8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    Med en bass-amp spilles det musikk så det står etter. Noe slankt men det over 100 hz er jo bare helt magisk. Sånn ekthet og live-følelse har jeg ikke hatt før, neste så en skulle tro øra har blitt bedre. Hatt noen gode dager i hvert fall
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Mindre er kanskje noen gang mer? Noen ganger er jo en endring artig og interessant, selv om man ofte trekker mot det vante igjen med tid.
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    der er kæmpe forskel på efekforstærkere har prøvet mange også meget dyre den bedste jeg har hørt er MSB S201 Efter at have hørt den købte jeg MSB store runde monoblokke og det viste sig at de faktisk lyd meget dårligere end deres billigste haha pænt surt jeg leder stadig efter noget der duer spiller nu på purifi
    med stor margen pæn dårlig til bas så nu kigger jeg også efter en ordentlig sub amp
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.883
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Behringer er sikkert ok ift pris/ytelse, men demses kvalitets kontroll på det som spys ut av samlebåndet er det dårlig med.
    Dem har ødelagt div drivere i mine setups, og jeg vil aldri ha mere av denne dritten i mitt hjem.

    Jeg har lyst å teste purifi amper jeg...men ikke til bassen.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    Mindre er kanskje noen gang mer? Noen ganger er jo en endring artig og interessant, selv om man ofte trekker mot det vante igjen med tid.
    Tull og tøys, det som spiller nå er en god del bedre. Det blir bare mer og mer tydelig jo mer tid jeg får.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Tull og tøys, det som spiller nå er en god del bedre. Det blir bare mer og mer tydelig jo mer tid jeg får.
    Jeg har påpekt tidligere at Remastered by Shy® er et tillegg til lyden slik den sannsynligvis var ment å låte. Hører du nå på en mer nøytral gjengivelse?
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Er der nogle herinde der ved om man kan få ordentlig sub bas fra en BMS 18N862 i et 250 liter kabinet har lige bygget et sæt syntes de spiller pænt dårligt skal bruges til 60Hz ca
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    Er der nogle herinde der ved om man kan få ordentlig sub bas fra en BMS 18N862 i et 250 liter kabinet har lige bygget et sæt syntes de spiller pænt dårligt skal bruges til 60Hz ca
    Vet ikke, det er så mange faktorer som spiller inn.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    To av disse per side blir et alternativ jeg sterkt vurderer. To moduler trenger et powersupply.

    Hvor stort kabinett trengs når dette bør monteres vertikalt.
    UcD2k.png

    powersupply.png
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    En powersupply per side burde være nok, hvis du bruker 2 stk henholdsvis til topp og bunn på hver side.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.281
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    • sakset fra deres web side

    • Supply for single or multiple amplifiers of the UcD™ and Ncore range
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Du kan også kjøpe icepower, modulene har inbygget supply. Har for morro skyld tested Icepower på mine VOTT. Lyder ikke helt galt.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.281
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    har ratta meg mere inn her nå etter siste/seneste runde med Grelv
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    har ratta meg mere inn her nå etter siste/seneste runde med Grelv
    Ja det er nettopp mye det det handler om. Ratting og andre ting er minst like viktig. Ampene jeg tenker på vil gå på tomgang, og vil funke hundre prosent etter hensikt, det vil si full kontroll. My annet som også må på plass for å oppnå bass i referanseklassen.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    Det begynner og skje forskjellige ting på nettet, men fortsatt ikke så håndfast.

    Forrige uke stod det 21/12, nå har de flyttet det litt fram

    1671799475124.png
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    Kommer til å handle mellom Audiocom.no og tilbakemeldingen derfra er at en må vente et stykke ut i januar før ting skjer. Det er jo helt i orden da morellene gjør en meget bra jobb for tiden.
     
    Sist redigert:

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.883
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Blir en spennende endring uansett dette.
    BlieSMa 3" vil jo erstatte et område i frekvens spekteret hvor vi er mest følsomme for forandringer i lydgjengivelsen.
    Mine noe amatørmessige "negative" tilbakemeldinger på mellomtonen ved besøk i høst, var nettopp på mellomtonen, men med all respekt, så kunne nok det ha vært eks. feil dagsform, eller annet...vet ikke. feil AL justering? ...feil target?

    Uansett, så venter jeg i sitrende spenning på hva du vil oppleve med nye 3"

    Jeg liker de forskjellene vi DIY duder opplever som ekte lydentusiaster, og ulikhetene av hva som funker best er egentlig bare berikende for denne obskure hobbyen.
    Vi er ganske like på bass, midbass, men derfra skilles våre veier.... og det er helt OK.

    ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    Blir en spennende endring uansett dette.
    BlieSMa 3" vil jo erstatte et område i frekvens spekteret hvor vi er mest følsomme for forandringer i lydgjengivelsen.
    Mine noe amatørmessige "negative" tilbakemeldinger på mellomtonen ved besøk i høst, var nettopp på mellomtonen, men med all respekt, så kunne nok det ha vært eks. feil dagsform, eller annet...vet ikke. feil AL justering? ...feil target?

    Uansett, så venter jeg i sitrende spenning på hva du vil oppleve med nye 3"

    Jeg liker de forskjellene vi DIY duder opplever som ekte lydentusiaster, og ulikhetene av hva som funker best er egentlig bare berikende for denne obskure hobbyen.
    Vi er ganske like på bass, midbass, men derfra skilles våre veier.... og det er helt OK.

    ;)
    Største grunnen til at mellomtonene byttes er ikke lyden, men følsomheten og gainstruktur. Blir lettere å bytte til andre typer forsterkere også, noe som kan forbedre signal/ støy i oppsettet.
    Akkurat sånn det spiller nå synes jeg det spiller minst like bra i mellomtonen og opp som det beste jeg har hørt fra ande oppsett. Er vel bare det store trauet som følger med, og da hos emokid og ArneM.

    2023 blir spennende. I 2022 skjedde jo to ting, noe som var opprydding i kabler, og forandring på akustikken. Det ene gjorde ikke en dritt med lyden og det forandret lyden noe.
    I 2023 skal det inn nye amper til subbene og det blir nye mellomtoner. Her også blir det vel bare forandringer på lyde ved et av tiltakene.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    God jul herfra også!
    Satser på at jeg og karmann får lov til å komme på besøk hos deg til neste år. Det blir spennende å se hva du får ut av nye amper og mellomtoner!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn