Adytons venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Hei Åsmund

    Mulig Gjallarhorn Audio i Asker kan hjelpe deg med akustikken?
    De har agenturet for Tube Traps, som jeg tror kanskje du har
    behov for.������

    Lykke til Åsmund
    Takk! Jeg har en jobb å gjøre fremover. Mulig Tube Traps kan være tingen, men det er jo dette med plass... Lyd og Akustikk hadde en spennende bassfelle som kanskje er mer aktuell. Bare synd dem holder til i Bergen. Gjallarhorn bør sikkert kontaktes.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Hei Åsmund

    Mulig Gjallarhorn Audio i Asker kan hjelpe deg med akustikken?
    De har agenturet for Tube Traps, som jeg tror kanskje du har
    behov for.������

    Lykke til Åsmund
    Takk! Jeg har en jobb å gjøre fremover. Mulig Tube Traps kan være tingen, men det er jo dette med plass... Lyd og Akustikk hadde en spennende bassfelle som kanskje er mer aktuell. Bare synd dem holder til i Bergen. Gjallarhorn bør sikkert kontaktes.
    Prolyd i Oslo har mye akustikkprodukter: prolyd.no
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Gå for RPG fra Lyd og Akustikk. Det har jeg nettopp gjort. Bjørn hjelper over telefon og epost. Bruk 10 cm Broadsorbor i førsterefleksjon, dvs sidevegg, tak og bakvegg. Sett inn Modex plate 1 (drøyt 10 cm tykke) i trekanthjørner; så mange du har plass og råd til og som funker estetisk. Jeg har skrevet litt om mine erfaringer i Harbethtråden ganske nylig. Har målt god effekt helt ned i 45-50 Hz og oppover (redusert etterklang og jevnere frekvensgang)

    Hei Åsmund

    Mulig Gjallarhorn Audio i Asker kan hjelpe deg med akustikken?
    De har agenturet for Tube Traps, som jeg tror kanskje du har
    behov for.������

    Lykke til Åsmund
    Takk! Jeg har en jobb å gjøre fremover. Mulig Tube Traps kan være tingen, men det er jo dette med plass... Lyd og Akustikk hadde en spennende bassfelle som kanskje er mer aktuell. Bare synd dem holder til i Bergen. Gjallarhorn bør sikkert kontaktes.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen Åsmund

    Du har fått mange gode forslag her.😀
    Likevel hjelper det dessverre lite og ha bredbånds-
    absorbenter som går ned til 200Hz.
    For å komme i mål, må du nok dessverre kunne
    trenge absorbenter som går mye lengere ned. Da spørs det om du kommer utenom
    Tube Traps IT?😀

    Uansett lykke til med «godlyden»!
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Hei igjen Åsmund

    Du har fått mange gode forslag her.������
    Likevel hjelper det dessverre lite og ha bredbånds-
    absorbenter som går ned til 200Hz.
    For å komme i mål, må du nok dessverre kunne
    trenge absorbenter som går mye lengere ned. Da spørs det om du kommer utenom
    Tube Traps IT?������

    Uansett lykke til med «godlyden»!
    Tube Traps IT må jo være det styggeste verden noengang har sett.....

    Disse har effekt langt ned i sub bass range .... og ser jo ikke verst ut, men prismessig, rundt 12.000 per stk
    artnovion-product-320-sub-trap-range-355ff6b355.png

    https://www.prolyd.no/avdelinger/pr...corner-marro-1-unit-5600449549792-p0000034867

    Artnovion Siena W performance.PNG


    Vurderer muligheten for disse selv også
     
    Sist redigert:

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Min anbefaling ville vært å sette opp et dba opp til 150-200hz, og bredbåndet demping for refleksjoner oppover.
    Vi gjorde dette hos en kompis på et rom med 5kvm rom og det var noe av den beste bassen jeg har hørt.

    Med dba systemet vil du eliminere problemet med stående bølger nedover.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Min anbefaling ville vært å sette opp et dba opp til 150-200hz, og bredbåndet demping for refleksjoner oppover.
    Vi gjorde dette hos en kompis på et rom med 5kvm rom og det var noe av den beste bassen jeg har hørt.

    Med dba systemet vil du eliminere problemet med stående bølger nedover.
    Jeg kjenner ikke dba-forkortelsen. Hva betyr det?
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Skulle bare kanskje oppgradere subbene... Gikk på en smell! Beklager språket, men fy faen for en bra subwoofer! Det kommer en nr. to i morgen. (Beklager at bildet ligger, men Hifisentralen forstår ikke metadataen til telefonen min)

    DSC_0127.jpg
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Nå er det tidlig julaften på Rodeløkka! Ferdigstilte Gracili er nettopp ankommet med bud. De nye subbene er helt rå og gir meg større frihet med tanke på deling. Gleder meg til å sette dem opp, om jeg klarer å få dem trygt ut av kassa uten hjelp. Fortsettelse følger!

    DSC_0133.jpg
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Hmmm. Håper naboen ikke hører alt for godt. ….:D
    Til min store glede er det studenthybler i både etasjen over og under. Har subber og Gracili på Auralex Gramma-plater, så bør være minimalt med vibrasjoner som forplanter seg i gulvet. Ikke fått klager enda, men det kan jo også være at jeg ikke har hørt ringeklokka mens jeg har spilt musikk >:D>:D>:D>:D
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Nå er Graciliene på plass og det låter fantastisk allerede. Traff godt med plasseringen der jeg satt dem ned (flaks), for jeg merker ikke noe til dippene jeg har vært plaget av rundt 100-150 hz. Subbene er justert til 90hz og er godt integrert. Det spiller hakket tightere om jeg bruker Devialeten min og forsinker Graciliene 100 mikrosekunder, men liker klangen bedre med Linn/Doxakombinasjonen. Er storfornøyd her jeg sitter :D

    Nå gjelder det å holde sveiper og Radioshacken unna så jeg ikke oppdager dipper jeg ikke legger merke til mens jeg hører musikk. Nevroser, ass!
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Nå er Graciliene på plass og det låter fantastisk allerede. Traff godt med plasseringen der jeg satt dem ned (flaks), for jeg merker ikke noe til dippene jeg har vært plaget av rundt 100-150 hz. Subbene er justert til 90hz og er godt integrert. Det spiller hakket tightere om jeg bruker Devialeten min og forsinker Graciliene 100 mikrosekunder, men liker klangen bedre med Linn/Doxakombinasjonen. Er storfornøyd her jeg sitter :D

    Nå gjelder det å holde sveiper og Radioshacken unna så jeg ikke oppdager dipper jeg ikke legger merke til mens jeg hører musikk. Nevroser, ass!
    Grattis, håper du ikke har fortalt til Geir T at du kjører Linn og Doxa :rolleyes:
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Nå er Graciliene på plass og det låter fantastisk allerede. Traff godt med plasseringen der jeg satt dem ned (flaks), for jeg merker ikke noe til dippene jeg har vært plaget av rundt 100-150 hz. Subbene er justert til 90hz og er godt integrert. Det spiller hakket tightere om jeg bruker Devialeten min og forsinker Graciliene 100 mikrosekunder, men liker klangen bedre med Linn/Doxakombinasjonen. Er storfornøyd her jeg sitter :D

    Nå gjelder det å holde sveiper og Radioshacken unna så jeg ikke oppdager dipper jeg ikke legger merke til mens jeg hører musikk. Nevroser, ass!
    Grattis, håper du ikke har fortalt til Geir T at du kjører Linn og Doxa :rolleyes:
    Han vet og ser ut til å kunne leve med det.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Nå er Graciliene på plass og det låter fantastisk allerede. Traff godt med plasseringen der jeg satt dem ned (flaks), for jeg merker ikke noe til dippene jeg har vært plaget av rundt 100-150 hz. Subbene er justert til 90hz og er godt integrert. Det spiller hakket tightere om jeg bruker Devialeten min og forsinker Graciliene 100 mikrosekunder, men liker klangen bedre med Linn/Doxakombinasjonen. Er storfornøyd her jeg sitter :D

    Nå gjelder det å holde sveiper og Radioshacken unna så jeg ikke oppdager dipper jeg ikke legger merke til mens jeg hører musikk. Nevroser, ass!
    Grattis, håper du ikke har fortalt til Geir T at du kjører Linn og Doxa :rolleyes:
    Han vet og ser ut til å kunne leve med det.
    Bare ren nysjerrighet, har du senere versjon Akurate med Katalyst DAC?
    (Fryktelig vanskelig å holde rede på de forskjellige versjonene av disse spillerene)
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Bare ren nysjerrighet, har du senere versjon Akurate med Katalyst DAC?
    (Fryktelig vanskelig å holde rede på de forskjellige versjonene av disse spillerene)[/QUOTE]

    Ja. Det er nyeste variant med Katalyst. Er veldig fornøyd!
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    282
    Sted
    Fredrikstad

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Her er furterommet mitt. Deler subbene nær 150 hz og det er det som funker best. Avventer mulig oppgradering av subbene til jeg har fått testet digital eq med PBK. Rommet er latterlig lite, men funker overraskende bra. Må gjøre noen flere akustiske tiltak, men må nok innhente mer kunnskap før jeg setter i gang.

    Vis vedlegget 551765 Vis vedlegget 551766 Vis vedlegget 551767
    Flott anlegg! Hvilken subwoofer er dette?
    På bildet er det Paradigm Millennia. De holdt ikke mål sammen med Garciliene, så endte opp med å kjøpe B&W DB3D. De er knallgode.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Her er furterommet mitt. Deler subbene nær 150 hz og det er det som funker best. Avventer mulig oppgradering av subbene til jeg har fått testet digital eq med PBK. Rommet er latterlig lite, men funker overraskende bra. Må gjøre noen flere akustiske tiltak, men må nok innhente mer kunnskap før jeg setter i gang.

    Vis vedlegget 551765 Vis vedlegget 551766 Vis vedlegget 551767
    Flott anlegg! Hvilken subwoofer er dette?
    Her er link: https://www.bowerswilkins.com/home-audio/db3d
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Var nyss innom OHC og fikk høre Graciliene på nytt i annet rom og Rel-subber. Var mye bedre enn i kjelleren. Spørs om jeg får til like god lyd hjemme, men skal jobbe hardt for å nærme meg. Skal rett hjem og sette på de samme låtene og sammenligne.

    Det ser dessverre ut som at Devialetene må inkluderes for å få det til å spille i fase. Tidskorreksjon må desverre til.

    Det er spennende dager og mye å glede seg til fremover. Passer bra med høst nå!
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Her er furterommet mitt. Deler subbene nær 150 hz og det er det som funker best. Avventer mulig oppgradering av subbene til jeg har fått testet digital eq med PBK. Rommet er latterlig lite, men funker overraskende bra. Må gjøre noen flere akustiske tiltak, men må nok innhente mer kunnskap før jeg setter i gang.

    Vis vedlegget 551765 Vis vedlegget 551766 Vis vedlegget 551767
    Flott anlegg! Hvilken subwoofer er dette?
    På bildet er det Paradigm Millennia. De holdt ikke mål sammen med Garciliene, så endte opp med å kjøpe B&W DB3D. De er knallgode.
    Knall anlegg.
    Av ren nysgjerrighet! Hva gjorde du med millennia subbene?
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    [/QUOTE]

    Flott anlegg! Hvilken subwoofer er dette?[/QUOTE]

    Takk for det. Millenniasubbene står foreløpig i veien i stua. Salg, eventuelt innbytte på OHC til noe jeg egentlig ikke trenger, er nok det som skjer med dem. Bruker eventuelt den ene på anlegget i stua om jeg får det til å funke. DB3D er en utrolig god sub med en fornuftig størrelse!
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Flott anlegg! Hvilken subwoofer er dette?[/QUOTE]

    Takk for det. Millenniasubbene står foreløpig i veien i stua. Salg, eventuelt innbytte på OHC til noe jeg egentlig ikke trenger, er nok det som skjer med dem. Bruker eventuelt den ene på anlegget i stua om jeg får det til å funke. DB3D er en utrolig god sub med en fornuftig størrelse![/QUOTE]

    Skjønner!
    Mulig jeg er i modus for å overta dem, om du ikke trenger dem. Send meg en pm. om du vil diskutere det:)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Åsmund, når du først har blitt vant til fordelene med digital deling og løpetidskorreksjon så er det dessverre ikke lett å gå tilbake...
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Åsmund, når du først har blitt vant til fordelene med digital deling og løpetidskorreksjon så er det dessverre ikke lett å gå tilbake...
    Du snakker vel også om en ganske betydelig effekt ved å dele iMagic digitalt med hi pass, to fordeler
    - iMagic spiller ikke bass = mindre bevegelse på elementene = mindre forvrengning
    - 100% kontroll på fase

    Andre ting?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Åsmund, når du først har blitt vant til fordelene med digital deling og løpetidskorreksjon så er det dessverre ikke lett å gå tilbake...
    Du snakker vel også om en ganske betydelig effekt ved å dele iMagic digitalt med hi pass, to fordeler
    - iMagic spiller ikke bass = mindre bevegelse på elementene = mindre forvrengning
    - 100% kontroll på fase

    Andre ting?
    Du plasserer subbene der de spiller best i rommet er en annen ting.
    Det er sjelden der basser i ht.står/ht.plasseringen er. Men vanligvis oppe i hjørnene på frontveggen. Med flere subber kan man oppnå jevnere respons, men parameteret timing er enda viktigere å ivareta da.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Åsmund, når du først har blitt vant til fordelene med digital deling og løpetidskorreksjon så er det dessverre ikke lett å gå tilbake...
    Du snakker vel også om en ganske betydelig effekt ved å dele iMagic digitalt med hi pass, to fordeler
    - iMagic spiller ikke bass = mindre bevegelse på elementene = mindre forvrengning
    - 100% kontroll på fase

    Andre ting?
    Du plasserer subbene der de spiller best i rommet er en annen ting.
    Det er sjelden der basser i ht.står/ht.plasseringen er. Men vanligvis oppe i hjørnene på frontveggen. Med flere subber kan man oppnå jevnere respons, men parameteret timing er enda viktigere å ivareta da.
    Dette er jo selvfølgelig åpenbare fordeler, men dette har vel ikke noe med digital deling å gjøre, kan oppnå det samme med å sette sub i hjørnet og bruke analog fasekorreksjon og analog peq
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Åsmund, når du først har blitt vant til fordelene med digital deling og løpetidskorreksjon så er det dessverre ikke lett å gå tilbake...
    Du snakker vel også om en ganske betydelig effekt ved å dele iMagic digitalt med hi pass, to fordeler
    - iMagic spiller ikke bass = mindre bevegelse på elementene = mindre forvrengning
    - 100% kontroll på fase

    Andre ting?
    Du plasserer subbene der de spiller best i rommet er en annen ting.
    Det er sjelden der basser i ht.står/ht.plasseringen er. Men vanligvis oppe i hjørnene på frontveggen. Med flere subber kan man oppnå jevnere respons, men parameteret timing er enda viktigere å ivareta da.
    Dette er jo selvfølgelig åpenbare fordeler, men dette har vel ikke noe med digital deling å gjøre, kan oppnå det samme med å sette sub i hjørnet og bruke analog fasekorreksjon og analog peq
    Nei, det kan du dessverre ikke. Hvis avstanden til subben øker så kan du ikke bringe den nærmere i tid ved å justere fasen. Du kan riktignok justere den slik at den kommer i fase, men med første ankommende lyd på et senere tidspunkt enn frontene.
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    For å gjøre en kort historie lang:

    En av tankene som jeg liker ved integrasjon av separate hoved ht og bass-systemer er som følger:

    Del topp og bassene ved Schrøder frekvensen. Litt forenklet fungerer rommet som en resonator under denne frekvensen og en reflektor over denne frekvensen. Hos meg er Schrøder frekvensen omkring 120-130hz. Da kan man plassere toppene optimalt i forhold til stereoperspektiv, avstand til vegger etc uten å ta hensyn til ideell plassering i forhold til bassrespons. Bassene opererer dermed i det frekvensområdet hvor rommet fungerer som en resonator. Plasser deretter bassene slik at de trigger flest mulig resonanser/unngår dipper eller direkte gir jevnest mulig frekvensgang (uten dipper). Da får man mest igjen for effekten man benytter, men ulempen kan være ujevn frekvensgang. Ideelt sett kan man da kjøre et romkorreksjonssystem, PEQ eller på annen måte ta ned peakene i bassen - samtidig som man sparer forsterkere og basser for belastning. Hovedutfordringen er behov for løpetidskorreksjon for å få riktig impulsrespons. Dermed blir det for meg logisk å gå tilbake til starten og gjøre hele prosessen digitalt: deling/fasekorreksjon/løpetid/signalstyrke/utjevning av frekvensgang.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    For å gjøre en kort historie lang:

    En av tankene som jeg liker ved integrasjon av separate hoved ht og bass-systemer er som følger:

    Del topp og bassene ved Schrøder frekvensen. Litt forenklet fungerer rommet som en resonator under denne frekvensen og en reflektor over denne frekvensen. Hos meg er Schrøder frekvensen omkring 120-130hz. Da kan man plassere toppene optimalt i forhold til stereoperspektiv, avstand til vegger etc uten å ta hensyn til ideell plassering i forhold til bassrespons. Bassene opererer dermed i det frekvensområdet hvor rommet fungerer som en resonator. Plasser deretter bassene slik at de trigger flest mulig resonanser/unngår dipper eller direkte gir jevnest mulig frekvensgang (uten dipper). Da får man mest igjen for effekten man benytter, men ulempen kan være ujevn frekvensgang. Ideelt sett kan man da kjøre et romkorreksjonssystem, PEQ eller på annen måte ta ned peakene i bassen - samtidig som man sparer forsterkere og basser for belastning. Hovedutfordringen er behov for løpetidskorreksjon for å få riktig impulsrespons. Dermed blir det for meg logisk å gå tilbake til starten og gjøre hele prosessen digitalt: deling/fasekorreksjon/løpetid/signalstyrke/utjevning av frekvensgang.
    Spot on!
    Og har man utstyr i hus som har mulighet til å kontrollere disse parameterne, samt har muligheten til å justere svært nøyaktig er det ingenting som slår en slik tilnærming.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    De har virkelig fått det til å låte bedre på OHC. Tightere bass i rommet og bedre integrasjon mellom sub/ht. Jeg hørte ikke musikk jeg kjente, og de velger selvfølgelig musikk som låter godt slik oppsettet står. For meg er jevn bassrespons i i bassgitar/kontrabassområdet noe av det viktigste. Det er der det eventult blir konflikt når ht er fullrange. Vaffal i mitt rom. Jeg har nå forsøkt å dele ved shrødinger. Fant en kalkulator på nett og den er rett under 200 hz. Deler derfor der og mener det låter veldig godt. DB3D - subbene spiller overraskende godt ved så høy deling, og jeg storkoser meg på furterommet nå! Tror jeg nærmer meg rundt 50 timer spilt og opplever at Graciliene har begynt å åpne seg. Knallbra fra første tone, men enda bedre nå!
     
    Sist redigert:

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Jeg forsøker stadig å integrere subbene når ht er i full range, men det ser ut til å være umulig i mitt rom siden det er mange kanselleringer mellom 100-200 hz. Heldigvis har jeg, som sagt tidligere, muligheten til deling og tidskorrigering med Devialet D400. Med deling på 200 har jeg mye jevnere respons og hører alle tonene i bassen/kontrabassen tydelig og nyansert. Både de typiske testlåtene og diverse rølpete rock låter bra og morsomt nå. Doxa/Linn-komboen spiller både mer organisk/dynamisk/musikalsk, men det hjelper lite når jeg ikke får ht og subber til å spille i fase. "Heldigvis" sluttet høyre kanal på Doxaen å spille pga løs rca-plugg her om dagen, så frem til den er fikset må jeg holde meg til Devialeten. Det er i grunn deilig å ikke ha muligheten til å rote frem og tilbake på en stund. På sikt er det kanskje verdt å kjøpte Anthem STR eller gå helt bananas med en Trinnov for å slippe unna Devialeten, men det er jo et kost/nytte-perspektiv her. Synes det låter bedre hos meg enn mange av utstillerne i Horten, så dette er jo til å leve med.

    Jeg kjøpte Isoacoustic Gaia 3 til både Gracili og subber for messepris hos Lsound og er svært fornøyd med kjøpet. I et forsøk på å skåne naboene mine, har jeg plassert ht/sub på Auralex Gramma. Før fotbyttet kjente jeg tydelige vibrasjoner i plata, noe som ikke er spesielt gunstig. Nå er det minimalt med vibrasjoner som forplanter seg og samspillet mellom ht/sub oppleves enda bedre enn tidligere. Spesielt subbene spiller strammere og komboen låter nå som en full-rangehøyttaler og ikke som satellitt med sub.


    Det er gøy på furterommet nå ;)

    Red. Et lite ettersleng. Jeg må jobbe med hvor mye Gracili skal forsinkes for å få det til å bli perfekt. Får vurdere å kjøpe en Umik-1 og lære meg rew og se hvor langt jeg kan komme for egen maskin. Demping av førsterefleksjoner bør også gjøres.
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    En veldig god funksjon som finnes på anthem str pre er fasekorreksjon. Etter avstandsmåling, deling og romkorreksjon så kjøres til sist en iterativ fasekorreksjon i området rundt deling mellom bass og fronter. Fungerer meget bra.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    En veldig god funksjon som finnes på anthem str pre er fasekorreksjon. Etter avstandsmåling, deling og romkorreksjon så kjøres til sist en iterativ fasekorreksjon i området rundt deling mellom bass og fronter. Fungerer meget bra.
    Er jeg den eneste på kloden som ikke forstår hva du mener med ordet iterativ? Med dette, forstår jeg forhåpentligvis også hvordan denne korreksjonen virker og hva man i praksis hører som en positiv endring.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    En veldig god funksjon som finnes på anthem str pre er fasekorreksjon. Etter avstandsmåling, deling og romkorreksjon så kjøres til sist en iterativ fasekorreksjon i området rundt deling mellom bass og fronter. Fungerer meget bra.
    Er jeg den eneste på kloden som ikke forstår hva du mener med ordet iterativ? Med dette, forstår jeg forhåpentligvis også hvordan denne korreksjonen virker og hva man i praksis hører som en positiv endring.
    Det betyr at den måler, korrigerer litt, måler igjen, korrigerer litt etc fram til at den mener at den har funnet den beste løsningen.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    En veldig god funksjon som finnes på anthem str pre er fasekorreksjon. Etter avstandsmåling, deling og romkorreksjon så kjøres til sist en iterativ fasekorreksjon i området rundt deling mellom bass og fronter. Fungerer meget bra.
    Er jeg den eneste på kloden som ikke forstår hva du mener med ordet iterativ? Med dette, forstår jeg forhåpentligvis også hvordan denne korreksjonen virker og hva man i praksis hører som en positiv endring.
    Det betyr at den måler, korrigerer litt, måler igjen, korrigerer litt etc fram til at den mener at den har funnet den beste løsningen.
    Spørsmålet fra meg er om du får bedre musikk? :)
    Jeg har ikke lagt øre til Anthem men har opplevd at Devialet SAM (fasekorreksjon++) fungerer bedre når det er slått AV!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn