Albumstafetten 11

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Lyngen skrev:
    Karma skrev:
    Skal jeg bedømme denne platen objektivt i forhold til sin egen samtid, gir jeg den 8.
    Skal jeg bedømme den subjektivt i forhold til mine egne preferanser i dag, får den 5.
    Nå har jeg fått hørt på The Remains snart to ganger og jeg sier meg enig med din subjektive karakter. En fin plate uten de helt store prestasjonene. Midt på treet.

Kjempefin anmeldelse, Karma. Gruppa har gått hus forbi meg også så det var interessant å få litt faktaopplysninger. Hører jo endel garasje tendenser, men høres mest av alt ut som trad rock´n roll pop fra den tiden. Litt underlig at å tenke på at de startet sjangeren ja, men det begynner jo som oftes i det små før noen tar det lengre.
    Alltid interessant med dine kommentarer!
    Ser at vi ofte er enig, selv om det dog like ofte ikke gjelder de platene du selv melder inn. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Townes skrev:
    Karma skrev:
    Trønderrock forbindes av meg med ultraharry.

Likevel kan det tenkes at jeg ville ha doblet poengsummen fra cybervision_..

Er det forresten ingen som har kommentarer til The Remains?? ::)
    Greit å vente til begge meldingane er på plass :)
    Haavard har blitt innrømmet en 24 timers utsettelse på min nåde

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ser man fullstendig gravlegger et av landets beste band her.

Prudence var norges første superband, med suksess i europa også. De gjorde furore på Ragnarock i 73. Musikken deres er sterkt forankret i folkrock, og minner ikke så rent lite om en blanding av Jethro Tull og Deep Purple. Deres Tomorrow May Be Vanished står som en påle i norsk rock!

Og å sammenligne med Rai, Rai, tar jeg- og alle trøndere, som en personlig fornærmelse! :mad:
    For det første er det like simpelt som Sputnik, for det andre er da Prundence flere tiår før det unevnelige bandet.

Takk te dokk er ikke deres beste, men jeg ville selv gitt den 7/10

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Og å sammenligne med Rai, Rai, tar jeg- og alle trøndere, som en personlig fornærmelse! :mad:
    Jeg antar du ikke snakker for alle de andre snaut 423.000 trønderene, men for deg selv, og hvis du vil ta det som en fornærmelse, synes jeg det utelukkende er ditt problem.

Jeg forstår at "Æ E Trønder, Æ", skal tolkes ironisk, men muligens på grunn av sistnevnte, havner den i samme bås som D.D.E, som vel er det eneste "Rai, Rai"-trønderrock-bandet jeg vet om.

Hvis du ikke kan akseptere at jeg synes følgende tekst er "Rai Rai" og rølp, så får du heller bare leve med det, er jeg redd, for å komme trekkende med at jeg har fornærmet alle trøndere personlig, blir bare for dumt.

Her e vi bæst, du kainn sjå når det e fæst.
    Ingen bli så foill som oss.
    Vi flire høgst tå aill, å vi rape aille mainn.
    Vi e primitiv å flott.

Æ e trønder æ, å hærregud kor tøff æ e.
    Æ e trønder æ, det e itj dårlig bærre det.

Vi e årets salgssuksess,
    du kan nevn mæ ka det e.
    Vi e bæst.
    Å så e vi jo så artig,
    vi e klovna aill ihop.
    Putt en trønder på en scene,
    da kjæm heile salen i kok.

Æ e trønder æ, å herregud kor tøff æ e.

Du kan bære slå på radion,
    Der e det trøndersk heile dan.
    Det e trøndervitsa, trønderskrøna,trøndervisa,
    stakkars Trøndelag.

Æ e trønder æ, å hærreegud kor lei æ e.

Vi kan markedsføres som vaskepulver,
    nesten gjort te narr, å det e itj lætt.
    Snart kan du gå en tur i kjosken, å kjøp dæ ei lita flask
    med skitlokt fra ein trøndersk utedass

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    lars_erik skrev:

Prudence var norges første superband, med suksess i europa også. De gjorde furore på Ragnarock i 73. Musikken deres er sterkt forankret i folkrock, og minner ikke så rent lite om en blanding av Jethro Tull og Deep Purple. Deres Tomorrow May Be Vanished står som en påle i norsk rock!

For det første er det like simpelt som Sputnik, for det andre er da Prundence flere tiår før det unevnelige bandet.

Nå er det vel ikke Prudence som band som anmeldes her, men platen "Takk te dokk". Den platen innfører også da begrepet "Trønderrock", som siden bare ble værre og værre som sjanger.
    Platen som du nevner er helt riktig noe helt annet. Likevel skulle det vel ikke så mye til for å bli det beste rockband i Norge på den tiden..?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:

Nå er det vel ikke Prudence som band som anmeldes her, men platen "Takk te dokk". Den platen innfører også da begrepet "Trønderrock", som siden bare ble værre og værre som sjanger.
    Platen som du nevner er helt riktig noe helt annet. Likevel skulle det vel ikke så mye til for å bli det beste rockband i Norge på den tiden..?
    Tja.... Hørt om Aunt Mary, Junipher Green, Saft. Måtte bare nevne noen fra den tiden. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:

Tja.... Hørt om Aunt Mary, Junipher Green, Saft. Måtte bare nevne noen fra den tiden. :)
    Titanic! (!!!)

Ruphus!

Popol Ace!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    rolfozzy skrev:
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:

Joda. Det kan vekke gamle minner dette. Men jeg finner få andre gode grunner til å høre på det meste av dette i dag.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dazed skrev:
    lars_erik skrev:
    Jeg antar du ikke snakker for alle de andre snaut 423.000 trønderene, men for deg selv, og hvis du vil ta det som en fornærmelse, synes jeg det utelukkende er ditt problem.

Jeg forstår at "Æ E Trønder, Æ", skal tolkes ironisk, men muligens på grunn av sistnevnte, havner den i samme bås som D.D.E, som vel er det eneste "Rai, Rai"-trønderrock-bandet jeg vet om.

Hvis du ikke kan akseptere at jeg synes følgende tekst er "Rai Rai" og rølp, så får du heller bare leve med det, er jeg redd, for å komme trekkende med at jeg har fornærmet alle trøndere personlig, blir bare for dumt.

Her e vi bæst, du kainn sjå når det e fæst.
    Ingen bli så foill som oss.
    Vi flire høgst tå aill, å vi rape aille mainn.
    Vi e primitiv å flott.

Vi e årets salgssuksess,
    du kan nevn mæ ka det e.
    Vi e bæst.
    Å så e vi jo så artig,
    vi e klovna aill ihop.
    Putt en trønder på en scene,
    da kjæm heile salen i kok.

Æ e trønder æ, å herregud kor tøff æ e.

Du kan bære slå på radion,
    Der e det trøndersk heile dan.
    Det e trøndervitsa, trønderskrøna,trøndervisa,
    stakkars Trøndelag.

Æ e trønder æ, å hærreegud kor lei æ e.

Vi kan markedsføres som vaskepulver,
    nesten gjort te narr, å det e itj lætt.
    Snart kan du gå en tur i kjosken, å kjøp dæ ei lita flask
    med skitlokt fra ein trøndersk utedass

Så, så, rolig nå ;)
    Må jo regne med alvorlige følger av slikt, vet du.

423000 trøndere?
    Som liker rølpe-bandet med det unevnelige navnet? ???

Forøvrig er teksten på Æ e trønder æ helt konge ;D. Selvsagt!
    Nå det det gjelder bandene rolfozzy nevner, hører de også absolutt med til norsk rocks storhetstid på 70-tallet.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Tromsø
    Det å sammenlignd Prudence med "dem du hvet, men ikke orker å si" er ikke helt stuerent. Det finnes ingen band som fortjener en så ublid skjebne. Kan kjenne kvalme oppstøt og blir egentlig litt bisk på brodern som hadde muligheten til å klistre en korpulent vokalist i svingdøra på Plaza etter en beinhard aften med The Synics på John D.

I en tidsperiode med så mye elendighet i norsk musikk, På treff plater med Inger Lise Rypdal, Dag Ingebrigtsen og hva var det de nå het alle disse popstjerne wannabe så var band som Pudence, Aunt Mary, Saft, Titanic,
    Popol Ace det som gjorde at det var håp for norsk musikk.

Man kan ikke akkurat si at tekstene var av det dypeste slaget, men svingte gjorde det. Trønderrock etter "dem du hvet, men ikke orker å si" har gjort det slik at man nesten ikke vil besudle anlegget med å sette på noe nytt og uhørt fra Trønderlag.

7/10 med tanke på hva som ble gitt ut i Norge i 1975 er en fair deal på denne skiva.

U

utgatt60135

Gjest
    I mine ører spiller de ikke bra på Prudence plata rett og slett.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    The Remains

Jeg inrømmer at jeg har smuglest Karma sin rapport.
    Legger til at The Remians rører på seg i for tiden. På 2000 tallet har de gjort en rekke opptredner.

Ellers er det lett, på nett, å få et inntrykk av at dette er er band som ble fort glemt og ikke fikk den oppmerksomheten de burde få. Eller er det jeg som leser helt feil.

Som Karma skiver så er dette bandet ofte forbunet med garage begrepet. Sett i relasjon til hva vi forstår med garasje rock i dag blir nok dette litt feil, men i den grad The Beatles provoserte på 60 tallet og var rufsete i kantene, så er ikke The Remians mindre rufsete. En sammenligning med The Beatles er heller ikke helt feil heller. Jeg finner de første utgivelsene til The Beatles temmelig uinteressante, det er først på slutten jeg synes de virkelig er genuine. Skal jeg sammenligne The Remains med The Beatles til samme tid, ja så finner jeg The Remians vel så interessante. Synes at de er vel så lyttevennlige, nynnbare og interessante.

Denne ene og alene platen til The Remains, som ikke er deres eneste, er en samling heller korte låter. Den lengste låten er vel knappe 3 minutter. Må innrømme at dette bandet vekker assosiasjoner til sol, sommer, piker vin og dans. Lettfattelig og halvrufsete poprock. Tror faktisk dette kunne blir en sommerhit i Alfaen, der jeg trenger noe som overdøver V6'ern og gir meg gode vibber når jeg kjører vestover mot fjellene, som vestlendinger må se av og til, eller bare småkruser rundt på bygda. Dette er ikke musikk jeg setter på anlegget, iallefall ikke for å lytte. Musikken ber deg om å gjøre noe i "takt" med musikken. Her er ingen "klinelåter" men det hele blir presentert heller uptempo. Synes The Remains blir ekstra interessante med bruk av keyboard. Mer rufste og et mer rytmisk uttrykk. Kan ikke si at noen låter fester seg umiddelbart, men det hele er småsjarmerende.

Akkurat som Karma synes jeg dette er vanskelig å anmelde.
    I sin samtid vil jeg tro at The Remains ble genierklært, eller burde vært det. Jeg vil også tro at de var et band som kanskje fortjente lik oppmerksomhet som det Beatles? Ikke vet jeg.
    Spørsmålet er om denne utgivelsen holder seg i dag også? I såfall er det en klasskier og skal ha full pott i mitt hode.
    For meg blir ikke dette en klassiker selv om den på mange måter holder seg godt, ja til og med står plantet godt. Den glir inn mer og mer, men ikke så mye mer.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Trønderrock forbindes av meg med ultraharry.

Likevel kan det tenkes at jeg ville ha doblet poengsummen fra cybervision_..

Er det forresten ingen som har kommentarer til The Remains?? ::)
    I rettgferidhetens navn skal det sies at denne plate ble gitt ut før trønderrock var et etablert begrep.
    Derfor vil det være på kanten å anmelde den i forhold til dette begrepet. Anmeld den på egne bein.

Håvard

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Haavard skrev:
    I rettgferidhetens navn skal det sies at denne plate ble gitt ut før trønderrock var et etablert begrep.
    Derfor vil det være på kanten å anmelde den i forhold til dette begrepet. Anmeld den på egne bein.
    Gjorde vi ikke det?

God anmeldelse av The Remains, forresten.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    The interessante med The Remians og Prudence er at dette er utgivelser som har mange år på baken.
    Hvordan skal de anmeldes? Skal de bare vurderes ut fra sin samtid? Eller skal en ha et visst historisk perpektiv på det hele?
    Ville "Markens grøde" få stående ovnasjoner i dag?
    Jeg bare spør.

Hvis jeg hadde måttet gi The Remians 1 vile jeg ikke vurdert den. Av den enkle grunn at jeg hadde sett min inkompetanse og derfor latt være. Noen ganger må man bare sjøl finne ut at man ikke skjønner. Jeg mener at av og til må man krype bak utgivelsen, se den i forhold til sin samtid og ikke minst nåtid. Å gi Prudence 1 er i beste fall , ja fanden, jeg har egentlig ikke ord. Spør dere meg er låten "takk te dokk" noe av det fineste jeg har hørt. Rørende og full av ydmykhet for det de har opplevd.

Prudence spilte på Roskilde i 75.
    Så vidt jeg vet er det ikke noen fra landet Norge som har greid å samle flere mennesker foran scenen. Egentlig er fint farvel.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    The interessante med The Remians og Prudence er at dette er utgivelser som har mange år på baken.
    Hvordan skal de anmeldes? Skal de bare vurderes ut fra sin samtid? Eller skal en ha et visst historisk perpektiv på det hele?
    Jeg bare spør.

Hvis jeg hadde måttet gi The Remians 1 vile jeg ikke vurdert den. Av den enkle grunn at jeg hadde sett min inkompetanse og derfor latt være. Noen ganger må man bare sjøl finne ut at man ikke skjønner. Jeg mener at av og til må man krype bak utgivelsen, se den i forhold til sin samtid og ikke minst nåtid. Å gi Prudence 1 er i beste fall , ja fanden, jeg har egentlig ikke ord. Spør dere meg er låten "takk te dokk" noe av det fineste jeg har hørt. Rørende og full av ydmykhet for det de har opplevd.

Så videt jeg vet er det ikke noen fra landet Norge som har greid å samle flere mennesker foran scenen. Egentlig er fint farvel.

Håvard
    Jeg anmelder platene hvordan jeg oppfatter dem nå.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dazed,
    - du gjorde nok det.
    Mest å forstå som en generell oppklaring. Prudence er ikke trønderrock spør du meg.
    Men at en fikk en bølge med noe som kalles trønderrock er nok sant. Hverken Åge, Terje, Kåre Skevik (inkludert Rollaug) kom aldri i nærheten av å lage like interessant musikk i ettertid.

Håvard

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Helt enig i at Takk te dokk er en nydelig låt. Prudence har mange kjempelåter, både balader og folkrock. Dette er så langt fra det unevnelige bandet som det i det hele tatt lar seg gjøre å komme. Prudence var et band med høyt internasjonalt snitt, og jeg vil våge den påstanden at hadde dette vært et engelsk band, hadde de vært verdenskjent.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Helt enig i at Takk te dokk er en nydelig låt. Prudence har mange kjempelåter, både balader og folkrock. Dette er så langt fra det unevnelige bandet som det i det hele tatt lar seg gjøre å komme. Prudence var et band med høyt internasjonalt snitt, og jeg vil våge den påstanden at hadde dette vært et engelsk band, hadde de vært verdenskjent.
    Som sagt, jeg tror ikke noen norsk artist eller band har samlet 75000 mennesker foran scenen i Roskilde.
    Per Erik "Prikken" Wallum er også, desverre, en alt for lite nevnt person i omtalen av Prudence.
    Har faktisk vært på Prudence konsert ;)

Håvard

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Haavard skrev:
    lars_erik skrev:
    Som sagt, jeg tror ikke noen norsk artist eller band har samlet 75000 mennesker foran scenen i Roskilde.
    Per Erik "Prikken" Wallum er også, desverre, en alt for lite nevnt person i omtalen av Prudence.
    Har faktisk vært på Prudence konsert ;)

Håvard
    Jeg også. Desverre var det ikke i glanstidene, men den ene! konserten de holdt etter oppløsningen (foruten hos Tore Strømøy), på Namsos- martnan i 1980. Kjempeopplevelse :D

Prikken begynte med fløyte for å etterligne Ian Anderson og Jethro Tull, deres store forbilder. Han utviklet seg enormt, og var en svært viktig del av Prudence. Han komponerte flere av låtene, og var også vokalist ved siden av Åge Aleksandersen. Terje Tysland var et fyrverkeri på trekkspill, og selvsagt av en helt annen klasse enn en viss rølpe-spiller av i dag.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Haavard skrev:
    Jeg bare spør.

Så videt jeg vet er det ikke noen fra landet Norge som har greid å samle flere mennesker foran scenen. Egentlig er fint farvel.

Håvard
    Det virker som de fleste mener at det riktigste i denne type "albumstafett" er at anmeldelsene bør beskrive hva anmelderen med sin smak synes om dem, siden det blir vanskelig å holde seg objektiv eller kunne gjøre noen særlig innsiktsfulle vurderinger de gangene du må anmelde en plate i en sjanger du kanskje ikke har noen som helst kunnskap om.

Selv prøver jeg å holde meg litt objektiv i tillegg til dette, og gi plater skryt og/eller ros for alle de kriteriene jeg klarer å sette fingeren på.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dazed skrev:
    65finger skrev:
    Haavard skrev:
    Jeg bare spør.

Håvard
    Det virker som de fleste mener at det riktigste i denne type "albumstafett" er at anmeldelsene bør beskrive hva anmelderen med sin smak synes om dem, siden det blir vanskelig å holde seg objektiv eller kunne gjøre noen særlig innsiktsfulle vurderinger de gangene du må anmelde en plate i en sjanger du kanskje ikke har noen som helst kunnskap om.

Selv prøver jeg å holde meg litt objektiv i tillegg til dette, og gi plater skryt og/eller ros for alle de kriteriene jeg klarer å sette fingeren på.
    Du gjør selvsagt hva du vil, og bedømmer fritt :)

Men Prudence vekker mange minner, og smekk! på lanken for sammenligningen med de unevnelige :mad:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var vel på konsert i 72 eller 73.
    Er vel litt inhabil, faren min var fra Bangsund, utenfor Namsos. Og søkenbarn til Per Erik Wallum.
    Da de spilte i samfunnshuset i Årdal så ble jeg med far min fram dit for å høre litt. Husker ikke så mye. Det jeg husker er at de kom hjem til oss etterpå. De var et fattig band på turne, hjemme vanket det mat og øl. Jeg måtte legge meg desverre. På vei ti barnehagen dagen etter husker jeg at jeg krysset gata da de kom gående, de skulle på frokost før videre turnering. Langhåra var de og jeg var småredd. Artig minne.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Dazed skrev:
    65finger skrev:
    Haavard skrev:
    Jeg bare spør.

Håvard

Er enig at man kan forsøke å være litt objektiv. etter min erfaring er det viktigste å gi platen nok spilletid. Slik sett er vurderingen av Prudenseplaten mildt sagt overflatisk fra min side. hørt den en slurvete gang :-\

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    OK. Nå har jeg brå-skummet gjennom de tre første platene til Prudence på spotify, og det er som jeg mistenkte/håpet, at de, og spesielt de to første, i sitt førsteinntrykk virker som et par trinn opp fra "Takk Te Dokk". Låter som "Mild Grey Fog" og "Stones" er jo rent tøffe. Sorry, men det funker altså bedre med rock på engelsk enn trøndersk for meg. Trekkspillet blir litt for "visesang" innimellom, og fløytespillet er ofte litt for tydelig stjålet fra Tull, men likevel. De to-tre første ser ved første ørekast (?) til å treffe meg mye bedre enn den siste.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Helt klart at folk må anmelde slik de vil.
    Nå har folk stått i kø for å applaudere the who her inne, jeg ville gitt den 1. Da er det klart at jeg ikke kan anmelde platen av den enkle grunn at jeg ikke forstår meg på den. Den er en klassiker, det er opplest og vedtatt, derfor holder jeg meg unna. Uansett hva jeg ville skrevet om plata, ville det aldri blitt en anmeldelse, i beste fall svada.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    Nå har folk stått i kø for å applaudere the who her inne, jeg ville gitt den 1. Da er det klart at jeg ikke kan anmelde platen av den enkle grunn at jeg ikke forstår meg på den. Den er en klassiker, det er opplest og vedtatt, derfor holder jeg meg unna. Uansett hva jeg ville skrevet om plata, ville det aldri blitt en anmeldelse, i beste fall svada.

Håvard
    det er fint om man poster sine egne inntrykk uansett negativt eller positivt. Smaken er forskjellig og greit å få frem oppfattningene. Deltagerene bør tåle at ikke alle digger "klassikerene"

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hør på Live plata, et godt sted å begynne.
    Folk må gjerne ikke like Prudence, ingen hard feelings her. Synes dazed gjør en hedelig anmelder jobb.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    Hør på Live plata, et godt sted å begynne.
    Folk må gjerne ikke like Prudence, ingen hard feelings her. Synes dazed gjør en hedelig anmelder jobb.

Håvard
    Får gi bandet en skikkelig sjanse.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ja lars erik, leste du det ikke det jeg skrev over ;D

Håvard

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Haavard skrev:
    Ja lars erik, leste du det ikke det jeg skrev over ;D

Håvard
    Jo, ville bare vise fram coveret ;)
    Står beskrevet en del ville episoder, så som sprenging av tre på haugen over Namsos sentrum, inne i coveret.
    Det var i de tider vi barna ble truet med at Prudence kom og tok oss om vi ikke oppførte oss ;D
    For min mormor var de det verste som finnes kunne.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Klart vi skal tåle å ikke like en klassiker.
    Men når du leser det jeg skriver om the who så skjønner du litt mer hvorfor, man unngår og legger ikke vekt på hva jeg mener hvis man står i butikken og skal kjøpe plata på bakgrunn av anmeldelser på her inne. En anmeldelse skal forklares og begrunnes, hvis ikke blir det tåkepreik og svada.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    Men når du leser det jeg skriver om the who så skjønner du litt mer hvorfor, man unngår og legger ikke vekt på hva jeg mener hvis man står i butikken og skal kjøpe plata på bakgrunn av anmeldelser på her inne. En anmeldelse skal forklares og begrunnes, hvis ikke blir det tåkepreik og svada.

Håvard
    Joda, men det er forskjell på en anmeldelse og replikker

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Haavard skrev:

Håvard
    Sant nok 65finger. ;)

Håvard

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Etter hvert begynner man jo å kjenne litt til smaken til de som anmelder i stafetten, og vet hvem du skal høre på for egne innkjøp. :)

Evt. må du bare bli flink til å sortere verdifulle anmeldelser fra subjektiv slakting som ikke "hjelper" deg noe. Selv ville jeg synes det var et lite nederlag å måtte melde "denne vil jeg ikke høre på, for den suger!", men noen ganger krasjer det sikkert så grundig med anmelderens smak at det er det eneste han klarer. ...Som du selv sier at ville skje med deg og The Who, f.eks. ...Uansett måtte du jo ha levert noe, og da ville det blitt noe ganske unyttig for folk som liker den typen musikk og utrolig nok ikke har oppdaget The Who enda, men fremdeles en ærlig anmeldelse.

Stafetten ville blitt umulig å organisere hvis man skulle dele ut platene kun til deltakere som "passet" til å anmelde dem. Selv synes jeg det er artig å måtte bryne meg på ukjente ting, selv om det blir litt klasj innimellom. ...Og selvsagt er det noe dritt å se sine nominerte plater bli slaktet gang på gang (BTDT), men er man med på leken...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    65finger skrev:
    Haavard skrev:

Håvard
    Sant nok 65finger. ;)

Håvard
    den opphøyede selvtilfredse sol (en stakket stund til)

U

utgatt60135

Gjest
    Haavard skrev:

Håvard
    Da vil jeg gjerne minne om at albumstafettene er mest for moro skyld, ikke for å nødvendigvis gi en mest mulig rettferdig dom utifra samtiden, fans o.s.v. Man skriver ærlig, prøver å være objektiv så langt det går og tar dårlig omtale av sine favoritter med et smil :D. Uenigheter er bare farverikt og kan være givende. Litt av moroa er at noen får plater de normalt sett ikke hører på ;). Så hadde du gitt The Who 1 ja, så er det din vurdering.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn