Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    hobby

    Gjest
    Ja, man må ikke se seg blind på watt'en. Dette er strømsterke saker og skal ikke ha noe problem med å drive de M Logan høyttalerne du nevner.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.801
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    Høres bra ut, E-550 er dermed å betrakte som bortimot like allsidig i forhold til høyttalervalg som mer konvensjonelle forsterkere med flere Watt oppgitt :)

    Da gjenstår det å se hva man ender opp med her....!

    For dere som kjenner merket: Hvilken forforsterkermodell vil tilsvare den forforsterkerdelen en har i E-550?

    mvh
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Da er jeg medlem i klubben! ;)
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Bromkamerat skrev:
    Da er c-2810 preamp bestilt. Gjett om jeg gleder meg !

    jk
    Det var ikke småtteri til bestilling det. :D
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Nyheter fra Tokyo messa

    DP-400
    Yen 300,000






    DP-600
    Yen 800,000








    C-27 Riaa
    Yen 500,000






    E-250
    Yen 280,000



     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    DP-600 og E-250 var ventet men de to andre visste jeg ikke om! Den RIAAen må jeg bare ha!

    mvh,
    OS
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Hvis vi bruker forholdet mellom prisen på DP-500 i Japan (418.000 YEN) og hos Tor (kr. 55300) vil C-27 få en veil pris på kr 66150 så da tror jeg nok jeg må stå over denne ja.

    mvh,
    OS
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Et bilde til av C-27


    RIAA Error 20-20 ±0.3dB

    MM 1k?/47k?/100k?
    MC 3?/10?/30?/100?/300?/1k?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har funnet omtale eller mere info om den nye C-27?
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hej i tråden...

    Jeg har et spørgsmål til Jer Accuphase eksperter:

    Jeg spørger fra en god ven, som ikke er på internettet.

    Han har et Accuphase system, baseret på en E-408 og en DP-67.

    Han har desværre fået det problem, at hans hund har ødelagt remoten til hans DP-67 (RC-18 hedder den), og da han ikke kan betjene cd-afspilleren fra E-408erens remote (RC-20), skal han rejse sig hver gang han skal skifte track.

    Han har så overvejet, nu han alligevel skal have en ny, at han vil prøve at finde en remote i aluminium, som bedre matcher Accuphase kvaliteten.

    Så nu er spørgsmålet: Hvis han køber en RC-100 remote (som bruges til både DP-78 og DP-500). Kan den så betjene både DP-67 og E-408.

    Og i givet fald, har I så en ide om hvad sådan en vil koste?

    Kan I hjælpe min ven og mig?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Brian7500 skrev:
    Så nu er spørgsmålet: Hvis han køber en RC-100 remote (som bruges til både DP-78 og DP-500). Kan den så betjene både DP-67 og E-408.
    Jeg har selv hatt en DP-78 med RC-100 og jeg er meget sikker på at RC-100 ikke kan kontrollere E-408. Se også bildet nedenfor.

    mvh,
    OS
     

    Vedlegg

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    OS skrev:
    Brian7500 skrev:
    Så nu er spørgsmålet: Hvis han køber en RC-100 remote (som bruges til både DP-78 og DP-500). Kan den så betjene både DP-67 og E-408.
    Jeg har selv hatt en DP-78 med RC-100 og jeg er meget sikker på at RC-100 ikke kan kontrollere E-408. Se også bildet nedenfor.

    mvh,
    OS
    Men skal man bruge to remotes for at styre et Accuphase system? Du kan jo heller ikke styre cd-afspilleren med remote fra forstærkeren?

    Mener du at RC-100 kan styre DP-67? Undrer mig iøvrigt at DP-78 og DP-500 bruger samme remote. DP-500 kan jo ikke spille SACD.
     
    B

    bts

    Gjest
    Med RC-200 kan jag styra både pre och de viktigaste funktionerna på CD-spelaren... :)
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    BTS skrev:
    Med RC-200 kan jag styra både pre och de viktigaste funktionerna på CD-spelaren... :)
    Okay...

    Men vil den også kunne styre de lidt ældre modeller, tror du?
     
    H

    hobby

    Gjest
    Anbefaler å ta kontakt med forhandler (som igjen kan rette forespørsel til Accuphase) for å få dette skikkelig verifisert.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Cappuccino skrev:
    Anbefaler å ta kontakt med forhandler (som igjen kan rette forespørsel til Accuphase) for å få dette skikkelig verifisert.
    Det vil jeg gøre, ja.
     

    Accuphase

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2005
    Innlegg
    103
    Antall liker
    5
    Du vil trolig ikke få noe svar i fra Accuphase, hvis du leser på hjemme siden deres så må du ta kontakt med forhandler i det landet du Bor.


    Helge
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Accuphase skrev:
    Du vil trolig ikke få noe svar i fra Accuphase, hvis du leser på hjemme siden deres så må du ta kontakt med forhandler i det landet du Bor.

    Helge
    Jeg har gjort det noen ganger i håp om å få svar direkte og noen ganger svarer de men som oftest sender de mailen videre til TAA Import.

    mvh,
    OS
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Vil en Accuphase E-530 kunne drive et sæt Focal Micro Utopia Be tilfredsstillende?
     
    H

    hobby

    Gjest
    Noen som har sammenlignet A-45 med A-60 og vil dele sine erfaringer?
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Brian7500 skrev:
    Trond_B skrev:
    Det har jeg gjort efterfølgende. Og DE er da ikke hurtige.
    Jeg sendte ett spørsmål dit. Fikk svar men det tok noen dager. TAA Import/Lyric kan som regel ikke svare på sånne spørsmål. Jeg spurte om EXT PRE kunne brukes som en prosessor inngang i hjemmekinoen. Thor sa nei, Accuphase sa ja (som er korrekt).
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Trond_B skrev:
    Brian7500 skrev:
    Trond_B skrev:
    Det har jeg gjort efterfølgende. Og DE er da ikke hurtige.
    Jeg sendte ett spørsmål dit. Fikk svar men det tok noen dager. TAA Import/Lyric kan som regel ikke svare på sånne spørsmål. Jeg spurte om EXT PRE kunne brukes som en prosessor inngang i hjemmekinoen. Thor sa nei, Accuphase sa ja (som er korrekt).
    Jeg har ikke hørt fra Accuphase endnu.

    Men har hørt fra to danske forhandlere som begge siger at den nyere RC-200 remote godt kan betjene de lidt ældre produkter.

    Så sådan en har min ven bestilt.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Saito skrev:
    Hei!

    Jeg har hørt litt på 550, og kan med trygghet anbefale den, det er i praksis en A-30 med en meget habil preamp :)

    Den har en varm tone men med svært gode detaljer, den er nærmmest utømmelig med strøm, men har du for lav db/w på HT dine vil du kanskje oppleve å ikke få spillt spesielt høyt, om det er av innteresse.

    Den er forøverig garantert stabil i 2 ohm, og spiller gladelig også ned i 1!!

    Det er som du nevner selv, Accup. er produkter med sæerdeles stor eierglede og maaaaange timer med god musikk!!


    lykke til
    Ang følsomheten på høyttalere, hva mener du kan være for lavt db/w forhold?

    mvh
     

    oyvindth

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    1
    Hei Accuphase´s venner!

    Noen her inne som har erfaring med Accuphase som forsterker til Dali Helicon 400 MK II, eller I.
    Tenkte feks på 306V, jeg har ikke hørt noen kombinasjon, men er veldig nyskjerrig;)

    Kom med synspunkt! :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    hifinisse skrev:
    Hei Accuphase´s venner!

    Noen her inne som har erfaring med Accuphase som forsterker til Dali Helicon 400 MK II, eller I.
    Tenkte feks på 306V, jeg har ikke hørt noen kombinasjon, men er veldig nyskjerrig;)

    Kom med synspunkt! :)
    Jeg kjenner ikke dine høyttalere her, men jeg opplevde min tidligere E306V som en meget god partner til mine tidligere ProAc Response 2.5, når man satte den sammen med proAc Future .5 og ML Aerius gikk det derimot ikke så bra lenger....
    Har du mulighet så er det vel det beste å teste selv...

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Fikk idag låne hjem oppsettet til en kompis av meg her nede en DP67 og E408, dette var en hyggelig besök, ikke minst var kombinasjonen Marten Miles III/Accuphase ett usedvanlig hyggelig bekjentskap.

    Noen som kan oppdatere meg på forskjellene mellom en E408 og den nyere E450?

    mvh
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    musicus skrev:
    Fikk idag låne hjem oppsettet til en kompis av meg her nede en DP67 og E408, dette var en hyggelig besök, ikke minst var kombinasjonen Marten Miles III/Accuphase ett usedvanlig hyggelig bekjentskap.

    Noen som kan oppdatere meg på forskjellene mellom en E408 og den nyere E450?

    mvh
    Hovedforskjellen er den nye AAVA volumkontrollen som E-450 har 2. generasjon av.
    Ifølge tysk fagpresse er det marginale foskjeller mellom en E-408 og E-450. De mener E-408 er meget kompetent forsterker.
    (Du finner denne test på Accuphase sine hjemmesider - også med engelsk oversettelse for de av dere som ikke leser tysk.)

    Mvh
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Michail skrev:
    musicus skrev:
    Fikk idag låne hjem oppsettet til en kompis av meg her nede en DP67 og E408, dette var en hyggelig besök, ikke minst var kombinasjonen Marten Miles III/Accuphase ett usedvanlig hyggelig bekjentskap.

    Noen som kan oppdatere meg på forskjellene mellom en E408 og den nyere E450?

    mvh
    Hovedforskjellen er den nye AAVA volumkontrollen som E-450 har 2. generasjon av.
    Ifølge tysk fagpresse er det marginale foskjeller mellom en E-408 og E-450. De mener E-408 er meget kompetent forsterker.
    (Du finner denne test på Accuphase sine hjemmesider - også med engelsk oversettelse for de av dere som ikke leser tysk.)

    Mvh
    E-450 har også MCS+ forsterker i motsetning til MCS i E-408.

    Du kan laste ned alle Accuphase tester og datablad her:
    http://www.accuphase.com/pdf/

    mvh,
    OS
     
    M

    musicus

    Gjest
    Får melde meg inn i denne klubben og, med disse nybestillte komponentene er man igjen Accuphase eier, forrige gangen var det E306V & DP65V som var alternativet, nu er det disse ventende.

    Accuphase E550 m/AD20


    og denne skal ta seg av cdéne...

    Accuphase DP500


    Spennende tider i vente igjen :D

    mvh
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer med nyinnkjøpte varer, Musicus. De ser utrolig flotte ut, og ut ifra det jeg har lest så lager de også meget god musikk. Kom gjerne med flere bilder når du får varene.

    Mvh.

    en wannabe Accuphase venn
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Cappuccino skrev:
    Noen som har sammenlignet A-45 med A-60 og vil dele sine erfaringer?
    Ja det har jeg gjort.

    Er vel litt vanskelig å sette fingeren på noe spesielt annet en at A-60 har en god del mere punch, litt mere "luft" hvis man kan si det, man merker også godt at den har mere krefter å komme med.

    En satans bra amp, skulle gjerne ha kunne ha oppgradert til den.
     
    M

    musicus

    Gjest
    blekansikt skrev:
    Gratulerer med nyinnkjøpte varer, Musicus. De ser utrolig flotte ut, og ut ifra det jeg har lest så lager de også meget god musikk. Kom gjerne med flere bilder når du får varene.

    Mvh.

    en wannabe Accuphase venn
    Bilder kommer, men jeg legger de nok i tråden "Musicus stereo" der anleggets forandringer skildres ;) ...

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn