Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    scaniagutten skrev:
    T A F skrev:
    Hei Morten

    Kjenner ikkje din Ming Da riaa,men trur alikevel dette AD 20 kortet kan hamle opp med din riaa ja.

    Ja min E-550 blir ganske så varm i drift ja. ;)

    Klasse A i forhold til AB så vil eg sei det slik at det blir som å kjøre moderne diesel bil vs besin bil. Du har meir skyv,trøkk og fylde heilt fra bunn og oppover,men går gjerne fortere tom for krefter ift klasse AB om du skal spella grisehøgt.
    Desuten så får du ein varmare og meir organisk klang og eit større rom.(holografi)

    Dette er min opplevelse av klasse A vs AB.

    TAF
    Hei. Virker svært tiltalende med en kl.A forsterker. Blir nok en sånn en ja om ei stund.(Accuphase selvfølgelig) :) Mvh. Morten
    Hei Morten

    Ser du har investert i AD20 riaa kort. Er du fornøyd med det ift MingDa,en du hadde?

    TAF
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Er det noken som har målt/testa DAC20 kortet sitt opp mot eksterne dac,er?

    TAF
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hallo TAF! Ja AD20 kortet ga rett og slett hakeslepp, det blei en helt annen dynamikk og detaljrikdom med dette. Det passer nok som hånd i hanske til Vyger platespiller. Det første jeg merket meg var at jeg ikke trengte så mye volum for å høre detaljene i musikken. Sannsynligvis noe av det bedre jeg har handlet innen HiFi/HiEnd ;D
    Mvh. Morten
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Lite skriving rundt Accuphase for tiden! Lenge siden de har lansert nye produkter også. Spørs om Accuphase er rammet av finanskrisen.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    OS skrev:
    Lite skriving rundt Accuphase for tiden! Lenge siden de har lansert nye produkter også. Spørs om Accuphase er rammet av finanskrisen.
    Hei, ingen innlegg her etter at jeg var her sist i februar eller noe slikt. Har forresten solgt cd spilleren min og har tenkt å legge alle cd-er over på NAS og Logitech, satser ellers stort på analogt, har faktisk kjøpt 350 nye brukte LPer. Ser at du har lagt ut en A-30 på børsen, kunne vært svært interessant dette men blir vel litt drøyt sammen med min 308. ;D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Har hatt 213 , 408 , Dp57 og på lån dp67 .
    digger lyden av Accuphase , men sliter litt med gull designet .
    Har du Accuphase må liksom allt være Accuphase .
    Accuphase er som ProAc , for musikkofilen 8)
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    OS skrev:
    Lite skriving rundt Accuphase for tiden! Lenge siden de har lansert nye produkter også. Spørs om Accuphase er rammet av finanskrisen.
    Denne er ny

    DP-510
    Y451,500



    SPEC
    Frequency : 4Hz ~ 20kHz ± 0.3dB
    Total harmonic distortion: 0.001% less (20Hz ~ 20kHz while, 24bit input)
    S / N: 114dB
    Dynamic Range: 110dB or more (24bit input)
    Power : 18W maximum
    Dimensions: 465W × 151H × 393Dmm
    17.8kg
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Og denne

    C-3800 pre
    Y 1,785,000



    [SPEC] Total harmonic distortion : 0.005%
    Frequency 2V/50?: 3Hz ~ 200kHz (+0-3.0dB balance), 20Hz ~ 20kHz (+ Line 0-0.2dB)
    SN ratio: 110dB (balanced / unbalanced)
    Power : 55W
    Dimensions : 477W × 156H × 412Dmm
    Mass : 24.8kg
     

    R.Y

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    6
    Sted
    Ørland. Sør-Trøndelag
    Har en Accuphase C-245 pre. Må si at det er den beste preampen jeg noen gang har hatt i mitt hus. Har hatt blendt annet Parasound, McIntosh og Arcam pre i hus. Men Accuphasen er uten tvil den jeh har likt best lydmessig.
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Accuphase E-205B i sort produsert fra 12/1985 til 1989 engang. Jeg tror denne er fra 1988. Ikke så mye er forandret rent konstruksjonsmessig på dagens modeller...? 2 x 80W i 8 Ohm...
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Herlig sak! Skulle ønske at de fortsatt leverte utstyr i sort. Forøvrig typisk Accuphase kvalitet på oppbyggingen; som holder vann selv i forhold til mange av dagens konkurrenter, men ser ut som en "røys" i forhold til dagens Accuphase!!
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Accuphase tilbød noen modeller i sort i tillegg til den mer vanlige champagne-gold i siste halvdel av 80-åra. Disse var integrert forsterkerne E-205/206/207, tuneren T-107 og equalizeren G-18...
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Accuphase E-212 vs E-306 noen som vet?
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    eddie1 skrev:
    Accuphase E-212 vs E-306 noen som vet?
    Hei, regner med at du vurderer en av de som ligger på brukten! Vurderer å legge inn bud selv, kan bruke en av disse som pre. Når det gjelder forskjell er det vel alder og effekt samt mulighetene for options som riia og dac kort. Tror ikke alder har noe særlig å si for Accuphase, fantastiske velbygde produkt, har hatt mye hifi her men aldri noe som har slått byggekvaliteten til Accuphase. Temmelig trygge kjøp etter min mening. :D
    Morten
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Noen som har testet ut forskjellige strømkabler på Accuphase .
    Fant ut at Accuphase 560 er veldig nøpen på strømkabler .

    Det var jo faktisk litt morro , da jeg ikke har hørt forskell på strømkabler før , bare innbilt meg at det var forskjeller ;D
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    E.I.A. skrev:
    Noen som har testet ut forskjellige strømkabler på Accuphase .
    Fant ut at Accuphase 560 er veldig nøpen på strømkabler .

    Det var jo faktisk litt morro , da jeg ikke har hørt forskell på strømkabler før , bare innbilt meg at det var forskjeller ;D
    Har brukt Supra LoRad inntil nå, venter på DIY FatLmc med Furutech kontakter som jeg håper ligger i posten i morgen, skal bli artig å sammenligne disse særlig mot medfølgende standard strømkabel. :)
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Hei Accuphase's venner!
    Ikke allverdens trøkk her inne, men noen av dere er vel i live ;)
    Dere er kanskje så fornøyde med sakene deres at dere lytter til musikk i stedet for å sitte på HFS....

    Jeg vurderer å ta en pause fra rørverdenen og har lyst til å prøve Accuphase E550 eller E560
    på mine AG Trio med AG's basshorn. Er det noen som har hørt Accuphase klasse A på AG Trio?
    Følsomheten er på 109dB så det skulle være nok av krefter på disse integrerte.

    Er ikke glad i "nøytral" lyd og diskant som stikker seg ut, liker en lett fyldig mellomtone, pen og
    ørevennlig avrulling i toppen og kontroll i bunnen. Jeg lytter på musikken og søker live følelsen og
    er ferdig med å lytte til "anlegget" og alle dets detaljer ;D

    Utifra hva jeg kan lese meg til virker det som Accuphase klasse A amper gir noe av dette. Hva med
    de integrerte E550 / E560?

    Mvh
    jan
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, bra at noen holder liv i tråden :)
    Jeg hadde E-308 i et år og den spilte utrolig flott men den helt gode og varme lyden kom da jeg for et par måneder siden fikk i hus et A-30 effekttrinn. Det er nok noe eget med klasse a drift som gjør at musikken blir behagelig å lytte til. Men Janly; har du kjøpt en E-550 nå? Jeg prøvde forgjeves å få tak i en over lang tid, ser fordelene med integrert kontra pre og effekt. AG Trio har jeg aldri hørt, selv bruker jeg B&W 803 med 90db følsomhet og dette trekker A-30en lett. Er overrasket over hvor mye power det er i "bare" 30 watt. ;D
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    scaniagutten skrev:
    Hei, bra at noen holder liv i tråden :)
    Jeg hadde E-308 i et år og den spilte utrolig flott men den helt gode og varme lyden kom da jeg for et par måneder siden fikk i hus et A-30 effekttrinn. Det er nok noe eget med klasse a drift som gjør at musikken blir behagelig å lytte til. Men Janly; har du kjøpt en E-550 nå? Jeg prøvde forgjeves å få tak i en over lang tid, ser fordelene med integrert kontra pre og effekt. AG Trio har jeg aldri hørt, selv bruker jeg B&W 803 med 90db følsomhet og dette trekker A-30en lett. Er overrasket over hvor mye power det er i "bare" 30 watt. ;D
    Nei, jeg har ikke kjøpt noe E-550 ennå, vurderer den eller en E-560 som jeg skrev i innlegget - helst brukt. Pr i dag er det Audio Note Quest 300B rør monoblokker med Cary preamp. Den komboen er jeg ikke fornøyd med og noe må gjøres. Tenkte da at jeg kunne prøve noe "rør-fritt" mens jeg venter på at hifi kontoen skal fylle seg opp og kjøp av det ypperste rør oppsettet kan gjøres. Og det eneste produktet jeg kom til å tenke på da var Accuphase.

    At jeg kunne tenke meg en integrert sak kommer av at jeg har lyst å gjøre det enkelt og at jeg da er sikker på at pre/power matcher. Ser at det ligger en 230V utgave av A30 til $4.000 på Audiogon samt en C-2400 pre til ca samme pris (også denne 230V). Uansett blir det fort et kjøpt uten å få testet først, og da hadde det vært greit med tips fra noen som kan Accuphase.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    janly skrev:
    scaniagutten skrev:
    Hei, bra at noen holder liv i tråden :)
    Jeg hadde E-308 i et år og den spilte utrolig flott men den helt gode og varme lyden kom da jeg for et par måneder siden fikk i hus et A-30 effekttrinn. Det er nok noe eget med klasse a drift som gjør at musikken blir behagelig å lytte til. Men Janly; har du kjøpt en E-550 nå? Jeg prøvde forgjeves å få tak i en over lang tid, ser fordelene med integrert kontra pre og effekt. AG Trio har jeg aldri hørt, selv bruker jeg B&W 803 med 90db følsomhet og dette trekker A-30en lett. Er overrasket over hvor mye power det er i "bare" 30 watt. ;D
    Nei, jeg har ikke kjøpt noe E-550 ennå, vurderer den eller en E-560 som jeg skrev i innlegget - helst brukt. Pr i dag er det Audio Note Quest 300B rør monoblokker med Cary preamp. Den komboen er jeg ikke fornøyd med og noe må gjøres. Tenkte da at jeg kunne prøve noe "rør-fritt" mens jeg venter på at hifi kontoen skal fylle seg opp og kjøp av det ypperste rør oppsettet kan gjøres. Og det eneste produktet jeg kom til å tenke på da var Accuphase.

    At jeg kunne tenke meg en integrert sak kommer av at jeg har lyst å gjøre det enkelt og at jeg da er sikker på at pre/power matcher. Ser at det ligger en 230V utgave av A30 til $4.000 på Audiogon samt en C-2400 pre til ca samme pris (også denne 230V). Uansett blir det fort et kjøpt uten å få testet først, og da hadde det vært greit med tips fra noen som kan Accuphase.


    Hvilken Cary preamp bruker du? Har tenkt litt på om Cary kan passe til Accuphase.Bruker en Doge 8 med rør i dag. Du gjør i hvertfall ikke noe dumt hvis du prøver Accuphase, lett å få solgt igjen også.
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    scaniagutten skrev:
    janly skrev:
    scaniagutten skrev:
    Hei, bra at noen holder liv i tråden :)
    Jeg hadde E-308 i et år og den spilte utrolig flott men den helt gode og varme lyden kom da jeg for et par måneder siden fikk i hus et A-30 effekttrinn. Det er nok noe eget med klasse a drift som gjør at musikken blir behagelig å lytte til. Men Janly; har du kjøpt en E-550 nå? Jeg prøvde forgjeves å få tak i en over lang tid, ser fordelene med integrert kontra pre og effekt. AG Trio har jeg aldri hørt, selv bruker jeg B&W 803 med 90db følsomhet og dette trekker A-30en lett. Er overrasket over hvor mye power det er i "bare" 30 watt. ;D
    Nei, jeg har ikke kjøpt noe E-550 ennå, vurderer den eller en E-560 som jeg skrev i innlegget - helst brukt. Pr i dag er det Audio Note Quest 300B rør monoblokker med Cary preamp. Den komboen er jeg ikke fornøyd med og noe må gjøres. Tenkte da at jeg kunne prøve noe "rør-fritt" mens jeg venter på at hifi kontoen skal fylle seg opp og kjøp av det ypperste rør oppsettet kan gjøres. Og det eneste produktet jeg kom til å tenke på da var Accuphase.

    At jeg kunne tenke meg en integrert sak kommer av at jeg har lyst å gjøre det enkelt og at jeg da er sikker på at pre/power matcher. Ser at det ligger en 230V utgave av A30 til $4.000 på Audiogon samt en C-2400 pre til ca samme pris (også denne 230V). Uansett blir det fort et kjøpt uten å få testet først, og da hadde det vært greit med tips fra noen som kan Accuphase.


    Hvilken Cary preamp bruker du? Har tenkt litt på om Cary kan passe til Accuphase.Bruker en Doge 8 med rør i dag. Du gjør i hvertfall ikke noe dumt hvis du prøver Accuphase, lett å få solgt igjen også.
    Preampen er en Cary SLP 98 P med såkalt F1 oppgradering fra fabrikken (Audio One output and Jensen Oil/Copper coupling kondensatorer, Hexfreds dioder, Kimber internal wiring). Spiller meget bra, men i mitt oppsett mot Audio Note Quest monos med høy gain på superfølsomme AG Trio er det utfordringer.

    http://www.upscaleaudio.com/products/category/preamps/slp-98l-f1.html
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Jeg kikket litt på en slik preamp som lå på børsen her, men han hadde ikke fjernkontroll og org. emb så da var det uaktuellt for meg. Accuphase E-560 var omtalt i nyeste Fidelity med en god test. Ser ut til å matche ditt lydideal godt. Mvh.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Har Trio med C2800 og A50V.

    Knallmatch.
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Jeg lurte på om noen har erfaring rundt kjøp av Accuphase fra utlandet og eventuell service rundt produktet i ettertid.
    Var i dialog med Tor på Lyric i går for å høre om han hadde noe brukt Accuphase på lager, hvor han påpeker at dersom
    man handler Accuphase fra utlandet vil for det første garantien opphøre, men også all service støtte fra Accuphase.
    I følge Tor nekter Accuphase service backing annen enn i landet de opprinnelig har sendt varen til. Dvs kjøper man fra
    Tyskland, må produktet på service i Tyskland, ellers ingen hjelp eller service. Rare greier.....

    Lurer på kjøp av C-2400 fra utlandet, men kanskje ikke så lurt? Noen som har en C-2400 til salgs?

    mvh
    jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er nok noe rett i det.
    http://www.accuphase.com/support.html

    Terms of Accuphase Warranty
    The Accuphase warranty is not worldwide, but is limited only to the country, in which the product was purchased, and the first original purchaser. As Accuphase Warranty service is conducted by the individual authorized Accuphase distributor in each country, the warranty has no coverage outside the country where the warranty has been registered.
    Warranty disclaimer information
    Accuphase products are manufactured to each individual country's electrical specifications and voltages.Use or sale of Accuphase products outside of their respective country's territories, for example the use of 100 volt products in 120 or 220/230/240 volt products regions, 120 volt products in 100 or 220/230/240 volt regions and 220/230/240 volt products in 100 or 120 volt regions, automatically voids the Accuphase warranty of the affected product. Products whose voltage conversions were not authorized as well as use of transformers that step up/down the voltage will void the Accuphase warranty. Once Accuphase determines that a product has been used outside it's authorized country, that product will not be accepted for warranty or for service.
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    bambadoo skrev:
    Er nok noe rett i det.
    http://www.accuphase.com/support.html

    Terms of Accuphase Warranty
    The Accuphase warranty is not worldwide, but is limited only to the country, in which the product was purchased, and the first original purchaser. As Accuphase Warranty service is conducted by the individual authorized Accuphase distributor in each country, the warranty has no coverage outside the country where the warranty has been registered.
    Warranty disclaimer information
    Accuphase products are manufactured to each individual country's electrical specifications and voltages.Use or sale of Accuphase products outside of their respective country's territories, for example the use of 100 volt products in 120 or 220/230/240 volt products regions, 120 volt products in 100 or 220/230/240 volt regions and 220/230/240 volt products in 100 or 120 volt regions, automatically voids the Accuphase warranty of the affected product. Products whose voltage conversions were not authorized as well as use of transformers that step up/down the voltage will void the Accuphase warranty. Once Accuphase determines that a product has been used outside it's authorized country, that product will not be accepted for warranty or for service.
    Er vel selve produkt garantien det er omtalt på siden du refererer til. Men i følge Tor er det ikke mulig å få service, reparere/bestille original deler om noe ryker.
    Ergo tør man ikke kjøpe selv fra Sverige.....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.243
    Torget vurderinger
    1
    janly skrev:
    Er vel selve produkt garantien det er omtalt på siden du refererer til. Men i følge Tor er det ikke mulig å få service, reparere/bestille original deler om noe ryker.
    Ergo tør man ikke kjøpe selv fra Sverige.....
    Du kan hilse Tor og si at du (eventuelt) reparerer produktet hos andre som er interesert i å tjene penger. Deler kan fåes siden de ikke er laget av Accuphase.
    Du kan også hilse Tor og si at han aldri får meg som kunde og jeg oppfordrer andre til handle hos leverandører som har en mer pragmatisk holdning til sine kunder.
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Voff skrev:
    janly skrev:
    Er vel selve produkt garantien det er omtalt på siden du refererer til. Men i følge Tor er det ikke mulig å få service, reparere/bestille original deler om noe ryker.
    Ergo tør man ikke kjøpe selv fra Sverige.....
    Du kan hilse Tor og si at du (eventuelt) reparerer produktet hos andre som er interesert i å tjene penger. Deler kan fåes siden de ikke er laget av Accuphase.
    Du kan også hilse Tor og si at han aldri får meg som kunde og jeg oppfordrer andre til handle hos leverandører som har en mer pragmatisk holdning til sine kunder.
    Synes det høres rart ut det han sier ja, men det er kanskje Accuphase som er vanskelige - ikke vet jeg.
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Jeg spurte om å få kjøpe en service-manual til en over 20 år gammel E-205, men nei.... Kun service-verksteder får tilgang på disse. Dette syns jeg er det dårligste med Accuphase. Dette er utstyr som "egentlig" skulle vært i EE-containeren, men som endel "entusiaster" liker å holde liv i. Så at man ikke skal få tilgang til slik dokumentasjon er helt bak mål.... :mad:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Voff skrev:
    janly skrev:
    Er vel selve produkt garantien det er omtalt på siden du refererer til. Men i følge Tor er det ikke mulig å få service, reparere/bestille original deler om noe ryker.
    Ergo tør man ikke kjøpe selv fra Sverige.....
    Du kan hilse Tor og si at du (eventuelt) reparerer produktet hos andre som er interesert i å tjene penger. Deler kan fåes siden de ikke er laget av Accuphase.
    Du kan også hilse Tor og si at han aldri får meg som kunde og jeg oppfordrer andre til handle hos leverandører som har en mer pragmatisk holdning til sine kunder.
    Hvorfor alltid hakke på importør/Tor?? Accuphase er MEGET strikte med alt mulig, det er deres filosofoi, take it or leave it. Tor fikk til og med på pukkelen fordi han publiserte PRISLISTE på nettsiden!!

    Så kan en undre seg på japanernes særegenheter, men de er nå en gang der og jeg synes ikke det skal gå utover Tor som gjør en meget god jobb med Accuphase. Jeg har selv brukt utstyr derfra i nærmere tretti år, kvaliteten er udiskutabel, jeg har hatt noe slikt som 15 forskjellige komponenter og ALDRI hatt ett eneste problem! Accuphase er ikke for hobbymekkeren og gjør-det-selv, det holder med å studere et bilde av innsiden på et hvilket som helst apparat så burde det være ganske så tydelig.

    At de også er meget bestemt m.h.t. serviceverksted synes jeg er helt naturlig, så har de en viss kontroll med hvem som gjør hva. Det finnes nemlig en produktsalgslovgivning som legger mye ansvar helt tilbake til produsent. Accuphase er, i likhet med mange andre store seriøse hifi-produsenter, eksportører worldwide og må forholde seg til et utall regelverk. At Norge med sin MAXBO-holdning til alt mulig murrer m.h.t. manglende velsignelse til å klå på produktene deres kan nok ikke være styrende for deres policy som bedrift.
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Voff skrev:
    janly skrev:
    Er vel selve produkt garantien det er omtalt på siden du refererer til. Men i følge Tor er det ikke mulig å få service, reparere/bestille original deler om noe ryker.
    Ergo tør man ikke kjøpe selv fra Sverige.....
    Du kan hilse Tor og si at du (eventuelt) reparerer produktet hos andre som er interesert i å tjene penger. Deler kan fåes siden de ikke er laget av Accuphase.
    Du kan også hilse Tor og si at han aldri får meg som kunde og jeg oppfordrer andre til handle hos leverandører som har en mer pragmatisk holdning til sine kunder.
    Hvorfor alltid hakke på importør/Tor?? Accuphase er MEGET strikte med alt mulig, det er deres filosofoi, take it or leave it. Tor fikk til og med på pukkelen fordi han publiserte PRISLISTE på nettsiden!!

    Så kan en undre seg på japanernes særegenheter, men de er nå en gang der og jeg synes ikke det skal gå utover Tor som gjør en meget god jobb med Accuphase. Jeg har selv brukt utstyr derfra i nærmere tretti år, kvaliteten er udiskutabel, jeg har hatt noe slikt som 15 forskjellige komponenter og ALDRI hatt ett eneste problem! Accuphase er ikke for hobbymekkeren og gjør-det-selv, det holder med å studere et bilde av innsiden på et hvilket som helst apparat så burde det være ganske så tydelig.

    At de også er meget bestemt m.h.t. serviceverksted synes jeg er helt naturlig, så har de en viss kontroll med hvem som gjør hva. Det finnes nemlig en produktsalgslovgivning som legger mye ansvar helt tilbake til produsent. Accuphase er, i likhet med mange andre store seriøse hifi-produsenter, eksportører worldwide og må forholde seg til et utall regelverk. At Norge med sin MAXBO-holdning til alt mulig murrer m.h.t. manglende velsignelse til å klå på produktene deres kan nok ikke være styrende for deres policy som bedrift.
    Nå er det ikke Tor jeg "hakker" på om det er meg du henviser til - overhode ikke. Jeg har kjøpt både AG DUO, AG TRIO og Cary av han og kommer til å fortsette med å være fornøyd kunde hos han. Men for meg var det ukjent at en produsent setter en strek over alt som har av service å gjøre så fort man krysser en landegrense.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Hei Jan

    Var nok ikke deg mitt tilsvar var myntet på :D :D
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Har forstått det slik at Accuphase har fase vendt XLR konfigurasjon, dvs Pin 2 (-) og 3 (+) er byttet om i forhold til vanlig standard.

    Betyr det i praksis at om man kobler til ikke-Accuphase utstyr, så bør man lodde om disse i XLR pluggen som skal inn i Accuphase pre?
    Og det samme om man kjører XLR ut av pre'n til effekt av annet merke, så bytter man PIN 2 og 3 i pluggen mot preamp?

    Mvh
    Jan
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Gjelder dette også integrerte Accuphaser ?
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    pengesluk skrev:
    Voff skrev:
    janly skrev:
    Er vel selve produkt garantien det er omtalt på siden du refererer til. Men i følge Tor er det ikke mulig å få service, reparere/bestille original deler om noe ryker.
    Ergo tør man ikke kjøpe selv fra Sverige.....
    Du kan hilse Tor og si at du (eventuelt) reparerer produktet hos andre som er interesert i å tjene penger. Deler kan fåes siden de ikke er laget av Accuphase.
    Du kan også hilse Tor og si at han aldri får meg som kunde og jeg oppfordrer andre til handle hos leverandører som har en mer pragmatisk holdning til sine kunder.
    Hvorfor alltid hakke på importør/Tor?? Accuphase er MEGET strikte med alt mulig, det er deres filosofoi, take it or leave it. Tor fikk til og med på pukkelen fordi han publiserte PRISLISTE på nettsiden!!

    Så kan en undre seg på japanernes særegenheter, men de er nå en gang der og jeg synes ikke det skal gå utover Tor som gjør en meget god jobb med Accuphase. Jeg har selv brukt utstyr derfra i nærmere tretti år, kvaliteten er udiskutabel, jeg har hatt noe slikt som 15 forskjellige komponenter og ALDRI hatt ett eneste problem! Accuphase er ikke for hobbymekkeren og gjør-det-selv, det holder med å studere et bilde av innsiden på et hvilket som helst apparat så burde det være ganske så tydelig.

    At de også er meget bestemt m.h.t. serviceverksted synes jeg er helt naturlig, så har de en viss kontroll med hvem som gjør hva. Det finnes nemlig en produktsalgslovgivning som legger mye ansvar helt tilbake til produsent. Accuphase er, i likhet med mange andre store seriøse hifi-produsenter, eksportører worldwide og må forholde seg til et utall regelverk. At Norge med sin MAXBO-holdning til alt mulig murrer m.h.t. manglende velsignelse til å klå på produktene deres kan nok ikke være styrende for deres policy som bedrift.
    Jeg er enig i at man ikke skal tukle med de nyere Accuphase'ene, men det kunne vært kjekt å sjekke f.eks hvilestrøm i utgangene på denne "gamle" E-205. Slikt kan jo endre seg noe med årene. Hos f.eks Luxman er ikke dette noe problem å finne ut av...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn