er mye improvisasjon eller "fritt" ved dette. Nå tror jeg heller at musikken på "Bat Chain Puller" er komponert nøyaktig slik den gjengis på albumet.

Jeg vet at Captain Beefheart har en slags heltestatus, og det er ingen tvil om at han og "his magic band" er dyktige musikere. Hver for seg, er det mange av partiene her jeg virkelig liker. Slidegitar-partiene i åpningssporet, f.eks. Likevel fenger ikke denne musikken meg i særlig grad. "Eksperimentell Rock"? "Avant Garde"? Ja vel. Dette albumet var visstnok et slags comeback for kapteinen som ikke hadde hatt noe særlig suksess med de siste albumene han ga ut før dette, og hvis de var "mer eksperimentelle", så skjønner jeg vel i og for seg det.

Dette albumet er tydeligvis skamrost av fans og presse, så jeg ville virkelig like det, men det gjør jeg ikke. Det høres at Beefheart var kompis med Zappa, og fra den kanten er det mye jeg liker, men dette "skjønner" jeg tydeligvis ikke. Beklager, kaptein!

Hvis jeg skal plukke ut et par høydepunkter, slik jeg pleier, fra plata, må det bli "The Floppy Boot Stomp" og "You Know You're A Man". Ikke overraskende de minst "eksperimentelle" låtene på denne plata fra den musikalske stuntpoeten Beefheart. (Men, vent. jeg sa jo at alt sikkert var komponert og detaljstyrt ned til minste detalj. Ja, ja. Jeg synes "musikalsk stuntpoet" passet bra.) ;)

Jeg kommer sikkert til å få på pukkelen av horder av fanboys, men jeg klarer ikke å få meg til å gi "Shiny Beast (Bat Chain Puller)" mer enn:

3/10

...Nå skal jeg legge meg nedpå med Status Quo's tre-akkordslåter fra "Hello!" på full guffe, for å komme på rett kjøl igjen. :)

(Redigert kun pga. stavefeil.)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Flott anmeldelse!! Syntes dette albumet var bra og ville gitt det 7-8 om jeg selv skulle ha anmeldt.

U

utgatt60135

Gjest
Supre anmeldelser fra dere begge og det er interessant å se de såpass forskjellige :D. Jeg har ikke hørt plata noe særlig fra før og har prøvd noen runder nå, men ender opp med samme konklusjon som Dazed. Klarer ikke å like den plata så karakteren 3 kan jeg være enig i - subjektivt. Syntes nesten det hørtes ut som noe makkverk med elendig vokal i begynnelsen, men den er nok egentlig bedre enn som så slik Dazed oppdaget etterhvert. Jeg er bare ikke villig tll å prøve mer. Zappa har jeg heller aldri likt, mens "Safe As Milk" har mye bra i seg tross denne stemmen. Bra med mye info om plata og takker for vel utført oppdrag fra gutta.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Høyrte gjennom den no, og det er ikkje akkurat ein anstrengelse å høyre på, foten gikk hardt ved fleire partier.
I dei dagar då eg spelte i band hadde me med ein bassist som var Beefartfan, og eg er nok meir eksponert for musikken hans enn eg er klar over.

Tips til bra crazy-plate: http://open.spotify.com/album/4mO3K8pbZT7OcMnGCegY1E

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Veldig bra anmeldelse av mikefish! Så ikke den før nå :eek:

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Takk skal dere ha Lyngen og 65finger !

Jeg har fra før av bare 'safe as milk' som er regnet som en virkelig klassiker.Kapteinen startet jo opp i '64/'65 og det er mange som har blitt inspirert av denne mannen.Men jeg må innrømme at det ble vel sært og 'safe as milk' er lite spillt hos meg.

mvh. s,

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
Bra omtaler av mikefish og Dazed. Dere skriver bra begge to.

8/10 for anmeldelsene.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Gode anmeldelser begge to, men sliter litt med å skjønne korfor den får 9/10 fra mikefish. Omtalen av den, og sett i lys av kommentarer om safe as milk, gjør at eg hadde trodd den anmeldte Beefheart plata ville havnet en god del lengre ned på skalaen. Men det er nå så :)

Langt fra Beefheart plata eg hører mest på, men tror eg hadde landet på 6/10 eller 5/9 på CEVBOF.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
To gode anmeldelser, som som samtidig illustrerer et typisk skille i smak når det gjelder Beefheart. Dette er så pass langt på siden av det normale, at et slikt sprik som fra 3 til 9 i karakter, er ganske normalt. For å si det på en annen måte: Det er ikke alle mine gjester at det passer å sette på slik musikk for.. ;)
Jeg er selv selvsagt mest enig med mikefish. Bortsett fra at jeg mener at vokalen til Beefheart er noe av hans største styrke. Dette er ikke tilgjort, men kun et resultat av hans "galskap". Han bare er sånn. Dette i motsetning til vokalister som åpenbart opptrer med en tilgjort og kunstig "tøff" stemme. Da får jeg problemer, og er den vesentligste årsak til at jeg ikke klarer mye av f.eks. black metal.
Selv mener jeg denne platen gir en fin balanse mellom blues, avantgard og rock.Den balanserer fint mellom de ulike sider av Beefhearts musikk. Noen av hans andre plater blir dog litt for langt ut på siden for meg. Liker man Beefhearts mer melodiøse side, anbefaler jeg sterkt The Spotlight Kid og Clear Spot. Disse finnes som en samleplate på en enkelt cd.
Han ga også ut to mer tradisjonelle plater, Unconditionally Guaranteed og Bluejeans and Moonbeams. Disse ble dog ikke godt mottatt. Kanskje mest fordi man ikke aksepterte slik muskk fra denne artisten?
Når jeg meldte på denne platen, var jeg forberedt på stort sprik i oppfattelsen. Dette er tross alt ikke mainstreem..
Når Dazed bruker Status Quo for å komme på "rett kjøl igjen", skjønner jeg jo godt at dette var feil musikk for han. ;D

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
jeg mener at vokalen til Beefheart er noe av hans største styrke. Dette er ikke tilgjort, men kun et resultat av hans "galskap". Han bare er sånn.
Når jeg leser at Beefheart har et register på 4,5 oktaver, må jeg si at han brukte overraskende lite av det registeret på denne plata. :) ...Sånn apropos.

Karma skrev:
Når Dazed bruker Status Quo for å komme på "rett kjøl igjen", skjønner jeg jo godt at dette var feil musikk for han. ;D
:)

Det var jo selvsagt satt på spissen, som en slags motpol. Det skal sies at jeg liker mye musikk med et kompleksitetsnivå i kapteinens ende av skalaen også, men etter å ha tvunget meg gjennom den plata x antall ganger, måtte jeg bare blåse rent systemet med litt enkel, bredbent rock. :D

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Bra med litt konstruktiv debatt.Captain Beefheart var ingen hvemsomhelst.Karakteren jeg satte står jeg ved selv om det blir en stund til neste gang jeg spiller den.Det er ikke mange plater fra '78 som er like interesante den dag i dag.Jeg antar at die hard-fansen plasserer denne høyt på sin komplette Beefheart-samling.

mvh. s,

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
re Dazed:
Det er jo ikke nødvendigvis sikkert at en spesifikk utgivelse blir bedre, fordi om artisten demonsterer hvor stort register han totalt sett klarer å beherske. Kanskje heller tvert i mot?

Jeg skjønte ellers at ditt eksempel med Status Quo var satt på spissen.
Poenget mitt er uansett at jeg på ingen måte forventer at alle skal klare å like musikk som dette. Man kan godt si at det er for spesielt interesserte. Dermed er det typisk at man får to anmeldelser som går fra 3 til 9.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
re Dazed:
Det er jo ikke nødvendigvis sikkert at en spesifikk utgivelse blir bedre, fordi om artisten demonsterer hvor stort register han totalt sett klarer å beherske. Kanskje heller tvert i mot?
Neida, selvsagt ikke.

Karma skrev:
Jeg skjønte ellers at ditt eksempel med Status Quo var satt på spissen.
Poenget mitt er uansett at jeg på ingen måte forventer at alle skal klare å like musikk som dette. Man kan godt si at det er for spesielt interesserte. Dermed er det typisk at man får to anmeldelser som går fra 3 til 9.
Så sant. Jeg synes i alle fall det er morsomt å måtte sette seg inn i ny musikk på denne måten, selv om det ikke er ting jeg liker veldig godt hver gang. Hadde vært morsomt å prøve seg på en plate jeg liker og kjenner godt neste gang, for å se om det er like moro. Mistenker nesten at slike er vanskeligere å skrive noe matnyttig om.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
mikefish skrev:
Bra med litt konstruktiv debatt.Captain Beefheart var ingen hvemsomhelst.Karakteren jeg satte står jeg ved selv om det blir en stund til neste gang jeg spiller den.Det er ikke mange plater fra '78 som er like interesante den dag i dag.Jeg antar at die hard-fansen plasserer denne høyt på sin komplette Beefheart-samling.

mvh. s,
Han mente visst selv at han var langt foran sin tid..

Ellers må jeg innrømme at jeg må være i et litt spesielt modus, for å ta frem Beefheart. Men da kan jeg til gjengjeld få en fin stund i godstolen..
En oppfordring: Prøv Clear Spot!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Vel,du har nok rett i det Dazed.Men i '78 var jeg 10 år gammel og hadde bare hørt om Abba og Elvis.

Min første Lp var forøvrig 'darkness on the edge of town' fra nevnte årstall.Innkjøpt i '82.

mvh. s,

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Selv var jeg fire, og all erfaring jeg har med musikk fra 1978 har jeg nok tilegnet meg en stund etterpå. :)

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Dazed skrev:
Så sant. Jeg synes i alle fall det er morsomt å måtte sette seg inn i ny musikk på denne måten, selv om det ikke er ting jeg liker veldig godt hver gang.
Synes også at det er morro når vi, på tross av så ulik smak som i dette tilfellet, kan holde diskusjonen så saklig og positiv! :D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Karma skrev:
Dazed skrev:
Så sant. Jeg synes i alle fall det er morsomt å måtte sette seg inn i ny musikk på denne måten, selv om det ikke er ting jeg liker veldig godt hver gang.
Synes også at det er morro når vi, på tross av så ulik smak som i dette tilfellet, kan holde diskusjonen så saklig og positiv! :D
Enig Karma!!

G

Gjestemedlem

Gjest
Gode anmeldelser, og det er ikke vanskelig å forstå spriket heller. Noen dager oppleves Beefheart like enerverende som en en premensturell kjerring på kofeinavvenning med en skrikerunge sprellende på gulvet ved siden av som hyler på godteri i butikken... men er man mer avslappet i hodet og i godt og lekent humør kan det være helt riktig.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Gjestemedlem skrev:
Gode anmeldelser, og det er ikke vanskelig å forstå spriket heller. Noen dager oppleves Beefheart like enerverende som en en premensturell kjerring på kofeinavvenning med en skrikerunge sprellende på gulvet ved siden av som hyler på godteri i butikken... men er man mer avslappet i hodet og i godt og lekent humør kan det være helt riktig.
;D ;D

Men det er først når du prøver å forstå tekstene, at du virkelig får en utfordring..

G

Gjestemedlem

Gjest
Karma skrev:
Gjestemedlem skrev:
;D ;D

Men det er først når du prøver å forstå tekstene, at du virkelig får en utfordring..
Er vel det sedvanlige boy meets girl temaet..

Tropical Hot Dog Night
Like two flamingoes in a fruit fight
Ev’ry colour of day
Whirlin’ around at night
I’m playin’ this music
So the young girls will come out
To meet the monster tonight
Tropical Hot Dog Night

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Du tok et enkelt valg nå..selv om Tropical hot dog night neppe kan kalles en sedvanlig frase.. :D

G

Gjestemedlem

Gjest
Karma skrev:
Du tok et enkelt valg nå..selv om Tropical hot dog night neppe kan kalles en sedvanlig frase.. :D
mer av det sedvanlige boy meets girl temaet:

Ripples felt fades and grey sparks clacks,
Lunging the cushioned thickets.
Pumpkins span the hills
With orange crayola patches.
Green inflated trees
Balloon up into marshmallow soot
That walks away in forty circles,
Caught in grey blisters
With twinkling lights and green sashes
Uuh
Pulled by rubber dolphins with gold yawning mouths
That blister and break in agony
In souls of rust
They kill gold sawdust into dust.

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Small Black - New Chain
(2010)
Engelsk band og dette er debutskiva (tror jeg) sparsomt med oppysninger på nettet annet enn anmeldelser. Leser nødig slikt før jeg selv skal anmelde.

Denne skiva har tydelige referanser tilbake til 80 tallet og spesielt New Order. Sjangermessig plasserer denne gjengen seg innenfor "Indie" Denne platen er kun lyttet til via laptoppens interne høytalere noe som ikke yter den rettferdighet. Dette er syntbasert og stemningsfull popmusikk med tildels intrikate Arrangementer.

Har ikke lyttet noe særlig til tekstene men vokalen bidrar sterkt i å bygge opp stemmningene på plata. Etter første gjennomlytting syntes jeg dette virket som en typisk "13 på dusinet retrosynt greie" men etterhvert har den vokst og nå liker jeg den bedre og bedre. Jævlig synd jeg ikke har noe mulighet for Spotyavspilling over anlegget for tiden fordi denne type musikk profiterer på god lydkvalitet.

Dette er ikke en plate man kan ha i bakgrunnen mens man surfer på nettet eller leser i en bok. Da blir den borte. Den krever oppmerksomhet. allikavel er den avslappende og behagelig å høre på. Mye fine låter og stemninger gjennom hele skiva og jeg liker den bedre og bedre. De har lyttet mye til før nevnte New Order. Et band jeg liker fra 80-tallet.

7/10

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Dette er ikke en plate man kan ha i bakgrunnen mens man surfer på nettet eller leser i en bok. Da blir den borte. Den krever oppmerksomhet.
Ja, jeg har bare skummet igjennom den uten å gi den for mye oppmerksomhet så nå når Sugden igjen er i i hus kjøres den ut på anlegget. Så skal gi plata som føles for kjølig og ensformig en sjanse til. Kommer tilbake til mer kommentar. Takk for god anmeldelse 65, og godt du gjorde oss oppmerksom på lyttingen.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
[size=10pt][size=10pt]Anonym?!![/size][/size]
Kun 2,5 timer igjen.
Det nytter bare ikke å gjøre seg anonym og gjemme seg bort! :mad:............. :D

U

utgatt60135

Gjest
Anonym har nok ikke fulgt med i timen :-\. Pisken venter, men hvis han anmelder i dag så skal han gå fri 8). PM Sendt.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.194
Torget vurderinger
4
Jeg har tydeligvis blingset med datoen så jeg må bare beklage at jeg er sein. Frem til jeg leste PM fra Lyngen trudde jeg fristen var i dag.

Small Black - New Chain

Føler at det er vanskelig å anmelde dette albumet for musikken ligger et godt stykke unna mine preferanser.
Det er elektronisk musikk, tydelig inspirert av 80 tallet. Musikken høres pen ut og jeg har ikke noe problem med å nyte musikken.
Det brukes mye synt og all trommelyd er elektronisk. Lydbildet er veldig luftig, det føles som om det kiler i øregangene når jeg lytter til albumet.
Første gangen jeg hørte på albumet var på jobb og som bakgrunnsmusikk fungerer det bra for meg. Musikken utfordrer ikke på noe som helst måte og for meg engasjerer den heller ikke.
Det er et kort album, nesten EP lengde bestående av 10 sanger med lengde fra 1:39 til 4:38 minutter.
Har hatt 2 gjennomlyttinger av albumet og det har vokst litt. Det er et jevnt album og jeg synes ikke noen låter stikker seg ut som enten gode eller dårlige.

Jeg kjenner ikke til mye musikk innen sjangeren men det høres ut som en easy listening versjon av Depache Mode.
Tror mange kan like albumet.

Karakter i dette tilfellet blir 5/10

Topp Bunn