Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • larsfrich

    Medlem
    Ble medlem
    17.12.2003
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Hei,

    postet denne først på ProAc sine venner, men kanskje jeg kan få noen tips her også?

    Etter at jeg kom over ProAc har jeg hatt Tabelette 50 signature i noen år, oppgraderte til 1SC for noen år siden. Har vært så fornøyd med dette paret at jeg har beholdt dem til tross for flere ustkiftinger av CD spiller og forsterker. Har nå en Accuphase E-550 (klasse A) med Accuphase integrert DAC som prismessig er i en helt annen divisjon en ProAc'ene. Alt tilsier at neste oppgradering burde komme på høyttalersiden. Jeg har ikke mye tid til å prøvelåne/lytte til nytt utstyr, søker derfor råd her.

    Jeg elsker klarheten ProAc'ene formidler med akustisk musikk, gjerne gitarmusikk, men savner en del punch på pop/rock. Jeg spiller lite klassisk. Bør jeg satse på å oppgradere til ER-1 subwoofer eller oppgradere til en større ProAc? Eventelt et annet høyttalermerke?

    Mvh,

    Lars
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    larsfrich skrev:
    Hei,

    postet denne først på ProAc sine venner, men kanskje jeg kan få noen tips her også?

    Etter at jeg kom over ProAc har jeg hatt Tabelette 50 signature i noen år, oppgraderte til 1SC for noen år siden. Har vært så fornøyd med dette paret at jeg har beholdt dem til tross for flere ustkiftinger av CD spiller og forsterker. Har nå en Accuphase E-550 (klasse A) med Accuphase integrert DAC som prismessig er i en helt annen divisjon en ProAc'ene. Alt tilsier at neste oppgradering burde komme på høyttalersiden. Jeg har ikke mye tid til å prøvelåne/lytte til nytt utstyr, søker derfor råd her.

    Jeg elsker klarheten ProAc'ene formidler med akustisk musikk, gjerne gitarmusikk, men savner en del punch på pop/rock. Jeg spiller lite klassisk. Bør jeg satse på å oppgradere til ER-1 subwoofer eller oppgradere til en større ProAc? Eventelt et annet høyttalermerke?

    Mvh,

    Lars
    Hei,

    Sat/Sub er ofte vanskelig å integrere, men ER-ONE er en fin sub med en hyggelig pris, de ligger stort sett på ca 7.000kr. (Jeg tror det var det jeg solgt min for 2 år siden.)

    Mitt tips imidlertid er D28 (hvis du skal ha Proac), det er vel eldste høytaler i D sortimentet for øyeblikket og bruktprisene er vel på vei ned mot 20k.

    Lykke til

    Mvh
    Michail
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei Lars(frich)

    Eg har samma forsterker som deg og eg vil umiddelbart anbefalle deg å prøve Tannoy med din forsterker.

    Den nye Definition serien til Tannoy har god smekk/punch og ein dynamikk som ikkje står tilbake for noken og passer E 550,en som hånd i hanske. På akustisk og ikkje minst gitarmusikk så vil denne gi deg alt du er ute etter,faktisk så passer denne høyttaleren alle typer musikk.
    Rundt om i den vide verden er også Tannoy mykje brukt sammen med Accuphase.

    Eg kjenner kun til D38 og D80 fra ProAc og det også sammen med Accuphase,men etter min smak så får du i Tannoy Definition serien ein ht som er mykje meir allround ift musikk sjanger og har ein kjappere og livlegere spillestil.

    Flott og se til er den også. ;)

    Mvh
    T A F
     

    Huldra9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2009
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Hei Lars og TAF.
    Her er enda en E-550. På tide å lage Accuphase E-550 venneforening?

    Huldra9
     

    Huldra9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2009
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Har ofte lurt på hvilke høyttalere som foretrekkes av Accuphasevennene. Det er kanskje ikke helt tilfeldig med ProAc i kombinasjon her i landet.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Huldra9 skrev:
    Hei Lars og TAF.
    Her er enda en E-550. På tide å lage Accuphase E-550 venneforening?

    Huldra9
    Hei Huldra9

    Etter min meinig så er det rikeleg nok av vennetråder her inne. ;)

    Fantastisk forsterker denne E550,en. ;D Og så fleksibel og anvendeleg. ;) Skryt til side,hvilket ht parrer du denne E550,en din med?


    Mvh
    TAF
     

    Huldra9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2009
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Ironi.
    Har hatt ProAc SC1 i noen år. Høyttaleren ble helt ugjenkjennelig etter at jeg anskaffet Accuphase DP-500 cdspiller. Den skal erstattes før jul med jeg vet ikke hva. Trenger mer trøkk.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Huldra9 skrev:
    Ironi.
    Har hatt ProAc SC1 i noen år. Høyttaleren ble helt ugjenkjennelig etter at jeg anskaffet Accuphase DP-500 cdspiller. Den skal erstattes før jul med jeg vet ikke hva. Trenger mer trøkk.
    Prøv Tannoy! ;) Er litt preget av rødvin nå,men for all del gi Tannoy ein sjanse. Om du trenger meir trøkk i hvertfall. Spiser alt av musikk også. Altså komboen Tannoy/Accuphase.

    TAF
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.337
    Lenge siden jeg la ut bilder av E-560.

    La de ut i Tokyo tråden under messer, men glemte å legge de ut her.




     

    Huldra9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2009
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Jeg skal prøve Tannoy, det er en forhandler nedi gata her som har et par DC8T stående. Blir ikke noe av E-550 klubben, ved nærmere ettersyn er det en E-530 jeg bruker. Regner med det er den ene av to her til lands.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Huldra9 skrev:
    Jeg skal prøve Tannoy, det er en forhandler nedi gata her som har et par DC8T stående. Blir ikke noe av E-550 klubben, ved nærmere ettersyn er det en E-530 jeg bruker. Regner med det er den ene av to her til lands.
    Du får komme med tilbakemeldinger når du har fått prøvd ut DC8T og den E530,en gjør nok jobben like godt som E550,en. ;)

    TAF
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Et spørgsmål omkring Accuphase DACs...

    Hvis man har en E-450 og en DP-500 men også et MAC Airport Express netværkssystem.

    Hvor finder man så den bedste DAC? Ved at bruge den indbyggede i DP-500 eller med et DAC-20 kort i E-450eren?

    Er der nogen her på forum der kan hjælpe med det?
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Brian7500 skrev:
    Et spørgsmål omkring Accuphase DACs...

    Hvis man har en E-450 og en DP-500 men også et MAC Airport Express netværkssystem.

    Hvor finder man så den bedste DAC? Ved at bruge den indbyggede i DP-500 eller med et DAC-20 kort i E-450eren?

    Er der nogen her på forum der kan hjælpe med det?
    Spennende spørsmål,men det ser ikkje ut som noken kan svare på det her. :(
    Kunne tenkt meg høyrt ein utgreiing sjølv,på dette spørsmålet.

    Anyone?

    T A F
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, melder meg inn. Er blitt lykkelig eier av Accuphase E-308 og DP 57 ;D
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har en Forforsterker, C-245 som jeg prøver å selge. Det er ikke så lett for tiden, men det er en kar som lurer på om den har prosessorinngang. Det vet jeg ikke,sier jeg som sant er, men den har ekstern pre, inn og ut. Er ekstern pre inn det samme som P.inngang, noen som vet?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Nå har jeg prøvd dette selv og funnet ut at "ext pre in" fungerer som en prosessorinngang. Signalet går tvers igjennom og man kan styre sluttrinnet fra en reciever.

    oyvjorge skrev:
    Har en Forforsterker, C-245 som jeg prøver å selge. Det er ikke så lett for tiden, men det er en kar som lurer på om den har prosessorinngang. Det vet jeg ikke,sier jeg som sant er, men den har ekstern pre, inn og ut. Er ekstern pre inn det samme som P.inngang, noen som vet?
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    scaniagutten skrev:
    Hei, melder meg inn. Er blitt lykkelig eier av Accuphase E-308 og DP 57 ;D
    Grattis ned Accuphase produkter. Du får mykje lytteglede og feelgood følelse med dei. ;)

    TAF
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    T A F skrev:
    scaniagutten skrev:
    Hei, melder meg inn. Er blitt lykkelig eier av Accuphase E-308 og DP 57 ;D
    Grattis ned Accuphase produkter. Du får mykje lytteglede og feelgood følelse med dei. ;)

    TAF
    Ja det er nok beste lyd hittil i stua samtidig som eiegleden er stor. Sitter forøvrig og funderer på om et riiakort hadde vært noe, har i dag en MingDa riia. Noen som har erfaringer med dette kortet? Det var en her på sentralen som hadde et slikt for salg for et par uker siden. Morten.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei Morten

    Eg har kun erfaring med AD20 riaa kortet og det er fantastisk bra ift pris og i følge andre her på sentralen så er kapabelt med seperate riaa,er opp i 15 000 kroners klassen.Eg synest dette kortet låter friskt og kraftfult.

    Det finnes eit AD10 også trur eg om ikkje det er gått ut av prod,men om eg meiner at du bør slå til på ADS20 kortet som ligger ute for salg. Du får sikkert ein god pris på nytt hos Tor også. ;)

    Forsjelene på AD10 og AD20 er eg ikkje sikker på. Kansje AD10 er eit reint MM kort? AD20 tar både MM og MC og har ein rekke instillinger for å optimalisere det ift din PU. Ta ei titt på heimasio til Accuphase.

    Mvh
    T A F
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    T A F skrev:
    Hei Morten

    Eg har kun erfaring med AD20 riaa kortet og det er fantastisk bra ift pris og i følge andre her på sentralen så er kapabelt med seperate riaa,er opp i 15 000 kroners klassen.Eg synest dette kortet låter friskt og kraftfult.

    Det finnes eit AD10 også trur eg om ikkje det er gått ut av prod,men om eg meiner at du bør slå til på ADS20 kortet som ligger ute for salg. Du får sikkert ein god pris på nytt hos Tor også. ;)

    Forsjelene på AD10 og AD20 er eg ikkje sikker på. Kansje AD10 er eit reint MM kort? AD20 tar både MM og MC og har ein rekke instillinger for å optimalisere det ift din PU. Ta ei titt på heimasio til Accuphase.

    Mvh
    T A F
    Hei igjen. Mener du at dette vil bli en enorm oppgradering i forhold til min rørbaserte MingDa riia? Klarte ikke å åpne linken på hjemmesida til Accuphase, fikk bare opp linken til DAC20. Noen andre som har erfaring med dette riiakortet? Forresten TAF, jeg ser at du har en E-550, blir denne svært varm i drift? Hvordan opplever du kreftene i denne(30w i A drift) kontra en ab forsterker på 100w? Mvh. Morten
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei Morten

    Kjenner ikkje din Ming Da riaa,men trur alikevel dette AD 20 kortet kan hamle opp med din riaa ja.

    Ja min E-550 blir ganske så varm i drift ja. ;)

    Klasse A i forhold til AB så vil eg sei det slik at det blir som å kjøre moderne diesel bil vs besin bil. Du har meir skyv,trøkk og fylde heilt fra bunn og oppover,men går gjerne fortere tom for krefter ift klasse AB om du skal spella grisehøgt.
    Desuten så får du ein varmare og meir organisk klang og eit større rom.(holografi)

    Dette er min opplevelse av klasse A vs AB.

    TAF
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    T A F skrev:
    Hei Morten

    Kjenner ikkje din Ming Da riaa,men trur alikevel dette AD 20 kortet kan hamle opp med din riaa ja.

    Ja min E-550 blir ganske så varm i drift ja. ;)

    Klasse A i forhold til AB så vil eg sei det slik at det blir som å kjøre moderne diesel bil vs besin bil. Du har meir skyv,trøkk og fylde heilt fra bunn og oppover,men går gjerne fortere tom for krefter ift klasse AB om du skal spella grisehøgt.
    Desuten så får du ein varmare og meir organisk klang og eit større rom.(holografi)

    Dette er min opplevelse av klasse A vs AB.

    TAF
    Hei. Virker svært tiltalende med en kl.A forsterker. Blir nok en sånn en ja om ei stund.(Accuphase selvfølgelig) :) Mvh. Morten
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.813
    Antall liker
    2.804
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har sammenlignet E-550 med Luxman sin nye 590A mk2? På papiret er de jo til forveksling likt spesifisert. 30W Kl. A begge to. Lydmessige forskjeller? Det kommer sikkert aldri en sammenligningstest i bla'e....
     

    ssnht

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2004
    Innlegg
    457
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    2
    noen som bruker x-over fra Accuphase ?
    har et l15 som skal selges snart, noen som vet hvor mye det er verd?
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei alle sammen. Prøvde å bruke bananer på min E-308 idag men det stopper pga. noen metalldingser inne i ht terminalene. Spader går heller ikke an å bruke optimalt, får bare plass til den ene delen. Noen som vet hvordan jeg får på plass bananene?? Sannsynligvis jeg som ikke har peiling, men slik jeg ser det er det bare plass til avisolert kabel. :( Mvh. Morten
     

    Ollik

    Medlem
    Ble medlem
    21.12.2009
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Hey hey.
    Melder meg med dette inn i Accuphase's venner då eg har tatt steget inn i go` lydverdenen men min nye brukte E-306V ;D

    Har desverre støtt på samme problemet som scaniagutten over meg her :-[
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Godt Nyttår alle Accuphase venner! :D Mvh. Morten.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.512
    Antall liker
    102.804
    Torget vurderinger
    23
    ssnht skrev:
    noen som bruker x-over fra Accuphase ?
    har et l15 som skal selges snart, noen som vet hvor mye det er verd?
    Kan dreie seg om noen hundrelapper ;D ;D ;D

    Jeg er interessert!
     

    Huldra9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2009
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Noen der ute som har erfaring med reparasjon av Accuphaseprodukter. Har ingenlunde lyst til å levere inn til "Elektrorep og salg og sønn". for kontroll, og videre behandling.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Huldra9 skrev:
    Noen der ute som har erfaring med reparasjon av Accuphaseprodukter. Har ingenlunde lyst til å levere inn til "Elektrorep og salg og sønn". for kontroll, og videre behandling.
    Spesielt vanskelig behøver ikke dette være. Lyric Hifi er importør/forhandler i Norge og vil også håndtere service og reparasjoner. Dette bør gjelde også om det forholder seg slik at du har kjøpt produktet annen plass.
     

    Huldra9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2009
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Visste ikke at Lyric drev verksted, trodde de drev salg. Da er vel mine øyestener i trygge hender.
     

    Huldra9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2009
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Noen som har DP-500, og problemer med avspilling?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn