U
utgatt60135
Gjest
Rolfs humor står til 10Roberten skrev:beste kommentaren i stafettens historie.rolfozzy skrev:Fine anmeldelser av Karma og Lyngen. Men jeg fristes ikke av den plata.
lars-erik har spilt den ihjel.
Rolfs humor står til 10Roberten skrev:beste kommentaren i stafettens historie.rolfozzy skrev:Fine anmeldelser av Karma og Lyngen. Men jeg fristes ikke av den plata.
lars-erik har spilt den ihjel.
Og for å avslutte historien spiller han også gitar på Rolling Stones plater etter at Brian Jones forsvant ut av bandet, og de ikke hadde andre plankebankere enn Keith. Myten skal ha det til at han ble tilbudt fast plass, men jeg tror han var for streit til å få et slik tilbud av de gale engelskmennene. Bare se på han som til slutt ble fast medlem...Karma skrev:En litt artig opplysning vedrørende Ry Cooders rolle for to av gruppene i denne stafetten. Som kjent var han produsent for Afrocubism platen. Det mange kanskje ikke vet, er at han startet sin karriere for Captain Beefheart! Han var nemlig med og både organiserte og spilte gitar på den første platen til Captain Beefheart som het Safe as milk, og som kom ut i 1967.
Og personlige stikkere fra enkelte.mikefish skrev:Krangling ?
mvh. s,
Er det fleipen fra rolfozzy du reagerte slik på?lars_erik skrev:Og personlige stikkere fra enkelte.mikefish skrev:Krangling ?
mvh. s,
Avgjørelsen er tatt.
Det var da leit at du skal ta det på den måten, lars-erik. (jeg er ikke pckyndig nok til og få bindestreken under navnet)lars_erik skrev:Og personlige stikkere fra enkelte.mikefish skrev:Krangling ?
mvh. s,
Avgjørelsen er tatt.
Tillegg
Jeg har blitt oppfordret til å spesifisere, gjør gjerne det.
Kommentaren i orginalform angående AfroCubism var moro og opplevdes ikke galt. Derimot oppleves Robertens stadige stikkere med negativ undertone her og spesielt på "Hva lytter du til i dag"-tråden som barnslig og idiotisk selvframhevende, og det blir så tåpelig at jeg rett og slett ikke gidder tøvet.
Takker rolfozzy!rolfozzy skrev:Bra anmeldelse, fingern.
Gene Clark burde vært mye mer kjent og fått mer oppmerksomhet blandt folk enn det han har.
Men han hadde ingen Emmylou Harris til og ta seg av ettermælet sitt. Uten at jeg vil forringe Gram Parsons verdi.
Gøy å oppdage en slik skatt!Karma skrev:En fin anmeldelse fra 65finger som jeg fullt og helt kan stille meg bak! Dette var en meget positiv oppdagelse av musikk jeg ikke har hørt før. Bakgrunnen fra The Byrds var noe som gjør han lettere å plassere for meg.
Har lyttet igjennom White light og echoes overfladisk. Håper det er mulig å få tak i disse plateneTownes skrev:Suveren anmeldelse fingern. Av en suveren plate. "Countrylåtene" der, er jo stoooooooooooore.
Sliter litt med å bestemme meg for om det er denne eller white light som rager høyest i Clark sin katalog for min del. Grovt undervurdert artist.
Vannvittig glad i denne plata.
Meg og country hører bare ikke sammen uansett hvor bra det erTownes skrev:"Countrylåtene" der, er jo stoooooooooooore.
Fint at vi er forskjellige, ellers hadde stafetten blitt gørrLyngen skrev:Meg og country hører bare ikke sammen uansett hvor bra det erTownes skrev:"Countrylåtene" der, er jo stoooooooooooore..
Det er jo helt ok at det blir slik også og bare interessant å se ulike oppfatninger om en plate. Fant ikke helt nerven jeg heller, men har ikke hørt ikke-køntrilåtene mange nok ganger til å bedømme så mye. På grensen til kjedelig kan jeg være med på og No Other er en flott låt. Men nå er jeg ikke noen stor The Byrds fan heller. Takk for anmeldelsen din, gjeddegjedde skrev:Gene Clark-No Other
Dette er antakeligvis svært urettferdig ovenfor denne plata. Opplevelse av musikk er jo svært avhengig av humør, og av diverse grunner har jeg den siste tiden vært i et humør som fordrer toner av myyye kraftigere art. Det har derfor vært litt vanskelig å gi denne plata nok tid, rett og slett fordi jeg synes den er for kjedelig. Den nerven som 65finger snakker om har jeg ikke klart å finne. For all del, jeg hører at det er kvalitet og godt håndverk her, det gir bare ikke nok motstand til at jeg finner det interressant.
Må beklage at dette blir en kort og negativ affære, ønsker jo at Albumstafetten skal være en gladtrådKan trekke frem en positiv ting, og det er tittelkuttet. Deilig smektende toner (minner meg av merkelige grunner om Alice Coopers Welcome to my Nightmare) og et passe pompøst arrangement.
Men alt i alt: det har ikke vært mulig for meg å høre gjennom plata uten pause, og det er jo ikke et godt tegn.
Skal jeg sette karakter blir det vedig subjektiv og formavhengig 3/10
Høres ut som de har hørt på Lust på Life skiva jagjedde skrev:Hørt litt på Sartainplata nå, og da jeg kom til låt 4, Prayin for a miracle, begynte jeg bare å le... Et av de drøyere plagiatene jeg har hørt ;D http://open.spotify.com/track/3yP0cohcr97BUNJcgvmSVg
hmm ..... :65finger skrev:Flott anmeldelse mikefish, har lyttet igjennom plata 3 ganger og får den ikke helt under huden
Platen er herved bestilt. Det er ikke hver dag jeg bestiller plater basert på stafetten..Townes skrev:Suveren anmeldelse fingern. Av en suveren plate. "Countrylåtene" der, er jo stoooooooooooore.
Sliter litt med å bestemme meg for om det er denne eller white light som rager høyest i Clark sin katalog for min del. Grovt undervurdert artist.
Tidløs!! Jepp! Jepp! Jepp!Karma skrev:Platen er herved bestilt. Det er ikke hver dag jeg bestiller plater basert på stafetten..Townes skrev:Suveren anmeldelse fingern. Av en suveren plate. "Countrylåtene" der, er jo stoooooooooooore.
Denne platen har jo også på en bemerkelsesverdig måte motstått tiden tann. En tidløs utgivelse?
Den vokser! tipper den blir bra når jeg får hørt det på noe annet enn MacenLyngen skrev:hmm ..... :65finger skrev:Flott anmeldelse mikefish, har lyttet igjennom plata 3 ganger og får den ikke helt under huden
Jeg ville faktisk tro at dette er din type musikk om enn ikke helt i toppklassen.
Enig!!!! Lett å bli påvirket av den andre anmelderen. vi andre bør unngå å kommentere før begge har postet ogsåKarma skrev:Hadde det ikke vært mest interessant om de som anmelder sist, ikke leser anmeldelsen fra førstemann ut før de selv skriver?
Personlig har jeg i alle fall bestemt meg for det.
Joda det hadde sikkert det men jeg hadde allerede bestemt meg for hva jeg ville skrive. Hørte albumet allerede på fredag.Karma skrev:Hadde det ikke vært mest interessant om de som anmelder sist, ikke leser anmeldelsen fra førstemann ut før de selv skriver?
Personlig har jeg i alle fall bestemt meg for det.
Takk skal du ha, anonym. En svak 7 ´erAnonym skrev:Nå er det min tur ut. Etter å ha lest anmeldeldelsen til Mikefish føler jeg det blir litt som å hoppe etter Wirkola.
Dan Sartain - Lives
Jeg må innrømme at jeg ikke hadde hørt om artisten før albumstafetten. Skal jeg sette albumet i en kategori må det bli rockabilly men musikken er inspirert av flere sjangere og 60 talls musikk. Musikerne står i bakgrunnen i lydbildet så artisten står naken foran. Det er et dristig valg men det fungerer godt. Som sangskriver er han ganske god.
Albumet består av 13 spor og alle sporene har gode kvaliteter men jeg synes både musikken og stemmen mangler det siste spesielle. Men med tanke på artistens unge alder så er dette lovende og det er bare å se frem til flere album fra artisten.
Opplever albumet som en frisk pust og kommer til å følge med på artisten fremover.
Siden både musikk og stemme mangler litt for å være topp tror jeg at jeg ender på en svak 7'er.
Vet ikke helt hvorfor du mener å måtte ta selvkritikk for det?mikefish skrev:Jeg får ta litt selvkririkk som pleier å poste allerede på natten den datoen det er min tur.Det er liksom for å få det overstått.
Er litt i tvil om det praktisk mulig å levere på et gitt tidspunkt.Studier,jobb,avtaler og middag etc.kan komme i veien.
Kom gjerne med forslag folkens !
mvh. s,