Rørutstyr 300B-tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    At WE skal holde i 20-40000 timer? Tja mine holdt ikke så lenge. Men kanskje ampen min sluker rør?
    Har ikke merka det på andre rør, men........hvem vet.

    Etter 5000 timer var det merkbart dårligere lyd enn når de var nye. Etter 7000 timer orka jeg ikke mer med de. Sammenligna de da med andre nye rør, billigrør, og WE kom dårlig ut av den sammenligninga.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    At WE skal holde i 20-40000 timer? Tja mine holdt ikke så lenge. Men kanskje ampen min sluker rør?
    Har ikke merka det på andre rør, men........hvem vet.

    Etter 5000 timer var det merkbart dårligere lyd enn når de var nye. Etter 7000 timer orka jeg ikke mer med de. Sammenligna de da med andre nye rør, billigrør, og WE kom dårlig ut av den sammenligninga.
    Hva velger du da i stedet for WE300B - lurer en som sliter på et par GD300B?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    At WE skal holde i 20-40000 timer? Tja mine holdt ikke så lenge. Men kanskje ampen min sluker rør?
    Har ikke merka det på andre rør, men........hvem vet.

    Etter 5000 timer var det merkbart dårligere lyd enn når de var nye. Etter 7000 timer orka jeg ikke mer med de. Sammenligna de da med andre nye rør, billigrør, og WE kom dårlig ut av den sammenligninga.
    Hva velger du da i stedet for WE300B - lurer en som sliter på et par GD300B?
    Jeg bruker PSvane. Og er fornøyd. Har et par Guiguang her også, men PSvane er bedre syns jeg. Mer stabile og bedre lyd.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Sjekka bias etter 23 timer på mine billige Psvane, det ene røret ga 0,02V avvik. Ellers stabilt.
    Har kjørt 40 timer nå og lyden bedrer seg hele tida.
    Det ene røret brummer litt i høyttaleren, tenkte jeg skulle skifte om på rørene og se om det hjelper, neste gang jeg sjekker bias om et par dager.
    Undrer hva de dyrere variantene til Psvane klarer.
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Sjekka bias etter 23 timer på mine billige Psvane, det ene røret ga 0,02V avvik. Ellers stabilt.
    Har kjørt 40 timer nå og lyden bedrer seg hele tida.
    Det ene røret brummer litt i høyttaleren, tenkte jeg skulle skifte om på rørene og se om det hjelper, neste gang jeg sjekker bias om et par dager.
    Undrer hva de dyrere variantene til Psvane klarer.
    Hvad er prisforskellen på de billige og dyre Psvane 300B varianter?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg syns PSVANE tar dette med rør ganske så alvorlig. Gode anbefalinger og god oppfølging fra dem - i tillegg til en informativ nettside som gir mange detaljer, advarsler og råd.

    Her hva de skrev om de 845T rørene jeg bestilte fra dem:
    845-T (pair) | Psvane Audio Tubes, Caps and Amps

    Med ytterligere info:
    845-T | Psvane Audio Tubes, Caps and Amps

    Slikt liker man, og det gjør det lettere å legge ut for premiumversjonen. Ser de nå har utviklet en TII serie, som ligger over den T-serien jeg har. Kanskje noe man bør anskaffe som back-up - får se å sjekke ut litt.
     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Sjekka bias etter 23 timer på mine billige Psvane, det ene røret ga 0,02V avvik. Ellers stabilt.
    Har kjørt 40 timer nå og lyden bedrer seg hele tida.
    Det ene røret brummer litt i høyttaleren, tenkte jeg skulle skifte om på rørene og se om det hjelper, neste gang jeg sjekker bias om et par dager.
    Undrer hva de dyrere variantene til Psvane klarer.
    Hvad er prisforskellen på de billige og dyre Psvane 300B varianter?
    160$ for billigste. 1200$ for WE-kopi. Så har de et par varianter på 3-400$.
    psvanetube.com
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje ikke helt sammenliknbare saker, Cobra... Dersom JEG var rør fan og 300B rusa så ville jeg definitivt kjøpt et sett med PSvane - er jo ingen formue akkurat, og tanken på et sett med crispe nye 300B som skulle ha WE's etter sigende spesielt gode lyd(?) er jo besnærende, mot å skulle kjøpe noen svindyre originaler som en kanskje ikke kjenner historien på. Er det litt myter ute og styrer her..? Frykt for at "Holy Grail" ikke helt holder mål? Parallell til blingkabler? :D
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Med fare for at få uvenner her i tråden må jeg sige at WE300B forvrænger mere end fx VV52B og andre replicaer...
    Muligt at nogle mennesker mener den forvrængning er opskriften på den rette sound - men forvrængning ER det!

    Når det er sagt,har jeg da fine oplevelser med fx AN Kit One bestykket med WE300B,men selvsamme rør spiller slet ikke op til VV52B i min "300B amp.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Kanskje ikke helt sammenliknbare saker, Cobra... Dersom JEG var rør fan og 300B rusa så ville jeg definitivt kjøpt et sett med PSvane - er jo ingen formue akkurat, og tanken på et sett med crispe nye 300B som skulle ha WE's etter sigende spesielt gode lyd(?) er jo besnærende, mot å skulle kjøpe noen svindyre originaler som en kanskje ikke kjenner historien på. Er det litt myter ute og styrer her..? Frykt for at "Holy Grail" ikke helt holder mål? Parallell til blingkabler? :D
    $ 1200 for WE-kopi...lukter lang vei...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje ikke helt sammenliknbare saker, Cobra... Dersom JEG var rør fan og 300B rusa så ville jeg definitivt kjøpt et sett med PSvane - er jo ingen formue akkurat, og tanken på et sett med crispe nye 300B som skulle ha WE's etter sigende spesielt gode lyd(?) er jo besnærende, mot å skulle kjøpe noen svindyre originaler som en kanskje ikke kjenner historien på. Er det litt myter ute og styrer her..? Frykt for at "Holy Grail" ikke helt holder mål? Parallell til blingkabler? :D
    $ 1200 for WE-kopi...lukter lang vei...
    Det står da viterlige $ 935 på nettsiden deres, og jeg synes da ikke det er voldsomt mye penger, det er replika ja, men dette erda tekniske produkter og ikke renessansemalerier? Kanskje de spiller BEDRE enn originalen? Synes ikke dette lukter noe som helst, de er jo åpne og ærlige med hele konseptet. Hadde jeg hatt forsterkeri med WE300B så skulle jeg kjøpt et sett med en gang, for å sjekke mot originalen. Låter de dårligere så VET jeg i hvertfall, låter de bedre så er det jo flott - så kan en annen originalfantast få blø... Er det lyden eller "brands" som er viktig?
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Egentlig samme prinsipp som at jeg ALDRI ville betalt en (ufaglært) polakk eller rumener 1000,- timen...
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Kanskje ikke helt sammenliknbare saker, Cobra... Dersom JEG var rør fan og 300B rusa så ville jeg definitivt kjøpt et sett med PSvane - er jo ingen formue akkurat, og tanken på et sett med crispe nye 300B som skulle ha WE's etter sigende spesielt gode lyd(?) er jo besnærende, mot å skulle kjøpe noen svindyre originaler som en kanskje ikke kjenner historien på. Er det litt myter ute og styrer her..? Frykt for at "Holy Grail" ikke helt holder mål? Parallell til blingkabler? :D
    $ 1200 for WE-kopi...lukter lang vei...
    Det står da viterlige $ 935 på nettsiden deres, og jeg synes da ikke det er voldsomt mye penger, det er replika ja, men dette erda tekniske produkter og ikke renessansemalerier? Kanskje de spiller BEDRE enn originalen? Synes ikke dette lukter noe som helst, de er jo åpne og ærlige med hele konseptet. Hadde jeg hatt forsterkeri med WE300B så skulle jeg kjøpt et sett med en gang, for å sjekke mot originalen. Låter de dårligere så VET jeg i hvertfall, låter de bedre så er det jo flott - så kan en annen originalfantast få blø... Er det lyden eller "brands" som er viktig?
    De har tydeligvis satt ned prisen siden jeg bestilte billigvarianten for 2 uker siden.
    Kan nok hende jeg vil teste de når jeg får bestemt meg om jeg skal kjøre 300b eller 45 her hjemme. Har ikke lyst til svi av 5-6k før jeg er sikker.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Egentlig samme prinsipp som at jeg ALDRI ville betalt en (ufaglært) polakk eller rumener 1000,- timen...
    hehe... mr. prinsippfast.. joda, prinsipper er bra. På den annen side, i et tenkt scenario ville jeg heller betalt like mye for en "ufaglært" dyktig "etnisk ekstern" arbeider som beviselig gjorde virkelig godt arbeide, i stedenfor en syvende generasjons "rørlegger rævsprekkbråthen" som gjorde slett arbeide og heller ikke var så nøye på moralen. Akkurat dette har jeg nemlig opplevd. Og her slipper du å betale 1.000,- timen - $ 935 for NYE "WE300B" - tror ikke du får tak i NYE originaler for de samme pengene. Ergo stemmer jo regnestykket ditt! Bare å handle..;)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    lite å gjøre på jobb:rolleyes:
    du er jo ikke inne i rørverdenen lenger?
    ville du kjøpt SIT kopier?

    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    lite å gjøre på jobb:rolleyes:
    du er jo ikke inne i rørverdenen lenger?
    ville du kjøpt SIT kopier?

    mvh
    Leif
    Ja - dersom ytelsen var lik eller bedre. Hva er poenget med å jage (antatte) gode WE300B som egentlig ikke er der, dersom det finnes alternativer med lik/bedre ytelser til langt lavere pris? Da sitter du igjen med samleraspektet, og det er forsåvidt helt ok.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    BTW, jeg har da faktisk 300B forsterkeri fortsatt, selv om det ikke er i bruk for øyeblikket.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Med fare for at få uvenner her i tråden må jeg sige at WE300B forvrænger mere end fx VV52B og andre replicaer...
    Muligt at nogle mennesker mener den forvrængning er opskriften på den rette sound - men forvrængning ER det!

    Når det er sagt,har jeg da fine oplevelser med fx AN Kit One bestykket med WE300B,men selvsamme rør spiller slet ikke op til VV52B i min "300B amp.
    300B forvrenger som bare fy - om det drives feil. I korrekt belastning i alle retninger så er det ikke mindre enn avhengighetsskapende - fabelaktig musikkgjengivelse :)
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Det samme gælder alle rør!
    Jeg pointered at have testet og sammenlignet i eksakt samme amp!!
    Ang sound og "afhængighedsskabende" mener jeg både 845 og GM70 samt fx 2A3 lyder bedre
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bra!
    da slipper vi alle å jage de samme rørene:cool:
    mvh
    Leif
     

    Juballong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    115
    Antall liker
    155
    Kanskje ikke helt sammenliknbare saker, Cobra... Dersom JEG var rør fan og 300B rusa så ville jeg definitivt kjøpt et sett med PSvane - er jo ingen formue akkurat, og tanken på et sett med crispe nye 300B som skulle ha WE's etter sigende spesielt gode lyd(?) er jo besnærende, mot å skulle kjøpe noen svindyre originaler som en kanskje ikke kjenner historien på. Er det litt myter ute og styrer her..? Frykt for at "Holy Grail" ikke helt holder mål? Parallell til blingkabler? :D
    $ 1200 for WE-kopi...lukter lang vei...

    Er ikke helt enig her Cobra2, tror PSVane er seriøse i jakten på å nå målet om å lage nye rør som lyder like bra som gamle NOS. Bare et tidsspørsmål før de greier det, tror nå jeg.

    Og som Sluket sier er ikke prisen verre enn at det villa vært spennende å prøve. Villa vært mye mer skeptisk til å betale blodpenger for såkalte NOS eller angivelig liiite brukte originale WE300b.

    Har spilt på et par Shuguang Treasure 300B i mange år nå og har bare godord å si om de, og PSVane er mye samme folka, etter hva jeg forstår.

    Er, og har vært, mange fler die-hard-rør-aficionados i Asia enn resten av verden. Har solgt nesten alle mine Mullard ECC32 nå og 90% har gått til HK og Kina. Så detta med rør tar´em serriøst.
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    bra!
    da slipper vi alle å jage de samme rørene:cool:
    mvh
    Leif
    Haha ja og skulle vi jage i flok så gik jeg efter de større dyr i skoven..
    VV52 og andre stereoide varianter er også kandidater til bedre sound...man skal blot turde tænke ud af boksen!
    Jeg syntes da det er noget sjovere at have 15w til rådighed fra samme amp som et WE300 bare leverer 7-8w i - endda med lavere thd.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    med 112db følsomhet er det ikke så relevant med mere enn 8 watt
    har mere en nok utfordring å bli kvitt 2!
    mvh
    Leif
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    bra!
    da slipper vi alle å jage de samme rørene:cool:
    mvh
    Leif
    Haha ja og skulle vi jage i flok så gik jeg efter de større dyr i skoven..
    VV52 og andre stereoide varianter er også kandidater til bedre sound...man skal blot turde tænke ud af boksen!
    Jeg syntes da det er noget sjovere at have 15w til rådighed fra samme amp som et WE300 bare leverer 7-8w i - endda med lavere thd.
    Enda bedre med 805 - 40W til rådighet i forhold til 845 15-20W og 300B 7-8W! :)
    805 er stor, kraftig og følsom på samme tid. Og når røret drives av 300B så blir det "sweet" også.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Er ikke helt enig her Cobra2, tror PSVane er seriøse i jakten på å nå målet om å lage nye rør som lyder like bra som gamle NOS. Bare et tidsspørsmål før de greier det, tror nå jeg. --------
    ------------
    Å lage godt-lydende rør klarer dem nok kanskje, men om de bare varer 14 dager, er det da samme kvalitet?
    Om jeg husker rett, var de siste WE laget med gløde-tråd fra siste batch fra Sylvania...og antakelig en av grunnene at WE ikke har produsert noe på flere år.
    Og eneste alternativet jeg har hørt om, lages i russland. Garantert ikke Sylvania/WE-standard.
    <<samme spesifikasjoner og materialer>> står det i reklamen. Men samme ting, kokt sammen av Fjordland eller Helstrøm...tror du det blir likt?
    :rolleyes:
     

    Juballong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    115
    Antall liker
    155
    Å lage godt-lydende rør klarer dem nok kanskje, men om de bare varer 14 dager, er det da samme kvalitet?
    Om jeg husker rett, var de siste WE laget med gløde-tråd fra siste batch fra Sylvania...og antakelig en av grunnene at WE ikke har produsert noe på flere år.
    Og eneste alternativet jeg har hørt om, lages i russland. Garantert ikke Sylvania/WE-standard.
    <<samme spesifikasjoner og materialer>> står det i reklamen. Men samme ting, kokt sammen av Fjordland eller Helstrøm...tror du det blir likt?
    :rolleyes:

    Skal ikke gå inn i noen hard diskusjon om dette, men jeg har ikke hatt noen problemer m driftsikkerheten på mine Shuguang Treasure rør, så jeg vet ikke hvorfor du tar det for gitt at ALLE kinarør skal være ustabile / ha kort levetid. Utviklingen på kinarør går fremover, samtidig som tilgangen på NOS rør tørker inn så jeg synest ikke du bør lukke øynene og avskrive dem for all fremtid. For 10 år siden lo man av kinsiske biler... not anymore. Eller har du lukka øynene der åxå?

    Mitt hovedpoeng i forige innlegg var at jeg tror og HÅPER at psvane, eller noen andre, klarer å produsere nye rør som er like gode eller bedre en NOS-rør både med hensyn til lydkvalitet, stabilitet og livslengde. Og jeg mener fortsatt at psvane er en god kandidat til å knekke den koden.

    PSVane er åpne på at de har kopiert WE ned til minste detalj for å oppnå WE standard. Synes kanskje det er MINDRE tillitsvekkende å koke sammen et rør delvis av Sylvania deler og selge dem som genuine WE bare fordi man eier WE-navnet.

    Mvh
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Mitt hoved poeng er ikke å gå mot kina-produkter, men å betale like mye som en bil koster (i kina) er vanvidd. Om ikke lenge kommer de nyrike kineserne og kjøper bedriften du jobber i , grunnen hytta di står på, ....
    BTW, om du hadde hatt noen anelse om hvor mye research & deveopment-kostnader Sylvania/Tung_Sol/RCA/GE/ hadde på materialer...
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Bildet er tatt 23 august i fjor. Da var mine PSvane helt nye. Og jaggu spiller de ikke like bra fremdeles. Ikke antydning til at de skulle være svekka på noen måte.
    Ja egentlig spiller de nok enda bedre enn første dagen, de er jo innspilt. Støvtørking er også utført. :)
    Bra rør, verdt penga så absolutt. Skal få kjøpt et par til. Med dagens kurs koster de under 1000,- for et par.

    DSCN4834.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det er en grunn til at Goldmund gjorde seg store i Kina, og det er en grunn til at alle verdens luksusmerker har etablert seg tungt i Kina. I tillegg er kineserne høyst kvalitetsbevisste og krevende kunder - noe som sikkert også gjelder innen deres superhighend-segment.

    PSVANE gjør en utmerket jobb, syns en rørnybegynner som meg, og det er liten grunn til å tvile på at de bruker betydelige midler på å utvikle meget gode rør.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Bildet er tatt 23 august i fjor. Da var mine PSvane helt nye. Og jaggu spiller de ikke like bra fremdeles. Ikke antydning til at de skulle være svekka på noen måte.
    Ja egentlig spiller de nok enda bedre enn første dagen, de er jo innspilt. Støvtørking er også utført. :)
    Bra rør, verdt penga så absolutt. Skal få kjøpt et par til. Med dagens kurs koster de under 1000,- for et par.

    Vis vedlegget 187863
    Likeretterrøret som sitter i ampen på bildet. Et GZ34 RCA begynte og skrante så det er også bytta ut med et kinarør. Et Shuguang.
    Og jaggu ble ikke det også en oppgradering for en billig penge. Ca. 100,- for det. NOS RCA som jeg hadde, kosta vel en 6-7 ganger mer.
    Og ikke noe spesielt lang levetid var det heller.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Det er en grunn til at Goldmund gjorde seg store i Kina, og det er en grunn til at alle verdens luksusmerker har etablert seg tungt i Kina. I tillegg er kineserne høyst kvalitetsbevisste og krevende kunder - noe som sikkert også gjelder innen deres superhighend-segment.
    Kineserne er ikke kunder, og grunnen til etableringen...-jeg skjønner du ikke var blå-russ...

    Før Y2k, hadde jeg eget import-firma(A/S), og sjekket priser på mangt og meget. Greitt nok, det er noen år siden, men DA, kostet f.ex de hvite hanskene som ofte følger med så lite at en kunne ikke betalt bare ett par med norsk mynt.
    Bommulls-T-skjorter uten trykk; snautt ca 5kr stk.
     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Det er en grunn til at Goldmund gjorde seg store i Kina, og det er en grunn til at alle verdens luksusmerker har etablert seg tungt i Kina. I tillegg er kineserne høyst kvalitetsbevisste og krevende kunder - noe som sikkert også gjelder innen deres superhighend-segment.
    Kineserne er ikke kunder, og grunnen til etableringen...-jeg skjønner du ikke var blå-russ...

    Før Y2k, hadde jeg eget import-firma(A/S), og sjekket priser på mangt og meget. Greitt nok, det er noen år siden, men DA, kostet f.ex de hvite hanskene som ofte følger med så lite at en kunne ikke betalt bare ett par med norsk mynt.
    Bommulls-T-skjorter uten trykk; snautt ca 5kr stk.
    Enig med begge to her jeg, men greia her er vel 300b, og det å finne gode alternativer til WE?
    Finnes det noen reelle alternativer som ikke er Kina-produsert da?
     

    HALOLS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    204
    Antall liker
    94
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Det er en grunn til at Goldmund gjorde seg store i Kina, og det er en grunn til at alle verdens luksusmerker har etablert seg tungt i Kina. I tillegg er kineserne høyst kvalitetsbevisste og krevende kunder - noe som sikkert også gjelder innen deres superhighend-segment.
    Kineserne er ikke kunder, og grunnen til etableringen...-jeg skjønner du ikke var blå-russ...

    Før Y2k, hadde jeg eget import-firma(A/S), og sjekket priser på mangt og meget. Greitt nok, det er noen år siden, men DA, kostet f.ex de hvite hanskene som ofte følger med så lite at en kunne ikke betalt bare ett par med norsk mynt.
    Bommulls-T-skjorter uten trykk; snautt ca 5kr stk.
    Enig med begge to her jeg, men greia her er vel 300b, og det å finne gode alternativer til WE?
    Finnes det noen reelle alternativer som ikke er Kina-produsert da?
    Takatsuki 300B fra Japan. JPY 140000 for paret.
    De får gode skussmål, men er ikke akkurat billige. Om man da ikke skal sammenligne prisen med original WE.
    Personlig har jeg usannsynlig mye bedre tro på kvaliteten til noe laget i Japan kontra Kina.

    出力増幅管 TA-300B|製品情報(自社ブランド)|EMS(半導体・電子機器受託製造)メーカーの高槻電器工業株式会社
    ?A???g?????X?V???i??? TAKATSUKI?@TA-300B
    Forøvrig er jo Yen-kursen lav mot NOK for tiden.
     

    HALOLS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    204
    Antall liker
    94
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, jeg trodde det var lyden og kvaliteten på røra som var det viktige. Ikke hvor de er laget.
    Roger
    Er slett ikke uvanlig med en forholdsvis høy grad av korrelasjon mellom produksjonsland og kvalitet. Uansett hvilken type produkt det er snakk om.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Hmm, jeg trodde det var lyden og kvaliteten på røra som var det viktige. Ikke hvor de er laget.
    Roger
    Enig idet. Ville sjekke om det virkelig fantes noe alternativ.
    Men det bør være et parameter i tillegg til lyd og kvalitet: Pris er jo også avgjørende for om man kjøper eller ikke.
    Kunne vært greit å finne det beste paret 300b som hvermansen ser seg råd til å kjøpe, inkl meg selv.
    Jeg kan altfor lite om 300b, men mange her kan mye og det kunne vært moro å høre om merker som de har gitt opp, kastet, er misfornøyd med osv.
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Har smidt et sæt Cetron ud pga for meget mikrofoni og generelt dårligere performance end et sæt Golden Dragon 4300
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn