M
musicus
Gjest
Kan man gratulere med ny amp? 
mvh

mvh
C-2150 husker ihvertfall hva slags fase som er valgt pĂ„ hver input, sĂ„ vil tro den husker om MC eller MM er valgt ogsĂ„âŠmen blir synsing siden jeh ikke har Riaa kort installert.Jeg har to riaa kort pĂ„ E-470, og det gĂ„r helt fint. De har hvert sitt trinn pĂ„ input velgeren. Jeg har MC pĂ„ begge riktigok, hadde jeg hatt en av hver antar jeg at jeg ville mĂ„tte trykke pĂ„ velgeren i fronten ( mellom MM/MC) hver gang jeg byttet.
AvgjÞrelsen er ikke spikret enda, men mye muligt. Skal spille mest mulig pÄ den, for sÄ Ä bytte tilbake til SPEC forsterkeren. FÞrste inntrykket ble noe uvant, litt for snilt og pynteligt. Savnet ogsÄ litt mer smekk/trÞkk ift SPEC, men det har gÄtt seg litt til ila helgen. Kansje det er Þrene som mÄ gjÞre seg kjent med noe nytt. Men det skal sies, SPEC forsterkeren er forbannet god og er i samme liga som E 650. E 650 er en tanke luftiger og mer opplÞst, mens SPEC har mer smekk og fart.Kan man gratulere med ny amp?
mvh
Klasse AB gir mer effekt pr kg og kr. Watt er watt.. min A48 gir 45 watt menes den er i klasse A, og gÄr over i klasse AB fra 45 til ca 100watt. Deretter er det stopp. 3db hÞyere lyd som er en tydelig Þkning krever dobling av effekt. Hadde A36 med 30 watt klasse A og nÄdde 60watt i AB. PÄ 90 db hÞyttalere pÄ 25m2 var det for nÊrme klipping pÄ hÞyere lyttenivÄ. Med A48 er det null problem . Med. 87db hÞyttaler pÄ 25m2 er 120watt i knappeste laget om vil ha litt margin , mens lytting pÄ ikke slitsom nivÄ gÄr.Ja, det blir fort penger av det HÞyttalere mine er 87 db, 4 ohm sÄ da trenger de vel bra med strÞm for Ä yte sitt beste. NÄ har ikke jeg greie pÄ kl A watt kontr kl AB.
Noen som vet om riia kortet AD 60 er bra nok?
Kanskje Accuphase klasse A/B smaker bedre for deg? Smekk og trÞkk er ikke noe savn pÄ Tannoy Legacy Arden her ihvertfallAvgjÞrelsen er ikke spikret enda, men mye muligt. Skal spille mest mulig pÄ den, for sÄ Ä bytte tilbake til SPEC forsterkeren. FÞrste inntrykket ble noe uvant, litt for snilt og pynteligt. Savnet ogsÄ litt mer smekk/trÞkk ift SPEC, men det har gÄtt seg litt til ila helgen. Kansje det er Þrene som mÄ gjÞre seg kjent med noe nytt. Men det skal sies, SPEC forsterkeren er forbannet god og er i samme liga som E 650. E 650 er en tanke luftiger og mer opplÞst, mens SPEC har mer smekk og fart.
Bass kontroll er mye de samme.
Det er nÄ ca 10 Är siden jeg solgte E 550, men kjenner igjen "signaturen", selv om jeg hadde andre HT og kilder den gang.
Vi fÄr se. AvgjÞrelsen blir tatt ila morgendagen.
Mulig det. FÄr gi den mer tid og bli bedre kjent.Kanskje Accuphase klasse A/B smaker bedre for deg? Smekk og trÞkk er ikke noe savn pÄ Tannoy Legacy Arden her ihvertfall![]()
gratulerer med flott forforsterkerVis vedlegget 991340
âŠog der var C-2300 i hus! Gleder meg til Ă„ koble opp Ă„ spinne en CD eller 10 etter jobb imorgen![]()
gratulerer med flott forforsterker![]()
Se der ja, nÄ gleder jeg til Ä hÞre hva du syns om C2300Lag en unboxing video i samme slengen
![]()
Gratulerer!![]()
Takker og bukker!Grattis med fin preamp.
Ja, men den ble aldri brukt pÄ C-2150, da alle frekvenser var vel representert pÄ lavt volumEr det loudnes knapp pÄ denne![]()
trenger ikke Ä bruke den, alt skal stÄ i nÞytral. det vil du hÞre etter 300 timer plus, har selv C-2900Er det loudnes knapp pÄ denne![]()
Var med og satte opp C-2300 idag, (onsdag) den erstattet C-2400, vi fikk den pÄ prÞve av BjÞrn Olaf (BOAHS)og spente pÄ konklusjonen, den utkonkurrerte C-2400 fra fÞrste sekund i kald modus og potensiell kjÞper syns det var stÞrre forskjell enn han hadde sett for seg, blir artig og se om den Þker forspranget ved noen dager innspilling. SÄ her ble det kjÞp og brett smil. Blir spennende og hÞre din konklusjon Salamander.Vis vedlegget 991340
âŠog der var C-2300 i hus! Gleder meg til Ă„ koble opp Ă„ spinne en CD eller 10 etter jobb imorgen![]()
Forskjellen pÄ C-2300 og C-2400 rett ut av esken fÞlte vi att alt lÄt rett og slett klarere, ny pussa briller pÄ en mÄte. Men helt klart samme lydsignatur.Ja, men den ble aldri brukt pÄ C-2150, da alle frekvenser var vel representert pÄ lavt volum![]()
Det er ikke loudnes Accuphase har tenkt pÄ nÄr de har lagt inn denne funksjonen. Det er ment som en tonetuning nÄr du spiller pÄ lavt volum, eller vil ha musikk i bakgrunnen. Den ble ogsÄ laget for sprite opp veldig dÄrlige innspillinger.Er det loudnes knapp pÄ denne![]()
Herlig! Gleder meg ikke noe mindre til Ä fullfÞre arbeidsdagen nÄ merker jegVar med og satte opp C-2300 idag, (onsdag) den erstattet C-2400, vi fikk den pÄ prÞve av BjÞrn Olaf (BOAS)og spente pÄ konklusjonen, den utkonkurrerte C-2400 fra fÞrste sekund i kald modus og potensiell kjÞper syns det var stÞrre forskjell enn han hadde sett for seg, blir artig og se om den Þker forspranget ved noen dager innspilling. SÄ her ble det kjÞp og brett smil. Blir spennende og hÞre din konklusjon Salamander.
Fortsatt like fin, ser det ut som. Litt rart Ä se den igjen og tenke pÄ at den en gang har stÄtt her.
Hei.Fortsatt like fin, ser det ut som. Litt rart Ä se den igjen og tenke pÄ at den en gang har stÄtt her.
Det du beskriver er nettopp det loudness er ment Ä gjÞre,Det er ikke loudnes Accuphase har tenkt pÄ nÄr de har lagt inn denne funksjonen. Det er ment som en tonetuning nÄr du spiller pÄ lavt volum, eller vil ha musikk i bakgrunnen. Den ble ogsÄ laget for sprite opp veldig dÄrlige innspillinger.![]()
@capita . Tja loudness er for Ä kompensere for Þret/hjernens respons pÄ lave volum , har intet med gode eller dÄrlige innspillinger Ä gjÞre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd pÄ lavt volumDet du beskriver er nettopp det loudness er ment Ä gjÞre,
Her brukes loudness bestandig, passer bra sammen med ProAcene og rommet vi har her i leiligheten.@capita . Tja loudness er for Ä kompensere for Þret/hjernens respons pÄ lave volum , har intet med gode eller dÄrlige innspillinger Ä gjÞre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd pÄ lavt volum
NÄ har jeg generelt sluttet Ä dele synspunkter i samtaler der Balle er med, men for Ä ta det med teskje sÄ vet de av oss som har Accuphase og brukbar hÞrsel at kompensasjonen Accuphase har laget endrer hele klangbildet nÄr det er i bruk, ikke bare nedre del av lydbildet eller bare for Ä skape dybde pÄ lavt volum, det er ogsÄ derfor det er 3 ulike nivÄer av tilpasning.@capita . Tja loudness er for Ä kompensere for Þret/hjernens respons pÄ lave volum , har intet med gode eller dÄrlige innspillinger Ä gjÞre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd pÄ lavt volum
Nei, men BjÞrn (BOAHS) jobber med og fÄ agenturet for Norge og da blir det sikkert enklere for hvermannsen , denne bestillingen var vi 3 om siden UPS frakt blir for dyrt med kun ett cower i sendingen. Men bryr du deg lite om kostnader sÄ kan jeg guide deg hjennom ett kjÞp og gi deg anbefalinger.Ser bra ut. Har du flere bestillinger pÄ gang? Skulle hatt til E650.
dette ser bra utSiste Cower bestilling klare for sending fra Filippinene. Vis vedlegget 992753 Vis vedlegget 992754
Det er ikke loudnes Accuphase har tenkt pÄ nÄr de har lagt inn denne funksjonen. Det er ment som en tonetuning nÄr du spiller pÄ lavt volum, eller vil ha musikk i bakgrunnen. Den ble ogsÄ laget for sprite opp veldig dÄrlige innspillinger.![]()
Dette er Ä blir bare tull og ordklÞveri.NÄ har jeg generelt sluttet Ä dele synspunkter i samtaler der Balle er med, men for Ä ta det med teskje sÄ vet de av oss som har Accuphase og brukbar hÞrsel at kompensasjonen Accuphase har laget endrer hele klangbildet nÄr det er i bruk, ikke bare nedre del av lydbildet eller bare for Ä skape dybde pÄ lavt volum, det er ogsÄ derfor det er 3 ulike nivÄer av tilpasning.
Hva som er fullstendig lyd er en individuelt og en personlig smakssak , altsÄ noe voksne mennesker som liker lyd og musikk klarer Ä bestemme selv.