Albumstafetten 7

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    Da prøver jeg meg- stående! Jævlig øm etter ananas-drillen :'(

Townes Van Zandt- Our Mother the Mountain.

Låt 1- Be here to love me.
    Glenn Campell? Dette var veldig 50-60 talls country, var det første som slo meg. En stemme som mangler klang og kraft, samtidig som han tar heis etter tonene. Stillestående melodi, med noen merkelig fløyter.

Låt 2- Kathleen
    Begynner med strykere i venstre kanal. Fin bass-gitar. Mye mer kjøtt på stemmen! Stemmen ikke så ulik Paal Flaataa! Og det er et STORT pluss. Denne kunne jeg like :D

Låt 3- She came and touched me
    Tidlig 60-tall igjen.Sterk kanal-seperasjon og naivt arr. Stemmen igjen uten kraft, dog bedre enn låt 1. Prøver? å etterligne Zimmerman- uten spesielt hell.

Låt 4- Like a summer thursday.
    Begynner med NYDELIG munnspill med akkustisk gitar og bass-komp sammen med sang. Mer klang her. Stemmen har igjen mer kraft. Pussig dette, stoler han ikke på seg selv og SIN stil? BRA låt!

Låt 5- Our Mother the Mountain
    NYDELIG stemme igjen! Paal Flaataa! Akkustiske gitarer, Ian Anderson inspirert fløyte. Rolig. Minner litt om Working Class Hero- John Lennon. OG DET ER LITT AV ET KOMPLIMENT!!!! Veldig bra låt!

Låt 6- Second Lovers Song
    Fin fløyte igjen. Strykere og piano. Stemmen fin her også. Fin låt.

Låt 7- St. John the Gambler
    Nydeli akkustiske gitarer og bass. Fine strykere. Stemme med kraft og fylde. Liker denne og :D

Låt 8- Tecumseh Valley
    Munnspill igjen. Nå er vi tilbake til tidlig 60-tallstil igjen. Dog et mye bedre arr enn låt 3. Brukbar.

Låt 9- Snake Mountain Blues
    Dårlig lyd på denne. Hva er dette da? Pussig at en plate varierer så mye i lydkvalitet. Låta er brukbar, men skjemmes av dette.

Låt 10- My Proud Mountains
    Bra lyd-igjen. Hulkende stemme :-\ Mannen må bestemme seg! HVA vil han, og HVOR?! Liker instrumenteringen. Akkustiske instrumenter.

Låt 11- Why She's Acting This Way
    Fin gitar til å begynne med. Nydelig bass-spill :D Stemmen mer med sjel igjen, dog har den vært bedre. Liker låta.

Konklusjon:

Dette var vanskelig! Mannen svinger voldsomt i prestasjonene, og vet ikke helt hva han vil. Noe her er veldig bra- så som låtene 2, 4, 5, 6 og 7. Noen er brukbare, mens noen er veldig dårlige- låt 1 og 3. Hadde han fulgt opp de beste låtene her, hadde dette vært veldig bra. Desverre gjør han ikke det. Mangler kanskje selvtillit?

Karakter 5,5 av 10
    bra at du om sider fikk leverert. bra anmeldelse selv om jeg er dypt uenig. 10/10 fra meg

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.872
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Lyngen skrev:
    Skal sjekke ut Dream syndicate og Green on red også. Hvilken plate(r) anbefales sterkest?
    I følge meg selv er Medicine Show den største plata til Dream Syndicate. Dernest "Days of wine and roses" og mini lpn "Dream Syndicate". Resten er bra det og. "Out of the grey" har flere store låter, men et eller annet skar seg under produksjonen, "Ghost stories" er et storslått og vedmodig sluttkapittel fra et band som revnet fra innsida, men jeg føler dette nærmer seg en Steve Wynn solo lp (som det forøvrig fins flere bra av..). "Live at Rajis" kan sjekkes ut også.

