Albumstafetten 9

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Jo,det er greit å ha en kladd klar slik at man kan levere på angitt dag.Synes at det har vært altfor mange tynne unnskyldninger for å være for seint ute.

mvh. s,

G

Gjestemedlem

Gjest
Greit å i alle fall ha startet på en anmeldelse god til på forhånd, så kan man tilføre noen setninger etterhvert som man lytter på platen og får inntrykk og assosiasjoner.

Så når dagen komme og man skal levere så har man gjerne bare en siste konklusjon å tilføre.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
Nøb Dylan and his Nøbsøletes - "12 Positively Stiff Dylans!"
(Alternative Tentacles, 2005)

Gjøgleversjonen av Bob Dylans 60-tall?

Et glorete standupcover av det nok mer kjente albumet Nashville Skyline, pakker inn 12 Bob Dylan-låter pluss intro/outro. Rett frem rockeversjoner som gir fot i mindre posjoner, 12 i stykket blir for mye, og jeg tar meg mer og mer i å lure på hvem dette nærmest noveltyalbumet retter seg inn mot. Er det elsk/hat for den blodsvorne fanboy av Zimmerman selv, eller er det for å understreke at ekte punkere ikke kan like folkrock. Heller mot å tro at det går rett i hjertet til de som kan låtmaterialet på rams.

Musikalsk er det straight øspøs med redneck køntrirocktendenser. Dessverre for Nøb Dylan er band som Nine Pound Hammer langt mer tøffere rednecks, og Lazy Cowgirls pøser forbi i 110 .

Utgitt på punkikon Jello Biafras egen Alternativ Tentacles, kunne dette vært noe, men bare nesten. Enkelte låter på party eller riktig type bar? ja. Et helt album når som helst? nja. 5/10

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Enig i det meste Eros, bortsett fra at jeg nok kun ville gitt 3.
5 er tross alt halvparten av så bra som det kan bli.. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
Første gang jeg har meldt på ei plate jeg ikke eide, eller hadde hørt ved påmelding. Men den kom nå i posten i dag.

Jævla treg postgang. Skal ta den for meg i morgen tidlig. Jeg regner fordomsfullt med at dette er en kuriositet blandt de, tusenvis, ihvertfall hundrevis av Dylancovers der ute.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
Karma skrev:
Enig i det meste Eros, bortsett fra at jeg nok kun ville gitt 3.
5 er tross alt halvparten av så bra som det kan bli.. ;)
men 5 er likevel rett under midt på treet. ;)
(holdt på å slenge på en "svak" foran.)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Nøb Dylan and his Nøbsøletes - "12 Positively Stiff Dylans!"

Da, etter å tenkt over saken, velger jeg likevel å anmelde.

Denne plata er faktisk en plate jeg har sansen for. Det er så forskjellig i fra orginal-versjonene at det appelerer til meg. Et herlig driv i låtene, med høy partyfaktor. I den settingen- party, altså, fungerer denne plata knallbra :) Den har også en del musikalske aspekter ved seg som gjør den bra. Flinke musikere hever denne langt over rølpenivået andre plater i sjangeren kan ha. Jeg vil faktisk gå så langt at jeg vil anbefale denne plata, lytt til den i den rette settingen og du vil sitte med et smil rundt munnen og kose deg ;D Karakteren jeg velger å gi den er en sterk 7.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Bra lars_erik!

På fest med den rette gjengen, kan jeg forstå din karakter.. ;)

(Men da funker jo gjerne rølpemusikk også.. :D)

U

utgatt60135

Gjest
Bra saker Eros og Lars_Erik :). Jeg hørte igjennom plata bare én gang, og det holdt for meg. Mye trøkk og liv, men det ble bare for mye mas mas mas over hele linja for meg :).

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
Bra saker Eros og Lars_Erik :). Jeg hørte igjennom plata bare én gang, og det holdt for meg. Mye trøkk og liv men det ble bare for mye mas for meg.
Enig! foretrekker orginalfremføringene. Flotte anmeldelser

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Bra saker Eros og Lars_Erik :). Jeg hørte igjennom plata bare én gang, og det holdt for meg. Mye trøkk og liv, men det ble bare for mye mas for meg.
Du er en gammel mann, Lyngen. ;D

I morgen kl.05.00 er settingen klar tenker jeg. Da skal den spilles.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
Lyngen skrev:
Bra saker Eros og Lars_Erik :). Jeg hørte igjennom plata bare én gang, og det holdt for meg. Mye trøkk og liv men det ble bare for mye mas for meg.
Enig! foretrekker orginalfremføringene. Flotte anmeldelser
Selvfølgelig. Nobody sings Dylan like Dylan.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:
Bra saker Eros og Lars_Erik :). Jeg hørte igjennom plata bare én gang, og det holdt for meg. Mye trøkk og liv, men det ble bare for mye mas for meg.

Svinger innom i morgen Rolfozzy

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:

Velkommen, fingern. Skal tørke støv av et par Mariekjeks til deg.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
65finger skrev:
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:

Klokken 05.00? :eek:

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
lars_erik skrev:
65finger skrev:
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:

Strømkvaliteten er på topp mellom 0500-0700

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
65finger skrev:
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:

Velkommen, fingern. Skal tørke støv av et par Mariekjeks til deg.
du store alpakka. ikke noe junkfood i strømstad hvis mariekjeksen venter i gruva

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
rolfozzy skrev:
Første gang jeg har meldt på ei plate jeg ikke eide, eller hadde hørt ved påmelding. Men den kom nå i posten i dag.

Jævla treg postgang. Skal ta den for meg i morgen tidlig. Jeg regner fordomsfullt med at dette er en kuriositet blandt de, tusenvis, ihvertfall hundrevis av Dylancovers der ute.
Man kan vel hevde at du har gardert deg maksimalt i forhold til anmeldelsene? ;D
Hadde du våget å melde inn en av dine absolutte favoritter..?
Det gjelder sikkert for de fleste av oss. Vi liker neppe tanken på at "feil person" skal slagte våre "skatter"..? Da er det sikrere å velge noe litt lenger nede på listen.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
lars_erik skrev:
65finger skrev:
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:

Strømkvaliteten er på topp mellom 0500-0700
Dessuten blir det liksom noe ut av dagen.

Og hvis jeg sover lenger enn til 5, er det heller ikke sikkert jeg orker og sove middag.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
rolfozzy skrev:

Man kan vel hevde at du har gardert deg maksimalt i forhold til anmeldelsene? ;D
Hadde du våget å melde inn en av dine absolutte favoritter..?
Det gjelder sikkert for de fleste av oss. Vi liker neppe tanken på at "feil person" skal slagte våre "skatter"..? Da er det sikrere å velge noe litt lenger nede på listen.
Det hadde ikke vært noe problem og melde på en av mine favoritter nei. Jeg har hatt med både Kinks og Totta, så no problem, Karma. Men det er ikke alt jeg har som favoritter som ligger på Spotify. Ingen Dylan f.eks.

Så trygg på egen vurderingsevne at man driter i hva andre mener om favorittene må man være.

Men at det er artig og se hva folk mener det er.....artig.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
rolfozzy skrev:
Så trygg på egen vurderingsevne at man driter i hva andre mener om favorittene må man være.
Noen ganger kan det vel bli så feil, at man føler man kaster perler for svin..

Men er selvsagt enig i at man bør ikke ta dette så innmari alvorlig.
Jeg har forresten selv også problemer med at mye av "min" musikk ikke finnes på Spotify.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
Det meste av "min" musikk finnes ikke på spotify, hvis det er noen trøst. :-\

Såfremt lunken mottagelse av egne nominasjoner basserer seg på at anmelder virkelig har hørt på skiva og virkelig forsøkt, gjør det meg ingenting. Det viktigste er at vi blir eksponert for, for noen kanskje ukjent musikk, og får kick en gang iblant.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Det var en god trøst Eros! 8)

Ellers kan jeg vanskelig si meg uenig med deg. Jeg har tross alt endt opp med å bestille platen du meldte inn..

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Karma skrev:

Ellers kan jeg vanskelig si meg uenig med deg. Jeg har tross alt endt opp med å bestille platen du meldte inn..
Det har jeg også. Etter den kjempeanmeldelsen til Fingern, må den bare testes ut :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
lars_erik skrev:
Karma skrev:

Det har jeg også. Etter den kjempeanmeldelsen til Fingern, må den bare testes ut :)
Ikke bestilt men håper den finnes i hyllene hos Big Dipper

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
65finger skrev:
lars_erik skrev:
Karma skrev:

Jeg kjøpte den her: http://cdon.no/musikk/clark_gene/no_other-205346
Ikke lett å finne lavere pris enn dette?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Karma skrev:
65finger skrev:
lars_erik skrev:
Karma skrev:

Jeg kjøpte den her: http://cdon.no/musikk/clark_gene/no_other-205346
Ikke lett å finne lavere pris enn dette?
Intet å si på den prisen.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
05.10 satte jeg på Nøb Dylan. Artig plate med sine, tja, lyspunkter. Absolutely Sweet Marie var en grei versjon. Men både Jason & The Schorchers og Flamin Groovies har nok bedre versjoner.

Jeg vil tro at Nøb liker Dylan bedre enn Dylan liker Nøb.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
05.10 satte jeg på Nøb Dylan. Artig plate med sine, tja, lyspunkter. Absolutely Sweet Marie var en grei versjon. Men både Jason & The Schorchers og Flamin Groovies har nok bedre versjoner.

Ja, herlige Jason og hans kumpaner sin versjon er jo ev av de flotteste coverlåtene ever. Har omtrent samme effekt på humøret som sjokolade har...

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
rolfozzy skrev:

Hadde noen satt på en plate til meg kl 05.10, hadde den garantert blitt slagtet. ;)

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Nephilim
Fields Of The Nephilim

http://open.spotify.com/album/08Osbk10fYKrg1y9yxPyu0

Her ringte bjellealarmen ganske kraftig. Titlane Endemoiada, Phobia, Chord of Souls ga meg bilete av banale fantasymotiv lakkert på trailerpanser.
Heldigvis er ikkje Fields Of The Nephilim sjangerfesta som Prog. Gotisk rock - som har fleire interessante referanser - er ein sjanger eg er ukjend med men ikkje fordomsfull mot.

I gang med Nephilim og første spor - ein låt eg ikkje ville hatt på noko roadtrip CD, vertfall ikkje om natta. Eit uhyggelig jagende komp setter tonen, før det brytes opp og starter på nytt.

Sounden er mørk og kraftfull og drivende (med discotrommer uten sære taktskifter som virkemiddel). Og det som eg får problemer med; Den kviskrande vokalen. Som ei bjeffande bikkje strupa i eit for stramt halsband. For meg som ikkje eig ei einaste gothrockplate blir det veldig påtatt.

Diskotromminga og gitararrangementa held interessa mi oppe gjennom albumet, til tross for at teikneserieskurkvokalen ikkje får noko særlig formidlingsevne.

Riffet i låt tre er stjelt fra Motorhead og sidan eg ikkje veit om det er ein bra eller dårleg referanse i denne sjangeren ser eg på det som eit pluss. Albumet setter her opp tempoet og det held seg til den mest spesielle låta, vokal og bassbaserte Celebrate. Kanskje det at tullevokalen her er lagt på hylla gjer at eg spissar øyrene. Den enkle highhaten og bassen gir sangen ei nerve som gjer at ein sitt og ventar på at det skal eksplodere. Noko det aldri gjer. 6 minutt og 20 sekund med bass og vokal. Det er litt prog-aktig?

Dette blir i alt midt på treet for min del. Ei plate som eg kan tenke meg er super for dei som var der den gangen den kom ut, men for meg, som er over middels glad i god rock blir dette litt snålt, litt kjedelig og alt for langdrygt.

4/10

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Bra anmeldese Brasse !

Brukte selv lang tid før jeg ble hekta på denne gruppa.Har nå aldri hatt problem med Carl McCoy' stemme.Men en ting har du rett i : spor 3 : er rett og slett et Motorhead-plagiat.Gruppa minner mye om The Sisters Of Mercy,men jeg synes at Nephilim er hakket bedre.Har selv også liten peiling på goth-rock.

mvh. s

Edit : feil opplysning

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Takk, Mikefish. Ser fram til anmeldelse #2 på denne.
Synd Lars understrek Erik har trekt seg, hadde vore morro å lest hans anmeldelse av Mars Volta (tenker på Soundgarden anmeldelsen frå tidligare runde). ;)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Brasse skrev:
Takk, Mikefish. Ser fram til anmeldelse #2 på denne.
Synd Lars understrek Erik har trekt seg, hadde vore morro å lest hans anmeldelse av Mars Volta (tenker på Soundgarden anmeldelsen frå tidligare runde). ;)
Nå leverte jeg anmeldelse på Nøb i går, så du skal se det kommer noen pauli ord om Mars Volta og ;)

gjedde

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2009
Antall liker
0
Flott anmeldelse Brasse :)
Har en følelse av at dette er et album jeg kan komme til å like, skal sjekkes ut etter jobb i kveld.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.194
Torget vurderinger
4
gjedde skrev:
Flott anmeldelse Brasse :)
Har en følelse av at dette er et album jeg kan komme til å like, skal sjekkes ut etter jobb i kveld.
Jeg hørte det på jobb i dag og jeg likte det iallfall.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Ja, det er nok ei plate som har vokspotensiale.
Eg har litt musikk-adhd, og litt tungt for lydtepper over lang tid. Men eg setter samtidig plater som Fear of a Blank Planet veldig høgt. Karakteren står, så får vi sjå om det blir meir Fields Of The Nephilim framover. I researchen såg eg at fleire setter Elizium høgre. Ein kort lytt på eit par av sangane (lettare sagt enn gjort) gir meg umiddelbart følelsen av Elizium er ei kulare plate.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Elizium er selvfølgelig i samlingen min.Den er ikke fullt så monoton.Mange foretrekker denne.Det er også en kanonplate,men jeg har gått litt lei den.Det er tross alt 20 år siden jeg oppdaget gruppa.

mvh. s,

Topp Bunn