Adytons venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • virak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    178
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BKaz skrev:
    Artig tråd. Men ble egentlig ikke så mye klokere mtp ansennitetskalaen på modusene her.
    Men har forstått at Modus er aktiv pre, Temper er aktiv pre m/riaa og Chorus er ren riaa?
    Skal vi da se:
    Adyton Modus
    Adyton Modus Signatur
    Adyton Modus Symphonic
    Adyton Modus Symphonic Reference

    (...)
    Er det noen som vet litt om kvalitetskalaen her, samt litt om når de ulike ble produsert?
    (...)
    Herunder alle de ulike oppgraderingene til de eksterne strømforsyningene, selvsagt...
    Dette skulle jeg også gjerne hatt info om, inkludert Temper pre'ene. Har blitt anbefalt Adyton, og lurer på hvordan de står seg mot det jeg har nå (Accuphase C-222 og C-200X). Spiller hovedsakelig vinyl via en Technics SP-25/SH-15B1/EPA-500 med AT-OC9ML/II pick-up.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    virak skrev:
    BKaz skrev:
    Artig tråd. Men ble egentlig ikke så mye klokere mtp ansennitetskalaen på modusene her.
    Men har forstått at Modus er aktiv pre, Temper er aktiv pre m/riaa og Chorus er ren riaa?
    Skal vi da se:
    Adyton Modus
    Adyton Modus Signatur
    Adyton Modus Symphonic
    Adyton Modus Symphonic Reference

    (...)
    Er det noen som vet litt om kvalitetskalaen her, samt litt om når de ulike ble produsert?
    (...)
    Herunder alle de ulike oppgraderingene til de eksterne strømforsyningene, selvsagt...
    Dette skulle jeg også gjerne hatt info om, inkludert Temper pre'ene. Har blitt anbefalt Adyton, og lurer på hvordan de står seg mot det jeg har nå (Accuphase C-222 og C-200X). Spiller hovedsakelig vinyl via en Technics SP-25/SH-15B1/EPA-500 med AT-OC9ML/II pick-up.
    Det spørs litt om når de Modusene ble produsert. Selv er jeg veldig fornøyd med min Temper.
     

    Felix Krull

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    386
    Antall liker
    35
    Sted
    Trondheim
    Folk bør komme seg på puls-messen på OHFC i helgen, der Adytons nye Imagic 1.5 presenteres. En integrert høyttaler med sidemonterte basser. Jeg har hørt den...gled dere :D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Iskariot skrev:
    Folk bør komme seg på puls-messen på OHFC i helgen, der Adytons nye Imagic 1.5 presenteres. En integrert høyttaler med sidemonterte basser. Jeg har hørt den...gled dere :D
    Jeg har hørt den og... :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Iskariot skrev:
    Folk bør komme seg på puls-messen på OHFC i helgen, der Adytons nye Imagic 1.5 presenteres. En integrert høyttaler med sidemonterte basser. Jeg har hørt den...gled dere :D
    Ja, absolutt lovende må jeg si. ;)
     

    andershifi

    Medlem
    Ble medlem
    15.01.2008
    Innlegg
    9
    Antall liker
    3
    Nye Imagic 1.5 var en virkelig god overraskelse!
    Veldig, kjapp og god bass som gikk rimelig dypt.
    Utrolig at det er mulig å få så bra bass ut av en slik konstruksjon.

    Det er en høyttaler jeg kunne levd lykkelig med.
    Men, da jeg lever lykkelig med mine Adyton 1.6 får jeg fortsette med det :)
     

    karlswe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2005
    Innlegg
    126
    Antall liker
    11
    Vil bare også bekrefte at Imagic 1.5 var en positiv overraskelse. Spilte uanstrengt, kontant og imponerende på mange måter. Bassen var vår sømløs i forhold til mellomtonene og imponerte så pass mye at en kunne tro at det var subber inne i bildet også. Syntes også at klangen var noe varmere sammenlignet med de øvrige Imagic. For øvrig var det nok en gang en fornøyelse og høre på Adyton forsterkerriet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som har erfaring med Adyton Cordis 1.6 signature. Vet at det er en gammel utgave, men det behøver ikke bety noe for kvaliteten.

    Hvordan er egen lyden i denne? Hvordan ligger desse i pris på brukten, og hvordan er byggekvaliteten på dem. Tenker på om dette er ting som varer pg varer, eller må de inn til rep ofra?

    Lurer på å skaffe meg en da jeg hopper av rør forsterkere for denne gang.

    Tilbakemeldinger settes det stor pris på.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Retep skrev:
    Noen som har erfaring med Adyton Cordis 1.6 signature. Vet at det er en gammel utgave, men det behøver ikke bety noe for kvaliteten.

    Hvordan er egen lyden i denne? Hvordan ligger desse i pris på brukten, og hvordan er byggekvaliteten på dem. Tenker på om dette er ting som varer pg varer, eller må de inn til rep ofra?

    Lurer på å skaffe meg en da jeg hopper av rør forsterkere for denne gang.

    Tilbakemeldinger settes det stor pris på.
    Jeg har to, gav 3000 for den ene og 20000 for den andre. Begge er verdt det! Du burde blåse den ren før bruk. De drar inn støv. Jeg skal åpne de igjen nå for å få ut dritt.

    De spiller magisk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    3000 og 20.000...? Hva var nypris på desse og når kom de på markedet? Hva vil en normal bruktpris vere?

    Peter
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Retep skrev:
    3000 og 20.000...? Hva var nypris på desse og når kom de på markedet? Hva vil en normal bruktpris vere?

    Peter
    Alt etter stand og hvor mye selger vet de er verdt. Det jeg prøver å si er at om du kommer over en så kjøp den.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjøpte en 100% strøken standard Cordis 1.6 for 8k for en 3-4 år siden.

    Mitt inntrykk etter å ha hatt Modus og Cordis er at det er forforsterkerne som er rosinen i pølsa, Cordis 1.6 er i mine ører helt på det jevne.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Noen som har hørt de nye signatur-utgavene av 1.7/1.8 ?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Cappuccino skrev:
    Noen som har hørt de nye signatur-utgavene av 1.7/1.8 ?
    Jeg har hørt begge. A/B testet de i flere anlegg og imellom gammel og ny utgave! Mono utgavene av 1.8 Signatur er noe helt spesielt!
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    De burde jo ha vært omtalt og med specs osv på nettsiden til Adyton, men der er det ikke stort å finne... Håper de ser potensialet i å forbedre disse!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Cappuccino skrev:
    De burde jo ha vært omtalt og med specs osv på nettsiden til Adyton, men der er det ikke stort å finne... Håper de ser potensialet i å forbedre disse!
    Ny nettside er på vei!
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Hvordan er det med garantien på Adyton nå?

    Da jeg hadde problemer med min 3B Signatur for noen år siden innenfor garantitiden fikk jeg beskjed om at den ikke gjaldt og det var helt normalt med en 10.000 kroners service på en highend forsterker


    Synes Adyton høyttalerne ser veldig spennende ut, men er svært skeptisk til å handle pga dårlig erfaring med forhandlern
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    val skrev:
    Hvordan er det med garantien på Adyton nå?

    Da jeg hadde problemer med min 3B Signatur for noen år siden innenfor garantitiden fikk jeg beskjed om at den ikke gjaldt og det var helt normalt med en 10.000 kroners service på en highend forsterker


    Synes Adyton høyttalerne ser veldig spennende ut, men er svært skeptisk til å handle pga dårlig erfaring med forhandlern
    Val, jeg sendte deg en PM

    mvh
    Øystein
     

    Johs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    200
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    3
    val skrev:
    Hvordan er det med garantien på Adyton nå?

    Da jeg hadde problemer med min 3B Signatur for noen år siden innenfor garantitiden fikk jeg beskjed om at den ikke gjaldt og det var helt normalt med en 10.000 kroners service på en highend forsterker


    Synes Adyton høyttalerne ser veldig spennende ut, men er svært skeptisk til å handle pga dårlig erfaring med forhandlern
    Fant ein gamal flyer frå Adyton der dei gav 5 år garanti. Problemet er at selskapet gjekk konkurs i mellomtida (1997?)
    Delelageret vart vel i stor grad solgt til Forsell og merkenamn og patentar til Geir Tømmervik.
    Retsleg sett har ein då eit problem med å få garantiansvar inn på nokon.
    Koriger meg gjerne!
    MVH
     

    Johs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    200
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    3
    Nokon som var avgårde og høyrde på dei nye superklossane til Adyton som Oslo HFS innviterte til sist mandag?
    Inntrykk?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hva skal en si, jeg har to stk 1.6 signature og jeg vet hva jeg skal ha i framtiden!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.112
    Jeg var der, og etter min mening var dette meget lovende . Kombinasjonen Imagic 2tc/Cordis 1.8 ,har jeg opplevd som noe hard (spesielt i mellomtonen) på tidligere demoer. Dette har gjort at jeg fram til nå, har valgt rør effekt. Etter mandagens demo må jeg innrømme at jeg har denne nye signatur versjonen i bakhodet ved en kommende oppgradering.
    En overbevisende homogenitet og dynamikk er vel de to viktigste tingene jeg sitter igjen med. Jeg skulle bare ønske at de hadde koblet opp Avid`n også. Jeg tviler ikke et øyeblikk på at den ville gitt Wadia`n ( ny versjon som jeg ikke husker benevnelsen på), hard konkuranse . . .

    Mvh Petter.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Petter Hagen skrev:
    Jeg var der, og etter min mening var dette meget lovende . Kombinasjonen Imagic 2tc/Cordis 1.8 ,har jeg opplevd som noe hard (spesielt i mellomtonen) på tidligere demoer. Dette har gjort at jeg fram til nå, har valgt rør effekt. Etter mandagens demo må jeg innrømme at jeg har denne nye signatur versjonen i bakhodet ved en kommende oppgradering.
    En overbevisende homogenitet og dynamikk er vel de to viktigste tingene jeg sitter igjen med. Jeg skulle bare ønske at de hadde koblet opp Avid`n også. Jeg tviler ikke et øyeblikk på at den ville gitt Wadia`n ( ny versjon som jeg ikke husker benevnelsen på), hard konkuranse . . .

    Mvh Petter.
    Har selv Avid Acutus Reference og lurer på å skaffe meg høyttalerne. Tror det er en sykt bra kombinasjon uten at jeg har hørt den. Jeg har hørt mindre Avids på de nye Adyton Imagic 1.5 og det låter veldig bra!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.112
    Du må gjerne komme og høre kombi`n Avid Reference/ Adyton Imagic 2tc hos meg ! ;)

    Mvh Petter.
     

    Johs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    200
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    3
    Fleire?
    Bilder og data hadde vore fint- Er ny heimeside undervegs?
    Vart ikkje dei nye forsterkarane i 3 serien viste ?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Johs skrev:
    Fleire?
    Bilder og data hadde vore fint- Er ny heimeside undervegs?
    Vart ikkje dei nye forsterkarane i 3 serien viste ?
    Frontplatene til den nye 3 serien var forsinket, det vil bli en ny happening på Oslo Hi-Fi Center der de vil bli presentert.

    Ny hjemmeside er og underveis! Med bilder!
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Jeg har nå fått lyttet til nye Cordis 1.8 signatur forsterkeren hos OHC. Denne var koblet opp i stereoversjon med Wadia S7i cd spiller, Burmester s8 subber, Adyton TC2.0 høyttalere, Quantum strømrensere og Odin kabling. Hva skal man si? Stort bedre hifi får man ikke anno 2011 tror jeg. Dette må være det beste oppsettet jeg har hørt noen gang. Jeg har hørt nesten samme oppsett før, men hvor man spilte på den gamle Adyton forsterkeren, men da var jeg ikke like imponert. Denne gangen var det noe helt annet, synes jeg. Alt falt liksom på plass. For meg virker det som om det er gjort realt fremskritt med den nye forsterkeren. Særlig mellomtonen synes jeg var mye bedre, ellers var det vanvittig med dynamikk, men uten at det låt hardt. Bare stort rom, masse luft og detaljer. Ikke så helt dumt at den er å få i krom frontplate som matcher Burmester heller.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Krom! njaa- vette fan om det är så lyckat alltså.
    Tycker att det är synd att de gick ifrån sten jag.De var liksom lite speciella då, men krom...
    1.6 och 3b är ju helt klart mer exklusiva att se på än 1.8 då.
    Tycker jag då :)
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Interessant, Cappuchino!

    Hold oss gjerne oppdatert hvis du kommer over bilder eller annet infostoff.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Det er vanlig børstet alu som vel er standard. Krom er opsjon og koster en god del ekstra.
    De kommer visst med modell 3.4 og 3.6 som er stereotrinn med 2 stk 1.7 eller 2 stk 1.8 i ett og samme kabinett og vel tilnærmet dobbelt høyde av 1.7/1.8. Om du kan få de med sten vet jeg ikke, men ikke umulig, men da ganske sikkert mot en god slump ekstra kroner.
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Cappuccino skrev:
    Jeg har nå fått lyttet til nye Cordis 1.8 signatur forsterkeren hos OHC. Denne var koblet opp i stereoversjon med Wadia S7i cd spiller, Burmester s8 subber, Adyton TC2.0 høyttalere, Quantum strømrensere og Odin kabling. Hva skal man si? Stort bedre hifi får man ikke anno 2011 tror jeg. Dette må være det beste oppsettet jeg har hørt noen gang. Jeg har hørt nesten samme oppsett før, men hvor man spilte på den gamle Adyton forsterkeren, men da var jeg ikke like imponert. Denne gangen var det noe helt annet, synes jeg. Alt falt liksom på plass. For meg virker det som om det er gjort realt fremskritt med den nye forsterkeren. Særlig mellomtonen synes jeg var mye bedre, ellers var det vanvittig med dynamikk, men uten at det låt hardt. Bare stort rom, masse luft og detaljer. Ikke så helt dumt at den er å få i krom frontplate som matcher Burmester heller.
    Jeg ville vært litt forsiktig med å trekke konklusjonen om at lydforandringene i hovedsak skyldes den nye forsterkeren. Det er puttet inn en ny Wadia cd-spiller som etter min mening har forandret lydkarakter til det bedre. Uansett Wadia som har blitt benyttet tidligere er den nye en oppgradering og vil etter min mening også forklare en vesentlig forandring. Sub'ene har vel heller ikke stått justert inn i dette oppsettet veldig lenge?
    Ikke for å lage noen skår i gleden over forandringene på forsterkersiden, men glem ikke at en cd-spiller heller ikke er en cd-spiller. Selv om de har samme produsent.

    mvh TomTom
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    TomTom skrev:
    Cappuccino skrev:
    Jeg har nå fått lyttet til nye Cordis 1.8 signatur forsterkeren hos OHC. Denne var koblet opp i stereoversjon med Wadia S7i cd spiller, Burmester s8 subber, Adyton TC2.0 høyttalere, Quantum strømrensere og Odin kabling. Hva skal man si? Stort bedre hifi får man ikke anno 2011 tror jeg. Dette må være det beste oppsettet jeg har hørt noen gang. Jeg har hørt nesten samme oppsett før, men hvor man spilte på den gamle Adyton forsterkeren, men da var jeg ikke like imponert. Denne gangen var det noe helt annet, synes jeg. Alt falt liksom på plass. For meg virker det som om det er gjort realt fremskritt med den nye forsterkeren. Særlig mellomtonen synes jeg var mye bedre, ellers var det vanvittig med dynamikk, men uten at det låt hardt. Bare stort rom, masse luft og detaljer. Ikke så helt dumt at den er å få i krom frontplate som matcher Burmester heller.
    Jeg ville vært litt forsiktig med å trekke konklusjonen om at lydforandringene i hovedsak skyldes den nye forsterkeren. Det er puttet inn en ny Wadia cd-spiller som etter min mening har forandret lydkarakter til det bedre. Uansett Wadia som har blitt benyttet tidligere er den nye en oppgradering og vil etter min mening også forklare en vesentlig forandring. Sub'ene har vel heller ikke stått justert inn i dette oppsettet veldig lenge?
    Ikke for å lage noen skår i gleden over forandringene på forsterkersiden, men glem ikke at en cd-spiller heller ikke er en cd-spiller. Selv om de har samme produsent.

    mvh TomTom
    Det stemmer nok. Det var vel 781i forrige gang jeg lyttet til oppsettet. Jeg har ikke så mye kjennskap til disse Wadia modellene at jeg kan uttale meg så mye om de. Wadia diskuteres vel i annen tråd, men du har helt klart et poeng her. Det er slike ting som gjør det vanskelig noen ganger, det blir aldri helt pinlig nøyaktige sammenligninger så noe får man tolke seg frem til selv også. Men at denne forbedringen primært skyldtes kilden tror jeg ikke, men at den også har hatt en del oppi det hele tror jeg så gjerne.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Cappuccino skrev:
    TomTom skrev:
    Cappuccino skrev:
    Jeg har nå fått lyttet til nye Cordis 1.8 signatur forsterkeren hos OHC. Denne var koblet opp i stereoversjon med Wadia S7i cd spiller, Burmester s8 subber, Adyton TC2.0 høyttalere, Quantum strømrensere og Odin kabling. Hva skal man si? Stort bedre hifi får man ikke anno 2011 tror jeg. Dette må være det beste oppsettet jeg har hørt noen gang. Jeg har hørt nesten samme oppsett før, men hvor man spilte på den gamle Adyton forsterkeren, men da var jeg ikke like imponert. Denne gangen var det noe helt annet, synes jeg. Alt falt liksom på plass. For meg virker det som om det er gjort realt fremskritt med den nye forsterkeren. Særlig mellomtonen synes jeg var mye bedre, ellers var det vanvittig med dynamikk, men uten at det låt hardt. Bare stort rom, masse luft og detaljer. Ikke så helt dumt at den er å få i krom frontplate som matcher Burmester heller.
    Jeg ville vært litt forsiktig med å trekke konklusjonen om at lydforandringene i hovedsak skyldes den nye forsterkeren. Det er puttet inn en ny Wadia cd-spiller som etter min mening har forandret lydkarakter til det bedre. Uansett Wadia som har blitt benyttet tidligere er den nye en oppgradering og vil etter min mening også forklare en vesentlig forandring. Sub'ene har vel heller ikke stått justert inn i dette oppsettet veldig lenge?
    Ikke for å lage noen skår i gleden over forandringene på forsterkersiden, men glem ikke at en cd-spiller heller ikke er en cd-spiller. Selv om de har samme produsent.

    mvh TomTom
    Det stemmer nok. Det var vel 781i forrige gang jeg lyttet til oppsettet. Jeg har ikke så mye kjennskap til disse Wadia modellene at jeg kan uttale meg så mye om de. Wadia diskuteres vel i annen tråd, men du har helt klart et poeng her. Det er slike ting som gjør det vanskelig noen ganger, det blir aldri helt pinlig nøyaktige sammenligninger så noe får man tolke seg frem til selv også. Men at denne forbedringen primært skyldtes kilden tror jeg ikke, men at den også har hatt en del oppi det hele tror jeg så gjerne.
    Jeg har A/B testet de nye forsterkerne og det kan arrangsjeres om en ønsker dette. Lett sak. Da kan alt annet være likt!
     

    Cordis2

    Fersking
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Heisann.

    Kult med egen Adyton-tråd da. Jeg har vært den lykkelige eier av en Cordis 2 Symphonic Series i snart ti år nå, og er STRÅLENDE fornøyd. Den har alt hva jeg ønsker av en effektforsterker - krefter i overflod, holografi, detaljer, trøkk, transienter, kropp og sjel og som om dette ikke skulle være nok varmer den i tillegg godt på kalde vinterdager. Var i begynnelsen litt plaget av brumming fra kraftpluggen, men denne forsvant etter å ha slått av og på forsterkeren et par ganger, nå er det flere år siden sist, så det var muligens en pubertets-sykdom ;D.

    Jeg har hele tiden benyttet den på mine tilårskomne men lydmessig sinnsykt gode Respons Grand, en combo som det ikke har vært i mine tanker å bytte én eneste gang.... Alle ander komponeneter jeg hadde for 10 år siden er oppgradert og skiftet med nye og bedre saker, for høyttalernes og forsterkerens del aner jeg ikke hva jeg kunne få som er bedre 8). Tips, anyone??

    En riktig godt Adyton-år, folkens :D

    Er enig med han som sa at kommer du over en Adyton, så bare kjøp den, en utrolig god forsterker!!
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Hei Cordis2!

    Så kjekt å endelig treffe på en som har samme oppfatning som meg om dette effekttrinnet. Mitt fikk et lydmessig løft etter at jeg hadde skiftet kondensatorer, og en Adyton forforsterker ga lyden nok et løft.

    Som Cappuccino så korrekt sier det : "Stort bedre hifi får man ikke anno 2011"

    Det var nesten det han sa, da.

    Mvh Knutn
     

    Cordis2

    Fersking
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hei, Knutn.

    Jeg har vurdert å overhale/oppgradere forserkeren, men et gammelt jungelord sier at man ikke skal reparere noe som virker, så enn så lenge lar jeg den spille og spille og spille ;D.

    Det er ganske fantastisk å ha eid den i over 10 år, og aldri hatt lyst til å bytte. Det hadde blitt kjedelige tilstander på bruktbørsene rundt om om alle hadde vært så fornøyde.....
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Cordis2 skrev:
    Heisann.

    Kult med egen Adyton-tråd da. Jeg har vært den lykkelige eier av en Cordis 2 Symphonic Series i snart ti år nå, og er STRÅLENDE fornøyd. Den har alt hva jeg ønsker av en effektforsterker - krefter i overflod, holografi, detaljer, trøkk, transienter, kropp og sjel og som om dette ikke skulle være nok varmer den i tillegg godt på kalde vinterdager. Var i begynnelsen litt plaget av brumming fra kraftpluggen, men denne forsvant etter å ha slått av og på forsterkeren et par ganger, nå er det flere år siden sist, så det var muligens en pubertets-sykdom ;D.

    Jeg har hele tiden benyttet den på mine tilårskomne men lydmessig sinnsykt gode Respons Grand, en combo som det ikke har vært i mine tanker å bytte én eneste gang.... Alle ander komponeneter jeg hadde for 10 år siden er oppgradert og skiftet med nye og bedre saker, for høyttalernes og forsterkerens del aner jeg ikke hva jeg kunne få som er bedre 8). Tips, anyone??

    En riktig godt Adyton-år, folkens :D

    Er enig med han som sa at kommer du over en Adyton, så bare kjøp den, en utrolig god forsterker!!
    Sukk. Cordis 2, ja. Jeg hadde en slik en for mange år siden. Den spilte på Dynacell høyttalere, og først med en Perreaux preamp - senere med en Adyton Modus. Sistnevnte med kabler påmontert dertil egnede binderplugger. Høyttalerkablene er jeg ikke lenger sikker på, men jeg tror det var Audioquest Green. Og det spilte forrykende!
    De etterfølgende årene har jeg hatt ymse anlegg, og det er litt vanskelig å sammenligne direkte siden det er snakk om forskjellige lytterom og -forhold, men jeg minnes at dette er det anlegget som har gitt meg den musikkglede som kommer nærmest den jeg opplever nå. Om jeg angrer på at jeg solgte Cordis'en og Dynacell'ene? Tja, på en måte. Det kunne vært artig om jeg hadde kunnet sammenlignet med det anlegget jeg har nå. Under kontrollerte forhold må vite! ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hva har folk som bunnplate på sine Adyton Imagic høyttalere? Noen som har testet med forskjellige konfigurasjoner? Hva brukes som kobling imellom gulv og bunnplate?

    Mvh
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Skink_123 skrev:
    Hva har folk som bunnplate på sine Adyton Imagic høyttalere? Noen som har testet med forskjellige konfigurasjoner? Hva brukes som kobling imellom gulv og bunnplate?

    Mvh
    Jeg benytter Audio Physics Avanti føtter med Audio Physic DCF M8. Mest fordi jeg ikke kunne bruke noe som var større og at de var enklere å flytte på. Har ikke forsøkt andre konfigurasjoner.

    -r
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Skink_123 skrev:
    Hva har folk som bunnplate på sine Adyton Imagic høyttalere? Noen som har testet med forskjellige konfigurasjoner? Hva brukes som kobling imellom gulv og bunnplate?

    Mvh
    Her brukes orginal flammebjørkplate. Kun med 6 stk runde filtputer mellom den og gulv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn