Gode anmeldelser fra Mteinum og H.R. Dere skriver bra om et bra album. Klassisk musikk
I alle fall en klassiker.
Vil vel anta at allmusic er nærmere å være en offisiell fasit enn wikipedia er; burde sjekket nærmere- sjusk fra min side.Dazed skrev:Men har de gitt ut 17 eller 25 studioalbum? Jeg ser Wikipedia sier en ting mens Allmusic sier noe annet. Antar at Wikipedia ikke inkluderer åtte imaginære skiver.Gjestemedlem skrev:Svært gode og interessante anmeldelser av Giant Sand.![]()
![]()
På den annen side er de åtte albumene som er omtalt på Wikipedia, men ikke på Allmusic, neppe tatt ut av løse luften.Burnt_Island skrev:Vil vel anta at allmusic er nærmere å være en offisiell fasit enn wikipedia er; burde sjekket nærmere- sjusk fra min side.Dazed skrev:Men har de gitt ut 17 eller 25 studioalbum? Jeg ser Wikipedia sier en ting mens Allmusic sier noe annet. Antar at Wikipedia ikke inkluderer åtte imaginære skiver.Gjestemedlem skrev:Svært gode og interessante anmeldelser av Giant Sand.![]()
![]()
Kanskje ikke; men Chinese Democracy er vel hentet fra Guns n' Roses sin diskografi, så det kan vel være flere som sjusker...Dazed skrev:På den annen side er de syv albumene som er omtalt på Wikipedia, men ikke på Allmusic, neppe tatt ut av løse luften.![]()
Du har rett i det, selv om Guns'N'Roses (Vel; Axl's, da.) plate heter "Chinese Democracy" og ikke "democrazy". Det eneste google finner med den tittelen er en spøk fra Offspring om at de skulle stjele tittelen siden Axl aldri fikk ut finger'n.Burnt_Island skrev:Kanskje ikke; men Chinese Democracy er vel hentet fra Guns n' Roses sin diskografi, så det kan vel være flere som sjusker...Dazed skrev:På den annen side er de syv albumene som er omtalt på Wikipedia, men ikke på Allmusic, neppe tatt ut av løse luften.![]()
Jeg synes ikke trekket er for stort, og det er ikke gjort av prinsipp men fordi lyden på platen er såpass slitsom at jeg føler en sterk trang til å spole til neste låt midt inne i mange av sangene. Og da kan ikke utgivelsen få stort mer enn en treer, selv om den har interessante musikalske innslag. En forutsetning for å gi en plate en noenlunde god karakter er jo at man i det minste kan høre på den uten å plages.Dazed skrev:Nok en god anmeldelse, men er det ikke i overkant strengt å trekke TRE poeng for at produsenten eller hvem det nå er har laget masteren for "hot"? Sånn sett kan du jo bare flytte skalaen din tre hakk mot venstre for nesten alle plater utgitt de siste 15-16 årene. (?)
Enig; Dazed. Jeg hørte mye av plata via Airport Express som ikke gir topp lyd, men jeg tenkte aldri på at den hadde noe spesielt dårlig lyd. Liten dynamikk har jo nesten alle pop& rock plater. Bra skrevet Gjestemedlem, selv om jeg synes du er for kritiskDazed skrev:Nok en god anmeldelse, men er det ikke i overkant strengt å trekke TRE poeng for at produsenten eller hvem det nå er har laget masteren for "hot"? Sånn sett kan du jo bare flytte skalaen din tre hakk mot venstre for nesten alle plater utgitt de siste 15-16 årene. (?)
Jeg ser det som du gir en sekser for musikken jeg, da, som er ganske bra.![]()
Det tenkte jeg også etter en eller to runder, men den vokserAnonym skrev:Skulle jeg gitt Unsound en karakter ville jeg nok endt opp med 4-5, helt greit album men tidvis over grensen til kjedelig.
Gjestemedlem skrev:Jeg synes ikke trekket er for stort, og det er ikke gjort av prinsipp men fordi lyden på platen er såpass slitsom at jeg føler en sterk trang til å spole til neste låt midt inne i mange av sangene. Og da kan ikke utgivelsen få stort mer enn en treer, selv om den har interessante musikalske innslag. En forutsetning for å gi en plate en noenlunde god karakter er jo at man i det minste kan høre på den uten å plages.Dazed skrev:Nok en god anmeldelse, men er det ikke i overkant strengt å trekke TRE poeng for at produsenten eller hvem det nå er har laget masteren for "hot"? Sånn sett kan du jo bare flytte skalaen din tre hakk mot venstre for nesten alle plater utgitt de siste 15-16 årene. (?)
Den hadde jeg ikke sett. Litt vél negativ, synes jeg.Lyngen skrev:Jeg kom fort over anmeldelsen i musikknyheter.no: http://www.musikknyheter.no/record/7554
Men hva synes du om plata? Hva er du enig/uenig med med? Hvorfor nominerte du den platen? Hvilken karakter hadde du gitt?Dazed skrev:Den hadde jeg ikke sett. Litt vél negativ, synes jeg.Lyngen skrev:Jeg kom fort over anmeldelsen i musikknyheter.no: http://www.musikknyheter.no/record/7554
Lyden, musikken eller begge deler?H.R skrev:Var glad jeg slapp denne skiva gitt. En lidelse for ørene.
Å ja, det er artig. Du får sende dem en link daDazed skrev:... fordi jeg kjenner begge vokalistene. M.E. er en god venninne og slektning av kona. Jeg vet at de er dyktige musikere, og selv liker jeg plata, som vel den eneste i sjangeren i samlingen min. Derfor syntes jeg det var interessant å høre hva dere synes om den.
Med tanke på at det er deres debutalbum er det jo slettes ikke illeDazed skrev:Jeg tror jeg er ganske enig i din vurdering av plata. Indie/electronica har jeg egentlig ikke noe annet forhold til enn dette bandet, som jeg har fulgt med på fordi jeg kjenner begge vokalistene. M.E. er en god venninne og slektning av kona. Jeg vet at de er dyktige musikere, og selv liker jeg plata, som vel den eneste i sjangeren i samlingen min. Derfor syntes jeg det var interessant å høre hva dere synes om den.
Jeg hører også både Björk- og Radiohead-inspirasjoner på plata, men kjenner ikke nok til sjangeren til å si noe om hvor originalt det er. Det jeg vet er at jeg liker den ganske bra, og at plata har vokst mye siden første gang jeg hørte den.
Jeg ville nok havnet på rundt 7/10, tenker jeg.
Ja, de har kanskje dessverre det. I alle fall utenfor Bergen, kan det se ut til. De hadde litt spilletid på NRK Urørt en periode, før de slapp plata, selvsagt. De skal spille på Kvarteret i Bergen i morgen, ser jeg. "Band Battle", der det beste av fem band får spille på Hovefestivalen.Lyngen skrev:Det synes som de har fått lite oppmerksomhet?
Skal en liten influensa, som antagelig bare er litt snørr i nesa, være unnskyldning?lars_erik skrev:Jeg har en hard influensa for tiden, så jeg vet ærlig talt ikke om jeg klarer å klore ned noe fornuftig om Hazmat Modine: Bahamut i dag.
Jeg skal se hva jeg får til :'(
;Drolfozzy skrev:Skal en liten influensa, som antagelig bare er litt snørr i nesa, være unnskyldning?lars_erik skrev:Jeg har en hard influensa for tiden, så jeg vet ærlig talt ikke om jeg klarer å klore ned noe fornuftig om Hazmat Modine: Bahamut i dag.
Det er vel heller det at du har prioritert Bremnæs og lignende så du ikke har fått hørt på den tildelte.
Så førkja har en avkjølende effekt?lars_erik skrev:;Drolfozzy skrev:Skal en liten influensa, som antagelig bare er litt snørr i nesa, være unnskyldning?lars_erik skrev:Jeg har en hard influensa for tiden, så jeg vet ærlig talt ikke om jeg klarer å klore ned noe fornuftig om Hazmat Modine: Bahamut i dag.
Det er vel heller det at du har prioritert Bremnæs og lignende så du ikke har fått hørt på den tildelte.
Har hørt på den flere ganger. Flott plate. Anmeldelsen kommer, men kan ikke love det før Kari har fått ned feberen :![]()
Det er best å svette feberen utrolfozzy skrev:Så førkja har en avkjølende effekt?lars_erik skrev:;Drolfozzy skrev:Skal en liten influensa, som antagelig bare er litt snørr i nesa, være unnskyldning?lars_erik skrev:Jeg har en hard influensa for tiden, så jeg vet ærlig talt ikke om jeg klarer å klore ned noe fornuftig om Hazmat Modine: Bahamut i dag.
Har hørt på den flere ganger. Flott plate. Anmeldelsen kommer, men kan ikke love det før Kari har fått ned feberen :![]()
fint at du sier i fra om mulig uttsettelselars_erik skrev:Det er best å svette feberen utrolfozzy skrev:Så førkja har en avkjølende effekt?lars_erik skrev:;Drolfozzy skrev:Skal en liten influensa, som antagelig bare er litt snørr i nesa, være unnskyldning?lars_erik skrev:Jeg har en hard influensa for tiden, så jeg vet ærlig talt ikke om jeg klarer å klore ned noe fornuftig om Hazmat Modine: Bahamut i dag.
![]()