U
utgatt60135
Gjest
Takker! Jeg for min del er glad jeg slipper nå65finger skrev:Må kjøre igjennom minst et par ganger til
Takker! Jeg for min del er glad jeg slipper nå65finger skrev:Må kjøre igjennom minst et par ganger til
Helt sikkert, men rap er vel noen man enten liker eller missliker?65finger skrev:Jeg syntes det er mye kult innen den sjangeren.
det tror jeg men det er mye forkjellig innen sjangeren. Kan jo se på Beastie boys som en del av sjangeren og muligens Rage Against the machine. Liker en del av det Eminem, kayne West og noen flere har gitt ut. Har begrenset kunnskap om sjangerenLyngen skrev:Helt sikkert, men rap er vel noen man enten liker eller missliker?65finger skrev:Jeg syntes det er mye kult innen den sjangeren.
Må si jeg var i villrede angående karakteren jeg også, men siden skalaen går helt fra 0 til 10 syns jeg det holdt med 2 ettersom jeg med nogenlunde høy grad av sikkerhet kan si at jeg ikke kommer til å spille den igjen. Syns du fikk til en god beskrivelse av plata.Lyngen skrev:Takker! Jeg for min del er glad jeg slipper nå65finger skrev:Må kjøre igjennom minst et par ganger til. Men det er moro å få en utfordring også, men rap vil jeg nok aldri venne meg til er jeg redd. Er nok den plata av alle jeg har vært mest usikker på karakteren.
Fin anmeldelse, Jowil. Jeg turte ikke å prøve meg på tekstene engang. Jeg har ikke hørt på plata så mye som deg, men tenkte en stund å være litt snill men da jeg så din karakter tenkte jeg litt skitt au, jeg liker den egentlig ikke jeg heller. Men så valgte jeg en karakter midt i mellom.jowil skrev:Må si jeg var i villrede angående karakteren jeg også, men siden skalaen går helt fra 0 til 10 syns jeg det holdt med 2 ettersom jeg med nogenlunde høy grad av sikkerhet kan si at jeg ikke kommer til å spille den igjen. Syns du fikk til en god beskrivelse av plata.Lyngen skrev:Takker! Jeg for min del er glad jeg slipper nå65finger skrev:Må kjøre igjennom minst et par ganger til. Men det er moro å få en utfordring også, men rap vil jeg nok aldri venne meg til er jeg redd. Er nok den plata av alle jeg har vært mest usikker på karakteren.
Og ja; det er lov å finne på ord.
Merker iallefall at endel plater som er i ytterkantene eller som ikke har et sterkt preg av en bestemt sjanger kan gå i positiv favør. Eminem f.eks.Hansern skrev:Nei - tror ikke på den om at enkelte musikktyper er av 'enten liker man det eller man liker det ikke' -
har møtt meg sjøl i døra så mange ganger at ingen sjangere avskrives lengre (ok - ett mulig unntak finnes kanskje...)
Holder man seg til "Nei - det er køntri - jeg liker ikke hestejazz" går man glipp av mye god musikk og mange gode opplevelser, det samme gjelder for alla endre sjangere - imho.
Det kan jeg si meg nesten hundre prosent enig i. Men personlig sliter jeg litt med elektronisk produserte rytmer, groove og instrumentlyder. Terskelen for at det skal være bra blir mye høyere fordi det er mye lettere å være dynamisk med et tradisjonelt instrument. Det engasjerer meg mye mer.Hansern skrev:Flotte bidrag som gir et godt bilde av musikken.
Er glad for at Lyngen ikke satte en 'fornuftig karakter' men sier det han mener
Nei - tror ikke på den om at enkelte musikktyper er av 'enten liker man det eller man liker det ikke' -
har møtt meg sjøl i døra så mange ganger at ingen sjangere avskrives lengre (ok - ett mulig unntak finnes kanskje...)
Holder man seg til "Nei - det er køntri - jeg liker ikke hestejazz" går man glipp av mye god musikk og mange gode opplevelser, det samme gjelder for alla endre sjangere - imho.
PS: At jeg ikke deler anmeldernes oppfatning er vel ingen bombe. Det er nok ingen klassiker, men høydepunktene er såpass store at den treffer en soleklar 8/10.
Umiddelbart hørtes det riktig ut, men en tur innom de dype, mørke irrgangene av min egen musikksmakLyngen skrev:Merker iallefall at endel plater som er i ytterkantene eller som ikke har et sterkt preg av en bestemt sjanger kan gå i positiv favør. Eminem f.eks.
RATM er fett, men å kalle det rap/hiphop er vel litt drøyt?65finger skrev:det tror jeg men det er mye forkjellig innen sjangeren. Kan jo se på Beastie boys som en del av sjangeren og muligens Rage Against the machine. Liker en del av det Eminem, kayne West og noen flere har gitt ut. Har begrenset kunnskap om sjangerenLyngen skrev:Helt sikkert, men rap er vel noen man enten liker eller missliker?65finger skrev:Jeg syntes det er mye kult innen den sjangeren.
Strekker den langt, men vokalen kan minne om en jævlig sinna rapperDazed skrev:RATM er fett, men å kalle det rap/hiphop er vel litt drøyt?65finger skrev:det tror jeg men det er mye forkjellig innen sjangeren. Kan jo se på Beastie boys som en del av sjangeren og muligens Rage Against the machine. Liker en del av det Eminem, kayne West og noen flere har gitt ut. Har begrenset kunnskap om sjangerenLyngen skrev:Helt sikkert, men rap er vel noen man enten liker eller missliker?65finger skrev:Jeg syntes det er mye kult innen den sjangeren.
Selv kan jeg strekke meg til Cypress Hill, Beastie Boys, Body Count og Anthrax's "I'm The Man" og "Bring The Noise", men der stopper det også.![]()
haha, trudde det var smuss på skjermen.Townes skrev:
Townes er en rev med forminskefunksjonenBrasse skrev:haha, trudde det var smuss på skjermen.Townes skrev:
Måtte sørge for å få hoppet før WirkolaTownes skrev:Ser du har levert Burnt, men venter med å lese til min egen er klar.
Et himla stress i dag óg, aleine med kidsa, så eg må få de i seng før eg engang kan begynne å skrive. Men det er lenge til midnatt ;D
du gjorde en super jobb Burnt!!!Burnt_Island skrev:Måtte sørge for å få hoppet før WirkolaTownes skrev:Ser du har levert Burnt, men venter med å lese til min egen er klar.
Et himla stress i dag óg, aleine med kidsa, så eg må få de i seng før eg engang kan begynne å skrive. Men det er lenge til midnatt ;D![]()
mine aller mest ydmyke takkehilsener65finger skrev:du gjorde en super jobb Burnt!!!Burnt_Island skrev:Måtte sørge for å få hoppet før WirkolaTownes skrev:Ser du har levert Burnt, men venter med å lese til min egen er klar.
Et himla stress i dag óg, aleine med kidsa, så eg må få de i seng før eg engang kan begynne å skrive. Men det er lenge til midnatt ;D![]()
En slags teflonpop altså? Har ikke somlet meg til å høre denne. Skal gjøre det med èn gang. Veldig bra skrevet. Jeg stoler i og for seg nok på dømmekraften din ut fra det jeg har lest tidligere av deg til å unngå denne, men får prøve den et par runder.Burnt_Island skrev:Til syvende og sist er hovedproblemet med denne plata at den ikke bryter igjennom korttidshukommelsen min. Når jeg hører på den finnes det ting her som er lett og like og som jeg tror vil vokse på meg, men neste gang jeg hører plata har jeg fullstendig glemt det jeg hørte. Også flyter det hele litt i hop for meg. Hæ? Spilte hun ikke den istad?
Siden ingenting med denne plata fester seg, og dermed er hverken god eller dårlig, så gir jeg den 5.
Det er skrevet på temmelig kort tid, ja, men eg har tross alt hørt plata flere ganger daglig i et par uker nå.Bent skrev:Kjempeanmeldelser av Burnt og Townes
@Townes; hvis dette var skriblet ned på kort tid er det intet annet enn imponerende.
Har ikke hørt plata selv (ennå) så den kan jeg ikke uttale meg om.
Tråden var morsom og godmodig. Neste runde skal jeg skjerpe meg å få hørt alle albumene. Opps vi har et igjen...Hansern skrev:Prøvde meg på 'Metals' men det gikk ikke, vil benytte pausen til å skryte litt av oss på denne tråden......
Saklige og informative anmeldelser fra folk som er opptatt av musikk, - ikke som middel for å hevde eget ego i egnere kretser i Akersgata (der det er viktig å holde seg til flokken), men som opplevelser som bidrar til å øke gleden ved å leve og som derfor syns det er fint å dele sine opplevelser med andre - av samme legning. Flotte anmeldelser som forteller om musikken, og dermed gir leserne verdifull informasjon
Pluss at vi som deltar får muligheter til å høre nye ting.
Storveis ;D
Ingen pause her nei......
Husk at jeg er helt ny her og er litt overveldet over forumets form og innhold
:-X og etter å ha deltatt litt her angrer jeg på den andre tråden som jeg gjerne ser blir slettet :'(, heller bruke energien på det som er bra enn å drite ut Queen det man ikke liker. [size=10pt]Unnskyld til alle for den[/size]
absolutt ikke! men tråden din holdt en god tone tross alt.Hansern skrev:En positiv innstilling, integritet og respekt for andre kan vel ikke undervurderes finger'n?
helt klartHansern skrev:Takk for det 65. ;D ;D
de fleste skjønte poenget - - - -
bedre enn å forurense tribute-tråder i 1,8-form![]()
santBrasse skrev:Er med på ein runde til eg. Vi har då hundre og ørten andre som muligens er med
Lenge til nyttår![]()
Vil bare minne om at den pågående stafetten ikke er ferdig enda, den heller. ..Og SELVSAGT blir det flere stafetter. Nr. 14 er jo den beste på lenge, så hvor kommer dette snakket fra nå?Hansern skrev:santBrasse skrev:Er med på ein runde til eg. Vi har då hundre og ørten andre som muligens er med
Lenge til nyttår![]()
![]()