Aktører som styrer litt unna «tweaks»

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.393
Antall liker
724
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Hei og velkommen til HFS
Ser du er nyregistrert og i signaturen din har du listet opp en mengde "hiend" produkter.
Hadde vært fint om du laget din egen "mitt anlegg" tråd der du kan dele din hifi historie, dine erfaringer, samt legge ut bilder fra oppsettet ditt. Du vil da forhåpentligvis ikke oppleve så veldig kritiske røster som du vil oppleve når du poster dine innlegg andre steder. (som her f.eks.)
Mitt anlegg tråden finner du her:
Er vel greit att noen har en egen mening om sin hobby uten og følge flokken for intern cred :)
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.596
Antall liker
3.134
Torget vurderinger
0
Medisin er BIG business, men med summen av smertestillende medikamenter + billige kabler
kan man spare mange kroner i et lengre perspektiv.....
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.423
Antall liker
1.973
Torget vurderinger
8
Jeg nyter musikken til det fulle. Håper du også gjør det:)

Jeg har ikke anbefalt noen konkrete eller dyre produkter i denne tråden, snarere tatt til orde for balanse, og starte der det betyr mest uten at det koster mye - eksempelvis anbefalt å oppgradere sikringer i sikringsskapet. Det koster lite i audifil sammenheng. Samme kan være mht mekanisk demping. Om du ikke tror på det så er det din sak, men da har du gått glipp av mye.

Jeg skriver av samme årsak som deg tenker jeg. Vi utleverer vel alle av det vi mener er viktig, på den ene eller andre måten.
Er du Lars Martin ?
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Det som er moro med tweaks er at man kan få mer ut av det man har uten å måtte bytte forsterker eller høyttaler - noe som også kan være kostnadsbesparende. For min del har jeg flyttet i mindre bolig enn hva jeg hadde før og har ikke like stor plass å boltre meg på lenger. F.eks. har jeg ikke plass til monoblokker eller større høyttalere. Da er det naturlig å eksperimentere i tweaks. Noen nevnte her i tråden at tweaks ble vi ferdig med på 90-tallet. Det er jeg helt uenig i. Det skjer mye utvikling på den fronten og utvalget og kvaliteten som tilbys av diverse tweaks i dag er uendelig mye bedre enn hva som fantes tidligere.

For min del handler det verken om å bli lurt eller nødvendigvis bruke mer penger på anlegget, men mer i forhold til hvordan kronene anvendes. Min erfaring er at man kan få bedre sluttresultat ved å bruke mindre på forsterker og høyttaler og anvende noe av «besparelsene» der på kabler og strømrens. Etter hvert som jeg har holdt på med dette er balansepunktet mer og mer flyttet mot tweaks, og jeg opplever at en del tweaks har gitt så store løft at jeg har fått bakoversveis, det har virkelig overrasket meg. Det har gjort at det også kan ha tatt litt av kostnadsmessig i blant, men det er fordi jeg ikke visste bedre tidligere. Hvis jeg måtte nedgradere anlegget, hadde det blitt mindre forsterker, ikke mindre av tweaks eller kabler:) :)
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.561
Antall liker
3.099
Sted
Oslo
OK, tror du på alt selgerne sier eller er det noe du tror mer på enn annet?
Vi har en artig tråd her om som prøver å finne ut om det finnes grenser for hva folk tror på.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.695
Antall liker
5.876
Det som er moro med tweaks er at man få mer ut av det man har uten å måtte bytte forsterker eller høyttaler - noe som også kan være kostnadsbesparende. For min del har jeg flyttet i mindre bolig enn hva jeg hadde før og har ikke like stor plass å boltre meg på lenger. F.eks. har jeg ikke plass til monoblokker eller større høyttalere. Da er det naturlig å eksperimentere i tweaks. Noen nevnte her i tråden at tweaks ble vi ferdig med på 90-tallet. Det er jeg helt uenig i. Det skjer mye utvikling på den fronten og utvalget og kvaliteten som tilbys av diverse tweaks i dag er uendelig mye bedre enn hva som fantes tidligere.

For min del handler det verken om å bli lurt eller nødvendigvis bruke mer penger på anlegget, men mer i forhold til hvordan kronene anvendes. Min erfaring er at man kan få bedre sluttresultat ved å bruke mindre på forsterker og høyttaler og anvende noe av «besparelsene» der på kabler og strømrens. Etter hvert som jeg har holdt på med dette er balansepunktet mer og mer flyttet mot tweaks, og jeg opplever at en del tweaks har gitt så store løft at jeg har fått bakoversveis og virkelig overrasket meg. Det har gjort at det også kan ha tatt litt av kostnadsmessig i blant, men det er fordi jeg ikke visste bedre tidligere. Hvis jeg måtte nedgradere anlegget, hadde det blitt mindre forsterker, ikke mindre av strømrens eller på kabelfronten :):)
Litt nysgjerrig, hvilke tweaks har gitt deg bakoversveis?
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
OK, tror du på alt selgerne sier eller er det noe du tror mer på enn annet?
Nei, kommuniserer svært fint litt med hifi selgere. Finner ut av ting selv gjennom å prøve/feile. Og handler til syvende og sist på tvers av butikker og merker, også en del fra utlandet, også en del brukt.

Litt nysgjerrig, hvilke tweaks har gitt deg bakoversveis?
Kemp Maxiimus P16 troner egentlig alene på toppen - helt rått - også noe av det mest omdiskuterte på forum rundt omkring, men igjen av folk som ikke har prøvd, og typisk fordi reklamen inneholder noen vanskelig og uforståelige tekniske begrep blir produktet forkastet. Her i gården er det et must-produkt, og representer et før/etter skifte i min audiofile reise. Jeg vurderer flere og større modeller også. Etter dette er det vanskelig å gradere, også fordi produktene har kommet på ulike tidspunkt og derfor var opplevelsen farget av hvordan det var akkurat da. Men alle produkter slik som Ansuz D2 strømkabler, Jorma Prime høyttalerkabler, High Fidelity MC 0.5 Signature strømrens plugger, Ansuz Darkz under komponenter, Ansuz Mainz8 D2 fordeler, Nordost Qx4/Qx2, Ansuz Sparkz TC3/TC2 strømrensplugger, Nordost Qsource strømforsyning, Furutech TP-609e NCF fordeler, de har alle gitt et solid løft i anlegget.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.579
Antall liker
34.255
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Kemp P16 troner egentlig alene på toppen
Ventet du skulle nevne det holistiske apparatet som hjelper plantene å vokse og mennesker komme et skritt nærmere Nirvana. Fjerner elektronisk smog også! 🥰

To each his own I guess? :giggle:
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.662
Antall liker
21.475
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Aha. Vi har en nyinnmeldt misjonær!

 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.561
Antall liker
3.099
Sted
Oslo
Nei, kommuniserer svært fint litt med hifi selgere. Finner ut av ting selv gjennom å prøve/feile. Og handler til syvende og sist på tvers av butikker og merker, også en del fra utlandet, også en del brukt.
OK, så du har handlet tweaks som koster titusener av kroner bare for å prøve dem? Uten å vurdere hvor sannsynlig det er at de har noe for seg.

Tweaks-verdenen omfatter jo mye rart, fra pene krystaller og klistrelapper til kvantebehandlede kabler.
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
OK, så du har handlet tweaks som koster titusener av kroner bare for å prøve dem?
Ja

Uten å vurdere hvor sannsynlig det er at de har noe for seg.
Jeg vurderer naturligvis det jeg handler, men en viss risiko er det jo for at det da blir noen bomkjøp, og det har det også vært noen av. Men det har også gitt læring så alt i alt ikke helt bortkastet.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.596
Antall liker
3.134
Torget vurderinger
0
Kemp Maxiimus P16 troner egentlig alene på toppen - helt rått - også noe av det mest omdiskuterte på forum rundt omkring, men igjen av folk som ikke har prøvd, og typisk fordi reklamen inneholder noen vanskelig og uforståelige tekniske begrep blir produktet forkastet....
Det er muligens enklere å benytte høyttalere som kan levere en normal mengde av frekvensregisteret iht standarden ? :unsure:

" Extremely strong atomic resonances not only transfer information, they also have energetic properties. They can tear down molecular bindings and if the resonances are even stronger, they can separate the molecules into protons, neutrons and electrons. These free electrons are often referred to as free energy. "
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.377
Antall liker
35.127
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Oi, holder pusten her nå... Powerman = Durek Verrett ?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.136
Antall liker
10.612
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Powerman, hvilket "nick" hadde du tidligere? Og hvorfor bruker du en "vpn" tjeneste når du surfer her på HFS? En vpn tjeneste som også vurderes som suspekt.
Kan du legge ut bilde av herligheten din? Gjerne som jeg skrev i et eget mitt anlegg tråd.
 
Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.822
Antall liker
38.491
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Powerman, hvilket "nick" hadde du tidligere? Og hvorfor bruker du en "vpn" tjeneste når du surfer her på HFS? En vpn tjeneste som også vurderes som suspekt.
Kan du legge ut bilde av herligheten din? Gjerne som jeg skrev i et eget mitt anlegg tråd.
Tror vi kan vente en stund på det svaret :unsure:

mvh
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.396
Antall liker
1.522
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Powerman, hvilket "nick" hadde du tidligere? Og hvorfor bruker du en "vpn" tjeneste når du surfer her på HFS? En vpn tjeneste som også vurderes som suspekt.
Kan du legge ut bilde av herligheten din? Gjerne som jeg skrev i et eget mitt anlegg tråd.
VPN er ikke suspekt, det er derimot en svært viktig teknologi i mange sammenhenger.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.136
Antall liker
10.612
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikke alle vpn tjenester....... Noen suspekte tjenester er kjent for å spre spam/malware etc...
De fleste er "good guys".
 
Topp Bunn