8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Hadde forleden en flott matopplevelse hjemme med en fem-rettes meny med vinpakke, servert av en med stor lidenskap for mat og vin.

    Han har mye å velge mellom men denne gange la vi som litt nedpå - Tross alt fra Langesund. Det enkle er ofte det beste sies det, og jeg kan bekrefte at dette toppet kokkens tre besøk her hjemme. Blitt en årlig greie dette.

    Arbeide og forberedelse før han entrer vårt kjøkken er enorm, som tilbehør og sauser og alt det der. 72 timer redusering av sauser for rett sting og konsistens er ting jeg snappet opp under presentasjonen.

    1. Jordskokksuppe med innbakt klippfisk
    2. Kveite
    3. Breiflabb
    4. Dåhjort
    5. Pannacotta.

    Kr 10.000.- for en gjeng på 8 er jo rent billig i min verden



    Vinene nummerert.
    vinpakke.png
     
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.332
    Fant dette i samlinga her, så om du skulle komme tidlig hjem fra fjellet er det full mulighet til å høre litt Mahler:) spiller plate 10 fra den hvite boksen as we speak

    087E0460-BAC3-404E-95C3-28A9DF140176.jpeg

    Ellers låter denne flott! Spilte litt sist du var her.

    FD2B504F-F6B6-474A-8350-E3C4C7D7CEC7.png
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde forleden en flott matopplevelse hjemme med en fem-rettes meny med vinpakke, servert av en med stor lidenskap for mat og vin.

    Han har mye å velge mellom men denne gange la vi som litt nedpå - Tross alt fra Langesund. Det enkle er ofte det beste sies det, og jeg kan bekrefte at dette toppet kokkens tre besøk her hjemme. Blitt en årlig greie dette.

    Arbeide og forberedelse før han entrer vårt kjøkken er enorm, som tilbehør og sauser og alt det der. 72 timer redusering av sauser for rett sting og konsistens er ting jeg snappet opp under presentasjonen.

    1. Jordskokksuppe med innbakt klippfisk
    2. Kveite
    3. Breiflabb
    4. Dåhjort
    5. Pannacotta.

    Kr 10.000.- for en gjeng på 8 er jo rent billig i min verden



    Vinene nummerert.
    Vis vedlegget 807956
    10 lapper for den maten og vin? Det var svært rimelig
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    10 lapper for den maten og vin? Det var svært rimelig
    Helt latterlig billig egentlig når en tenker på at mannen står på kjøkkenet i nesten 4 timer og hører på kaklekoret fra stua, noen av damene ble lett brisne kan man si. Neste gang skal jeg ikke holde igjen på vinen jeg heller. Opp kl 05.00 krever litt tilbakeholdenhet fra min side når det kommer til alkohol og yte på jobb dagen derpå.
    Dette er meget hyggelig og har slått ann her hjemme, og det blir vel ikke så lenge til vi finner en ny anledning for å ringe Ken, som kokken heter.

    PS. når kokken forlater kjøkkenet er det renere en når han kom.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Klarer ikke tyde denne😲 fra Drossel. Spesielt ikke på innlegget til Retep. Synes du det er dyrt?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Helt latterlig billig egentlig når en tenker på at mannen står på kjøkkenet i nesten 4 timer og hører på kaklekoret fra stua, noen av damene ble lett brisne kan man si. Neste gang skal jeg ikke holde igjen på vinen jeg heller. Opp kl 05.00 krever litt tilbakeholdenhet fra min side når det kommer til alkohol og yte på jobb dagen derpå.
    Dette er meget hyggelig og har slått ann her hjemme, og det blir vel ikke så lenge til vi finner en ny anledning for å ringe Ken, som kokken heter.

    PS. når kokken forlater kjøkkenet er det renere en når han kom.
    Det er latterlig billig.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Det er jo en del penger, men det hørtes ut som en veldig god deal. Det var jo også en flott meny … helt uten dødpunkter.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Det er jo en del penger, men det hørtes ut som en veldig god deal. Det var jo også en flott meny … helt uten dødpunkter.
    Gode matopplevelser husker man lenge og det trumfer det meste.

    1250,- per hode kan man ikke si noe på med vin på kjøpet. Ikke fancy dyr vin, men vin som passet meg og maten. Pleier alltid å klare peke ut en favoritt, men det klarte jeg ikke her, 5+ på alle rettene. Må alltid ha noe å gå på
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Gode matopplevelser husker man lenge og det trumfer det meste.
    spot on :love:

    Helt latterlig billig egentlig når en tenker på at mannen står på kjøkkenet i nesten 4 timer og hører på kaklekoret fra...gjessene. ;)
    Slike oppdrag kan også mi kjerring påta seg....med garantert tilfreds resultat.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Gode matopplevelser husker man lenge og det trumfer det meste.

    1250,- per hode kan man ikke si noe på med vin på kjøpet. Ikke fancy dyr vin, men vin som passet meg og maten. Pleier alltid å klare peke ut en favoritt, men det klarte jeg ikke her, 5+ på alle rettene. Må alltid ha noe å gå på
    Det var inkludert vin også😍😍😍 Da var det en knall deal.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har inntrykk av at kvalitetsmat koster omtrent det samme i begge land men at den billige skiten er billigere i DK.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    650kr for en boks fransk andeconfit (4-5 lår) i Norge på Mega, 150 NOK i Danmark. Heldigvis har vi de vakumpakkede norskproduserte som ikke er så verst heller.
    I Frankrike er andeconfit er omtent like ekslusivt som Trøndersodd. om det er importavgifter eller flåeri som 4dobler prisen vet jeg ikke

    vel vel. over til noe helt annet...
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    650kr for en boks fransk andeconfit (4-5 lår) i Norge på Mega, 150 NOK i Danmark. Heldigvis har vi de vakumpakkede norskproduserte som ikke er så verst heller.
    I Frankrike er andeconfit er omtent like ekslusivt som Trøndersodd. om det er importavgifter eller flåeri som 4dobler prisen vet jeg ikke

    vel vel. over til noe helt annet...
    ....det skakkjørte anlegget? ;)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    I Norge har dere jo bare råd til små stykker agurk. I Danmark køber man hele. 🤣😉
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    I Norge har dere jo bare råd til små stykker agurk. I Danmark køber man hele. 🤣😉
    Må bare kommentere dette, Drossel, for du ha 110 % rett! Vi er ofte på Nord-Jylland. Dansk mattilbud kan ikke sammenlignes med det lille og dyre vi tilbys i Norge, eksempelvis koster et en hel pose epler eler løk det samme som 2 stk. her hjemme. Eneste som irriterer meg i Danmark, forresten, er å se norske butikk-navn der, fordi tilsvarende butikk her hjemme har så ufattelig mye dårligere mattilbud enn deres danske avdelinger.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    650kr for en boks fransk andeconfit (4-5 lår) i Norge på Mega, 150 NOK i Danmark. Heldigvis har vi de vakumpakkede norskproduserte som ikke er så verst heller.
    I Frankrike er andeconfit er omtent like ekslusivt som Trøndersodd. om det er importavgifter eller flåeri som 4dobler prisen vet jeg ikke

    vel vel. over til noe helt annet...
    Konfiten fra Norsk Gårdsand går imo milevis utenpå de franske blikkboksene. Ja, jeg synes hele anda derfra er top notch. Jeg lager mye and hjemme, har et par signaturretter. En confit i latinerkvarteret kan være tørr og kjedelig i forhold.

    Min familie bestiller and stadig vekk når vi er på ferie. Confit og bryst. Og de gjør det fordi snd er noe sv det bedte de får hjemme. Den blir alltid sammenlignet med den jeg lager. Og selv om anda smaker så går dommen i min favør. Ja, dette var både selvskryt og den varmeste anbefaling av Norsk Gårdsand.

    … og trøndersodd lagd fra grunnen av er festmat i Orkdalen!
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Konfiten fra Norsk Gårdsand går imo milevis utenpå de franske blikkboksene. Ja, jeg synes hele anda derfra er top notch. Jeg lager mye and hjemme, har et par signaturretter. En confit i latinerkvarteret kan være tørr og kjedelig i forhold.

    Min familie bestiller and stadig vekk når vi er på ferie. Confit og bryst. Og de gjør det fordi snd er noe sv det bedte de får hjemme. Den blir alltid sammenlignet med den jeg lager. Og selv om anda smaker så går dommen i min favør. Ja, dette var både selvskryt og den varmeste anbefaling av Norsk Gårdsand.

    … og trøndersodd lagd fra grunnen av er festmat i Orkdalen!
    Det er naboen min som startet og drev norsk gårdsand. Han er pensjonist nå, så kom akkurat ny daglig leder. Gøy å høre firma hans blir nevnt, det skal formidles så blir han glad! 😋
     
    Sist redigert av en moderator:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Det er naboen min som startet og drev norsk gårdsand, han er pensjonist nå, så akkurat kommet ny daglig leder. Gøy å høre firma hans blir nevnt, det skal formidles! 😋
    Da vil jeg gjerne at du formidler uforbeholdent skryt herfra. På mitt kjøkken er dette på nivå ned iberico-skinke og waguy biff, men mye mer anvendelig. Andesmak generelt er unik og sart( jeg har funnet ut noe om tilbehør og temperatur for å få fram mest mulig av den smaken. Og norsk Gårdsand har dette «in spades». Det er en fantastisk råvare.

    Det har blitt litt røyksmak på confiten i det siste. Helt unødig sminke, men den er fortsatt der oppe.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Det er visst ikke lov å slå Dansker. Selv om de prøver å gå på ski. Det har jeg hørt i alle fall 😇
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.665
    Torget vurderinger
    23
    Dansker er som gressplener; skal holdes nede og slåes ofte!! :LOL:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.665
    Torget vurderinger
    23
    De skal være småspiste og lettdengte, kvinnfolka - het det i gamle dager. Kjøper argumentet med maten 😎
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Ingen ting er hyggeligere enn dansker på ski i Norge. Det er helt toppers!😍😍😍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn