Albumstafetten 7

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    65finger skrev:
    Denne dustete kranglingen stopper Ikke kritikk av form. Smaken er som baken. :mad:
    Streng, du. Jaggu godt du ikke har moderatorrettigheter, for da hadde det ikke vært mange igjen her. ;)

Men, fra spøk til alvor: "ditt band er mer sytete enn mitt"-diskusjonen er ganske meningsløs, ja.
    I am amazed...

Alltid trodd at det var åpent for diskusjon rundt platene, også etter de var anmeldt? Det må da være lov å kunne si hvorfor en mener det en mener uten at det blir sånt styr. Når det gjelder svaret mitt til Lyngen, så kunne det kanskje virke litt "krasst", men er overbevist om at han tar det med fatning. Vi har jo ganske ulik smak, sjøl om Lyngen faktisk har tipset meg om et par gullende gode plater her inne.

Mener at eg har holdt meg til sak her i denne runden, og har flere ganger poengtert at det er platen som diskuteres (i siste tilfelle Elbow), ikke den som har nominert den.
    Beklageligvis er det en tendens til at det blir tatt mer og mer ille opp dersom en plate får litt tyn. Og det blir med en gang usakligheter av det ala "hø hø, jaja eg skal no anmelde din plate" eller "jaja, det er no ikkje så himla bra det du hører på heller".

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Greit å skrive selvsagt at musikken er kjedelig, treig osv men ikke noe preik om at anmelderen er overflatisk, sleivete osv

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Lucinda Williams : Live @ The Fillmore

Jeg liker musikk som dette her. Og Williams er slett ingen hvemsomhelst, selv om jeg aldri har fått ubetinget fot for det hun gjør. Det har liksom aldri vært lett å sette fingeren på noe, men den store fascinasjonen har uteblitt. Men det er meg. Objektivitet er oppskrytt og har ingenting i denne sammenhengen å gjøre, så det er mine opplevelser dere får. I likhet med det grusomme fonogrammet jeg ble tildelt for noen dager siden, har også denne fått fem, seks runder før jeg skrev et ord. So here goes.
    Jeg kommer fort i kontakt med reservasjonen igjen. Joda, dama kan skrive låter. Det er tilløp til storhet her, bandet gjør en kanonjobb,og vi snakker ikke minst om en hyperlegendarisk venue, men fruen var nok i overkant tørst før hun gikk på, for vokalen er sur, snøvlete og upresis, og hun har en nød-vibrato som er til å få brekninger av.Det lukter litt vel mye av Bourbon og pliktløp til at jeg tar fram det store tallet, selv om de vareste låtene har både desperasjon og ekthet over seg. Det holder liksom ikke helt likevel. Kanskje må jeg utforske dama ytterligere, men dette var ingen høydare for meg. Ikke dette heller. Noen skulle gitt henne en bøtte med kaffe i pausen.

En firer får hun likevel. Så får vi håpe noen ringer Betty Ford snart.

Jeg går og setter på Mary Gauthiers "Mercy Now" så lenge.
    Ikke avskriv Lucinda Williams. Hør på denne istedet. Dette er hennes beste syns jeg, og den er stor.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    impulse skrev:

Jeg liker musikk som dette her. Og Williams er slett ingen hvemsomhelst, selv om jeg aldri har fått ubetinget fot for det hun gjør. Det har liksom aldri vært lett å sette fingeren på noe, men den store fascinasjonen har uteblitt. Men det er meg. Objektivitet er oppskrytt og har ingenting i denne sammenhengen å gjøre, så det er mine opplevelser dere får. I likhet med det grusomme fonogrammet jeg ble tildelt for noen dager siden, har også denne fått fem, seks runder før jeg skrev et ord. So here goes.
    Jeg kommer fort i kontakt med reservasjonen igjen. Joda, dama kan skrive låter. Det er tilløp til storhet her, bandet gjør en kanonjobb,og vi snakker ikke minst om en hyperlegendarisk venue, men fruen var nok i overkant tørst før hun gikk på, for vokalen er sur, snøvlete og upresis, og hun har en nød-vibrato som er til å få brekninger av.Det lukter litt vel mye av Bourbon og pliktløp til at jeg tar fram det store tallet, selv om de vareste låtene har både desperasjon og ekthet over seg. Det holder liksom ikke helt likevel. Kanskje må jeg utforske dama ytterligere, men dette var ingen høydare for meg. Ikke dette heller. Noen skulle gitt henne en bøtte med kaffe i pausen.

Ikke avskriv Lucinda Williams. Hør på denne istedet. Dette er hennes beste syns jeg, og den er stor.

Igjen er eg på bølgelengde med deg rolfozzy, sjøl holder eg denne veldig høyt også:

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    rolfozzy skrev:
    impulse skrev:

Igjen er eg på bølgelengde med deg rolfozzy, sjøl holder eg denne veldig høyt også:

Enig den er også jævla bra. :)

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Når det gjelder svaret mitt til Lyngen, så kunne det kanskje virke litt "krasst", men er overbevist om at han tar det med fatning.
    Jeg tar det med fatning, men synes ikke det var noe godt innlegg Townes. Langt i overkant subjektivt også, imo. Og jeg synes "jeg driter i anmeldere" er litt sånn som med musikere: Får de supre anmeldelser trykker de anmelderne til sitt bryst, mens er de dårlige så er det ikke måte på hvor dumme og ubetydelige de er. Hvis en plate jeg ikke likte så godt får gjennomgående skryt så kan jeg tenke på om jeg har undervurdert platen. Selvfølgelig skal man ikke endre sin personlige smak av den grunn, men jeg synes ofte at anmeldere er dyktige og flinke folk som jeg ofte er enige med så en revurdering er bare positivt.

Beklageligvis er det en tendens til at det blir tatt mer og mer ille opp dersom en plate får litt tyn.
    Jeg synes vi tok din slakt helt fint, særlig han som nominerte platen. Det var jo du som tydeligvis reagerte på uenigheten tilbake. Flott med temperatur om platene, så lenge det ikke går for personlig (ikke enig med Gjestemedlem om det ikke var irioni).

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:
    Når det gjelder svaret mitt til Lyngen, så kunne det kanskje virke litt "krasst", men er overbevist om at han tar det med fatning.
    Jeg tar det med fatning, men synes ikke det var noe godt innlegg Townes. Langt i overkant subjektivt også, imo. Og jeg synes "jeg driter i anmeldere" er litt sånn som med musikere: Får de supre anmeldelser trykker de anmelderne til sitt bryst, mens er de dårlige så er det ikke måte på hvor dumme og ubetydelige de er. Hvis en plate jeg ikke likte så godt får gjennomgående skryt så kan jeg tenke på om jeg har undervurdert platen. Selvfølgelig skal man ikke endre sin personlige smak av den grunn, men jeg synes ofte at anmeldere er dyktige og flinke folk som jeg ofte er enige med så en revurdering er bare positivt.

Beklageligvis er det en tendens til at det blir tatt mer og mer ille opp dersom en plate får litt tyn.
    Jeg synes vi tok din slakt helt fint, særlig han som nominerte platen. Det var jo du som tydeligvis reagerte på uenigheten tilbake. Flott med temperatur om platene, så lenge det ikke går for personlig (ikke enig med Gjestemedlem om det ikke var irioni).
    Men igjen:

Kordan kan en anmeldelse ble "übersubjektiv" eller i "overkant subjektiv"? Skulle den vært litt subjektiv og litt objektiv? Det handler kun om en ting; ka denne plata gir meg. Ikkje ka eg tror andre måtte mene, og basere melding mi på det. Og det virker å ligge en antakelse her om at "en "objektiv" melding av elbow hadde gitt høyere terningkast". Eg kjøper ikkje den retorikken for fem øre engang.

Er helt enig i at du tok "slakten" fint. Vi var uenige om plata, og det var det. Er ikke enig i at alle tok det like greit. Og de insinuasjonene som kom i ene innlegget er nokså usaklige spør du meg.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Synd hvis denne tråden skal utvikle seg til en krangle tråd. Det er da faen ikke kabler vi diskuterer her, men musikk. Musikkdiskusjoner er bra hvis det kan holdes på et sivilisert plan. Og vi har ikke alle samme smak når det gjelder musikk. Heldigvis.

Og hvis noen ikke tåler at deres nominasjoner blir slakta, så er det frivillig og være med på dette.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.814
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    rolfozzy skrev:
    Synd hvis denne tråden skal utvikle seg til en krangle tråd. Det er da faen ikke kabler vi diskuterer her, men musikk. Musikkdiskusjoner er bra hvis det kan holdes på et sivilisert plan. Og vi har ikke alle samme smak når det gjelder musikk. Heldigvis.

Og hvis noen ikke tåler at deres nominasjoner blir slakta, så er det frivillig og være med på dette.
    Støttes.

U

utgatt60135

Gjest
    ansepe74 skrev:
    Lyngen: Nå blir vel The seldom seen kid regna som det sterkeste, men er noen virkelig underfundige perler på "Leaders..." også.
    Det var forresten denne jeg hadde i tankene (husket feil):

Ikke, Leaders .... Men veldig lenge siden jeg har hørt denne også.

gjedde

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Antall liker
    0
    O store leder, i frykt for represalier med ananas eller lignende ubehageligheter vil jeg melde fra om at min anmeldelse nok blir noe forsinket i dag. Måtte plutselig på jobb nå, og er ikke hjemme før i ellevetiden. Poster selvsagt før jeg tar kvelden, men det er mulig det blir på feil side av midnatt.

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Beklager at reaksjonen var såpass sterk, men den kom litt sånn i etterkant, da vi skulle diskutere, og anmelderen skrev "...men nå liker jeg den enda mindre".

Da jeg ble med i denne stafetten så håpet jeg på at det var en "feel-good" tråd hvor man prøvde å inneha en viss objektivitet. I forhold til sine vurderinger. Det er andre som leser dette, og får vel en viss formening om at så lenge man har initialene RLM eller TVZ så er man forbeholdt gode anmeldelser.

Skulle det vært sånn at man skulle være dørge subjektiv, så er det mere sannsynlig at Lucinda hadde dumpa på en 2'er eller noe?

Hadde som sagt visse forhåpninger til tråden, og tror det blir min siste anmeldelse. Man gidder liksom ikke å bruke tid på en tråd som rett og slett gir meg ingenting nytt.

Skal jeg finne ny musikk så sjekker jeg heller ut "Hva lytter du til nå" tråden :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    H.R skrev:
    rolfozzy skrev:

Støttes.
    Enig. Dette synes jeg bryter med intensjonene for tråden, og jeg liker ikke at det blir krenkelser og krangel. Det er ikke noe gøy å være med, hvis det er slik det skal bli. :'( Det må være en anstendighet, både hos den som skriver og den som leser.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Slutt å syt. Dette er den beste omgangen så langt med noen aldeles strålende anmeldelser. Nivået er forbausende høyt nå. Men det er viktig at man forstår premissene for tråden, og er man hårsår eller lider av et slags musikalsk mindreverdighetskompleks så er det kanskje bedre å avstå fra å kommentere anmeldelsene.

Litt temperatur og meninger om plater er artig, men evner man ikke å skille mellom musikk, anmeldelse og anmelder så er man kanskje ikke moden for å delta som annet enn tilskuer. :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    Slutt å syt. Dette er den beste omgangen så langt med noen aldeles strålende anmeldelser. Nivået er forbausende høyt nå. Men det er viktig at man forstår premissene for tråden, og er man hårsår eller lider av et slags musikalsk mindreverdighetskompleks så er det kanskje bedre å avstå fra å kommentere anmeldelsene.

Litt temperatur og meninger om plater er artig, men evner man ikke å skille mellom musikk, anmeldelse og anmelder så er man kanskje ikke moden for å delta som annet enn tilskuer. :)
    Er det noen som syter ?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ansepe74 skrev:
    Beklager at reaksjonen var såpass sterk, men den kom litt sånn i etterkant, da vi skulle diskutere, og anmelderen skrev "...men nå liker jeg den enda mindre".

Da jeg ble med i denne stafetten så håpet jeg på at det var en "feel-good" tråd hvor man prøvde å inneha en viss objektivitet. I forhold til sine vurderinger. Det er andre som leser dette, og får vel en viss formening om at så lenge man har initialene RLM eller TVZ så er man forbeholdt gode anmeldelser.

Skulle det vært sånn at man skulle være dørge subjektiv, så er det mere sannsynlig at Lucinda hadde dumpa på en 2'er eller noe?

Hadde som sagt visse forhåpninger til tråden, og tror det blir min siste anmeldelse. Man gidder liksom ikke å bruke tid på en tråd som rett og slett gir meg ingenting nytt.

Skal jeg finne ny musikk så sjekker jeg heller ut "Hva lytter du til nå" tråden :)
    Som var direkte humoristisk myntet overfor Lyngen, som etter min anmelding hadde funnet ut at han likte den enda bedre. Argumentene han brukte for å fremheve platas styrke, er omtrent det samme eg mener gjør den dårlig. Sånn er det. Ferdig arbeid.

Og som Deph sier, premissene for stafetten er temmelig klare.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.721
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker denne formen med to anmeldere bedre og bedre, og nå har vi til og med fått litt temperatur inn i tråden, gode ting.
    Diskursjoner som dette, om platene og anmeldelsene, synes jeg er knall, så lenge man holder sak og person atskilt. Det kan kanskje gå en kule varmt om man føler seg tråkket på, men da er det viktig å ta telling og huske at det er musikken det skrives om, og at det ikke stikker dypere enn som så.

Dessuten, når ble karakteren 4, slakt ?

Gode anmeldelser i bøtter og spann. All hail albumstafetten !

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Denne runden har vært strålende og konseptet med 2 anmeldelser vil fortsette. diskusjon og uenighet er fint men ikke noe nagging om form og person. Neste runde tror jeg vi skal kjøre: "plate som det ikke er bra for den kule imagen min å like" eller noe lignende ;D

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Denne runden har vært strålende og konseptet med 2 anmeldelser vil fortsette. diskusjon og uenighet er fint men ikke noe nagging om form og person. Neste runde tror jeg vi skal kjøre: "plate som det ikke er bra for den kule imagen min å like" eller noe lignende ;D
    Trodde neste runde skulle være juleplater?

Evt andre "tema":

* Plater man syns suger skikkelig balle
    * Plater fra en og samme artist (problematisk da det kan bli flere deltakere enn tilgjengelig plater, men eks. stones/springsteen/neil young er godt representert)
    * Bestemt sjanger
    * Bestemt tidsalder (60 talet, 70 talet etc. Evt enda mer konkret - 1966 osv.)

Hvis tema er gitt på forhånd vil vel folk melde seg på etter interesse. Problemet er at dette kan ekskludere folk. Så sikkert et dårlig forslag.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Townes skrev:
    65finger skrev:

Evt andre "tema":

* Plater fra en og samme artist (problematisk da det kan bli flere deltakere enn tilgjengelig plater, men eks. stones/springsteen/neil young er godt representert)
    * Bestemt sjanger

Hvis tema er gitt på forhånd vil vel folk melde seg på etter interesse. Problemet er at dette kan ekskludere folk. Så sikkert et dårlig forslag.
    julerunden er det ikke obligatorisk å delta. Over nyttår derimot... tidsepoker er en fin ide men jeg tror tiår er spesifikt nok ellers faller for mange av er jeg redd. jeg kan trekke par som utfordrer et annet trukket par med en plate. Mange muligheter." Plater man syns suger skikkelig balle" tror jeg blir for negativt ;D hva med plater som andre syntes suger balle, men ikke jeg?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Townes skrev:
    65finger skrev:

Evt andre "tema":

* Bestemt sjanger

Skeptisk til slikt. Vi har jo prøvd noen runder med tema med varierende resultater. Som oftest ender det opp med at folk nominerer musikk de ikke egentlig har hverken et forhold til selv, eller et ønske om at andre skal høre.

Dårlig musikk er i alle fall en trist affære. Det er sikkert moro å nominere plater, men hvor kjekt er det å måtte lytte til dem gjentatte ganger og så bruke tid på å skrive om dem?

De rundene som har fungert best har vært helt frie. Nominer en plate som man ønsker at folk skal høre på, og si noe om... enten de liker den eller ikke.

Musikk trenger strengt tatt ikke deles inn i genre og båser, i alle fall ikke til dette formålet.

Skeptisk derfor også til "juleplater". Julemusikk er en straff å måtte høre på og ikke noe jeg vil gjøre frivillig. Det er noe som bør forbeholdes barn, kristne og psykisk utviklingshemmede. En anmeldelse herfra av noe slikt vil nok kunne sende sarte sjeler inn i en så pass kraftig vinterdepresjon at de vi vegre seg for å krype ut fra under dundynen før krokusen blomstrer i mars.:-\

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Townes skrev:
    65finger skrev:

Evt andre "tema":

* Bestemt sjanger

Skeptisk til slikt. Vi har jo prøvd noen runder med tema med varierende resultater. Som oftest ender det opp med at folk nominerer musikk de ikke egentlig har hverken et forhold til selv, eller et ønske om at andre skal høre.

Dårlig musikk er i alle fall en trist affære. Det er sikkert moro å nominere plater, men hvor kjekt er det å måtte lytte til dem gjentatte ganger og så bruke tid på å skrive om dem?

De rundene som har fungert best har vært helt frie. Nominer en plate som man ønsker at folk skal høre på, og si noe om... enten de liker den eller ikke.

Musikk trenger strengt tatt ikke deles inn i genre og båser, i alle fall ikke til dette formålet.

Skeptisk derfor også til "juleplater". Julemusikk er en straff å måtte høre på og ikke noe jeg vil gjøre frivillig. Det er noe som bør forbeholdes barn, kristne og psykisk utviklingshemmede. :-\
    gode poenger. Kjøre det fritt men enda tettere, slik at rundene ikke blir for lange

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Townes skrev:
    65finger skrev:

Evt andre "tema":

* Bestemt sjanger

Skeptisk derfor også til "juleplater". Julemusikk er en straff å måtte høre på og ikke noe jeg vil gjøre frivillig. Det er noe som bør forbeholdes barn, kristne og psykisk utviklingshemmede. En anmeldelse herfra av noe slikt vil nok kunne sende sarte sjeler inn i en så pass kraftig vinterdepresjon at de vi vegre seg for å krype ut fra under dundynen før krokusen blomstrer i mars.:-\
    Ålreit

I give me. Men eg tenker at det eksempelvis kunne vært artig om hele katalogen til Stones eller andre ble anmeldt.
    Men juleplater er jo helt konge 8) Eg er en sucker for juleplater....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Vi kan godt kjøre noen spesialrunder i tillegg til de vanlige med tema som stones eller annet. tror vi kjører en vanlig runde før jul men med 4 anmeldelser per dag

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Townes skrev:
    65finger skrev:

Evt andre "tema":

* Bestemt sjanger

julerunden er det ikke obligatorisk å delta. Over nyttår derimot... tidsepoker er en fin ide men jeg tror tiår er spesifikt nok ellers faller for mange av er jeg redd. jeg kan trekke par som utfordrer et annet trukket par med en plate. Mange muligheter." Plater man syns suger skikkelig balle" tror jeg blir for negativt ;D hva med plater som andre syntes suger balle, men ikke jeg?
    Jeg foreslåt temaet - Året som gikk.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Hvilke måned i 1966 mener du vi skal konse på Townes? Tricky år med store nyanser for hver måned. ;) Jeg velger meg August.......
    Julespesial er jeg med på. Har i såfall min nominasjon klar.
    Eller så er Lyngens forslag om året som gikk, veldig bra, om ikke det beste for en siste runde i år.

Bør vel forresten ta høyde for at folk har det travelt i årets siste uker?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Hvilke måned i 1966 mener du vi skal konse på Townes? Tricky år med store nyanser for hver måned. ;) Jeg velger meg August.......
    Eller så er Lyngens forslag om året som gikk, veldig bra, om ikke det beste for en siste runde i år.

Med på august. Håper ikkje juleplata di er samme kandidat som min :p

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:

Med på august. Håper ikkje juleplata di er samme kandidat som min :p
    britisk "79" WBC

kryptiske koder her nå. ;)

gjedde

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Antall liker
    0
    Johnny Flynn-Been Listening

27 år ung gutt. Skuespiller, poet og musiker. Har gitt ut to plater med bandet Sussex Wit, dette er nummer to og er fra i år. Debuten, A Larum kom i -08. De ga også ut en EP i -09.

Vi snakker her om folk-rock av ganske så tradisjonell type. Det er vanligvis ikke helt min te-kopp, så jeg tenkte litt "å nei" første gangen jeg satt på plata. Men man går jo løs på oppgaven med blanke ark og åpent sinn, og atter en gang lønte det seg :D For selv om jeg føler at dette er temmelig tradisjonell folk-rock, har plata ganske mye av det deilige udefinerbare som kalles "sjel" eller "det lille ekstra". Albumet er variert, men jeg har allikevel litt vanskligheter med å høre hele plata på en gang. Blir litt mye nasal vokal og fiolin.... Syns også at noen låter blir blir litt ødelagt av overarrangering, blåserekke er et krydder som skal brukes med forsiktighet når det skjer såpass mye fra før...
    Albumet har som sagt vokst kraftig på meg, og det er noen låter her som virkelig er perler. Aller mest Barnacle Warship som har truffet meg midt i rota. Den kommer helt klart til å fortsette å nytes lenge etter at albumstafetten er over :D Lost and Found er også en godbit, rolig og vakkert, og med herlig nerve i vokalen til Flynn. Liker også Howl veldig godt, sløy og bluesete. Men den hadde imo klart seg minst like bra uten messingpartiene.
    Alt i alt et album som var mye bedre enn forventet/fryktet. Assosierer til tider med det fabelaktige bandet Neutral Milk Hotel.

Karaktermessig havner jeg på en temmelig sterk 7/10, men må legge på et halvt poeng til for Barnacle Warship

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Det syntes jeg var veldig godt og konsist skrevet, gjedde. Så enkelt og rett frem kan det gjøres. Fin balanse mellom hva du setter pris på og hva du ikke liker med den - og veldig bra at du går noen runder med din fordommer. Sånn kan jeg like.

Jeg har plata i bestilling, og nå gleder jeg meg virkelig til å få den i posten!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    God anmeldelse det der gjedde
    Såvidt hørt plata før, men den gikk fort i glemmeboka - som det ofte går når man prøver å konsumere i overkant mye ny musikk. Skal dra den fram igjen fra "sjekkeutify" playlista mi i spotify. NMH referansen sier eg meg så absolutt enig i, i alle fall for deler av plata.

@Eros - Da har vi ikkje samme kandidat til julerunden. Var ikkje meininga å fiske btw :p

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skulle vel anmeldt sammen med gjedde i går

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Mangler vel et par stykker her?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Det mangler et par stykker ja.

Ser ut til at fingern's genmodifiserte ananas bare preller av på lars_erik, så spørs om han må til med tyngre skyts.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Ja vi mangler et par stykker, svakt å ikke levere på tid :mad:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    regner med at du bruker slagdrill til den ananasen ? Helst 110 volts for ekstra f a r t og glede.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    regner med at du bruker slagdrill til den ananasen ? Helst 110 volts for ekstra f a r t og glede.
    slagdrill 110 volt eller en slik "pigger" som man bruker for å knuse betong.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn