Albumstafett 5

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
20.189
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Kanskje mer slik, Gjestemedlem?

Da kan det jo til og med hende ozzy får bevis på at det er blues med ståpikk? ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Blues er vel mer forbundet med blinde trebeinte Osvald som mimrer sårt om tiden før en alligator bet av ham stellet.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Gjestemedlem skrev:
Blues er vel mer forbundet med blinde trebeinte Osvald som mimrer sårt om tiden før en alligator bet av ham stellet.
Slik jeg kjenner deg fra OT, er du nok for materialistisk og snusfornuftig til å forstå bluesen. :D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
baluba skrev:
En vestlending som ikke hører på country er like suspekt som rosa v-genser stappet godt ned i den trange dongeribuksen. Be a man, my friend. :p
Hvis dette er mannsidealet..

.. er sikkert country passende som soundtrack to your life.
.

::)
Nå får du faen meg slutte å ligge i buskene med det kameraet. Har du ikke noe annet å gjøre enn å snikfotografere hederlige HFS-ere? :mad:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Karma skrev:
Gjestemedlem skrev:
Slik jeg kjenner deg fra OT, er du nok for materialistisk og snusfornuftig til å forstå bluesen. :D
Karma: Vi tar IKKE med oss OT utenfor OT. Her må jeg ta på meg en stjålet moderatorhatt, og be om å ikke gjenta den synden. Hvis det blir akseptabelt er HFS død som en sild før vi får skiftet album i Spotify.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Er ikke den hatten noen nummer for stor? ;D

Seriøst:
Tror nok at vår personlighet har stor innvirkning på vår musikksmak.
Er samtidig overbevist om at Gjestemedlem er rakrygget i forhold til det bildet han tegner av seg selv på OT. ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Karma skrev:
Er ikke den hatten noen nummer for stor? ;D

Seriøst:
Tror nok at vår personlighet har stor innvirkning på vår musikksmak.
Er samtidig overbevist om at Gjestemedlem er rakrygget i forhold til det bildet han tegner av seg selv på OT. ;)
Beklager, men jeg er fortsatt ikke enig i at det skal være lov å dra med slike ting fra OT. Blir det aksept, så vil det bli brukt på en langt styggere måte. Motsetningene er så ekstreme på OT at den delen av forumet er vi best tjent med å holde helt adskilt. Du og Deph er jo ikke de eneste som diskuterer her på forumet.

Jeg tror at hvis det blir vanlig å koble sammen de to avdelingene vil Høvdingen blir nødt til å legge ned OT, for de fleste medlemmene kommer til å forlate forumet når populistiske holdninger blir koblet sammen med valg av kabler, eller blodrøde sympatier blir koblet til musikksmak. Det er ille nok stemning der de sakene foregår.

Jeg står rak i ryggen i forhold til mine meninger, men hvis de trekkes fram i andre debatter enn samfunnsdebatten så trekker jeg meg fra forumet. Det er nemlig et vanntett skille mellom OT og resten som gjør at OT kan forsvares.

Jeg tror forøvrig at hatten passer sånn brukenes, i og med at andre er villige til å betale godt hver gang jeg tar den på meg. ;)

Edit: Jeg er kanskje en smule irritabel i dag. Etter en mislykket tur på platemessen, så merker jeg i tillegg tegn til forkjølelse. Ikke bra, ikke bra. Håper dere overlever mitt litt vekslende humør i dag. Det går nok over til slutt. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Ingen grunn til bekymring Baluba. Å se etter sammenhenger i personlighet og musikksmak er en interessant øvelse. Jeg er godt fornøyd med ikke å ha blitt oppfattet som innehaver av en tilstrekkelig bedrøvelig personlighet til at jeg kan leve meg ordentlig inn i bluesens sutring, munnspillgnål og bunnløse selvmedlidenhet. 8)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Ingen grunn til bekymring Baluba. Å se etter sammenhenger i personlighet og musikksmak er en interessant øvelse. Jeg er godt fornøyd med ikke å ha blitt oppfattet som innehaver av en tilstrekkelig bedrøvelig personlighet til at jeg kan leve meg ordentlig inn i bluesens sutring, munnspillgnål og bunnløse selvmedlidenhet. 8)
;D

Sier jeg, som er køntrimann. Og jeg har faktisk hatt gleden av å jobbe med både Albert Collins og John Mayall i løpet av min lange karriere, så jeg er ikke fri for påvirkning jeg heller.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.537
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
Gjestemedlem skrev:
;D

Sier jeg, som er køntrimann. Og jeg har faktisk hatt gleden av å jobbe med både Albert Collins og John Mayall i løpet av min lange karriere, så jeg er ikke fri for påvirkning jeg heller.
To bra musikere du har jobba med der baluba. Hva besto jobben din i ?

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Gjestemedlem skrev:
Regnet med at du tålte den ja. :)
Samtidig interessant at jeg faktisk traff godt?

På generelt grunnlag kunne det blitt en interessant debatt om sammenheng mellom personlighet, politisk ståsted og musikksmak.

U

utgatt60135

Gjest
Gjestemedlem skrev:
;D

(undskyld)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Har så smått mistet interessen for denne tråden.Først og fremst p.g.a. min kandidat ble neglisjert.Men også det at tråden har glidd ut i krangel og usakligheter.Jeg har hørt gjennom alle platene her og det er jevnt over bra album.Det var jo totalslakting i de foregående stafettene uten at det hele havnet i grøften.

mvh. s,

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.537
Torget vurderinger
2
mikefish skrev:
Har så smått mistet interessen for denne tråden.Først og fremst p.g.a. min kandidat ble neglisjert.Men også det at tråden har glidd ut i krangel og usakligheter.Jeg har hørt gjennom alle platene her og det er jevnt over bra album.Det var jo totalslakting i de foregående stafettene uten at det hele havnet i grøften.

mvh. s,
Jeg forstår akkurat hva du mener. Ser ut som tråden er i ferd med og skli ut i pjatt. (jeg har vært litt skyld i det) Tror Lyngen må ta seg tid til en oppstramming her. Hvis han har tid til og flytte over fra de virkelige krangletrådene har deltar i.

Og det er stor synd at de som melder seg på ikke tar det mer alvorlig enn at de driter i og følge opp.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Enig i at det har sklidd litt ut, på flere områder:

1. Folk melder seg på, men anmeldelsene kommer lovlig seint, noen ganger ikkje i det heile tatt
2. Noen kan ta det litt for personlig dersom plata de nominerer blir slagget
3. Noen slagger bare for å slagge
4. For mange som ikkje deltar kommer med mer eller mindre intetsigende kommentarer angående stafetten.

Men det er no bare min mening da...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Foreslår at albumstafett-trådene strammes inn.
1. de som ikke er med og kommenterer blir redigert bort
2. Få tempoet opp!! kortere tid fra start til slutt i hver stafett. (vi tåler 2 anmeldelser per dag)
3. eventuelle debatter om blabla i egne tråder

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
2. Få tempoet opp!! kortere tid fra start til slutt i hver stafett. (vi tåler 2 anmeldelser per dag)
Tar du neste runde?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Tar du neste runde?
det kan jeg gjøre

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Tar du neste runde?
det kan jeg gjøre
Flott!

Jeg har fortsatt min Mac i mitt gamle hjem fordi jeg ikke er sikker på netttilgangen. I dag har jeg har bare jobbet og ellers er det å få orden på leiligheten og senere nedvasking som har prioritet. Pete Townshend og Ronnie Lanes Rough Mix platen likte jeg ikke så veldig godt må jeg si uten at jeg synes den var dårlig. De var veldig mye bedre før som de aller fleste andre store musikere.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
baluba skrev:
Gjestemedlem skrev:
;D

To bra musikere du har jobba med der baluba. Hva besto jobben din i ?
Henholdsvis tour manager (Colllins) og local promotor (Mayall). Groupies var det jeg som fikk, for bandet var ikke interessert i slik lenger. Edru personer med telefonsamtaler til madammen i statene var den daglige tralten. Tørrlagte rusmisbrukere hele gjengen, sett bort fra at jeg mistenker Mayall for å ha tatt godt for seg av veksthormoner. ::)

Men nå skal jeg holde munn, for dette er både OT, og jeg er egentlig ikke deltaker i stafetten. Og med det setter jeg punktum for utidige innblandinger fra min side, og overlater debatten til de som har brukt energi på å delta skikkelig.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.898
Sted
Oslo
Hvor ble det av Brasse, Roberten og Lyngen? Druknet de i preiket vårt om ståkuk og baller? ::)

Beklager evt. innslag av pisspreik fra undertegnedes side, og mulig svenskeprogskiva fikk unødvendig hard medfart i min bonusanmeldelse, men 5 avspillinger på laaaange 60 minutter +++ var ulidelig. Ellers prøver jeg virkelig å anstrenge meg konstruktivt med de utfordringene jeg har fått hittil.
Angrer meg også litt for slenbemerkningen om negre, hvitinger og blues, men musikk (for meg) handler ofte (ikke alltid) nå engang om det noe vanskelig definerbare det, er det sjel jeg tenker på og ikke bare "riktig" avspillingsteknikk og dyktighet?

@Karma, jeg har sansen for tidlig Skrewdriver, hvor plasserer det meg på den politiske skalaen på OT??

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
@Karma, jeg har sansen for tidlig Skrewdriver, hvor plasserer det meg på den politiske skalaen på OT??
Huff da! Jeg skjønte egentlig at det lå noe bak... ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.537
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
Huff da! Jeg skjønte egentlig at det lå noe bak... ;)
Skrur du links skruer med skrewdriver så...... ;D

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
ErosLoveking skrev:
Ja, si det??

Tror uansett at personlighet har innvirkning på musikksmak. Den som har opplevd en del motgang i livet, er litt melankolsk og/eller går mer i dybden mht livets mysterier, han liker gjerne blå toner.
En ungdom liker gjerne bedre "sint protestmusikk" enn det en gammel tulling som meg gjør..
Vedder samtidig på at du finner flere fra venstresiden som liker jazz og blues, enn du finner i FRP.
Vedder også på at du finner flere i FRP og SP som liker Sputnik, enn fra SV og Høyre.

Litt morsom filosofering..? ;D

Jeg lover at jeg ikke skal ødelegge flere av disse tråder. :-[

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Karma skrev:
ErosLoveking skrev:
Ja, si det??

Tror uansett at personlighet har innvirkning på musikksmak. Den som har opplevd en del motgang i livet, er litt melankolsk og/eller går mer i dybden mht livets mysterier, han liker gjerne blå toner.
En ungdom liker gjerne bedre "sint protestmusikk" enn det en gammel tulling som meg gjør..
Vedder samtidig på at du finner flere fra venstresiden som liker jazz og blues, enn du finner i FRP.
Vedder også på at du finner flere i FRP og SP som liker Sputnik, enn fra SV og Høyre.

Litt morsom filosofering..? ;D

Jeg lover at jeg ikke skal ødelegge flere av disse tråder. :-[
Bli med på nr 6,

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Hvor ble det av Brasse, Roberten og Lyngen? Druknet de i preiket vårt om ståkuk og baller? ::)
Jakt. Og altfor lange dager med BNP har dessverre gjort at jeg har holdt dere alle for narr.
Brasse flytter ? Og Lyngen er sikkert travelt opptatt med avskjedsfesten til Lunde.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
Jakt. Og altfor lange dager med BNP har dessverre gjort at jeg har holdt dere alle for narr.
Brasse flytter ? Og Lyngen er sikkert travelt opptatt med avskjedsfesten til Lunde.
Meld deg på stafett 6 så er alt tilgitt

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
Lyngen er toasmaster og skriver gøyale replikker på harde livet

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
All den tid jeg drar på garage rock bonanza torsdag neste uke er jeg nesten avhengig av å ha en deadline i løpet av denne uken, hvordan står det seg opp mot forløpet i nr 6 ?
Hvis ikke får jeg pent vente til nr 7 ramler i gang.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
65finger skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
All den tid jeg drar på garage rock bonanza torsdag neste uke er jeg nesten avhengig av å ha en deadline i løpet av denne uken, hvordan står det seg opp mot forløpet i nr 6 ?
Trekning på onsdag, så det går fint. Smell inn et bidrag

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Eros er med og han skal på samme festivalen. Dette går bra!!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.898
Sted
Oslo
Roberten skrev:
65finger skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
skjerpings!!
og du er bare spelammet sammenlignet med meg. Tror du en liten dose garagerock tar livet av deg på forhånd? Hva faen er det jeg skal på tur med? :-*

Tsk tsk tsk

edit: men først; Fields of Nephilim

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Roberten skrev:
65finger skrev:
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
skjerpings!!
og du er bare spelammet sammenlignet med meg. Tror du en liten dose garagerock tar livet av deg på forhånd? Hva faen er det jeg skal på tur med? :-*

Tsk tsk tsk
Haha ! Nu vel, jeg tenkte mer på at slikt burde leveres før vi satte seil til Benidorm. Å skulle poste noe som helst sammenhengende derfra tror jeg ikke jeg setter penger på.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.898
Sted
Oslo
du har jo en h e l fuckings uke på deg mann. Hvor mange plater tror du blir anmeldt i sweetspot, dypt andektig foran o'store husalter av betalte anmeldere av idag?
Flytting er ihvertfall ingen unnskyldning. Husker de gangene jeg har flyttet, alltid hatt musikk til arbe' da.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
du har jo en h e l fuckings uke på deg mann. Hvor mange plater tror du blir anmeldt i sweetspot, dypt andektig foran o'store husalter av betalte anmelder av idag?
Flytting er ihvertfall ingen unnskyldning. Husker de gangene jeg har flyttet, alltid hatt musiik til arbe' da.
Fingern, jeg leser Eros slik at han gjerne vil levere sin anmeldelse mens han er på Benidorm. Helst søndag 10.10 om dette lar seg gjøre ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.898
Sted
Oslo
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:
du har jo en h e l fuckings uke på deg mann. Hvor mange plater tror du blir anmeldt i sweetspot, dypt andektig foran o'store husalter av betalte anmelder av idag?
Flytting er ihvertfall ingen unnskyldning. Husker de gangene jeg har flyttet, alltid hatt musiik til arbe' da.
Fingern, jeg leser Eros slik at han gjerne vil levere sin anmeldelse mens han er på Benidorm. Helst søndag 10.10 om dette lar seg gjøre ;D
enda bedre, mandag 11.10 klokka 11:00 ;D

Husk Los Saicos spiller på søndag!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Dere leverer før dere drar på plutoniumdfyll til Benidorm. Tipper det blir tid til en liten grisefest der nede også. Ser frem til bildene. Sangria og kotletter og sist men ikke minst videosnutten av roberten og Eros danse jenka med det lokale FRP-kontoret

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
Vi gir oss ikke før vi har havnet i boblebadet til Sentralstyret i FRP, jeg tar det for gitt at de holder hus der nede.
Takk og lov at Eros og jeg har skrevet under på en non disclosure act, så slipper vi kjede dere med bilder av oss i fri utfoldelse.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.898
Sted
Oslo
Roberten skrev:
Vi gir oss ikke før vi har havnet i boblebadet til Sentralstyret i FRP, jeg tar det for gitt at de holder hus der nede.
Takk og lov at Eros og jeg har skrevet under på en non disclosure act, så slipper vi kjede dere med bilder av oss i fri utfoldelse.
I denne avtalen inngår selvsagt ikke publisering av nærgående fotos av sentrale freppere i komprimitterende situasjoner. Som en bonus vanker det sikkert et bilde av en vinylplate eller to, snapshots utover dette vil jeg tro det regnes som kjedelig materiale for HFS' medlemmer.

men nok OT om oss her Roberten, prøver du å skrive deg bort fra din plikt i runde 5?

"Gjør din plikt, krev din rett"

Topp Bunn