8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    8.782
    Sted
    Kongsberg
    Husk på at selv om dempeleddene like innenfor 0.009dB, så vil forskjellene i praksis bli opptil 0,5dB på grunn av forskjellig impedans i forsterkerne dine.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    20.107
    Sted
    Langesund
    Husk på at selv om dempeleddene like innenfor 0.009dB, så vil forskjellene i praksis bli opptil 0,5dB på grunn av forskjellig impedans i forsterkerne dine.
    Det var jeg klar over, men det er på tonal balanse og 0,5 ned i midbass klarer ikke jeg å høre forskjell på med en ukes opphold

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    20.107
    Sted
    Langesund
    Ble ca6 db mindre støy, det er fakta.
    Lyden virker litt mer transparent - mer klang. Synes også basse er et hakk strammere, med mer detaljer - dette er synsing.

Det som er viktigst er at jeg hadde en kjempefin musikkøkt i går, der jeg så langt inn i musikken uten noe som helst problemer med støy. Noen ganger er det kanskje greit og ikke ha superhørsel

Prosjekt støy avsluttet.

Takker de som har gitt tilbakemeldinger, men den største takken til Armand som gjorde dette gjennomførbart uten store kostnader

dempeledd.jpg

1762586668140.png

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg vil gjerne ta et støyfritt gjenhør.
    Men da må det passe med et besøk hos @emokid
    på samme kjøretur.
    Vi finner en dag som passer.

Og, du må ordne deg en eller annen form for streaming tjeneste.
    Musikk kun på harddisk....er sååå 2010
    Våkn opp.

;)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    20.107
    Sted
    Langesund
    Jeg vil gjerne ta et støyfritt gjenhør.
    Men da må det passe med et besøk hos @emokid
    på samme kjøretur.
    Vi finner en dag som passer.

Og, du må ordne deg en eller annen form for streaming tjeneste.
    Musikk kun på harddisk....er sååå 2010
    Våkn opp.

;)
    Støyfritt og støyfritt fru blom

Skjer ikke med det første, så er bare ta med den musikken du vil høre på minnepinne.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    20.107
    Sted
    Langesund
    Så bra du er fornøyd. Jeg regner med dette er målt i lytteposisjon?
    Synes den første jeg postet var drøyt stille. Ikke så rart da mikrofonledningen ikke hadde kontakt - da blir det bra data. Sletter det innlegget.

Men denne er fra ss og jeg har lagt inn hørselsterskelen. Friske ører hører nok fortsatt noe støy i fra lytterposisjonen.
    støy ss.png
    [/QUOTE]

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    20.107
    Sted
    Langesund
    Selv om jeg ser meg ferdig med denne jakten på mindre støy, kan vi jo drodle litt rundt dette med hvilken behov folk rundt om har i forhold til støy gainstruktur..

Noen har ganske fastsatt volum når en lytter, og andre(meg) vil ha muligheten for å spille meget lavt og meget høyt. Alt avhengig av humør og musikk.

Armand målte dac'en min, og ved veldig lave signaler var signal /støy forhold godt nede på 70 tallet. Når den ble presset mot maks så var tallet 105.

Så det er alltid en fordel å bruke dac helt oppi mot maks ytelse når du er der du har satt begrensning på hvor høyt du vil spille.

Nå er jeg 12 db ut fra høyttaler nærmere i perfekt gainstruktur, og hadde jeg vært en som ikke likte å dra på litt innimellom kunne jeg fint jobbet inn 10 db til.
    Har ikke fjernet sperren på 80% i JRiver ennå og har egentlig ikke vært i det humøret ennå, men det kommer

Sist redigert:

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    54.843
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Selv om jeg ser meg ferdig med denne jakten på mindre støy, kan vi jo drodle litt rundt dette med hvilken behov folk rundt om har i forhold til støy gainstruktur..
    Vi er sikkert forskjellige, så skal ikke påstå noe. Men for meg, har jeg først gjort noe aktivt for adressere noe som ikke er 100%, fortsetter ballen å trille til jeg er helt fornøyd. Synes godt du kan hvile litt på dine laubær nå, men mistenker sterkt at du ikke slipper dette helt. 😁

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    20.107
    Sted
    Langesund
    Vi er sikkert forskjellige, så skal ikke påstå noe. Men for meg, har jeg først gjort noe aktivt for adressere noe som ikke er 100%, fortsetter ballen å trille til jeg er helt fornøyd. Synes godt du kan hvile litt på dine laubær nå, men mistenker sterkt at du ikke slipper dette helt. 😁
    Jeg må spille litt musikk også :) For min del er det blitt stille i lytterposisjonen, men det tilsier ikke at det er 100%. Står vel en 6-7 gubber på vent for å høre. Blir spennende å se hva de opplever.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn