K
Kaare G. Opsahl
Gjest
bra at du om sider fikk leverert. bra anmeldelse selv om jeg er dypt uenig. 10/10 fra meglars_erik skrev:Da prøver jeg meg- stående! Jævlig øm etter ananas-drillen :'(
Townes Van Zandt- Our Mother the Mountain.
Låt 1- Be here to love me.
Glenn Campell? Dette var veldig 50-60 talls country, var det første som slo meg. En stemme som mangler klang og kraft, samtidig som han tar heis etter tonene. Stillestående melodi, med noen merkelig fløyter.
Låt 2- Kathleen
Begynner med strykere i venstre kanal. Fin bass-gitar. Mye mer kjøtt på stemmen! Stemmen ikke så ulik Paal Flaataa! Og det er et STORT pluss. Denne kunne jeg like
Låt 3- She came and touched me
Tidlig 60-tall igjen.Sterk kanal-seperasjon og naivt arr. Stemmen igjen uten kraft, dog bedre enn låt 1. Prøver? å etterligne Zimmerman- uten spesielt hell.
Låt 4- Like a summer thursday.
Begynner med NYDELIG munnspill med akkustisk gitar og bass-komp sammen med sang. Mer klang her. Stemmen har igjen mer kraft. Pussig dette, stoler han ikke på seg selv og SIN stil? BRA låt!
Låt 5- Our Mother the Mountain
NYDELIG stemme igjen! Paal Flaataa! Akkustiske gitarer, Ian Anderson inspirert fløyte. Rolig. Minner litt om Working Class Hero- John Lennon. OG DET ER LITT AV ET KOMPLIMENT!!!! Veldig bra låt!
Låt 6- Second Lovers Song
Fin fløyte igjen. Strykere og piano. Stemmen fin her også. Fin låt.
Låt 7- St. John the Gambler
Nydeli akkustiske gitarer og bass. Fine strykere. Stemme med kraft og fylde. Liker denne og
Låt 8- Tecumseh Valley
Munnspill igjen. Nå er vi tilbake til tidlig 60-tallstil igjen. Dog et mye bedre arr enn låt 3. Brukbar.
Låt 9- Snake Mountain Blues
Dårlig lyd på denne. Hva er dette da? Pussig at en plate varierer så mye i lydkvalitet. Låta er brukbar, men skjemmes av dette.
Låt 10- My Proud Mountains
Bra lyd-igjen. Hulkende stemme :-\ Mannen må bestemme seg! HVA vil han, og HVOR?! Liker instrumenteringen. Akkustiske instrumenter.
Låt 11- Why She's Acting This Way
Fin gitar til å begynne med. Nydelig bass-spillStemmen mer med sjel igjen, dog har den vært bedre. Liker låta.
Konklusjon:
Dette var vanskelig! Mannen svinger voldsomt i prestasjonene, og vet ikke helt hva han vil. Noe her er veldig bra- så som låtene 2, 4, 5, 6 og 7. Noen er brukbare, mens noen er veldig dårlige- låt 1 og 3. Hadde han fulgt opp de beste låtene her, hadde dette vært veldig bra. Desverre gjør han ikke det. Mangler kanskje selvtillit?
Karakter 5,5 av 10