|
Du er mer zen enn meg. Sjakk, dart, snooker...curling?Sjakk kan være spennende det![]()
Ja egentlig en sportsidiot, men kan ikke få sagt hvor lite jeg liker fotballDu er mer zen enn meg. Sjakk, dart, snooker...curling?
Jaja, om du ikke får sagt det, får du jaffal skrevet detJa egentlig en sportsidiot, men kan ikke få sagt hvor lite jeg liker fotball
Stått opp for tidlig i dag?Jaja, om du ikke får sagt det, får du jaffal skrevet det
Etter i går kveld ser det ut til å bli dårlige tider for dem som ikke skjønner fortreffeligheten av fotball![]()
Sånn er egentlig jeg også. Like bla Sumo og litt smalere kampsporter. Disse store folkeidrettene finner jeg langtekkelige og kjedelige, heller dart en foppal for å si det sånn.Ja egentlig en sportsidiot, men kan ikke få sagt hvor lite jeg liker fotball
Nå skal det vel spilles noen flere kamper før kvalifiseringen til elendigheta er klar?Jaja, om du ikke får sagt det, får du jaffal skrevet det
Etter i går kveld ser det ut til å bli dårlige tider for dem som ikke skjønner fortreffeligheten av fotball![]()
Kunne fint kjørt dobbeltTakker folket for hyggelige ord, og at de gidder kjøre 50 mil for en opplevelse av et anlegg. Står litt i kontrast til den hifi interessert naboen som ennå ikke har vært her, etter at jeg har besøkt han minst et par ganger. Han bor jo tross alt 300 meter unna.![]()
Fikk du kjørt i gjennom Renè Marie for en sammenligning av lydbilde?Kunne fint kjørt dobbelt.
Naboen er nok redd for å ta turen...![]()
Nei, jeg var trøtt og full av softisen til HunsbedtFikk du kjørt i gjennom Renè Marie for en sammenligning av lydbilde?
Da regner jeg med en supersubjektiv tilbakemelding. Men som alltid vil det endelige svar komme når en selv hører det. Hva en høre eller vektlegger, eller hva som er "riktig", det finner vi aldri ut avNei, jeg var trøtt og full av softisen til Hunsbedt. Men jeg håper minne enda fungerer i dag, så det blir rett hjem etter jobb å få på galskapen. Jeg har notert meg endel ting som jeg skal sjekke
![]()
Synge tingen? tenker du på stemmer da?Jeg likte at lyden/synge tingen var litt opp i høyden i forhold det som er vanlig, for den er høy her også og når vi kommer til det, den er større på lavt volume men inn helvetes stor på høyt - Det gjorde det ikke hos Tor det holdt seg relativt.
Ja, synge tingen er vokal.Synge tingen? tenker du på stemmer da?
Gir meg med mas etter bare et lite spørsmål til. Det ble vel kanskje ikke spilt så mye på mitt vanlig lyttevolum, men litt ble det. Systemet mitt et tunet mot at en primært lytter på under - 40 i volum. Hvordan opplever du forskjellene på slikt volum?
Siden det regner blir ikke framdriften helt som planlagt på veggen, men ser bra ut i forhold til være de neste ti dagene.
På hifi-fronten skjer det jo ikke mye, men tar i mot bass-horene fra sør/vest landet andre pinsedag. Det blir spennende.
Etter det blir det vel å bygge alt opp på ny![]()
Prøvd golf? Det har både ro og drama. Mange skjebner ila 4 dager…Ja egentlig en sportsidiot, men kan ikke få sagt hvor lite jeg liker fotball
Sportsidiot, som en som følger med. Ser litt på golf ogsåPrøvd golf? Det har både ro og drama. Mange skjebner ila 4 dager…
Og når en først er i gang. Er en del hifi interesserte som sitter litt på gjerde, men har ytret ønske om å høre oppsette, siden det de hørte i Horte var meget imponerende. Du er en av ganske få som har hørt dette på begge steder. Var det noe forskjellJa, synge tingen er vokal.
Mer grovkornet her på lavere volume, kanskje en av de største forskjellene.
target/kalibrering gjør noe mens resten ligger på det tekniske av utstyret.
Oh yes! Det er store forskjeller. Signaturen er lik men det stopper der, rommet ditt er et kvantesprang foran.Og når først er i gang. Er en del hifi interesserte som sitter litt på gjerde, men har ytret ønske om å høre oppsette, siden det de hørte i Horte var meget imponerende. Du er en av ganske få som har hørt dette på begge steder. Var det noe forskjellGlem bassen litt nå
Nå skal de ha US Open på Oakmont, et monster av en bane til vanlig, og nå har de preppet den til å bli nesten umulig fir verdens beste golfere. De beste i verden kommer til å slite.Sportsidiot, som en som følger med. Ser litt på golf også
Tro ikke det er antallet eller størrelsen på driverne som er problemet.Forskjellen på meg og Tor, er att jeg er penere :=) men litt tykkere.
Spøk til side, han har det siste lille ekstra som jeg ikke har.
Enda mer ekstrem kontroll nederst, en 24" har jo over to ganger større areal en en puslete 15.
Er jo nesten på monitorer det jeg har.
Tror jeg må ha inn 8 til.
Blir ikke penere i ett slikt, men ok da snur vi det rundt. Jeg er styggere.Tro ikke det er antallet eller størrelsen på driverne som er problemet.
Har du kjøpt deg tivolispeil nå?![]()
Tenkte vel ikke akkurat på hvor pene vi er, mer på hvor runde vi er. Tar vi høyde og vekt så er det klare tall på at jeg er rundest.Blir ikke penere i ett slikt, men ok da snur vi det rundt. Jeg er styggere.
Men jeg har vell ikke store problemer, men det er den bassen hos deg som er noen knepp opp og mer lettflytende.
Hvis vi kan kalle det lett, noe som slår deg halvt ihjel hvis man ønsker det.
Runde gode gutter, begge toTenkte vel ikke akkurat på hvor pene vi er, mer på hvor runde vi er. Tar vi høyde og vekt så er det klare tall på at jeg er rundest.
Ja, akkurat som Rip WheelerRunde gode gutter, begge to![]()
Barske knallharde fyrer. Yellowstone er dritbra.Ja, akkurat som Rip Wheeler
Hadde denne og skal teste. Nå sover frua så det går ikke .Midt i min ungdomstid denne,test denne,spiller bra høyt.
Er ikke alene om dette, når jeg hadde ting i stua og på garasjen synes folk att dette var tøft.Men utover bassen og det rent tonale, synes jeg det er facinerende å observere hvordan lydtolkningsevnen endrer seg med tid når mange av tidsfaktorene i signalet og refleksjonene i rommet korrigeres. For mange kan det være litt overveldene i starten.
Sikkert flere som antar at demping av rom og en fasekoherent output fort kan virke livløst og sterilt. Sannheten slik jeg opplever den er jo at nettopp disse tiltaken gjør lydbildet mer immersivt og detaljerikt. For når ting får en stabil plassering i lydbildet, alltså ikke smøres ved å bevege seg i takt med toneleiet, eller maskeres av kraftige tidlige refleksjoner kommer det et hav av detaljer frem. Ikke bare blir det detaljerikt, men detaljene får rom.
Tenker tilbake for ca 10 år siden da jeg først fikk oppleve orgelet ditt Shy, nettopp dette skjedde med meg! Jeg ble overveldet og overrumplet og det var langt fra en udelt positiv opplevelse. Hjernen min var utrent...
Satt og ventet på en slik respons fra deg og som vanlig misforstår du budskapet totalt. Men denne gang gidder jeg ikke forsøke forklare, det er bortkastet.Er ikke alene om dette, når jeg hadde ting i stua og på garasjen synes folk att dette var tøft.
Når jeg tenker tilbake. Skrekk og gru sier jeg. Mye grøtete bass.
Er vel nå 12 år siden vi flyttet og jeg fikk ett skikkelig rom. slutten av 2016 det virkelig tok en helt ny vending.
Hva kalte du slike rom den gangen? Glavahøl eller noe slikt. Nå er du der selv, og glad for det, i positiv betydning :=)
Det var akkurat like forferdelig som jeg husket ...Midt i min ungdomstid denne,test denne,spiller bra høyt.
Hvordan klarte du å ta dette på den måten?Satt og ventet på en slik respons fra deg og som vanlig misforstår du budskapet totalt. Men denne gang gidder jeg ikke forsøke forklare, det er bortkastet.
Du har fortsatt et glavahøl...