Accuphase's venner

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Nitram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Antall liker
    176
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har to riaa kort pÄ E-470, og det gÄr helt fint. De har hvert sitt trinn pÄ input velgeren. Jeg har MC pÄ begge riktigok, hadde jeg hatt en av hver antar jeg at jeg ville mÄtte trykke pÄ velgeren i fronten ( mellom MM/MC) hver gang jeg byttet.

• Liker
    Reaksjoner: TAF

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.516
    Sted
    Huset med epletrĂŠr
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har to riaa kort pÄ E-470, og det gÄr helt fint. De har hvert sitt trinn pÄ input velgeren. Jeg har MC pÄ begge riktigok, hadde jeg hatt en av hver antar jeg at jeg ville mÄtte trykke pÄ velgeren i fronten ( mellom MM/MC) hver gang jeg byttet.
    C-2150 husker ihvertfall hva slags fase som er valgt pĂ„ hver input, sĂ„ vil tro den husker om MC eller MM er valgt ogsÄ men blir synsing siden jeh ikke har Riaa kort installert.

• Liker

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    14
    Kan man gratulere med ny amp? 😊

mvh
    AvgjÞrelsen er ikke spikret enda, men mye muligt. Skal spille mest mulig pÄ den, for sÄ Ä bytte tilbake til SPEC forsterkeren. FÞrste inntrykket ble noe uvant, litt for snilt og pynteligt. Savnet ogsÄ litt mer smekk/trÞkk ift SPEC, men det har gÄtt seg litt til ila helgen. Kansje det er Þrene som mÄ gjÞre seg kjent med noe nytt. Men det skal sies, SPEC forsterkeren er forbannet god og er i samme liga som E 650. E 650 er en tanke luftiger og mer opplÞst, mens SPEC har mer smekk og fart.
    Bass kontroll er mye de samme.
    Det er nÄ ca 10 Är siden jeg solgte E 550, men kjenner igjen "signaturen", selv om jeg hadde andre HT og kilder den gang.
    Vi fÄr se. AvgjÞrelsen blir tatt ila morgendagen.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.622
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det blir fort penger av det HÞyttalere mine er 87 db, 4 ohm sÄ da trenger de vel bra med strÞm for Ä yte sitt beste. NÄ har ikke jeg greie pÄ kl A watt kontr kl AB.
    Noen som vet om riia kortet AD 60 er bra nok?
    Klasse AB gir mer effekt pr kg og kr. Watt er watt.. min A48 gir 45 watt menes den er i klasse A, og gÄr over i klasse AB fra 45 til ca 100watt. Deretter er det stopp. 3db hÞyere lyd som er en tydelig Þkning krever dobling av effekt. Hadde A36 med 30 watt klasse A og nÄdde 60watt i AB. PÄ 90 db hÞyttalere pÄ 25m2 var det for nÊrme klipping pÄ hÞyere lyttenivÄ. Med A48 er det null problem . Med. 87db hÞyttaler pÄ 25m2 er 120watt i knappeste laget om vil ha litt margin , mens lytting pÄ ikke slitsom nivÄ gÄr.

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.516
    Sted
    Huset med epletrĂŠr
    Torget vurderinger
    6
    AvgjÞrelsen er ikke spikret enda, men mye muligt. Skal spille mest mulig pÄ den, for sÄ Ä bytte tilbake til SPEC forsterkeren. FÞrste inntrykket ble noe uvant, litt for snilt og pynteligt. Savnet ogsÄ litt mer smekk/trÞkk ift SPEC, men det har gÄtt seg litt til ila helgen. Kansje det er Þrene som mÄ gjÞre seg kjent med noe nytt. Men det skal sies, SPEC forsterkeren er forbannet god og er i samme liga som E 650. E 650 er en tanke luftiger og mer opplÞst, mens SPEC har mer smekk og fart.
    Bass kontroll er mye de samme.
    Det er nÄ ca 10 Är siden jeg solgte E 550, men kjenner igjen "signaturen", selv om jeg hadde andre HT og kilder den gang.
    Vi fÄr se. AvgjÞrelsen blir tatt ila morgendagen.
    Kanskje Accuphase klasse A/B smaker bedre for deg? Smekk og trĂžkk er ikke noe savn pĂ„ Tannoy Legacy Arden her ihvertfall 😊

FJELL

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Antall liker
    209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg endte opp med en E-4000 og opplever bÄde smekk og trÞkk. PÄ forhÄnd var jeg spendt pÄ om det ville bli for sedat med mine Sonus Faber. Det ble det ikke. Neste mÄned skal det komme AD 60 riia og dac kort ogsÄ. Jeg er kjempefornÞyd.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    14
    Noen som har et DAC-50 til overs? Om jeg skulle slÄ til pÄ 650'n, sÄ hadde det vore aktuelt prÞvd.

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Se der ja, nÄ gleder jeg til Ä hÞre hva du syns om C2300 ;) Lag en unboxing video i samme slengen :p

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.516
    Sted
    Huset med epletrĂŠr
    Torget vurderinger
    6
    gratulerer med flott forforsterker😍
    Se der ja, nÄ gleder jeg til Ä hÞre hva du syns om C2300 ;) Lag en unboxing video i samme slengen :p
    Grattis med fin preamp.
    Takker og bukker! 😃 Tviler pĂ„ at det blir noen unboxing video, har nok med Ă„ holde svetteperler og skjelvende fingre i sjakk #klĂžnernĂ„rjegerivrig 😁

alfalfa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Antall liker
    197
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 991340

og der var C-2300 i hus! Gleder meg til Ă„ koble opp Ă„ spinne en CD eller 10 etter jobb imorgen 😚💋
    Var med og satte opp C-2300 idag, (onsdag) den erstattet C-2400, vi fikk den pÄ prÞve av BjÞrn Olaf (BOAHS)og spente pÄ konklusjonen, den utkonkurrerte C-2400 fra fÞrste sekund i kald modus og potensiell kjÞper syns det var stÞrre forskjell enn han hadde sett for seg, blir artig og se om den Þker forspranget ved noen dager innspilling. SÄ her ble det kjÞp og brett smil. Blir spennende og hÞre din konklusjon Salamander.

Sist redigert:

alfalfa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Antall liker
    197
    Torget vurderinger
    8
    Ja, men den ble aldri brukt pĂ„ C-2150, da alle frekvenser var vel representert pĂ„ lavt volum 😊
    Forskjellen pÄ C-2300 og C-2400 rett ut av esken fÞlte vi att alt lÄt rett og slett klarere, ny pussa briller pÄ en mÄte. Men helt klart samme lydsignatur.

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    137
    Torget vurderinger
    15
    Er det loudnes knapp pÄ denne :unsure:
    Det er ikke loudnes Accuphase har tenkt pÄ nÄr de har lagt inn denne funksjonen. Det er ment som en tonetuning nÄr du spiller pÄ lavt volum, eller vil ha musikk i bakgrunnen. Den ble ogsÄ laget for sprite opp veldig dÄrlige innspillinger. :)

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.516
    Sted
    Huset med epletrĂŠr
    Torget vurderinger
    6
    Var med og satte opp C-2300 idag, (onsdag) den erstattet C-2400, vi fikk den pÄ prÞve av BjÞrn Olaf (BOAS)og spente pÄ konklusjonen, den utkonkurrerte C-2400 fra fÞrste sekund i kald modus og potensiell kjÞper syns det var stÞrre forskjell enn han hadde sett for seg, blir artig og se om den Þker forspranget ved noen dager innspilling. SÄ her ble det kjÞp og brett smil. Blir spennende og hÞre din konklusjon Salamander.
    Herlig! Gleder meg ikke noe mindre til Ă„ fullfĂžre arbeidsdagen nĂ„ merker jeg:love: Jeg kommer med noen inntrykk etterhvert😊👍

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    14
    Fortsatt like fin, ser det ut som. Litt rart Ä se den igjen og tenke pÄ at den en gang har stÄtt her.
    Hei.
    Ja den ser som ny ut. (y) Takker for hyggelig prat tidligere. :)

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    14
    Takker sÄ meget for gratulasjoner. :)

sbf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Antall liker
    243
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke loudnes Accuphase har tenkt pÄ nÄr de har lagt inn denne funksjonen. Det er ment som en tonetuning nÄr du spiller pÄ lavt volum, eller vil ha musikk i bakgrunnen. Den ble ogsÄ laget for sprite opp veldig dÄrlige innspillinger. :)
    Det du beskriver er nettopp det loudness er ment Ă„ gjĂžre,

M

musicus

Gjest
    Disse landet hjemme her idag, ikke helt sikker pĂ„ hva jeg gjĂžr med de, kobler de opp eller lar de gĂ„ videre, mye er skjedd i prioriteringene for oppsettet siden ordren ble lagt/omgjort! Den (pu) er iaf en sjeldenhet i pu floraen :unsure: 😊

IMG_7612.jpeg

mvh

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.516
    Sted
    Huset med epletrĂŠr
    Torget vurderinger
    6
    Poster opp et par bilder jeg knipset av Accuphase C-2150 og C-2300 i het omfavnelse fÞr 2150 rÞk pÄ dÞr.

Utseendemessig er det ikke store umiddelbare forskjeller og spore. C-2300 har firkantede knapper, stÞrre (og mer opplyst) display og kontrollpanel. Topplate i hairline finish og gullringer rundt kilde og volumkontroll. Gullringene kunne jeg fint klart meg uten, men de er knapt synlige og de andre subtile endringene veier opp, sÄ alt i alt vil jeg si den er bittelitt finere enn 2150.

IMG_2687.jpeg

IMG_2688.jpeg

IMG_2689.jpeg

Uka lÞp avgÄrde, sÄ rakk bare Ä klemme inn en liten ukritisk lytt i hist og pist, men idag har jeg hÞrt musikk siden fÞrste kaffekopp for drÞye 10 timer siden. Jeg stemmer i med @alfalfa pÄ at det lÄter klarere. Den oppleves mer detaljert enn C-2150 uten Ä bli skarp. Det er ikke det at C-2300 tryller frem toner C-2150 ikke evnet, men kanskje det har noe med separasjon og nyansering av tonene og gjÞre som gjÞr at det oppleves slik?

Det mest overraskende er at de gangene jeg har hÞrt pÄ ekstremt basstung musikk pÄ C-2150, sÄ har jeg dempet bassen ett knepp for at ikke rommet skal gÄ i metning de gangene jeg har spilt hÞyt. Har tenkt at det var hÞyttalerne siden det har vÊrt sÄnn med Hegel og McIntosh i fÞrersetet ogsÄ. Det trenger jeg ikke nÄ. Og da mener jeg pÄ ingen mÄte at C-2300 er blodfattig, dypbassen er bare veldig stram og kontrollert. DEILIG.

Jeg er forelĂžpig VELDIG fornĂžyd med C-2300

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.622
    Torget vurderinger
    2
    Det du beskriver er nettopp det loudness er ment Ă„ gjĂžre,
    @capita . Tja loudness er for Ä kompensere for Þret/hjernens respons pÄ lave volum , har intet med gode eller dÄrlige innspillinger Ä gjÞre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd pÄ lavt volum

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.184
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    @capita . Tja loudness er for Ä kompensere for Þret/hjernens respons pÄ lave volum , har intet med gode eller dÄrlige innspillinger Ä gjÞre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd pÄ lavt volum
    Her brukes loudness bestandig, passer bra sammen med ProAcene og rommet vi har her i leiligheten. :)

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    137
    Torget vurderinger
    15
    NÄ har jeg generelt sluttet Ä dele synspunkter i samtaler der Balle er med, men for Ä ta det med teskje sÄ vet de av oss som har Accuphase og brukbar hÞrsel at kompensasjonen Accuphase har laget endrer hele klangbildet nÄr det er i bruk, ikke bare nedre del av lydbildet eller bare for Ä skape dybde pÄ lavt volum, det er ogsÄ derfor det er 3 ulike nivÄer av tilpasning.

Hva som er fullstendig lyd er en individuelt og en personlig smakssak , altsÄ noe voksne mennesker som liker lyd og musikk klarer Ä bestemme selv.

alfalfa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Antall liker
    197
    Torget vurderinger
    8
    Siste Cower bestilling klare for sending fra Filippinene.
    IMG_2250.jpeg
    IMG_2251.jpeg

Sist redigert:

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    14
    Ser bra ut. Har du flere bestillinger pÄ gang? Skulle hatt til E650.

alfalfa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Antall liker
    197
    Torget vurderinger
    8
    Ser bra ut. Har du flere bestillinger pÄ gang? Skulle hatt til E650.
    Nei, men BjÞrn (BOAHS) jobber med og fÄ agenturet for Norge og da blir det sikkert enklere for hvermannsen , denne bestillingen var vi 3 om siden UPS frakt blir for dyrt med kun ett cower i sendingen. Men bryr du deg lite om kostnader sÄ kan jeg guide deg hjennom ett kjÞp og gi deg anbefalinger.
    Dette er mitt andre kjÞp fra dette firma som er lokalisert pÄ Filippinene og er drevet av en tysker bosatt der.

• Liker

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    14
    Ok. FÄr se hva BjÞrn Olaf fÄr til da. (y)

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    28.314
    Sted
    HjortshĂžj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    NÄ har jeg generelt sluttet Ä dele synspunkter i samtaler der Balle er med, men for Ä ta det med teskje sÄ vet de av oss som har Accuphase og brukbar hÞrsel at kompensasjonen Accuphase har laget endrer hele klangbildet nÄr det er i bruk, ikke bare nedre del av lydbildet eller bare for Ä skape dybde pÄ lavt volum, det er ogsÄ derfor det er 3 ulike nivÄer av tilpasning.

Hva som er fullstendig lyd er en individuelt og en personlig smakssak , altsÄ noe voksne mennesker som liker lyd og musikk klarer Ä bestemme selv.
    Dette er Ă„ blir bare tull og ordklĂžveri.
    Begrepet "Loudness" er normalt Ă„ heve bas og diskant ved 2 givne frekvenser, x-antall dB for hver.
    Accuphase har ikke gjort annen enn Ä gjÞre det ennÄ mere simpelt (C-2150), +6 dB/100Hz.
    Det kan sÄ mystifiseres ved Ä kalde funksjonen for "Comp" i stedet for Loudness.
    Om man ser i databladet er det oppgitt fra hestens munn: "Loudness Compensation" = +6dB ved 100Hz.
    SÅ JO..... Det er presis Loudness, Accuphase har tenkt pĂ„ nĂ„r de har lagt inn denne funksjonen.
    Personlig synsing slÄr stadig ikke fakta ;)

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn