Adytons venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Det var nå godt å høre.
    Er det noe framgang?

    Mvh Knutn
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.737
    Torget vurderinger
    4
    Gubra skrev:
    Leverte den til Dalens uten at det hjalp.
    Hmmm....Operaen min er litt småpjusk i ene kanalen og jeg lurte på å få gutta på Dalens til å lytte på den siden de er bare smp 15 minutter unna, men dersom de ikke er gode doktorer er det jo liten vits. Noen som vet hvordan ståa er Hos Roar Malmin for tiden ? Han doktorerte Operaen for noen år siden med strålende resultat.
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Trane skrev:
    Gubra skrev:
    Leverte den til Dalens uten at det hjalp.
    Hmmm....Operaen min er litt småpjusk i ene kanalen og jeg lurte på å få gutta på Dalens til å lytte på den siden de er bare smp 15 minutter unna, men dersom de ikke er gode doktorer er det jo liten vits. Noen som vet hvordan ståa er Hos Roar Malmin for tiden ? Han doktorerte Operaen for noen år siden med strålende resultat.
    Eg hadde min Cordis 1.6 singnature inne til reparasjon hos Dalens for litt susing/spraking i eine kanalen. Den kom att god som ny :)
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Jeg leter etter et datablad eller noe liknende jeg hadde for Modus pre, men finner det ikke. Det var noen som hadde et sånt her og tror jeg, men jeg finner ikke det heller.
    Hjelp!

    Mvh Knut
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Se opp for Adyton i nær fremtid :D Vi jobber med flere spennende prosjekter!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    FallenA skrev:
    Noen som kan utdype forskjellen mellom disse?



    Mener den øverste er hakket over den under. Da den er personlig kontrollert.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    707
    Har den øverste og den er itilegg merket "Signature series" eller noe i den dur.
    Om det er noen forskjell utover at det er en salgsgimmick vet jeg ikke.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gubra skrev:
    Har den øverste og den er itilegg merket "Signature series" eller noe i den dur.
    Om det er noen forskjell utover at det er en salgsgimmick vet jeg ikke.
    Hvor er den merket "signature"?

    Jeg husker at denne "Reference" kom.
    Mener den var noe dyrere også.
    Men jeg greier ikke å huske historikken, og forskjellene på dem.
    Reference er vel noe nyere.
    Om noen kjenner til dette hadde det vært supert :)
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Martin OHC skrev:
    Se opp for Adyton i nær fremtid :D Vi jobber med flere spennende prosjekter!
    Spanande. Er det elektronikk det er snakk om?
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    707
    FallenA skrev:
    Gubra skrev:
    Har den øverste og den er itilegg merket "Signature series" eller noe i den dur.
    Om det er noen forskjell utover at det er en salgsgimmick vet jeg ikke.
    Hvor er den merket "signature"?

    Jeg husker at denne "Reference" kom.
    Mener den var noe dyrere også.
    Men jeg greier ikke å huske historikken, og forskjellene på dem.
    Reference er vel noe nyere.
    Om noen kjenner til dette hadde det vært supert :)
    Er på jobb nå, skal se etter imorgen.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    154
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Om det sprakar i någon kanal på cordis så är det vridpotarna som spökar.
    Bara att vrida ett par varv fram och tillbaka så blir det borta-åtminstonde för en stund.
    Eller helst byta nån av dom-finns bara 2 att välja på per kanal så det är enkelt,-bara så vansinnigt trångt.
    Jag och en kompis gjorde det på min ena cordis.Mätte bara värdet på den gamla och skruvade den nya till samma värde.Fungerade supert.. :)
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    707
    Gubra skrev:
    Har den øverste og den er itilegg merket "Signature series" eller noe i den dur.
    Om det er noen forskjell utover at det er en salgsgimmick vet jeg ikke.
    Jeg tok feil, det er Chordis'en som er merket "Audio Signature Rolf Olstad". Modus'en er kun merket "Symphonic Reference"
    Kjøpte settet i 97'.
     

    Male

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Gubra skrev:
    Gubra skrev:
    Har den øverste og den er itilegg merket "Signature series" eller noe i den dur.
    Om det er noen forskjell utover at det er en salgsgimmick vet jeg ikke.
    Jeg tok feil, det er Chordis'en som er merket "Audio Signature Rolf Olstad". Modus'en er kun merket "Symphonic Reference"
    Kjøpte settet i 97'.
    Stemmer, det var slik det var ja =) Cordisene mine er også "sign" merket, mens Modusen er (eller var) merket slik som på det øverste bildet... t™
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Modusen min er og "Symphonic Reference", mens Cordisen bare er "Symphonic Series", og strømforsyningen til Modusen er og "Symphonic Series", men "High Definition".
    En kan lure på om noen har hatt det gøy, eller bør jeg ha andre modeller for å spille annen musikk enn symfonier. ;D

    Mvh Knut
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Oi, lurer på om den ene cordisen min døde akkurat, det lyser i den, men null lyd kommer, det var den jeg har brukt til bass. Den var varm, lar den kjølne og se hva som skjer... :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    Oi, lurer på om den ene cordisen min døde akkurat, det lyser i den, men null lyd kommer, det var den jeg har brukt til bass. Den var varm, lar den kjølne og se hva som skjer... :)
    Og der var den i gang igjen!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.063
    Hei .
    Etter et par års glede av å eie Adyton Imagic 2 tc, er det vel på høy tid og melde seg inn i "klubben".

    Disse er jeg ekstremt fornøyde med, og i motsettning til mine tidligere høytalere, har ikke oppgraderingstanken streifet meg !

    Mvh Petter.
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Petter Hagen skrev:
    Hei .
    Etter et par års glede av å eie Adyton Imagic 2 tc, er det vel på høy tid og melde seg inn i "klubben".

    Disse er jeg ekstremt fornøyde med, og i motsettning til mine tidligere høytalere, har ikke oppgraderingstanken streifet meg !

    Mvh Petter.
    Jeg ser du har gleden av å spille på AVID Acutus og Adyton Imagic. Hvordan er Acutusen i forhold til Wadiaen din?

    Mvh
    Øystein
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.063
    Acutus ref`n er nok første valget mitt, i forhold til Wadia´n. Dette er fordi Avid`n har en dynamikk og spilleglede som Wadia´n ikke greier og matche. Ikke misforstå, dynamikk og spilleglede finnes også hos Wadia, men på en litt lavere level.

    Wadia´n store styrke er homogeniteten og en utrolig "selvfølglighet" i måten den presanterer musikken på. Jeg blir aldri lei av den måten denne "billig utgaven" (302) spiller på . Jeg har etter hvert lært meg og sette pris på de forskjeller som cd v.s vinyl byr på. Men hvis du satte meg på en "øde øy " med kun et valg, ville nok det endt opp med den gode gamle rille rytteren . . .

    Mvh Petter.
     

    andershifi

    Medlem
    Ble medlem
    15.01.2008
    Innlegg
    9
    Antall liker
    3
    Hei,

    her er mitt anlegg med Adyton Imagic 1.6 som jeg kjøpte i 2006 :)

    Anlegget består nå av:

    Adyton Imagic 1.6
    Avantgarde sub
    Wadia 521 DAC
    Ayre MX-R monoblokker
    Drivverk: Mac pro med Lynx AES16e-SRC
    Valhalla signalkabler
    Pagode Signature E12 rack

    Det har vært mange ulike forsterkere og kilder innom.
    Kilder:
    Electrocompaniet DAC
    dCS Purcell og dCS Delius
    dCS Paganini

    Forsterkere:
    Burmester 032
    DP A1S

    Forforsterkere:
    Jeff Rowland Synergy 2i
    Ayre K-1xe
    ---

    Har da igjen landet på å kjøre uten preamp da jeg synes Wadia preamp gjør
    en veldig god jobb.
    Byttet fra dCS Paganini, og synes Wadia 521 er litt mere frampå og kanskje litt mer liv.
    Angrer ikke på byttet.
    Men det er jo smak og behag :)

    Fremtidige oppgraderinger... :)
    Nordost høyttallerkabler
    Ayre blokkene er knallbra, men mulig Adyton forsterker er en enda bedre match
    Har nå strømkabler av type "FAT LMC", mulig forbedring her.

    Ellers,
    koser meg veldig med god musikk :)



    Mvh
    Anders
     

    Vedlegg

    C

    Cappuccino

    Gjest
    Tilbake på HFS :), og må da melde meg inn her etter å ha levd med Imagic TC 2.0 høyttalerne i en del måneder siden jeg fikk de i våres. Skal poste bilde her etter hvert, men er i hvert fall utrolig godt fornøyd. Etter å ha eid en hel bråte med ulike høyttalere oppigjennom føler jeg at jeg nå endelig er i mål. Eneste jeg kanskje vil vurdere etter hvert er å oppgradere subbene.

    Venter nå på å få levert den matchende senterhøyttaleren fra Adyton. Det har tatt sin tid pga. at jeg ikke ville ha den i lys farge som var det eneste som var på lager.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Cappuccino skrev:
    Tilbake på HFS :), og må da melde meg inn her etter å ha levd med Imagic TC 2.0 høyttalerne i en del måneder siden jeg fikk de i våres. Skal poste bilde her etter hvert, men er i hvert fall utrolig godt fornøyd. Etter å ha eid en hel bråte med ulike høyttalere oppigjennom føler jeg at jeg nå endelig er i mål. Eneste jeg kanskje vil vurdere etter hvert er å oppgradere subbene.

    Venter nå på å få levert den matchende senterhøyttaleren fra Adyton. Det har tatt sin tid pga. at jeg ikke ville ha den i lys farge som var det eneste som var på lager.
    Wow, senterhøyttaler og! Er den 2 eller 1,6m lang?
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Skink_123 skrev:
    Wow, senterhøyttaler og! Er den 2 eller 1,6m lang?
    Den er basert på 2.0, dvs med 18 elementer. Jeg vet ikke nøyaktig bredde, men tror den vil være ca 1,80-1,85 meter bred.
     
    H

    Heah55

    Gjest
    Hei dere Adyton eiere!

    Adyton + sub, kan de kjøres aktivt vha toveis elektronisk delefilter?

    Noen som gjør det, eller vet om det går?

    Mvh Øyvind
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Heah55 skrev:
    Hei dere Adyton eiere!

    Adyton + sub, kan de kjøres aktivt vha toveis elektronisk delefilter?

    Noen som gjør det, eller vet om det går?

    Mvh Øyvind
    Litt av hemmeligheten til Adyton høyttalerne sin forrykende dynamikk og spilleglede er nettopp at man ikke har noe delefilter i kjeden i det hele tatt. De ruller ellers av rundt 80-100 Hz slik at man sånn sett har "naturlig" deling uten å måtte gå via et elektronisk delefilter. Så jeg tror ikke du vil oppnå noe med dette. Keep it simple!
     

    BKaz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2007
    Innlegg
    426
    Antall liker
    298
    Sted
    Farsund
    Torget vurderinger
    1
    Artig tråd. Men ble egentlig ikke så mye klokere mtp ansennitetskalaen på modusene her.

    Men har forstått at Modus er aktiv pre, Temper er aktiv pre m/riaa og Chorus er ren riaa?

    Skal vi da se:


    Adyton Modus

    Adyton Modus Signatur

    Adyton Modus Symphonic

    Adyton Modus Symphonic Reference



    Vel, navnene blir i det minste lengre og lengre, så kanskje dette er et hint..?? ???

    Er det noen som vet litt om kvalitetskalaen her, samt litt om når de ulike ble produsert?

    Jeg antar at alle er aktive pre'er med ekstern strømforyning, sant? Og i sort eller sølv?

    Og kanskje noen tom har en link til et nettsted hvor produkthistorien finnes beskrevet :)

    Herunder alle de ulike oppgraderingene til de eksterne strømforsyningene, selvsagt...


    mvh BKaz

    som vet at han er kravstor, nå... ;)
     

    petal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.06.2003
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Hei folkens!

    Jeg får vel melde meg inn i Adytons venner. Har en god gammel Adyton XP3 forsterker. Stygg som juling, men den står godt plassert bak skapdører, så det gjør ikke noe.
    Den har en vifte som burde vært byttet ut, for det skramler og går noe aldeles. Men den brukes ikke hvis ikke jeg spiller veldig høyt, og da hører jeg ikke skramlinga allikevel ;)

    Forsterkeren er i brokoblet modus, og driver en subwoofer fra JBL.

    Hele greiene kan dere se her:
    http://avforum.no/minhifi/show.php/imm
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Adyton har definitivt kommet for å bli i mitt anlegg. Etter å ha levd med disse nå siden tidlig i våres er jeg MEGET fornøyd! (Beklager noe uklart bilde i toppen, det ble tatt liggende på kne, og uten blitz..)
     

    Vedlegg

    C

    Cappuccino

    Gjest
    Nå er senterkanalen på plass! Spesiallakkert i matt sort finish.
    Den gjorde at det virkelig løsnet for surround og det ble helt sømløst og utrolig godt sammenhengende med frontene. Jeg legger ved bilde av oppsettet slik det nå ser ut. Nå føler jeg et jeg virkelig er i mål. Rhea 2 subbene fra Audio Physic kan også virkelig anbefales til Adyton´ene. Bedre subber har jeg aldri hørt. (Og jeg har hatt en del, blant annet Minos)
     

    Vedlegg

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Dette så veldig bra ut og låter sikkert like bra som det ser ut?!


    Hvordan fungerer sentern i forhold til normale sentehøyttalere? Tenker på at det er en liggende linjekilde og horisontal spredning. Den er vel buet, som sikkert hjelper.

    Har tenkt på disse høyttalerne selv en gang i fremtiden og da selvfølgelig med senter. Hvordan er disse i midbassen? Er det noe trykk?




    Cappuccino skrev:
    Nå er senterkanalen på plass! Spesiallakkert i matt sort finish.
    Den gjorde at det virkelig løsnet for surround og det ble helt sømløst og utrolig godt sammenhengende med frontene. Jeg legger ved bilde av oppsettet slik det nå ser ut. Nå føler jeg et jeg virkelig er i mål. Rhea 2 subbene fra Audio Physic kan også virkelig anbefales til Adyton´ene. Bedre subber har jeg aldri hørt. (Og jeg har hatt en del, blant annet Minos)
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    val skrev:
    Dette så veldig bra ut og låter sikkert like bra som det ser ut?!
    Jeg tør påstå det låter bedre enn det ser ut! Jeg har prøvd ut mange high-end høyttalere, men Adyton er i en egen divisjon, langt over alt annet jeg har hørt, evt. med unntak av Burmester B100 og de største Avantgarde horna om de er satt opp bra. Fordelen med Adyton er at de er utrolig lett å få til selv i et vanskelig rom. Jeg slet selv med dette i mitt rom tidligere, men nå er det overhodet ingen problemer, bare ren og skjær musikkglede. Men det er utrolig viktig med gode subber til disse høyttalerne, det kan egentlig ikke poengteres nok.

    val skrev:
    Hvordan fungerer sentern i forhold til normale sentehøyttalere? Tenker på at det er en liggende linjekilde og horisontal spredning. Den er vel buet, som sikkert hjelper.
    Før jeg anskaffet senteren tenkte jeg at jeg kanskje ikke trengte senter. Linjekilder sprer jo veldig bra, men å få på plass denne senteren løftet surroundlyden langt mer enn jeg hadde turt å håpe på. Film fikk en helt ny dimensjon føler jeg etter at denne kom på plass. Den integrerer også perfekt synes jeg. Faktisk er også noe av opplevelsen etter at jeg fikk denne på plass at surroundlyden fra side- og bakhøyttalerne kom mer til sin rett, det skyldes vel at alt nå henger bedre sammen.

    val skrev:
    Har tenkt på disse høyttalerne selv en gang i fremtiden og da selvfølgelig med senter. Hvordan er disse i midbassen? Er det noe trykk?
    De er vel nokså lineære uten noen spesiell "kul" i mellombassen, noe jeg strengt tatt kun er glad for. De leverer trykk og dynamikk over hele sitt register av en annen verden spør du meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn