Aktører som styrer litt unna «tweaks»

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.191
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
1
Jeg deler ikke de synspunktene @Powerman uttrykker i denne tråden.

Men jeg har lite til overs for at man går i flokk og jakter på en som anses å ha politisk ukorrekte synspunkt. Og hvis moderator har mistanker om urent trav i forhold til vedkommendes profil, kan det kanskje tas i PMer?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.507
Antall liker
9.250
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Nei, kommuniserer svært fint litt med hifi selgere. Finner ut av ting selv gjennom å prøve/feile. Og handler til syvende og sist på tvers av butikker og merker, også en del fra utlandet, også en del brukt.


Kemp Maxiimus P16 troner egentlig alene på toppen - helt rått - også noe av det mest omdiskuterte på forum rundt omkring, men igjen av folk som ikke har prøvd, og typisk fordi reklamen inneholder noen vanskelig og uforståelige tekniske begrep blir produktet forkastet. Her i gården er det et must-produkt, og representer et før/etter skifte i min audiofile reise. Jeg vurderer flere og større modeller også. Etter dette er det vanskelig å gradere, også fordi produktene har kommet på ulike tidspunkt og derfor var opplevelsen farget av hvordan det var akkurat da. Men alle produkter slik som Ansuz D2 strømkabler, Jorma Prime høyttalerkabler, High Fidelity MC 0.5 Signature strømrens plugger, Ansuz Darkz under komponenter, Ansuz Mainz8 D2 fordeler, Nordost Qx4/Qx2, Ansuz Sparkz TC3/TC2 strømrensplugger, Nordost Qsource strømforsyning, Furutech TP-609e NCF fordeler, de har alle gitt et solid løft i anlegget.

Kemp Elektroniks' MAXiiMUS P16 Flexii is a Tachyon Field Generator that maximizes the flow of free electrons and thereby significantly improves the efficiency of the electricity. If used close to your Audio/Video system you will notice a much improved audio and video reproduction.

The MAXiiMUS P16 Flexii Ultimate A/V Version harmonizes electro-smog in your home. Also, your A/V set will perform the way you want much quicker after switching it on. Due to this, switching it off after use is less problematic and may save you quite some money. You will also notice a firm enhancement in dynamics, attack and resolution.

---
Kan du forklare fra frie elektroner egentlig betyr ?
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Bra skrevet og jeg stusser som Karl Erik noe over tonen. Det virker som om alt av tweaks er "forbudt". Krystallkule-sporet er jeg ikke inne på, men det er da nokså mye annet som vel også mange her inne synes funker bra. Jeg regner med at de fleste på dette forumet ikke bruker lakriskabler og har litt av hvert, kanskje mer enn de tør innrømme her?
Fra min side ikke noe urent trav her, kun meninger og musikkglede. Er ikke i bransjen og vil ikke poste så mye. Har vært medlem før, men det er lenge, lenge siden og da hadde jeg et helt annet anlegg i annen bolig osv. Nok om det:)
 

rolfb*123

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.08.2008
Innlegg
612
Antall liker
560
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Da blir det ikke mye utvalg igjen, vet ikke om noen Hifiaktører som ikke har tullball i hyllene …

En nisje har de imidlertig glemt, highend belter til remdrevne platespillere .Det finnes ikke, bortsett fra Regas EBLT. Stor sett er prisen 200 -500 kr/stk, selv om kvaliteten på belte kan bety langt mer enn prisen på spilleren, nesten uansett pris ..

High end belte med dokumenterte egenskaper til 500kr , er jo altfor billig til å være noen vits. Det må da være mye bedre å kjøpe en en IsoVolt til 100k og Shakti stener.
Dette kan også nevnes :https://www.basisaudio.com/revolution-belt/

Mvh.
Rolf
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.507
Antall liker
9.250
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Kemp Elektroniks' MAXiiMUS P16 Flexii is a Tachyon Field Generator that maximizes the flow of free electrons and thereby significantly improves the efficiency of the electricity.

Hva er en Taychyon Field Generator?
En kjapp googling viser at den ble brukt i filmen "Back to the Future"; :)
The tachyon field generator was a part of the DeLorean time machine that was positioned on the roof of the car. It was involved in creating the field necessary to open a wormhole for temporal &displacement.

Og fra Wikipedia;
In physics, a tachyonic field, or simply tachyon, is a quantum field with an imaginary mass.[1] Although tachyonic particles (particles that move faster than light) are a purely hypothetical concept that violate a number of essential physical principles, at least one field with imaginary mass, the Higgs field, is believed to exist. Under no circumstances do any excitations of tachyonic fields ever propagate faster than light—the presence or absence of a tachyonic (imaginary) mass has no effect on the maximum velocity of signals, and so unlike faster-than-light particles there is no violation of causality.[2] Tachyonic fields play an important role in physics[3][4][5] and are discussed in popular books.[1][6]

The term "tachyon" was coined by Gerald Feinberg in a 1967 paper[7] that studied quantum fields with imaginary mass. Feinberg believed such fields permitted faster than light propagation, but it was soon realized that this was not the case.[2] Instead, the imaginary mass creates an instability: any configuration in which one or more field excitations are tachyonic will spontaneously decay, and the resulting configuration contains no physical tachyons. This process is known as tachyon condensation. A famous example is the condensation of the Higgs boson in the Standard Model of particle physics.

In modern physics, all fundamental particles are regarded as localized excitations of fields. Tachyons are unusual because the instability prevents any such localized excitations from existing. Any localized perturbation, no matter how small, starts an exponentially growing cascade that strongly affects physics everywhere inside the future light cone of the perturbation.[2]
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.002
Antall liker
12.882
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Powerman.
Jeg vet ikke hvor gammal du er, eller hva ditt erfaringsgrunnlag bygger på.
Men, sorry dude.
Du har gått deg vekk i ville fantasier


:devilish:
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Jeg respekterer at du mener det:) Jeg har ca 30 års erfaring som entusiast, når sant skal sies har interessen dalt noe de siste 5-6 årene. Men tweaks har altså gjort at interessen har blomstret litt opp igjen for min del, så jeg ville bare dele litt av mine erfaringer, det er alt. Jeg vil ikke prakke på noen mine meninger. No hard feelings. Det er ellers bra med meg:)
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.002
Antall liker
12.882
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Jeg respekterer at du mener det:) Jeg har ca 30 års erfaring som entusiast, når sant skal sies har interessen dalt noe de siste 5-6 årene. Men tweaks har altså gjort at interessen har blomstret litt opp igjen for min del, så jeg ville bare dele litt av mine erfaringer, det er alt. Jeg vil ikke prakke på noen mine meninger. No hard feelings. Det er ellers bra med meg:)
Godt at du har du bra. :)
Et godt liv og velvære, er viktigere enn hifi velværen.

Litt merkelig og rart, men jeg har faktisk motsatt opplevelse av din erfaring.
Jeg har vært opptatt av godlyd i ca 40 år, men har de siste 5-6 år fått en opptur i denne hobbyen av forskjellige grunner.
Jeg tror det er pga. at jeg kastet de subjektive sakene vekk, og begynte å tilnærme meg hobbyen på en kombo av subjektive OG objektive måter.
Gamle, og nye måter å få godlyd på? Ja, takk. Begge deler. Tweaks, er for pingler.
 
L

larsmartin

Gjest
Godt at du har du bra. :)
Et godt liv og velvære, er viktigere enn hifi velværen.

Litt merkelig og rart, men jeg har faktisk motsatt opplevelse av din erfaring.
Jeg har vært opptatt av godlyd i ca 40 år, men har de siste 5-6 år fått en opptur i denne hobbyen av forskjellige grunner.
Jeg tror det er pga. at jeg kastet de subjektive sakene vekk, og begynte å tilnærme meg hobbyen på en kombo av subjektive OG objektive måter.
Gamle, og nye måter å få godlyd på? Ja, takk. Begge deler. Tweaks, er for pingler.
For å sette perspektivet over på bilde. Du syntes 480p bilde signal med digitale filter og oppskalering på en 200» er bedre enn et perfekt 2140p bilde signal på et 100»?
Over til lyd, hvorfor ikke optimalisere signalet enn å vri det i stykker med dsp?
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.220
Antall liker
9.450
Torget vurderinger
2
Tilbake til utgangspunktet : Er det virkelig noen salgssteder som ikke har svinedyre overprisede kabler, føtter eller strømfilter ?
Oslo-området fremviser flere butikker med strøm og datagreier til 100 tusenvis av kroner.
Enkelte mindre men godt kjente foretak har ting fra 2000-20 000 , «fordi markedet krever det» og fordi det gir god inntjening , selv uten de mest absurde prisene

Det er kun ett sted hvor føtter, kabler og strømrens og spesielt isolasjonstransformatorer uunngåelig blir ett tema uansett hva man kom dit for. Ganske åpenbart at de har en meget god avanse og derfor interesse av å selge IxxVyyy. Salgspratet går inn venstre øre og ut høyre uten å berøre noen av mine hjerneceller
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.589
Antall liker
3.125
Torget vurderinger
0
Salgspratet går inn venstre øre og ut høyre uten å berøre noen av mine hjerneceller....
Det er jo litt fascinerende da......skulle nesten kunnet lagre tåkepratet på en flaske......og åpne den igjen om noen hundre år..... :unsure:
Coca-Cola ble solgt som medisin for noen år tilbake........og nå er det mer populært med Pop-Corn......
Vil Verden Bedras..... ?
JA !!!
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.589
Antall liker
3.125
Torget vurderinger
0
Jeg har ikke sett Moet Audio reklamere for annet en basic stereo utstyr. Så de får kred fra meg.
Det er bare å vente til de har fått "etablert" seg i markedet......så vil det strømme magiske produkter over en lav sko.............der også ;)
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.558
Antall liker
3.091
Sted
Oslo
For å sette perspektivet over på bilde. Du syntes 480p bilde signal med digitale filter og oppskalering på en 200» er bedre enn et perfekt 2140p bilde signal på et 100»?
Over til lyd, hvorfor ikke optimalisere signalet enn å vri det i stykker med dsp?
Det der var jo en søt stråmann, men er det noen som påstår noe sånt?

En bedre sammenligning er å utgangspunkt i full oppløsning, konvertere til større fargedybde, foreta nødvendig bildebehandling/manipulasjon og konverterer tilbake til visningsoppløsning. Tilsvarende kan lett gjøres med lyd uten at man opplever særlig tap.
 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
869
Antall liker
1.309
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Det er bare å vente til de har fått "etablert" seg i markedet......så vil det strømme magiske produkter over en lav sko.............der også ;)
Syns vel at en "bransjeaktør" ikke burde snakke om hva andre bransjeaktører kommer til å gjøre eller ikke.
Det er forskjell på å ha produkter tilgjengelig og å pushe dette som en endelig sannhet.
Jeg syns tweaks kan være gøy, men da mere på vibrasjonsdemping, skjerming og jording. Uansett ikke før alt annet er på plass, eller for å fikse en konkret itfordring.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.589
Antall liker
3.125
Torget vurderinger
0
Syns vel at en "bransjeaktør" ikke burde snakke om hva andre bransjeaktører kommer til å gjøre eller ikke.
Det er forskjell på å ha produkter tilgjengelig og å pushe dette som en endelig sannhet.
Jeg syns tweaks kan være gøy, men da mere på vibrasjonsdemping, skjerming og jording. Uansett ikke før alt annet er på plass, eller for å fikse en konkret itfordring.
Nå er jeg ikke "bransjeaktør", men gidder ikke mase mer på moderatorer/høvdingen...
TS tar ikke hensyn til på hvilket stadie en selger kan "pushe" lurium på en kunde da det er mange som ønsker å handle i den kategorien...
Vibrasjonsdemping, skjerming og jording kategoriseres ikke som "tweaks" da det er industristandard for produsentene....
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.392
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Hvis du mener jeg kan fjerne det "stempelet" selv...... så gi meg gjerne en beskrivelse av fremgangsmåten....?
Hva med en PM til en Moderator eller til Høvdingen? Man får vel en slik «tittel» hvis man er bransjeaktør?
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.353
Antall liker
35.076
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Hva med en PM til en Moderator eller til Høvdingen? Man får vel en slik «tittel» hvis man er bransjeaktør?
Tipper han har gitt beskjed, men at Høvdingen tolker hans rolle som bransjeaktør, noe han selv er uenig i...
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Siste tilskudd i denne tråden sier til meg at ikke mange nok hifipushere styrer vekk fra disse ekstra produktene som selv får gollum til å måpe.

Helt greit å selge fine glinsende dingser men selg de som det og ikke noe shaman durek ville blitt forbannet over at ikke han fant på først. Det finnes nil godt utstyr som kan gi god lyd i de tusen hjem og det er bedre å få den økte fortjenesten i noe som kunden faktisk får glede av. Joda, jeg vet det er noen som får en pervers lykkefølelse av føtter, strømførende kabler som får en anacoda til å rødme og steømbokser som sorterer strøm etter prinsipper som man kan lese om i Donald.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.116
Antall liker
7.744
Sted
Oslo
Min lokale HiFi pusher lar meg ta greier på hjemlån, er jeg fornøyd kjøper jeg, hvis ikke leverer jeg tilbake.
Navn nevnes ikke, men han holder til i Ullevålsveien

Som vinyl junkie er jeg ofte på BigDipper

For bruker utstyr litt oppi gata!

Joda han fortjener å nevnes @nat
 
Sist redigert:

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.260
Antall liker
6.334
Sted
Under stjernene
For oss som bor i mer sentrale strøk er det en forutsetning at man kan teste hjemme før kjøp.
Bortsett fra PU da.
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Noen av de beste aktørene i det norske markedet synes jeg er OHC og Mala. Utover stort og flott utvalg i komponenter og høyttalere har de en del strømrens og tweaks, men faktisk ikke nok, så jeg har måttet handle en del utenlands for å få de siste løftene. Da har mulighet for å teste hjemme før kjøp falt bort naturligvis, men det har stort sett gått bra.
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Liker også gutta på Stereofil, men synes de med fordel kunne ha økt utvalget på strømrens og tweaks. Men de har jo så liten butikk at jeg forstår at de ikke har plass til alt heller.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.986
Antall liker
20.049
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Noen av de beste aktørene i det norske markedet synes jeg er OHC og Mala. Utover stort og flott utvalg i komponenter og høyttalere har de en del strømrens og tweaks, men faktisk ikke nok, så jeg har måttet handle en del utenlands for å få de siste løftene. Da har mulighet for å teste hjemme før kjøp falt bort naturligvis, men det har stort sett gått bra.
Liker også gutta på Stereofil, men synes de med fordel kunne ha økt utvalget på strømrens og tweaks. Men de har jo så liten butikk at jeg forstår at de ikke har plass til alt heller.
I stedet for din konstante missionering, kunne du jo (NÆR)lest tittel på på tråden, eller?? 🤡
 
Topp Bunn