AFFA ! Hvor f... er du ?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
JanR skrev:
Skremmende hehe

/jan
Neppe så skremmende, siden Affas bilde er av Peter Sellers. ER det skremmende at Åge ligner Peter Sellers i filmen "Dr. Strangelove"? Vel - kanskje litt, men ikke mye. Langsomt blir det stadig mer klart at Boffen har bedre poenger enn han selv kanskje er klar over...

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.650
Sted
Holmestrand
Det er synd ingen klarer å knekke en av tilværelsens store gåter "AFFA ! Hvor f... er du ?".

Men med 40-50 sider til med tåredryppende, dyptfølt savn etter gufset fra østfronten som slenger ut "buseplukker" til alle og en hver så kommer han nok igjen.

Selv kjører jeg mye bil, så buseplukker har ingen injurierende kraft, jeg trenger derfor noen med litt annet skyts.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
bidrar med innlegg jeg også, om det kan bringe affa tilbake til livet

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
xerxes skrev:
Selv kjører jeg mye bil, så buseplukker har ingen injurierende kraft
Sikter du her til den folkelige uvanen mange har med å dra på jakt i nesa når de kjører bil?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.650
Sted
Holmestrand
toriamos skrev:
xerxes skrev:
Selv kjører jeg mye bil, så buseplukker har ingen injurierende kraft
Sikter du her til den folkelige uvanen mange har med å dra på jakt i nesa når de kjører bil?
Det stemmer. Etter mine observasjoner er den ikke bare folkelig, men også svært utbredt, antagelig også blant frontkjempere fra østfronten.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
xerxes skrev:
Det er synd ingen klarer å knekke en av tilværelsens store gåter "AFFA ! Hvor f... er du ?".

Men med 40-50 sider til med tåredryppende, dyptfølt savn etter gufset fra østfronten som slenger ut "buseplukker" til alle og en hver så kommer han nok igjen.

Selv kjører jeg mye bil, så buseplukker har ingen injurierende kraft, jeg trenger derfor noen med litt annet skyts.

Tja, er det så vanskelig å finne ut hvem han er egentlig? Han har jo tross alt fortalt en del om seg selv… lagt ut bilder av anlegget sitt og stuen sin og, de som kjenner han vil jo lett kunne identifisere han..

Spiser du de og…? ;) ;D ;D

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.650
Sted
Holmestrand
Komponenten skrev:
xerxes skrev:

Tja, er det så vanskelig å finne ut hvem han er egentlig? Han har jo tross alt fortalt en del om seg selv… lagt ut bilder av anlegget sitt og stuen sin og, de som kjenner han vil jo lett kunne identifisere han..

Er det egentlig så veldig interessert å vite hvem det er da?

Som en rimelig velfødd 49-åring med hang til sykling og god mat føler jeg at mitt næringsbehov er godt dekket med vanlig kost, dog supplert med en energistang (eller energi bar som det tydeligvis heter på norsk) i ny og ne når blodsukkeret stuper og panna dunker i sykkelstyret. ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Komponenten skrev:
xerxes skrev:

Fint er det også:
http://www.hifisentralen.no/cgi/album/album.cgi?photo=Affa/test.JPG

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
xerxes skrev:
Er det egentlig så veldig interessert å vite hvem det er da?

Som en rimelig velfødd 49-åring med hang til sykling og god mat føler jeg at mitt næringsbehov er godt dekket med vanlig kost, dog supplert med en energistang (eller energi bar som det tydeligvis heter på norsk) i ny og ne når blodsukkeret stuper og panna dunker i sykkelstyret. ;)
Ser jo ut som det er mange som kunne tenke seg å vite det ja… men hvor interessant det er kan jo alltids diskuteres…

Godt å høre at du er velfødd, og at på til i god form, men vi trenger alle en viss tilførsel av bakterier, med tanke på immunforsvaret, så kanskje noe å vurdere tross alt…? ;D ;D

S

Slubbert

Gjest
Best of Affa - Kandidat nr. 1:

Tråd: Bybee-filtre:

.........................................................

Affa 06/28/05 klokken 06:53:27 skrev:
ByBee filteret virker optimalt hvis man monterer det bakoverrettet med 58.3 graders vinkel i forhold til bakre hovednormal på delefilteret (2.ordens). Hvis filteret er av 3.orden skal vinkelen være 58.6 grader. Har høytaleren hornladet diskant bør ByBee monteres i et flytende strikkopplegg foran hornet, da virker det også som en spredningslinse.
TBN Lillehammer 06/28/05 klokken 07:26:54 skrev:
Fra spøk til revolver; - funker ok hos meg!
Affa 06/28/05 klokken 08:14:39 skrev:
Hva mener du med "spøk til revolver?"

Fluxen minimeres når prinsipalspenningene i hovedvektoren har sitt lokale maksimum. Setter man 1. og 2. egenfrekvens inn i modalmatrisen til feltet finner man at løsningsrommet er utspent av to vektorer i hhv 58.3 og 58.6 graders vinkel. Rommet er som du ser ikke ortogonalt. Denne ikkeortogonaliteten er sakens kjerne.

Det med hornet var en spøk!
.........................................................

S

Slubbert

Gjest
Best of Affa - Kandidat nr.3:

Tråd: Coruschess 2006

Affa skrev:
Ha, exd5 26.Bxd5 Qxb4 27.c3 Qc5 28.Rxf5 Re6 29.Rxf7 Nb6 30.Rdf1 Nxd5 31.Rxf8+ Qxf8 32.Rxf8+ Kxf8 33. Fy faen for noen idioter. En standard Romanov par force med halvrokert tilbakeveksling hadde avgjort partiet i Smeets favør i 1 runde.

S

Slubbert

Gjest
Best of Affa - kandidat nr.4

Tråd: Gratulerer med 9.Mars

Affa skrev:
De fibromyalgirammede, underbetalte, dobbeltarbeidende kvinnenes jubeldag er over. Uten at menneskeliv gikk tapt greide faktisk 80 av disse tungt medisinerte kvinner med offentlig stillingsbrøk under 30% å slite seg 400 meter i gjennom Fredrikstads snødekte gater. Til tross for tydelig spor av udiagnostiserbare sykdommer og men etter uttallige abortinngrep klarte de å få fyr på 15 av 80 fakler med rullingsene sine. Kjempefint. Norge trenger dere ikke, men Afrikanere med ønske om norsk statsborgerskap gir dere mer enn gjerne sitt 3. ben for at dere skriver under ekteskapskontrakten med dem snarest!

S

Slubbert

Gjest
Best of Affa - Kandidat nr.5

Tråd: Lovens lange arm!!!!

Affa skrev:
På St Hanshaugen ved bassenget kom det en dame med 10 løse schæferhunder en varm juni søndag. Bikkjene stormet bassenget så unger løp hylende opp. Folk satt skrekkslagne og så på dette uvirkelige drama på høylys dag. Bikkjene hopet og fløy gneldrende rundt, ristet seg på folk som satt og spiste, bjeffet i trynet på små barn og var til enorm sjenanse. Jeg gikk bort til damen og ba henne respektere båndtvangen. Det sa hun at det aktet hun ikke å gjøre. Båndtvang betyr bare at man skal ha kontroll på dyrene. Jeg mente at det hadde hun ikke, men hun var ikke enig med meg. Jeg sa da at jeg ville fremprovosere et bitt og drepe den hunden som gjorde det. Jeg har drept schæfere før. River bare forbeina fra hverandre og sett kneet i halsen på den. Damen dret i dette. Så da tok jeg en hund som løp på meg og kastet den 6 meter inn i berberissen. Etterpå tok jeg damen og hev henne etter. Da kom en sivil politi dame løpende. Også den kjerringa med løs kjøter, og ba meg roe meg. Jeg overhøvlet henne og anmeldte henne for tjenesteforsømmelse. Tenk å stå der og se på uten å gripe inn i 15 minutter, for så å gripe inn mot meg. Vel damen med de 10 hundene ble bortvist og etter denne episoden så vi aldri henne mer. Politidamen som aldri før brukte bånd begynte også med det fra denne dag.

Det hører med til historien at alle de 75 menneskene som satt der applauderte gamle Affa etter seansen.

S

Slubbert

Gjest
Best of Affa - Kandidat nr.6:

Tråd: Susan var pilot. Stakkar.

Affa skrev:
Rolf titter på gull Rolexen. Den viser 1335. Det er viktig for en syk ex-dykker at kronometeret er presist når timeplanen er tettpakket:

1345-Stå opp
1400-Frokost
1500-Gå en tur på senteret
1600-Gå hjem fra senteret med VG under armen
1700-Ta den første ølen
1703-Ta den andre ølen
1706-Ta den tredje ølen
1710-Høneblund
1830-Lufte AMG'n
1900-Se dagsrevyen
1945-Se på kontoutskrift fra nettbanken
2000-Bestsille ny sydentur fra SAGA
2100 Se TV
2300-Åpne en flaske rødvin
2330-Åpne en til
0000-Åpne en til
0030-Åpne en til

Rolf er utslitt. Den voldsomme trettheten og svimmelheten. De typiske symptomene på uforskyldte yrkesskader tvinger han til sengs. Han sovner med klærne på. Submarinern's sekundviser fortsetter uforstyrret mot en ny dag.

S

Slubbert

Gjest
Best of Affa - Kandidat nr.7

Tråd: Tegningene som forarger den muslimske verden

Affa skrev:
Lettvinte bløtaktigheter er uten tvil din styrke Lillefar. Hvis du hadde lest din historie hadde du fått med deg at Barbarossa skulle avsluttes før vinteren 41. All erfaring fra vestfronten tilsa at felttoget ville ta kort tid. Våre tropper stanset innen artillerihold fra Moskva høsten 41, ble overrasket av den verste vinteren på 50 år, men konsoliderte for vinteren og startet den nye vår-offensiven i 42. Det falt 5000 tyske soldater hver dag på østfronten fra dag 1 etter Barbarossa. Dette var kalkulerte og akseptable tap. Det regnskapet holdt.

Når det gjelder det å uttale seg om andres tolkninger av litteratur foreslår jeg at du holder deg til det du tydeligvis kan best. Barnebøker. At en middelmådig norsk løytnant uten krigsskole og nevneverdig kamperfaring prøver å latterliggjøre det jeg, en Untersturmfuhrer fra Waffen SS med ridderkors til jernkorset, tidligere har gjort finner jeg så imbesilt at jeg nesten må legge meg ned på sofaen for ikke å dø av latter. Din befalsutdanning er uten verdi. Du og dine duger ikke i kamp. Divisjonens Norske offiserer ble fratatt sin rang da de brøt sammen i kamp. Kun de tyske og de norske med Bad Toelz dugde. Nei, du tar nok ansvar som de fleste andre norske offiserer gjør i kamp. Stikker av.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Slubbert skrev:
Best of Affa - Kandidat nr.7

Tråd: Tegningene som forarger den muslimske verden

Affa skrev:
Lettvinte bløtaktigheter er uten tvil din styrke Lillefar. Hvis du hadde lest din historie hadde du fått med deg at Barbarossa skulle avsluttes før vinteren 41. All erfaring fra vestfronten tilsa at felttoget ville ta kort tid. Våre tropper stanset innen artillerihold fra Moskva høsten 41, ble overrasket av den verste vinteren på 50 år, men konsoliderte for vinteren og startet den nye vår-offensiven i 42. Det falt 5000 tyske soldater hver dag på østfronten fra dag 1 etter Barbarossa. Dette var kalkulerte og akseptable tap. Det regnskapet holdt.

Når det gjelder det å uttale seg om andres tolkninger av litteratur foreslår jeg at du holder deg til det du tydeligvis kan best. Barnebøker. At en middelmådig norsk løytnant uten krigsskole og nevneverdig kamperfaring prøver å latterliggjøre det jeg, en Untersturmfuhrer fra Waffen SS med ridderkors til jernkorset, tidligere har gjort finner jeg så imbesilt at jeg nesten må legge meg ned på sofaen for ikke å dø av latter. Din befalsutdanning er uten verdi. Du og dine duger ikke i kamp. Divisjonens Norske offiserer ble fratatt sin rang da de brøt sammen i kamp. Kun de tyske og de norske med Bad Toelz dugde. Nei, du tar nok ansvar som de fleste andre norske offiserer gjør i kamp. Stikker av.
Har vi hørt med Israel? Det er vel noen her på forumet som har angitt ham til Mossad tenker jeg. Jaja...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
At det fins folk som ikke savner Affa er helt ufattelig.... jeg husker sågar at det var folk som ønsket ham dit peppern gror når han var her. Jøje meg. Stakkars folk :)

Affa er helt konge, og jo snarere han dukker opp på disse sidene, dess gladere er jeg!

Mvh Vidar P

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.502
At det fins folk som savner Affa er helt ufattelig.... jeg husker sågar at det var folk som ikke ønsket ham dit peppern gror når han var her. Jøje meg. Stakkars folk

Affa er helt pyton, og jo senere han dukker opp på disse sidene, dess gladere er jeg!

;D

S

Slubbert

Gjest
Best of Affa - Kandidat nr.8:

Og siste, lager en poll.

Tråd: )9/11 conspiracy

Affa skrev:
Drit i dem Honkey. Kamp mot vindmøller! Her er det idiotene og de enfoldige som rår. De som løper i redsel når julenissen kommer. De som med blanke store øyne leter etter påskeharen. De som blir friske av blanke aromatiske dråper. De som synes Wienerpølser er verdens beste mat.
Avstemming på vei.

Jet_Silver

Medlem
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Dersom du kikker innom her så send meg ei melding da for pokker, din krigskåte gærning. Hva pokker holder du på med ? Som du sa til meg ; lenge siden du har fyrt av 88 millimeterne dine. Motorhavari ? Kjørt på ei mine ? Beltene falt av ?

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Den velformulerende og til tider provoserende Affa er på sentalen fortsatt. Han har bare skiftet nick til....

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
tomerik skrev:
Den velformulerende og til tider provoserende Affa er på sentalen fortsatt. Han har bare skiftet nick til....
Han har lekre høyttalere også ;)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Ja, gamle nazister er naturligvis mye festligere enn disse sosialdemokratiske nytalibanerne som vi til vanlig sliter med her på forumet.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.381
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Affa er død, folkens.

Personen bak nicket har et annet nick nå, men det har vært stille derfra noen uker.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.602
Torget vurderinger
0
"Affa" den gamle soldat døde vel "mett av dage" men personen bak med det nye nicket er vel frisk og rask??

Jeg vet hva det nye nicket er, men har vel forstått det dithen at han ikke nødvendigvis ønsker noen sammenkobling. Det ble vel noe slitsomt i lengden å holde gamlingen "i live". ;)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Valentino skrev:
Kan du din Kubrick, Birdman?
Har sett "A Clockwork Orange" et utall ganger og flere av de siste filmene, samt slitt meg gjennom "2001: En romodyssé" et par ganger. Men, når jeg googler filmtitlene kjenner jeg igjen et nick fra sentralen. Tittelen kunne like gjerne tilhørt en Bond-film. Er jeg på sporet?

Mvh. Birdman

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg sa ikke at det var tittelen på en Bond-film, men det kan høres slik ut for en uinvidd. En annen Dr.!? ::)

R

RoDa

Gjest
La den gamle krigeren hvile i fred, hans nye nick ønsker ikke å pirke i skrotten hans heller. ;)

R

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Morsomt å se Vidar P kommentere affa lenger oppe på siden her. Nå er begge MIA. Men selv jeg klarte jo å avsløre affas nye nick. Stilen var vel noe av den samme.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Noen vennlige fugler har kvitret min veg. Affa kan få hvile i fred. Jeg har fått tilfredsstilt min nysgjerrighet ;).

Birdman

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Artig med de som kokketterer med at de vet, og samtidig ber oss andre om å la det være i fred mens de dropper små hint.
Småunger. ;) ;D

Topp Bunn