Nja. Naboene vil nok ikke være enige der. Har planer om å bli boende i denne blokkaJa, det vil du, men en sub vil være vinn - vinn - vinn![]()
Nja. Naboene vil nok ikke være enige der. Har planer om å bli boende i denne blokkaJa, det vil du, men en sub vil være vinn - vinn - vinn![]()
Slett ikke dumt!Kanskje begynner jeg leitinga med å høre litt mer på Dali.
Sub behøver ikke å være et problem ift naboer. Det avhenger mye av de lokale forholdene i blokka di og dine lyttevaner. Hvor god er lydisoleringen og hvor god er isloeringen ift strukturlyder. I blokka mi er det OK lydisolering (jeg hører veldig lite til naboenes gjøren og laden, med mindre de hopper rundt på stilettheler, og jeg håper det samme gjelder naboenes forhold til mitt gjøren og laden), mens strukturlyder (hamring, boring etc) går "rett igjennom" på tvers av etasjer og oppganger. Dersom høyttalere og sub står på myke føtter (f.eks. SD-foten eller liknende vekttilpassede myke føtter) så blir det minimalt med overføring av mekanisk energi til gulvet og bygningen, til glede for naboene. Når "fundamentet" i lydbildet er mer fyldig så kan det også hende at du finner at du oftere lytter på et lavere volum enn uten sub.Nja. Naboene vil nok ikke være enige der. Har planer om å bli boende i denne blokka![]()
Takk! Ja, jeg tar meg den tida jeg trenger når jeg skal handle høyttalere. De jeg har, kjøpte jeg fordi jeg har vært fornøyd med SA tidligere, og siden de var overliggere, var de billige nok til at jeg hadde råd til dem. Veldig fornøyd med dem som ventepølse, så venter jeg gjerne ei stund på middagen.Gje deg iallfall god tid når du skal kjøpe. Spesielt når du skal ha nye høgtalarar. Eg brukar å seie at
høgtalarane står for 50%
signalkjelda 25%
Forforsterkar 15%
Effektforsterkar 10%
Kablar, tweakarbeid støpselvending og andre trancendente tiltak står for resten...
Har hørt på dem. Bra på vokal, sikkert på mye annet, også. Litt ugreit å ikke få brukt streameren jeg allerede har, og den bassløsningen vil nok ikke funke spesielt bra i mitt lytterom. Er nok litt av hvert å velge i den dagen jeg kan brenne av 64 k.Eventuelt hvis du ønsker å gå i en litt annen retning:
KEF LS 60.Wireless
Og senere spe på med:
To stk KEF KC62
Kan ikke se noen grunn til at ikke de Saxo 60 fra System Audio du har spiller knallgodt!!Takk! Ja, jeg tar meg den tida jeg trenger når jeg skal handle høyttalere. De jeg har, kjøpte jeg fordi jeg har vært fornøyd med SA tidligere, og siden de var overliggere, var de billige nok til at jeg hadde råd til dem. Veldig fornøyd med dem som ventepølse, så venter jeg gjerne ei stund på middagen.