Takk. Vi får håpe larsg ikke har glemt det.united59 skrev:Bra, anmeldelse, Daze.
Får håpe det kommer en til, men denne var uansett verdt to![]()
Det må jo være lov.united59 skrev:Som vanlig når det gjelder musikk (?) er jeg litt uenig med deg. ;D
I den forstand at jeg er enda mer positiv.
God lyd, flotte rytmer, dog kanskje litt mange instrumentaler, men totalt sett en 'treat' av et album, tyckar jag.
Takker. Ja, et "greit" album, det der. Mister litt interessen i "calypso-partiene", men bluesrock-delene er tøffe.Lyngen skrev:Flott anmeldelse, Dazed. Jeg tror også det hadde blitt en sekser fra meg - en god en. Ikke de store ord, ikke noe løp og kjøp, men et par runder gir meg en fint smil for det svinger bra og de lager gode rytmer. Bra vokal. Fin bakgrunnsmusikk (i positiv) betydning.
Det er vel ikke noe man kan si på det. Liker du det ikke så liker du det ikke.Lyngen skrev:Beklager at jeg ikke likte albumet ditt så godt dazed, men du tar det bare fint ser jeg. Det er så absolutt smak og behag ja.
Godt dere setter pris på skribleriene.Burnt_Island skrev:Fin anmeldelse Dazed. Jeg kjenner plata godt igjen i beskrivelsen din, jeg bare skårer den litt høyere enn du. Og det er ikke bare bluesen jeg liker, men det var ikke calypsoen som vant meg over![]()
Nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men det sto på nettet et sted da jeg lette etter bakgrunnsinfo. Beklager hvis det er galt.Burnt_Island skrev:Tex Perkins har også spilt inn noe country under eget navn, og svært rufsete rock sammen med Beasts of Bourbon. At dette bandet spiller instrumentalt under BoB navnet har jeg vanskelig for å tro siden BoB fortsatt holder på.
Jeg synes de rocka/bluesete låtene låter ganske amerikansk, egentlig, men det er iblandet en del "nye" elementer.Burnt_Island skrev:Grunnen til nominasjonen er at jeg synes de er litt "annerledes". Jeg mener dette må være en australsk variant av sørstatsrock; sydkorsrock TM![]()
Burnt_Island skrev:@larsg: Det er kanskje dumt at dette kommer fra meg. Det er lett å tro at jeg har investert noe personlig i min nominasjon og at det er dette som kommer til utrykk nå: Det er det ikke.
Jeg har derimot investert noe personlig i albumstafetten, og deltatt i 12 av 13 runder. Jeg har lyttet igjennom de platene jeg har fått flere ganger og brukt tid og tankevirksomhet på å finne ut hva jeg skal skrive om de nominerte platene. Noen av de har jeg nesten hatet, noen har jeg vært fullstendig likegyldig til og noen har havnet på min permanente spilleliste. Men å anmelde de har jeg brukt tid på i hvert enkelt tilfelle. Som oftest har jeg tatt meg tid til å kommentere de andre anmeldelsene også, og har lyttet igjennom hele stafettlista.
Når du i følge deg selv glemmer hele greia, kun har sappet deg gjennom plata og leverer en kort anmeldelse dagen etter uten karakter (skjønt jeg kan jo lese meg til hvor du havner)synes jeg du har brukt mindre tid og innsats på stafetten enn den fortjener.
Skriver for så vidt under på den.Burnt_Island skrev:@larsg: Det er kanskje dumt at dette kommer fra meg. Det er lett å tro at jeg har investert noe personlig i min nominasjon og at det er dette som kommer til utrykk nå: Det er det ikke.
Jeg har derimot investert noe personlig i albumstafetten, og deltatt i 12 av 13 runder. Jeg har lyttet igjennom de platene jeg har fått flere ganger og brukt tid og tankevirksomhet på å finne ut hva jeg skal skrive om de nominerte platene. Noen av de har jeg nesten hatet, noen har jeg vært fullstendig likegyldig til og noen har havnet på min permanente spilleliste. Men å anmelde de har jeg brukt tid på i hvert enkelt tilfelle. Som oftest har jeg tatt meg tid til å kommentere de andre anmeldelsene også, og har lyttet igjennom hele stafettlista.
Når du i følge deg selv glemmer hele greia, kun har sappet deg gjennom plata og leverer en kort anmeldelse dagen etter uten karakter (skjønt jeg kan jo lese meg til hvor du havner)synes jeg du har brukt mindre tid og innsats på stafetten enn den fortjener.
JeppsDazed skrev:Selvsagt kjedelig, men nå har han beklaget og forklart seg, så da foreslår jeg at vi stopper kritikken der og går videre. Mistenker at alle er best tjent med det.
God sagtDazed skrev:Selvsagt kjedelig, men nå har han beklaget og forklart seg, så da foreslår jeg at vi stopper kritikken der og går videre. Mistenker at alle er best tjent med det.
Siden jeg var så ubetenksom og melde meg på atter en gang så......Dazed skrev:Det går nok bra. "Den som venter på noe godt...", etc.Høres ut som du legger litt innsats i dette, må jeg si.
En sann diplomat, du.rolfozzy skrev:Er ikke alltid Lyngens musikksmak korresponderer med min. ;D
For at det ikke skal bli totalt bomkjøp har jeg gardert meg med en backup.Townes skrev:Det faktum at du har kjøpt en plate Lyngen har nominert tilgir det meste... Spør om du kan få med byttekort ;D
Jeg er i sjokkTownes skrev:Det faktum at du har kjøpt en plate Lyngen har nominert tilgir det meste... Spør om du kan få med byttekort ;D
Denne stusser jeg litt over dog. For det første kjenner jeg ingen band som The Antlers og for det andre så skjønner jeg ikke helt at det skulle være så farlig at noe er likt et annet band. Hvorfor vil man ikke ha flere variasjoner fra sin favorittmusikk? Jeg ønsker all god musikk velkommen, uansett om det måtte minne om noen. Dog så ser jeg negativt på det hvis det føles som en dårligere etterligning. Om noen band liker å spille i omtrent samme stil så må de da vel få lov tildetAllikevel sitter jeg med følelsen av at jeg har hørt det før så jeg deler ikke fullt og helt ulike anmelderes begeistring for albumet.
Takk for positiv respons.Lyngen skrev:Takk for en flott anmeldelse, anonym. Godt skrevet.
Denne stusser jeg litt over dog. For det første kjenner jeg ingen band som The Antlers og for det andre så skjønner jeg ikke helt at det skulle være så farlig at noe er likt et annet band. Hvorfor vil man ikke ha flere variasjoner fra sin favorittmusikk? Jeg ønsker all god musikk velkommen, uansett om det måtte minne om noen. Dog så ser jeg negativt på det hvis det føles som en dårligere etterligning. Om noen band liker å spille i omtrent samme stil så må de da vel få lov tildetAllikevel sitter jeg med følelsen av at jeg har hørt det før så jeg deler ikke fullt og helt ulike anmelderes begeistring for albumet..
Siden du har kjøpt den tror du vel at det ligger et visst potensial der :rolfozzy skrev:Er det rart jeg trenger mer tid på den? Hørte den alle de gangene jeg kunne på spotify. Jeg betaler ikke for det, så det er begrensninger. Men fikk mail fra kompaniet i ettermiddag at den var sendt. Så etter noen avspillinger med bedre lyd, skal jeg komme med den definitive konklusjonen.
kjøper spoty unlimited. bruker det meget sjelden. kun til albumstafetten og i sverige. litt bortkastet spør du megLyngen skrev:Siden du har kjøpt den tror du vel at det ligger et visst potensial der :rolfozzy skrev:Er det rart jeg trenger mer tid på den? Hørte den alle de gangene jeg kunne på spotify. Jeg betaler ikke for det, så det er begrensninger. Men fikk mail fra kompaniet i ettermiddag at den var sendt. Så etter noen avspillinger med bedre lyd, skal jeg komme med den definitive konklusjonen.? Jeg hadde ikke trodde den skulle passe deg, men det hadde vært moro med en overraskelse. Forøvrig skjønner jeg ikke at alle med stor musikkinteresse ikke betaler for en slik tjeneste som Spotify så enormt mye musikk man kan sjekke ut med det.
Bortkastet å ha 15 millioner sanger tilgjengelig? Ok65finger skrev:kjøper spoty unlimited. bruker det meget sjelden. kun til albumstafetten og i sverige. litt bortkastet spør du megLyngen skrev:Siden du har kjøpt den tror du vel at det ligger et visst potensial der :rolfozzy skrev:Er det rart jeg trenger mer tid på den? Hørte den alle de gangene jeg kunne på spotify. Jeg betaler ikke for det, så det er begrensninger. Men fikk mail fra kompaniet i ettermiddag at den var sendt. Så etter noen avspillinger med bedre lyd, skal jeg komme med den definitive konklusjonen.? Jeg hadde ikke trodde den skulle passe deg, men det hadde vært moro med en overraskelse. Forøvrig skjønner jeg ikke at alle med stor musikkinteresse ikke betaler for en slik tjeneste som Spotify så enormt mye musikk man kan sjekke ut med det.
har 6000 album på harddisk. Mye å rote rundt i det for megLyngen skrev:Bortkastet å ha 15 millioner sanger tilgjengelig? Ok65finger skrev:kjøper spoty unlimited. bruker det meget sjelden. kun til albumstafetten og i sverige. litt bortkastet spør du megLyngen skrev:Siden du har kjøpt den tror du vel at det ligger et visst potensial der :rolfozzy skrev:Er det rart jeg trenger mer tid på den? Hørte den alle de gangene jeg kunne på spotify. Jeg betaler ikke for det, så det er begrensninger. Men fikk mail fra kompaniet i ettermiddag at den var sendt. Så etter noen avspillinger med bedre lyd, skal jeg komme med den definitive konklusjonen.? Jeg hadde ikke trodde den skulle passe deg, men det hadde vært moro med en overraskelse. Forøvrig skjønner jeg ikke at alle med stor musikkinteresse ikke betaler for en slik tjeneste som Spotify så enormt mye musikk man kan sjekke ut med det.
Sjekker ut Ane Brun plata nå og det er verdifullt for å gjøre kloke kjøp.
Jeg håper aldri at jeg kommer opp i det antallet faktisk65finger skrev:har 6000 album på harddisk. Mye å rote rundt i det for megLyngen skrev:Bortkastet å ha 15 millioner sanger tilgjengelig? Ok65finger skrev:kjøper spoty unlimited. bruker det meget sjelden. kun til albumstafetten og i sverige. litt bortkastet spør du megLyngen skrev:Siden du har kjøpt den tror du vel at det ligger et visst potensial der :rolfozzy skrev:Er det rart jeg trenger mer tid på den? Hørte den alle de gangene jeg kunne på spotify. Jeg betaler ikke for det, så det er begrensninger. Men fikk mail fra kompaniet i ettermiddag at den var sendt. Så etter noen avspillinger med bedre lyd, skal jeg komme med den definitive konklusjonen.? Jeg hadde ikke trodde den skulle passe deg, men det hadde vært moro med en overraskelse. Forøvrig skjønner jeg ikke at alle med stor musikkinteresse ikke betaler for en slik tjeneste som Spotify så enormt mye musikk man kan sjekke ut med det.
Litt sånn for meg også. 10.000+ album på HDD. Mange der som burde vært spilt mer.65finger skrev:har 6000 album på harddisk. Mye å rote rundt i det for megLyngen skrev:Bortkastet å ha 15 millioner sanger tilgjengelig? Ok65finger skrev:kjøper spoty unlimited. bruker det meget sjelden. kun til albumstafetten og i sverige. litt bortkastet spør du megLyngen skrev:Siden du har kjøpt den tror du vel at det ligger et visst potensial der :rolfozzy skrev:Er det rart jeg trenger mer tid på den? Hørte den alle de gangene jeg kunne på spotify. Jeg betaler ikke for det, så det er begrensninger. Men fikk mail fra kompaniet i ettermiddag at den var sendt. Så etter noen avspillinger med bedre lyd, skal jeg komme med den definitive konklusjonen.? Jeg hadde ikke trodde den skulle passe deg, men det hadde vært moro med en overraskelse. Forøvrig skjønner jeg ikke at alle med stor musikkinteresse ikke betaler for en slik tjeneste som Spotify så enormt mye musikk man kan sjekke ut med det.