Du misser poenget, ozzy.rolfozzy skrev:Ikke ta ting så alvorlig, Roda. Det viktigste er vel at du liker plata? Så ikke la dette ødelegge nattesøvnen din.RoDa skrev:Det har ikke så mye å gjøre med hvorvidt Bonamassa er en favoritt, jeg har ikke mer enn fire skiver av han selv og spiller mest denne samt live-skiva. Synes ikke alt han gjør er bra, og heller ikke alle låtene på den nominerte skiva. (Spor 4 er favoritten)
Poenget er at det blir for lett å slakte, når man gjør det så dårlig som her.
Å kalle dette for en skive med tradisjonell blues er skivebom. Hvis man med blues mener "noe som skal spilles av negre" så er det kanskje like mye bom...?
Denne skiva er variert fra seige rolige blueslåter, via kjedelige gitarspillelåter til tøffere rocka saker, så å putte den i tradisjonell blues og være ferdig med det blir for enkelt.
Selve slakten og de kule setningene blir viktigere enn å fortelle noe vettugt om plata.
R
Jeg måtte sette på Bonamassa i bilen på vei til jobb og høre på han med nye ører i dag.
Vi er faktisk ikke så uenige, men dere blir for "enkle" synes jeg.
Låtene hvor gitaren kommer i fokus og blir det bærende element synes jeg suger selv også, det blir gitaronani for gitaronaniens skyld. Sånn som jeg oppfatter Santriani, og ikke "tar" den musikken...
Men de låtene hvor gitaren er med og understøtter låten, drivet trøkket og får det til å svinge, (Som i Brigde to better days) da synes jeg det funker og låter "ekte Bonamassa"
Han har mye dårlig fyllstoff mellom de gode låtene, sikkert grunnet at han gir ut for mye plater i for rask takt.
Jeg har ikke sett Bonamassa live og mista løsta etter å ha hørt hvordan det var fra en kjenning.
Det ble for mye gitarkunst og etter soloenene sto han å venta på applaus før han spilte videre... :
Men jeg koser meg med de (for meg) gode låtene på platene uansett.
Men ozzy... Blues med ståkuk?
Det er vel gitaronanistene som spiller med ståkuk..?
Eller mener du det blir "My baby left me og nå sitter jeg her og ser på bilder av Marianne Auli med en jævla stå til ingen nytte"
R