8x12_TOM's anlegg

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.637
    Sted
    Langesund
    Joda, den nye mobilen hadde noe bedre kamera. Kom ikke helt til sin rett her fordi sentralen forringer bildene litt ved nedlastning. Ingen dyr og fancy telefon, men det skal vel ikke sÄ mye til for Ä vÊre litt bedre enn en Samsung Galaxy S21 ultra med sprekk i to av linsene.

20250912_212956.jpg
    20250912_212401.jpg

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.637
    Sted
    Langesund
    SÄ det bilde ogsÄ, men var sÄ ikke interessert i Ä legge det inn i trÄden. Men det gikk jo dritt

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.637
    Sted
    Langesund
    Men seriĂžst, han godeste Odd kunne sitt fag, selv om mange av verkene har mye dystert over seg.
    Albuen pÄ den militÊre mannen formelig strutte ut av bilde med en detaljering som var syk

Bilder med ny mobil og ganske bra kamera gjĂžr alt paddeflatt

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.497
    Sted
    LillestrĂžm
    Torget vurderinger
    2
    Sykt flink er han.
    Ungene var med pÄ en budrunde for en tid tilbake.
    De ga seg pÄ 120 laken. Ble solgt for over 200.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.637
    Sted
    Langesund
    Gjerrig som jeg er synes jeg det er mye Ä legge 17.000,- pÄ disken for en telefon, sÄ gikk for den billigste s25 modellen med lommebokdeksel og oppsett fra gammel telefon. DrÞye 6.000,- var akseptabelt
    Kun 50 mp hovedkamera, som er lite i forhold til de beste som har 200mp - men det holder for mitt bruk.

Sist redigert:

Dalemark

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Antall liker
    399
    Sted
    SĂžgne
    Torget vurderinger
    3
    SkjÞnner ikke at folk er villig til Ä gi skyhÞye priser for en mobiltelefon nÄr man sammenligner spesifikasjonene mellom dem.

Musikkmannen

HelÄrsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.054
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    S21 er en meget habil mobil, med flott kamera. Min har fÄtt problemer med at den har fÄtt vann i seg sÄ den kan ikke lades nÄr det er enten fuktig ute eller varmt, sÄ den har blitt en ren media-mobil. Stappfull av musikk og filmer. Til fjernkontroll bruker jeg S6, som fremdeles fÄr oppdateringer.
    1000010694.jpg

• Liker
    Reaksjoner: KMR

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.929
    Sted
    Phobos
    @Musikkmannen Er ikke det der en s6 og ikke en s21? Jeg er misfornÞyd med kameraet og skjermen pÄ min s21. Fargebalansen er alltid off pÄ bilder. Jeg kan fÄ det brukbart i pro modus med manuell hvitbalanse og uten HDR, men det er mye styr nÄr f.eks gamle S10 etter min mening tok mer naturlige bilder i auto modus. Om jeg tar bilder i standardmodus er i tillegg bildene preget av overprosessering og stÞy, som jeg mistenker har med HDR Ä gjÞre. Skjermen har alltid vÊrt det dÄrligste med Samsung etter min mening fordi de kjÞrer den forbanna radioaktive fargebalansen sin som ser helt jÊvlig ut pÄ alt, og gÄr man for den mer konservative varianten sÄ ser alle ikon og ui elementer superblasse ut fordi disse er laget mtp radioaktiv standardmodus. Dog blir det da mulig Ä se pÄ bilder, film og nettsider med litt mer nÞytral fargebalanse. Vet ikke om dette er bedre pÄ nyere modeller, men glorete farger har jo alltid vÊrt en greie pÄ Samsung sÄ lenge jeg kan huske.

Musikkmannen

HelÄrsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.054
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Som jeg skrev, S6 er til fjernkontroll.... Har ogsÄ en S21, som jeg nÄ bruker som media-server.
    AngÄende kamera pÄ S21 sÄ har jeg ikke noe negativt Ä si, synes den leverer meget gode bilder.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.929
    Sted
    Phobos
    SĂ„ DU er s6? Kobla ikke den 🙈

Edit: ser at det opprinnelige innlegget er endret/korrigert sĂ„ da gir det hele mening for meg 👍

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.400
    Torget vurderinger
    1
    Viktig at de var lange nok til at det ble plass til kabellĂžftere

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.637
    Sted
    Langesund
    Litt mÄlinger sammen med Roald i dag, da han slapp noe tidligere fra skolebenken enn vanlig.
    Fikk en brukbar frekvensrespons, og kan heller ikke klage pÄ forvrengningen i hele mellomtoneomrÄdet. MÄlt pÄ 90 db i lytterposisjonen.
    FR. Roald.jpg

thd.jpg

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.637
    Sted
    Langesund
    NĂžytral og fin! :geek:
    Har ikke Þrene helt pÄ stell for tiden og hÞrte ikke sÄ mye pÄ denne nye innstillingen. Roald synes vel den samlet forskjellige ting mer riktig bakover i lydbildet og alt fikk generelt mer dybde. Litt mer laidback lyd fikk jeg hÞre. Den hyllen til bassen er urovekkende stor men Roald synes det mÄ vÊre sÄpass. :)

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    52.797
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke Þrene helt pÄ stell for tiden og hÞrte ikke sÄ mye pÄ denne nye innstillingen. Roald synes vel den samlet forskjellige ting mer riktig bakover i lydbildet og alt fikk generelt mer dybde. Litt mer laidback lyd fikk jeg hÞre. Den hyllen til bassen er urovekkende stor men Roald synes det mÄ vÊre sÄpass. :)
    Vi har noe divergerende kurve.

div.jpg

• Liker
    Reaksjoner: LMC

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.637
    Sted
    Langesund
    Det er sant. 11 db maks og 7 db minimum pÄ forskjell. 4db pÄ respons er jo en del, men her spiller rom ogsÄ inn litt. Stoler ikke helt pÄ u-mic helt opp i diskanten heller. REW mÄlt stemmer ikke helt med Audiolense- simulert resultat der
    divergerende.png

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.637
    Sted
    Langesund
    Bare dersom du laster ned og benytter kalibreringsfilen for din spesifikke mikrofon (basert pÄ serienummer) og mikrofonposisjon.
    Har nÄ gjort det, men mÄler fortsatt ikke likt helt opp i frekvens i forhold til min Earthworks M30 med unik kalibreringsfil.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.998
    Sted
    Holmestrand
    Har nÄ gjort det, men mÄler fortsatt ikke likt helt opp i frekvens i forhold til min Earthworks M30 med unik kalibreringsfil.
    Der har du et dilemma:
    Skal du stole pÄ din dyre mik med unik kalibrering, eller din billige mik med unik kalibreringsfil?
    😂

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.998
    Sted
    Holmestrand
    Ingen tvil om at jeg hadde stolt pÄ Earthworks :giggle:
    Fordi
?
    Problemet med mÄlinger er at hvis man fÄr 2 forskjellige resultater, sÄ man nesten finne ut hva som er grunnen til det.
    Hvis man velger hvilket resultat man stoler pÄ sÄ er litt av poenget med kostbart mÄleutstyr borte.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    4.073
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tenker at en bedre mikrofon med en sansynligvis riktigere korreksjonsfil er mer Ä stole pÄ i utgangspunktet.

• Liker
    Reaksjoner: Elo
  • Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn