Pris?
Audiogear - Stort utvalg og gode priser på lydprodukter
Vi lever for lyd, og kan friste med et stadig større utvalg høyttalere, forsterkere, DSP og bilstereo. Alltid gode priser og fri frakt på ordre over kr. 3000,-
|
Pris?
Grattis, det blir nok spennende, mye å leke med der!2x4HD er bestilt.
Ja det var litt spennende produkt! Men det krever vel også en splitter til subbene (som resulterer i halvert impedanse som pre ser, men vanligvis ikke et problem med en god pre, men kanskje et problem med enkelte rør-pre som selv har ganske høy utgangsimpedanse) hvis man da ikke har doble uavhengig bufrede utganger fra pre. Og så bør man ha litt flaks for god tidskorreksjon med slike løsninger med mindre subben har en variabel fasejustering som er tilstrekkelig (sikkert ok hvis subben ikke er for langt unna høyttalerne, og helst da nærmere lytteposisjonen enn høyttalerne for at absolutt tidskorreksjon skal bli bra). Tror en 2x4 blir enklere å få til god sub+sat integrasjon i mange oppsett..Dette er en veldig enkel måte å dele et system mot en subwoofer.
Det forutsetter separat forforsterker og effektforsterker eller en «loop med bøyle» med pre ut/inn.
Hvad skulle formålet være med det? Har aldrig hørt nogen bruge sådan noget. Muligvis ved brug af plog og mistilpasset armresonans.Hvor bra er egentlig diverse innebygget highpass filtere i subwooferne?
Vil en miste noe av lydkvaliteten med disse? Eller bedre med en ekstern deling som dere er innpå.
Det vil sikkert funke veldig greit og mye bedre enn at høyttalerne prøver å gjengi 20Hz med 20% THD;-) For min del har jeg likevel gått noen steg opp i DSP-bokser for å sikre at totalen blir best mulig. Det stopper liksom ikke med MiniDSP for å si det slik, i hvert fall ikke hvis A/D og D/A også er inkludert. Men jeg tipper du kommer til å høre en klar netto forbedring ved å avlaste frontene og integrere dem skikkelig med subben(e), og de forbedringene er mye større enn eventuelle ulemper som den samme boksen innfører. Det er i hvert fall min erfaringJeg må nok ta de i mellom mi og aw da det er hovedhøyttalerne jeg sliter med, de har veldig lyst til å spille helt ned mot 20hz når jeg spiller litt høyt (opp mot 90db) - noe de så klart ikke får til på en god måte - de bare "står der" å skurrer... Hvis kvaliteten på lyden blir så forringet så kommer jeg nok til å legge boksen ut på salg igjen, jeg ønsker ikke å ofre den herlige lyden min pre skaper.
Minidsp 2x4HD er egentlig akkurat hva jeg trenger, men jeg skulle ønske jeg slapp den A/D og D/A konverteringen. Evt en som gjorde en bedre jobb der, men jeg finner ikke noen kandidater.Det vil sikkert funke veldig greit og mye bedre enn at høyttalerne prøver å gjengi 20Hz med 20% THD;-) For min del har jeg likevel gått noen steg opp i DSP-bokser for å sikre at totalen blir best mulig. Det stopper liksom ikke med MiniDSP for å si det slik, i hvert fall ikke hvis A/D og D/A også er inkludert. Men jeg tipper du kommer til å høre en klar netto forbedring ved å avlaste frontene og integrere dem skikkelig med subben(e), og de forbedringene er mye større enn eventuelle ulemper som den samme boksen innfører. Det er i hvert fall min erfaring![]()
Du må gjennom en konvertering med den også. Venue 360 lar det gå gjennom uten konvertering, men den koster vesentlig mer.Da er sikkert DBX PA2 et godt alternativ.
Der slipper man vel AD/DA siden den kun har analog inn/analog ut.
Koster ikke skjorta den heller.
...eller, er det DAC inni den og?
Kjøp brukt venu360, fikk min for mindre enn nyprisen på pa2 ...Du må gjennom en konvertering med den også. Venue 360 lar det gå gjennom uten konvertering, men den koster vesentlig mer.
Ser ut som mange på Audiosciencereview liker PA2, så jeg er fristet til å prøve.
Absolutt en god løsning, men ser vet ikke hvor ofte de havner på bruktmarkedet.Kjøp brukt venu360, fikk min for mindre enn nyprisen på pa2 ...
Det finnes jo mye som støtter flerkanal m/digitial inn og ut, i forskjellige prisklasser. MiniDSP har blant annet ddrc-88D, SHD og SHD Studio.Minidsp 2x4HD er egentlig akkurat hva jeg trenger, men jeg skulle ønske jeg slapp den A/D og D/A konverteringen. Evt en som gjorde en bedre jobb der, men jeg finner ikke noen kandidater.
Jeg gjør det på hytta, null problemForstår ikke det, ut i fra videoer på youtube så skal det ikke være noe problem å bruke minidsp til to fronter og to subber - der det kobles slik jeg skisserte opp på tegningen.
Sånn sett ja, men her kan jeg bruke rew og dsp også - det er fungerer jeg brillefint.Nei, sikkert ikke noe problem. Men i mine øyne en unødvendig omvei om digital for en super-enkel analog jobb. Bare det![]()