Green on Red er på mange måter flere band; Fase 1: "Green on Red", "Gravity Talks" og "Gas Food Lodging" (Litt Byrds og litt Neil Young bl.a) Fase 2: "No Free Lunch" og "The Killer inside me" (episk amerikana/outlaw country?) Fase 3. "Here come the snakes og This time around" (de beste "stones" lpene på mange år og mye bedre enn Stones selv leverte etter 75...) Jeg liker de alle, men har kanskje over tid endt opp med å spille fase 3 mest... (utgivelser etter 1990 har ikke jeg hørt)

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Lyngen skrev:
    Det kunne jo vært interessant å diskutere poesi/tekster med eksempler i en ny tråd. Hadde vært interesant å se mere hva andre opplever og tenker når de lytter.
    Når det gjelder tekster så burde det vel funnet en lyrikkgruppe? ;D
    Tekster er viktige, og det er en selvfølge når man hører på plater som Katie Melua'a "The House" og "Black country communion" som begge er fulle av nødrim, som får selv meg til å skjære tenner.

Men, så til en omskrivning av "høna og egget"... Hva kom først:
    musikken eller teksten?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Det er bedre med dårlig tekst og bra musikk enn bra tekst og dårlig musikk

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Riktignok blir dette en anmeldelse av feil plate (men riktig band og iofs riktig navn på plata), men siden jeg oppdaga det først for noen timer siden, får det bare stå til. Den plata jeg har jobba med er altså denne:

Small Faces - Small Faces

Den korte versjonen: dette er typisk, erkeklassisk mod-musikk. Har du hørt The Who, så vet du hva det går i. Liker du det, er dette en ypperlig plate. Liker du det ikke, styr unna.

Den litt lengre versjonen: Jeg sliter litt med denne musikken, kjenner jeg. Det er fengende, godt sammenskrudd, til tider catchy, men det mangler det siste ekstra før det blir helt kanon. Litt som The Who uten galskapen. Jeg har ikke et veldig nært forhold til The Small Faces, men jeg er ganske så sikker på at jeg har hørt de vesentlig bedre enn på denne plata. Dette er, uten at jeg helt vet, lyden av et band som prøver å finne en sound og ikke enda har funnet den. Litt uferdig, litt ufokusert, litt all-over-the-place. Vanskelig å skrive noe mer om det, kjenner jeg. Karakter? 5.7/10.

Forøvrig er lyden ganske snurrig, i hvert fall det inntrykket jeg sitter med er at denne plata burde vært i mono - nå er det i hard-panned-stereo (i hvert fall store deler av del den) og det blir for rart. Og jeg vil våge å mene at det ødelegger noe for musikken, som mister litt fokus og blir for lite tight. Dette bandet skal sitte som en kule midt mellom HT dine, ikke spredd tilfeldig utover veggen.

Vedlegg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    65finger skrev:
    Støttes.
    Gir beng i tekster om muiskken er bra og den som synger gjør det på en musikalsk måte. For meg er stemmen kun et instrument som passer eller ikke passer. Det er ikke slik at jeg ikke forstår tekster, bare det faktum at de er uvesentlige i de fleste sammenhenger.

Vil jeg ha gode tekster så leser jeg en bok.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    H.R skrev:
    65finger skrev:
    Støttes.
    Gir beng i tekster om muiskken er bra og den som synger gjør det på en musikalsk måte. For meg er stemmen kun et instrument som passer eller ikke passer. Det er ikke slik at jeg ikke forstår tekster, bare det faktum at de er uvesentlige i de fleste sammenhenger.

Støtter deg i det vesentlige, men det kommer litt an på sjanger for meg. F eks Cohen og Dylan som bare lalla ut av seg vas som skulle gå opp på melodilinjen ville unektelig blitt ulidelig kjedelig og hadde aldri løftet dem til de høydene de rettelig er i.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    Riktignok blir dette en anmeldelse av feil plate (men riktig band og iofs riktig navn på plata), men siden jeg oppdaga det først for noen timer siden, får det bare stå til. Den plata jeg har jobba med er altså denne:

Small Faces - Small Faces

Den korte versjonen: dette er typisk, erkeklassisk mod-musikk. Har du hørt The Who, så vet du hva det går i. Liker du det, er dette en ypperlig plate. Liker du det ikke, styr unna.

Den litt lengre versjonen: Jeg sliter litt med denne musikken, kjenner jeg. Det er fengende, godt sammenskrudd, til tider catchy, men det mangler det siste ekstra før det blir helt kanon. Litt som The Who uten galskapen. Jeg har ikke et veldig nært forhold til The Small Faces, men jeg er ganske så sikker på at jeg har hørt de vesentlig bedre enn på denne plata. Dette er, uten at jeg helt vet, lyden av et band som prøver å finne en sound og ikke enda har funnet den. Litt uferdig, litt ufokusert, litt all-over-the-place. Vanskelig å skrive noe mer om det, kjenner jeg. Karakter? 5.7/10.

Forøvrig er lyden ganske snurrig, i hvert fall det inntrykket jeg sitter med er at denne plata burde vært i mono - nå er det i hard-panned-stereo (i hvert fall store deler av del den) og det blir for rart. Og jeg vil våge å mene at det ødelegger noe for musikken, som mister litt fokus og blir for lite tight. Dette bandet skal sitte som en kule midt mellom HT dine, ikke spredd tilfeldig utover veggen.
    Synd du ikke tar alvorligere på oppgaven. Det må da være et minimuskrav at den rette plata blir anmeldt.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    dag1234 skrev:
    H.R skrev:
    65finger skrev:
    Støttes.

Støtter deg i det vesentlige, men det kommer litt an på sjanger for meg. F eks Cohen og Dylan som bare lalla ut av seg vas som skulle gå opp på melodilinjen ville unektelig blitt ulidelig kjedelig og hadde aldri løftet dem til de høydene de rettelig er i.
    Ser den, men på den andre siden - det er stemmen og musikken som instrument som ligger i bunnen. Fungerer ikke denne så kan de ha tekster som sitter som et skudd uten at det fenger.
    Gode tekster er uansett en bonus, selv om jeg ikke først og fremst vektlegger dem så alt for høyt.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    rolfozzy skrev:
    Synd du ikke tar alvorligere på oppgaven. Det må da være et minimuskrav at den rette plata blir anmeldt.
    Det er jeg helt enig i og det er jo ultrasløvt av meg å ikke dobbeltsjekke - det hadde ikke falt meg inn at det var flere plater som het "The Small Faces" før i dag, da jeg leste at du skrev at de var de første 12 låtene som gjaldt.

Det jeg så som to alternativer var å enten haste meg til å høre den "egentlige" plata et par ganger på Spotify og så raske sammen en anmeldelse på den bakgrunn. Akkurat det syns jeg i hvert fall blir feil, skal vi først skrive anmeldelser av plater, så bør det (i hvert fall for min del) være noe jeg har hørt mer enn en gang eller to og som jeg har hatt tid til å lytte på.Det andre alternativet var å skrive en kort anmeldelse av den plata jeg tross alt hadde hørt (og det er jo samme band, i hvert fall :)), siden jeg hadde jobba med den plata en ukes tid. Så jeg gjorde det.

Om jeg skal skrive en anmeldelse av den egentlige plata (i.e. den "The Small Faces" du nominerte) tar det meg i hvert fall en uke til, da jeg rett og slett ikke har tid i uka som kommer til å høre noe særlig på den.

S

Supertramp

Gjest
    Jeg får redde æren vår, mbare :)

Small Faces - Small Faces (1966)

"Med hjarte på rette staden" / "Sjukehuset i Aidensfield" - musikk :)

Det er førsteinntrykket med låta "Shake" (Sam Cooke) som starter ballet på denne skiva - en skive med 23 låter på +/- 3 minutter hver.

Låt 2, Come on children, er en rotete greie i startfasen, men derfra og ut er det noe funk aktig over den - litt "afroamerikansk".

Så begynner det å bli litt kjedelig, rett og slett.

Til vi kommer til Wat'cha gonna do about it. Tilbake til litt funk preg ala James Brown - artig :)
    Underlige solopartier med gitar/hammondorgel.

Så er det en kjedelig stund igjen, før You need lovin'. Og her er Small Faces på sitt sterkeste, etter mitt syn. Blues/funk med en herlig vokal og et driv som nærmest "drar" deg ut på dansegulvet.
    Litt av det samme med neste låt, Don't stop what you're doing - men på langt nær det samme drivet her.

E too D - hva er dette, Janis Joplin look-a-like? Pussig låt, men på en måte veldig spennende....

Sha-la-la-la-lee, og dette kunne vært The Monkees. Bra og fengene låt som ikke helt passer inn på albumet og den er da heller ikke skrevet av noen i gruppa.

What's a matter baby, I've got mine, Grow your own, Hey girl er alle sånn passe greie.

Men til slutt, før bonuslåtene, kommer Almost grown. En instrumenttallåt, nesten. Kun litt sang/snakk midt i, ellers er det mye "piggtråd" gitar og orgel -meget bra!

Small Faces ble oppløst i 68(?) og medlemmene gikk til grupper som Humble Pie og The Faces (Rod Stewart/Ron Wood).

Musikken til Small Faces er legendarisk og viktig og får 9 poeng av meg - mest fordi de var viktig inspirasjonskilde for grupper som kom på 70 tallet.

Lyden er fin den, til 60 talls musikk på gratisversjon av Spotify å være.

Høydepunktene har jeg vel skrevet nok om. Nedturen er nok at Sha-la-la-la-lee er å finne på en såpas "funky" plate som dette. Den passer bare ikke inn :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Godt du redda det i land Supertramp.

Bra. :)

U

utgatt60135

Gjest
    Mbare skrev:
    Jeg sliter litt med denne musikken, kjenner jeg. Det er fengende, godt sammenskrudd, til tider catchy, men det mangler det siste ekstra før det blir helt kanon.
    Jeg er helt enig med deg i dette. Jeg fikk aldri helt tak i denne skiva (men hørte jeg riktig plate?). Fengende som du sier men tar ikke ordentlig grep for meg. Bra mbara, og plate misstagelsen kunne jo ha skjedd flere.

Bra fra Supertramp også, men lurte litt på karakteren. Gir du mer poeng fordi de er legendariske og har hatt stor betydning? I såfall synes jeg ikke det er riktig.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2

Dette er den riktige plata. Den som Mbare anmeldte er en sammenraska samleplate fra 1999.

Den riktige, debutplata til Small Faces, er en klassiker.

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.872
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Det er ny dag og dermed tid for ny anmeldelse. Får det travelt på jobb frem til onsdag så jeg poster nå:

That Handsome Devil: A city dressed in dynamite 2008

Mye folk, mye lyd. Kan minne om et samarbeidsprosjekt mellom Foetus og Mr Bungle, litt Tom Waits aktig måte å synge på, litt Frank Zappa på sitt mest kommersielle (Sheik Yerbouti, You are what you is, Joes garage..)og spagettiwesterntwangen til Ennio Morricone. Litt nyere referanser kan kanskje være balkanband som Gogol Bordello og Emir Kusturicas No Smoking Orchestra.
    Nesten like ordrikt som rap. Litt collage/ mosaikk over det, med innklipp fra tv serier og filmer, slik også the Avalanches gjør det, men med et helt annet resultat, og også med mye klipp og lim i musikken som kan minne om Naked City sin sekvensielle oppbygging av låter.

Dette er kreativt og lekent, og med referanser fra masse jeg liker så dette burde være midt i gata mi, men det er ikke det i november 2010 i allefall. Jeg digger det, men samtidig ikke. Veldig ambivalent til dette. Funker best i små doser. Totalen blir litt for anmasende for meg, bl.a. på grunn av vokalen. (som om vokalisten er redd for å bli glemt hvis han tier stille i mer enn 10 sekunder) Har dessuten inntrykk av at dette kunne vært fokusert litt bedre, at låtene har et skissepreg over seg. Tøft gjort, men mangler litt substans? Har jeg hørt det bedre av andre?

Er usikker på karakter her. Splitt opp plata og gi det ut som 4-5 spors ep og dette hadde vært drittøft tror jeg. 13 spor på rad blir som å spise spacecakes; lenge før det er ferdig med å sige på er jeg lei allerede. Skal likevel følge med bandet fremover da det lukter litt «aquired taste» av dette.

5/10 fra meg.

S

Supertramp

Gjest
    Lyngen skrev:
    Bra fra Supertramp også, men lurte litt på karakteren. Gir du mer poeng fordi de er legendariske og har hatt stor betydning? I såfall synes jeg ikke det er riktig.
    Jeg gir plata 9 av 10 da den har mange sterke låter og musikk som har hatt stor betydning for britpop/rock OG fordi låtene i seg selv er sterke.

Kunne kanskje satt den ned til 7-8 da noen av låtene er "så där" og/eller at Sha-la-la-la-lee ikke passer inn blant de øvrige låtene, men det blir litt urettferdig.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Burnt_Island skrev:
    Det er ny dag og dermed tid for ny anmeldelse. Får det travelt på jobb frem til onsdag så jeg poster nå:

That Handsome Devil: A city dressed in dynamite 2008

Mye folk, mye lyd. Kan minne om et samarbeidsprosjekt mellom Foetus og Mr Bungle, litt Tom Waits aktig måte å synge på, litt Frank Zappa på sitt mest kommersielle (Sheik Yerbouti, You are what you is, Joes garage..)og spagettiwesterntwangen til Ennio Morricone. Litt nyere referanser kan kanskje være balkanband som Gogol Bordello og Emir Kusturicas No Smoking Orchestra.
    Nesten like ordrikt som rap. Litt collage/ mosaikk over det, med innklipp fra tv serier og filmer, slik også the Avalanches gjør det, men med et helt annet resultat, og også med mye klipp og lim i musikken som kan minne om Naked City sin sekvensielle oppbygging av låter.

Dette er kreativt og lekent, og med referanser fra masse jeg liker så dette burde være midt i gata mi, men det er ikke det i november 2010 i allefall. Jeg digger det, men samtidig ikke. Veldig ambivalent til dette. Funker best i små doser. Totalen blir litt for anmasende for meg, bl.a. på grunn av vokalen. (som om vokalisten er redd for å bli glemt hvis han tier stille i mer enn 10 sekunder) Har dessuten inntrykk av at dette kunne vært fokusert litt bedre, at låtene har et skissepreg over seg. Tøft gjort, men mangler litt substans? Har jeg hørt det bedre av andre?

Er usikker på karakter her. Splitt opp plata og gi det ut som 4-5 spors ep og dette hadde vært drittøft tror jeg. 13 spor på rad blir som å spise spacecakes; lenge før det er ferdig med å sige på er jeg lei allerede. Skal likevel følge med bandet fremover da det lukter litt «aquired taste» av dette.

5/10 fra meg.
    Flott anmeldelse Burnt selv om jeg langt fra er enig :) men bra jobba! ser frem til room sin anmeldelse av denne platen

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.872
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke liker denne da "alt stemmer på papiret", hvis noen som kjenner min musikksmak hadde anbefalt meg denne plata ville jeg forstått hvorfor. kanskje jeg må legge meg på mbares benk for analyse....
    uansett grunn, jeg ble ikke venner med denne plata i denne omgangen.

hvor er room sin anmeldelse?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Burnt_Island skrev:
    skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke liker denne da "alt stemmer på papiret", hvis noen som kjenner min musikksmak hadde anbefalt meg denne plata ville jeg forstått hvorfor. kanskje jeg må legge meg på mbares benk for analyse....
    uansett grunn, jeg ble ikke venner med denne plata i denne omgangen.

hvor er room sin anmeldelse?
    Fin anmeldelse absolutt. Selvsagt uening. Ble dog overrasket over karakteren. En slakt eller en god karakter ville vært tilfredstillende men en "sånn derre midt på treet" var litt overraskende.

Du får trøste deg med at jeg koser meg like mye med denne skiva etter dette ;D
    cheers

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.721
    Torget vurderinger
    1
    @Burnt_Island, veldig god anmeldelse, og alle referansene du nevner gjør at jeg er nødt til å få somlet meg til å høre på den. Nesten morsomt hvordan alle delene ser ut til å stemme, mens summen av det hele ikke leverer.

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg ble fascinert da jeg hørte That Handsome Devil plata første gang og gikk rett inn på Amazon. Artig, spennende og kul plate, men kan samtidig skjønne noen av innvendigene til Burnt_Island. Vokalen kan kanskje bli litt slitsom og den rapplignende syngingen kan bli litt mye etterhvert. Liker Mexico og Wintergreen veldig godt, men synes ikke alle låtene er like sterke. Tror den hadde fått 7/10 av meg alikevel.

Men Sugden likte visst ikke plata og ble lam på venstre side :'(. Først Mac´en, så forsvant min iPod med Shure øreplugger og nå forsterkeren.. What´s next? Noen som prøver å si at jeg hører for mye på musikk?

Roooooooom .....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Litt slurvete levering her nå. i neste runde blir det tettere dvs 2 par leverer samme dag for å holde oppmerksomheten oppe

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.721
    Torget vurderinger
    1
    Bare sånn FYI, min levering kommer neppe før rundt 22.00 i kveld.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.938
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Min kommer etter det. FORFERDELIG mye arbeid for tiden. Men, skal rekke det :)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.938
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ingen grunn til å vente :eek:

SOUNGARDEN Badmotorfinger:

Jeg har store problemer hvordan jeg skal gripe an dette, ikke minst for å vise respekt for andres smak.
    Men; dette er BARE BRÅK! En kakofoni av primalskrik, elektrisk gitaronani og noen som maltrakterer trommene!
    Dette er IKKE MUSIKK! Musikk har en del kjennetegn, som helt mangler her: DYNAMIKK, DYNAMIKK, DYNAMIKK! Her er det full peis- hele f... tiden. Grusomt! Variasjon i tempo mangler totalt. Hver låt er en kopi av den forrige headbangeren. Er helt utslitt etter å ha lyttet til dette bråket.

Karakter 0 av 10. og da er jeg snill!

Puh!

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    hehe ! totalslakt her ! 'badmotorfinger' er regnet som Soundgarden's "rockealbum".Selv har jeg 'down on the upside' på dobbel vinyl og det er en lidelse å spille seg gjennom :)

mvh. s,

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har eid den plata. En kort stund.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lars_erik: Deilig subjektiv slakt! Har ikke hørt plata, men kjenner litt til din smak - og defor kommer jeg aldri til å kaste vekk tid på å høre den heller. ;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Rusty Cage, Outshined, Jesus Christ Pose, Drawing Flies er alle 10'er låter.
    Merker eg blir litt oppgitt av anmeldelsen, mest på grunn av bruken av caps lock, men også fordi det ikkje er full peis heile tiden. Ikkje høyrer eg kakofoni, onani eller maltraksjon av trommer heller. Kva andre musikk-kjennetegn enn dynamikk, dynamikk, dynamikk meiner du mangler her, Lars?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.938
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Brasse, dette var så far out for meg, at det ikke har noen hensikt å gå inn i en dialog. Her er det kun væpna kamp som nytter ;D
    Men, at andre kan like den, er jo selvsagt helt opp til den enkelte.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Brasse, smaken er som baken. Han må få lov å slakte (dvs ikke like), uten å bli jaga av den grunn.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    127
    Jeg synes ikke det er trommemaltraksjon til stede på denne plata som på ymse death-metal plater og som litt hardere sjangre ofte skilter med - men jeg synes heller ikke det var særlig imponerende. Men det er det som gjør musikkinteressen så spennende, noen ganger liker man det samme, andre ganger synes man den andre er helt på jordet.

Men nå var jeg jo ikke med på denne albumstafetten, så jeg skal tre varsomt før jeg blir overrumplet av en bevæpnet lars-erik, en fektende finger og det som ellers måtte luske i tråden ;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.938
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    .Marcus skrev:
    Jeg synes ikke det er trommemaltraksjon til stede på denne plata som på ymse death-metal plater og som litt hardere sjangre ofte skilter med - men jeg synes heller ikke det var særlig imponerende. Men det er det som gjør musikkinteressen så spennende, noen ganger liker man det samme, andre ganger synes man den andre er helt på jordet.

Men nå var jeg jo ikke med på denne albumstafetten, så jeg skal tre varsomt før jeg blir overrumplet av en bevæpnet lars-erik, en fektende finger og det som ellers måtte luske i tråden ;D
    ;D

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.872
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Dette er jo en klassiker! mye snedig stemming, og takter- ikke bare 4/4 her nei! Tror jeg skjønner hva brasse sier; plata er mye mer enn det som fremkommer av anmeldelsen og det hadde det vært fint og lese...
    Men man er jo ikke nødt til å like det man hører, og da syns jeg det er bra at man sier det rett ut. Synes anmeldelsen er bra jeg da lars_erik formidler hva han hører og hva han mener om det.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Plata åpner veldig sterkt, men blir svakere utover. De nevnte sangene er heilt knall, resten er greie nok. Totaltsett ein 7'er. No spelar …Trail of dead. DEN kan du være glad for at du ikkje fikk, Larsern.

Vrenggitar. Huff.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.938
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Brasse skrev:
    Plata åpner veldig sterkt, men blir svakere utover. De nevnte sangene er heilt knall, resten er greie nok. Totaltsett ein 7'er. No spelar …Trail of dead. DEN kan du være glad for at du ikkje fikk, Larsern. Vrenggitar. Huff.
    Puh! Har store nok problemer med å få ned pulsen og å få roet nervene. Sitter her og dirrer og rykker fortsatt.
    ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn