Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Har funnet ut av det. Var bare jeg som tenkte feil.
    Ser at option 1 og 2 ligg i kildevelgeren. My bad.🙃
     

    Nitram

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    167
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har to riaa kort på E-470, og det går helt fint. De har hvert sitt trinn på input velgeren. Jeg har MC på begge riktigok, hadde jeg hatt en av hver antar jeg at jeg ville måtte trykke på velgeren i fronten ( mellom MM/MC) hver gang jeg byttet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAF

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har to riaa kort på E-470, og det går helt fint. De har hvert sitt trinn på input velgeren. Jeg har MC på begge riktigok, hadde jeg hatt en av hver antar jeg at jeg ville måtte trykke på velgeren i fronten ( mellom MM/MC) hver gang jeg byttet.
    C-2150 husker ihvertfall hva slags fase som er valgt på hver input, så vil tro den husker om MC eller MM er valgt også…men blir synsing siden jeh ikke har Riaa kort installert.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAF

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Kan man gratulere med ny amp? 😊

    mvh
    Avgjørelsen er ikke spikret enda, men mye muligt. Skal spille mest mulig på den, for så å bytte tilbake til SPEC forsterkeren. Første inntrykket ble noe uvant, litt for snilt og pynteligt. Savnet også litt mer smekk/trøkk ift SPEC, men det har gått seg litt til ila helgen. Kansje det er ørene som må gjøre seg kjent med noe nytt. Men det skal sies, SPEC forsterkeren er forbannet god og er i samme liga som E 650. E 650 er en tanke luftiger og mer oppløst, mens SPEC har mer smekk og fart.
    Bass kontroll er mye de samme.
    Det er nå ca 10 år siden jeg solgte E 550, men kjenner igjen "signaturen", selv om jeg hadde andre HT og kilder den gang.
    Vi får se. Avgjørelsen blir tatt ila morgendagen.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.500
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det blir fort penger av det Høyttalere mine er 87 db, 4 ohm så da trenger de vel bra med strøm for å yte sitt beste. Nå har ikke jeg greie på kl A watt kontr kl AB.
    Noen som vet om riia kortet AD 60 er bra nok?
    Klasse AB gir mer effekt pr kg og kr. Watt er watt.. min A48 gir 45 watt menes den er i klasse A, og går over i klasse AB fra 45 til ca 100watt. Deretter er det stopp. 3db høyere lyd som er en tydelig økning krever dobling av effekt. Hadde A36 med 30 watt klasse A og nådde 60watt i AB. På 90 db høyttalere på 25m2 var det for nærme klipping på høyere lyttenivå. Med A48 er det null problem . Med. 87db høyttaler på 25m2 er 120watt i knappeste laget om vil ha litt margin , mens lytting på ikke slitsom nivå går.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Avgjørelsen er ikke spikret enda, men mye muligt. Skal spille mest mulig på den, for så å bytte tilbake til SPEC forsterkeren. Første inntrykket ble noe uvant, litt for snilt og pynteligt. Savnet også litt mer smekk/trøkk ift SPEC, men det har gått seg litt til ila helgen. Kansje det er ørene som må gjøre seg kjent med noe nytt. Men det skal sies, SPEC forsterkeren er forbannet god og er i samme liga som E 650. E 650 er en tanke luftiger og mer oppløst, mens SPEC har mer smekk og fart.
    Bass kontroll er mye de samme.
    Det er nå ca 10 år siden jeg solgte E 550, men kjenner igjen "signaturen", selv om jeg hadde andre HT og kilder den gang.
    Vi får se. Avgjørelsen blir tatt ila morgendagen.
    Kanskje Accuphase klasse A/B smaker bedre for deg? Smekk og trøkk er ikke noe savn på Tannoy Legacy Arden her ihvertfall 😊
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg endte opp med en E-4000 og opplever både smekk og trøkk. På forhånd var jeg spendt på om det ville bli for sedat med mine Sonus Faber. Det ble det ikke. Neste måned skal det komme AD 60 riia og dac kort også. Jeg er kjempefornøyd.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Noen som har et DAC-50 til overs? Om jeg skulle slå til på 650'n, så hadde det vore aktuelt prøvd.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Se der ja, nå gleder jeg til å høre hva du syns om C2300 ;) Lag en unboxing video i samme slengen :p
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 991340
    …og der var C-2300 i hus! Gleder meg til å koble opp å spinne en CD eller 10 etter jobb imorgen 😚💋
    Var med og satte opp C-2300 idag, (onsdag) den erstattet C-2400, vi fikk den på prøve av Bjørn Olaf (BOAHS)og spente på konklusjonen, den utkonkurrerte C-2400 fra første sekund i kald modus og potensiell kjøper syns det var større forskjell enn han hadde sett for seg, blir artig og se om den øker forspranget ved noen dager innspilling. Så her ble det kjøp og brett smil. Blir spennende og høre din konklusjon Salamander.
     
    Sist redigert:

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Er det loudnes knapp på denne :unsure:
    Det er ikke loudnes Accuphase har tenkt på når de har lagt inn denne funksjonen. Det er ment som en tonetuning når du spiller på lavt volum, eller vil ha musikk i bakgrunnen. Den ble også laget for sprite opp veldig dårlige innspillinger. :)
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Var med og satte opp C-2300 idag, (onsdag) den erstattet C-2400, vi fikk den på prøve av Bjørn Olaf (BOAS)og spente på konklusjonen, den utkonkurrerte C-2400 fra første sekund i kald modus og potensiell kjøper syns det var større forskjell enn han hadde sett for seg, blir artig og se om den øker forspranget ved noen dager innspilling. Så her ble det kjøp og brett smil. Blir spennende og høre din konklusjon Salamander.
    Herlig! Gleder meg ikke noe mindre til å fullføre arbeidsdagen nå merker jeg:love: Jeg kommer med noen inntrykk etterhvert😊👍
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Fortsatt like fin, ser det ut som. Litt rart å se den igjen og tenke på at den en gang har stått her.
    Hei.
    Ja den ser som ny ut. (y) Takker for hyggelig prat tidligere. :)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Takker så meget for gratulasjoner. :)
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke loudnes Accuphase har tenkt på når de har lagt inn denne funksjonen. Det er ment som en tonetuning når du spiller på lavt volum, eller vil ha musikk i bakgrunnen. Den ble også laget for sprite opp veldig dårlige innspillinger. :)
    Det du beskriver er nettopp det loudness er ment å gjøre,
     
    M

    musicus

    Gjest
    Disse landet hjemme her idag, ikke helt sikker på hva jeg gjør med de, kobler de opp eller lar de gå videre, mye er skjedd i prioriteringene for oppsettet siden ordren ble lagt/omgjort! Den (pu) er iaf en sjeldenhet i pu floraen :unsure: 😊

    IMG_7612.jpeg


    mvh
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Poster opp et par bilder jeg knipset av Accuphase C-2150 og C-2300 i het omfavnelse før 2150 røk på dør.

    Utseendemessig er det ikke store umiddelbare forskjeller og spore. C-2300 har firkantede knapper, større (og mer opplyst) display og kontrollpanel. Topplate i hairline finish og gullringer rundt kilde og volumkontroll. Gullringene kunne jeg fint klart meg uten, men de er knapt synlige og de andre subtile endringene veier opp, så alt i alt vil jeg si den er bittelitt finere enn 2150.

    IMG_2687.jpeg

    IMG_2688.jpeg

    IMG_2689.jpeg


    Uka løp avgårde, så rakk bare å klemme inn en liten ukritisk lytt i hist og pist, men idag har jeg hørt musikk siden første kaffekopp for drøye 10 timer siden. Jeg stemmer i med @alfalfa på at det låter klarere. Den oppleves mer detaljert enn C-2150 uten å bli skarp. Det er ikke det at C-2300 tryller frem toner C-2150 ikke evnet, men kanskje det har noe med separasjon og nyansering av tonene og gjøre som gjør at det oppleves slik?

    Det mest overraskende er at de gangene jeg har hørt på ekstremt basstung musikk på C-2150, så har jeg dempet bassen ett knepp for at ikke rommet skal gå i metning de gangene jeg har spilt høyt. Har tenkt at det var høyttalerne siden det har vært sånn med Hegel og McIntosh i førersetet også. Det trenger jeg ikke nå. Og da mener jeg på ingen måte at C-2300 er blodfattig, dypbassen er bare veldig stram og kontrollert. DEILIG.

    Jeg er foreløpig VELDIG fornøyd med C-2300
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.500
    Torget vurderinger
    2
    Det du beskriver er nettopp det loudness er ment å gjøre,
    @capita . Tja loudness er for å kompensere for øret/hjernens respons på lave volum , har intet med gode eller dårlige innspillinger å gjøre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd på lavt volum
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    @capita . Tja loudness er for å kompensere for øret/hjernens respons på lave volum , har intet med gode eller dårlige innspillinger å gjøre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd på lavt volum
    Her brukes loudness bestandig, passer bra sammen med ProAcene og rommet vi har her i leiligheten. :)
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    @capita . Tja loudness er for å kompensere for øret/hjernens respons på lave volum , har intet med gode eller dårlige innspillinger å gjøre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd på lavt volum
    Nå har jeg generelt sluttet å dele synspunkter i samtaler der Balle er med, men for å ta det med teskje så vet de av oss som har Accuphase og brukbar hørsel at kompensasjonen Accuphase har laget endrer hele klangbildet når det er i bruk, ikke bare nedre del av lydbildet eller bare for å skape dybde på lavt volum, det er også derfor det er 3 ulike nivåer av tilpasning.

    Hva som er fullstendig lyd er en individuelt og en personlig smakssak , altså noe voksne mennesker som liker lyd og musikk klarer å bestemme selv.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Siste Cower bestilling klare for sending fra Filippinene.
    IMG_2250.jpeg
    IMG_2251.jpeg
     
    Sist redigert:

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Ser bra ut. Har du flere bestillinger på gang? Skulle hatt til E650.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Ser bra ut. Har du flere bestillinger på gang? Skulle hatt til E650.
    Nei, men Bjørn (BOAHS) jobber med og få agenturet for Norge og da blir det sikkert enklere for hvermannsen , denne bestillingen var vi 3 om siden UPS frakt blir for dyrt med kun ett cower i sendingen. Men bryr du deg lite om kostnader så kan jeg guide deg hjennom ett kjøp og gi deg anbefalinger.
    Dette er mitt andre kjøp fra dette firma som er lokalisert på Filippinene og er drevet av en tysker bosatt der.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAF

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Ok. Får se hva Bjørn Olaf får til da. (y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn