Jeg Elsker konspirasjonsteorier.
Jeg tror fullt og helt at Richard Nixon, Lyndon B. Johnson, Ronald Reagan og George Bush Den Eldre sto i buskene og skjøt JFK.
Men jeg klarer ikke å tro noe særlig på at 911 var en konspirasjon.
Delvis kanskje fordi jeg har venner som så det hele på nært hold (i NYC),
Delvis kanskje fordi jeg ikke kan se at det skulle være noe rart med 767'en på bildet. (Helt blanke flyskrog har det med å reflektere motorer og skygger)
Delvis kanskje fordi jeg med min høydeskrekk ikke hadde noe problem, under turist besøk i WTC med å tro at disse bygningene når som helst kunne komme til å peke nese til arkitektene og ramle sammen.
Delvis kanskje fordi, selv om WTC var aldri så bygd for å motstå en 707, så er en 767 større, og har større drivstofftanker.
Delvis, fordi en med GPS, som gir en krystallklar angivelse av kurs til etthvert punkt på planeten, som deretter enkelt kan punches inn i atuopiloten manuelt, kan bringe enhver idiot til et bestemt punkt.
Kompleksiteten i flygeryrket handler såvidt jeg kan se om å forholde seg nøyaktig til prosedyrer, kalkyler, vær og drivstoff beregninger, rutiner gode nok til å takle alle eventualiteter ved avgang og landing, alt dette som skal til for å fly 100% trygt et helt liv.
Vanskeligheten ligger ikke i å få et allerede flygende fly til å peke snuten i en bestemt retning once in a lifetime, spesielt når graden av trang til å overleve må kunne karakteriseres som lav.
Du trenger egentlig bare å vri på to skruknotter.
Kanskje er det fordi fly i høy hastighet har en tendens til å bli fullstendig borte når de treffer harde overflater?
Har sett en video fra et forsøk med nettop slike ting, fly som treffer en betong konstruksjon i høy hastighet. Filmet med høyhastighets kamera.
Resultatet er forveksling likt pentagon.
Kanskje er det fordi USA reagerte så til de grader etter boka..
Fikk masse sympati, og klarte deretter å bruke den opp på urimelig oppførsel, slakting av sivile, opprettelse av konsentrasjonsleire, krig mot uskyldige, drap på 20 ganger så mange mennesker som de selv mistet, hvorav kanskje 30stk hadde noen som helst tilknyttning til terrosrisme overhodet.
911 var en avskyelig og kalkulert handling, som ga opphavsmennene akkurat det de ville, en stor og uberegnelig vestlig stat som slakter uskyldige muslimer.
En gavepakke til rekrutering av flere muslimske ekstremister.