Diverse Advarsel mot kjøp på FINN.no

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.733
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har fått stjålet produkter levert på dørmatten av Helt Hjem. De lover å gi forhåndsvarsel om slik levering, men glemmer det, så det er ikke til å stole på. e påstår at forsendelser er forsikret, så vi får se hvordan de løser saken ...
    Her også, to ganger.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    2.245
    Sted
    Horten
    Ulempen er jo om kjeltringene følger etter HeltHjem bud og "plukker opp" pakkene, så får jo ikke HeltHjem gjort så mye.
    -Ikke alle som har stor nok postkasse til trygg utlevering og i tillegg blir sure om de må hente pakkene på et Hentested.

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    715
    Torget vurderinger
    1
    Men det er vel kjeltringene og ikke Helt Hjems feil...
    Jo, de skulle forhåndsvarsle kvelden før, men unnlot å gjøre det. Innrømmet av saksbehandler på kundeservice.
    Alle strøk kan ha kjeltringer som streifer rundt i tide og utide ...

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.761
    Sted
    Oslo
    Jo, de skulle forhåndsvarsle kvelden før, men unnlot å gjøre det. Innrømmet av saksbehandler på kundeservice.
    Alle strøk kan ha kjeltringer som streifer rundt i tide og utide ...
    Engang i tiden, i fortiden, i jura tiden kanskje, så fikk man en hentelapp i postkassa og der på postkontoret så lå pakken klar til henting

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.857
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg fikk en pakke levert for et par uker siden av Helthjem, og da fikk jeg en sms tidlig om morgenen som så ut sånn:

God morgen Xxxxxx!
    Pakken fra Platekompaniet er levert i din postkasse.
    Sporingsnummer:
    XXXXXXXXXXXXXXX
    Hilsen Helthjem

Det de hadde gjort var å sette en pappeske på høykant oppe på postkassestativet som er vendt ut mot en gangvei og hvor det går forbi folk hele tiden. Super synlig. Så "i din postkasse" stemte dårlig, og hadde jeg ikke vært hjemme og kunne hente den med en gang er det ikke sikkert den hadde fått stå der til jeg kom hjem.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.374
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har opplevd det samme et par-tre ganger. Heldigvis bor jeg i et strøk der denslags hittil har gått helt greit. Posten har også latt pakker stikke opp av postkassen flere ganger, men så langt har alt gått bra. 🤞

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.857
    Sted
    Sølvbyen
    Ja, det har heldigvis gått bra her også. Men når jeg så på pakken stod det faktisk at den skulle leveres på hentested, og jeg tror det var det jeg valgte når jeg bestilte også. De mener kanskje at de yter ekstra service ved å levere hjem isteden, men jeg føler det hadde vært bedre å få hente selv på valgt utleveringssted. Og da prøver jeg ikke å være vrang eller noe, men da har man mer kontroll.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.374
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Man bør jo uansett få det man har valgt å betale for, som første bud.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.301
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Nesten Helt Hjem er SØPPEL !!
    Et Logistikk/budservice firma som ikke leverer på det dem skal, gjennomgående dårlige erfaringer med dem uansett hvilken nettbutikk jeg har handlet ifra.
    Både ødelagte vinylplater - trøkt halvveis ned i postkassa uten annet enn standard papp i regnvær......og andre gjenstander.
    Hjemlevering (spesifisert ifra avsender) og dem gir beskjed at dem ikke finner et sikkert sted til levere pakke, når det står at dem er ca 2 mil unna der jeg bor.
    Og et kundeservice som sender et et standard svar uten en tanke om hva jeg skrev til dem i tilsvaret.... da er det full retur til Vestby og 5 nye dager til levering som da kommer til "post i butikk"... HÅPLØST rævva og jeg hadde ikke mulighet til og bestemme selv på transport her i Gnore.

For jeg kommer ALDRI til og velge Nesten Helt Hjem frivillig noe mer....!!

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.374
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Pakkeautomater er flotte greier. Har to like i nærheten så jeg velger alltid det når det er mulig.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Pakkeautomat. Ordet er Pakkeautomat.

Beste oppfinnelsen i moderne tid, spør du meg. Også utrolig kjekt, for det gjør det så enkelt å bestille ting uten at kjerring og unger får vite om det :ROFLMAO:
    Om den virker. Har bestilt ting til en PostNord pakkboks bare noen 100 m unna og få pakken til post i butikk 2 km unna to ganger. Nå har de imidlertid fått i gang boksen eller har bud som kan bruke den og fore den med pakker. Sist pakke jeg fikk kom til boksen ..

tigerw97

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    546
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Bestilte et objektiv fra Stavangerfoto. Det ble sendt med PostNord og når jeg hentet pakken så den skikkelig herpa ut. I fjor skulle jeg sende en vare i retur til Komplett.no. Fikk returlapp med PostNord og det tok nesten 6 uker. PostNord skyldte på Posten, Posten sa at de ikke hadde info om den pakken.
    20250723_201041.jpg

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.374
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Av og til går ting til helvete og det er først da man finner ut om speditøren man bruker er OK eller ei. I min bok er ingen av dem i nærheten når ting går galt. Ansvarsfraskrivning er alltid første stoppested.

Naturlyd

Hobbyselger
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    861
    Torget vurderinger
    26
    Er glad for jeg har vært over 20 år på Finn og har karakter 10 fra over 100 kjøpere gjennom åra. Det gjør at jeg kan be om forskuddsbetaling og det er det bare 1 fyr som har sagt nei til på alle de årene. Han ville heller ikke snakke på tlf så han var antageligvis ikke seriøs uansett.

Så jeg er i en god posisjon. Men om jeg var helt ny på Finn så ville jeg allikevel ikke giddet å bruke Helthjem. Du er HELT uten rettigheter som selger. Mottager har et døgn på seg til å akseptere varen du har solgt. Dette er vanligvis null problem om du har beskrevet varen riktig, vist bilder av evt bulker, riper osv. Og folk flest er suverent ærlige og gjør opp for seg her i Norge.

Problemet er at dette systemet stimulerer til opportunisme. Hvem har ikke hatt bondeanger etter å ha brukt et par månedslønner på en hifidings? Eller at man ikke helt ville ta innover seg at selger forteller at varen er pent brukt? Hva er pent brukt? Merker etter potteplanter på toppen av høyttalere er bruksslitasje i noens øyne - vandalisme i andres (inkludert mine). Systemet åpner for folk og kulturer (nordlenninger som meg?) som gjerne tar en ny runde med pruting etter at pris er avtalt. Og du er maktesløs om mottager sier at varen ikke er som forventet.

Hvis kjøper betaler med Paypal har du samme problemet. Rapporterer du at varen ikke er som forventet så stopper Paypal utbetaling. Du får opp svært mange konkrete eksempler om du googler.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.301
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Av og til går ting til helvete og det er først da man finner ut om speditøren man bruker er OK eller ei. I min bok er ingen av dem i nærheten når ting går galt. Ansvarsfraskrivning er alltid første stoppested.
    Joda, ser den, men det er definitivt senders ansvar for at pakkene ikke ser slik ut, det er for lite "stuffing" i den herpa esken!!
    Og ja, det er nok lite kjærlighet på teminaler og speditører ;)

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.374
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Selvsagt, selger og speditør har begge ansvar når ting går i dass. Selgerne varierer imidlertid i hvor gode de er på å håndtere klager, mens speditørene alle er fullstendig ubrukelige i min erfaring.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.776
    Sted
    Holmestrand
    Om den virker. Har bestilt ting til en PostNord pakkboks bare noen 100 m unna og få pakken til post i butikk 2 km unna to ganger. Nå har de imidlertid fått i gang boksen eller har bud som kan bruke den og fore den med pakker. Sist pakke jeg fikk kom til boksen ..
    Det skjer også hvis det ikke er ledig boks. Ikke så lett å unngå. Spesielt hvis noen drøyer med å hente.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.374
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det har skjedd meg også flere ganger. Det er bare noe en må regne med, siden boksene ikke er dimensjonert til å holde ukevis med bestillinger som ingen gidder eller husker å hente. 2km er jo heller ikke allverden. Det er ca samme avstand for meg og jeg fikser da det selv om jeg ikke kjører bil...

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.445
    Torget vurderinger
    2
    Vi har en egen tråd for frakt, og dette er en tråd som omhandler kjøp på Finn.

BjornV

Medlem
    Ble medlem
    28.05.2025
    Antall liker
    1
    Sted
    Lillestrøm
    Før kunne man velge "andre merker" når man la ut f.eks høyttalere på Finn. Det funker ikke lenger. Men det går fremdeles an å velge "andre merker" når man søker. (!)

Det betyr at søker du opp en spesiell modell under torget - elektronikk og hvitevarer - lyd og bilde som ikke er i den predefinerte liste over merker kommer det opp kun treff hvis man ikke har noe merkefilter på i det hele tatt. Huker du av for "andre merker" helt nederst under "merke" i filter (siden du gjerne vil filtrere bort alle de kjente merkene) kommer det da 0 treff fordi det ikke går an å velge "andre merker" når man lagde annonse lenger. Dette gikk an tidligere og det må endres tilbake ellers er det jo umulig å filtrere ut alle søplemerkene man ikke er interessert i når man søker og hvertfall min annonse blir mye vanskeligere å finne. Jeg vet at mange inkludert meg selv har lagrede søk inne på "andre merker" men da får man da ikke treff på det lenger siden det ikke går an å velge det når man lager annonse. Har testet dette selv.

Håper det var forståelig. Mulig det bare er meg som er irritert over det her, men oppfordrer alle til å klage til Finn ang dette.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn