Jeg er medeier i den bedriften som forvaltes av Stortinget. Derfor har jeg en mening om saken.Kan du forklare meg forskjellen på å stemme over statsbudsjettet og å forhandle en business-deal verdt noen hundre millioner? På hvilken måte er kravene til oppvakthet høyere for stortingspolitikeren?
-k
Nei, det er selvsagt ikke greit. Hele opplegget her virker amatørmessig, både at dette skal foregå med så dårlig tid at man må jobbe til langt på natt med såpass viktige saker og at man oppi dette har juleavslutninger med alkohol. Men å dra fram en person og la han få hele skyllebøtten hører ingen steder hjemme om det er en ukultur som er problemet her, men det er jo typisk media, og her står jo som vanlig Frp lagelig til for hugg. Om man bare stemmer eller i tillegg holder innlegg bør være ett fett,Mulig. Men er det greit?
Hva er budsjettet for f.eks Microsoft sammenlignet med Norge? Hvor mange liv griper det inn i hvis Bill Gates gjør en dårlig jobb kontra Stoltenberg?Hva en privat bedrift gjør og konsekvensene for den kan vel ikke sammenlignes med vedtak som angår hele landet knutinh, ser du virkelig ikke forskjellen på det?
Jeg er helt enig.paa den annen side, når en frp politiker står på talestolen er det faen ikke lett å vite om han er full eller ikke.
Idiotisk påstand siden dette tidvis er landets største parti, det sier mest om de som sier slikt, eller er også alle Frp-velgerne idioter?Jeg er helt enig.
Og hadde debatten dreid seg om hva disse gutta faktisk sier og står for - edru eller ikke - så hadde det vært betydelig mer interessant.
-k
...eller er også alle Frp-velgerne idioter?
Nå synes jeg at du legger ord i min munn. Jeg må da ha lov til å være kritisk til mye av FrP sin politikk uten dermed å insinuere at alle deres velgere er idioter?Idiotisk påstand siden dette tidvis er landets største parti, det sier mest om de som sier slikt, eller er også alle Frp-velgerne idioter?
Hvordan Bill Gates velger å drive sitt firma er hans sak, det går kun utover han selv og hans ansatte om han driver det dårlig, og det vet han.
Jeg synes at politikere skal gjøre en god jobb. Hvis de møter opp full på jobb og gjør en dårlig jobb så fortjener de tyn.Å drikke på jobb er uforsvarlig. Når politikere gjør det er det uansvarlig. Politikerene er ledere og skal gå foran med et godt eksempel.
Nytter ikke å slippe unna med en sykmelding i etterkant fordi man tar seg nær av at det blir påtalt heller.Om man drikker 1 juleøl og 3 akkevit på de fleste arbeidsplasser i Norge og folk legger merke til det får man store problemer, om ikke sparken.
.....og mannen var ut etter øll....., sånn var visa slik jeg husker den...Nå, jeg drikker heller øl med en l, fremfor to....
mvh
Den som bare var Torvald Stoltenberg.....Syns mannen snakket som han normalt gjør, bortsett fra litt småsnøvling her og der pluss at han korrigerte seg selv noen ganger. Men, mannen er jo på jobb, selv om klokka er 23.
Jeg synes at politikere skal gjøre en god jobb. Hvis de møter opp full på jobb og gjør en dårlig jobb så fortjener de tyn.
Om de drikker 3 akevitt og gjør en akkurat like god jobb som ellers så har jeg ikke noe problem med det.
Om de har 3 elskerinner, liker å spille på knipseautomater og kler seg i dameklær på lørdager interesserer meg strengt tatt lite.
-k
Hvorfor det? Det spørs vel hva slags jobb det er snakk om og hvor mye du har drukket, eller er det noe prinsipielt her som jeg ikke har fått med meg? Og hva bygger i tilfelle disse prinsippene på?Å drikke på jobb er uforsvarlig.
Vakker!Mener du at alkohol ikke reduserer dømmekraften, eller mener du at stortingrepresentanter ikke trenger denslags?
Her er det du som agiterer uten å argumentere. På hvilket grunnlag bygger din agitasjon? Av og til (ofte - alltid!) er det en fordel å betrakte sine egne holdninger med lupe og prøve å analysere dem i stedet for å slenge ut påstander og absolutter. Hvis vi hadde mer av det fikk vi en bedre verden.Hva er det du vil? Gjøre dette til en teknisk øvelse i argumentasjonsfaget?
Alkohol reduserer ikke uten videre dømmekraften, i hvert fall ikke når det gjelder enkle avgjørelser - slik som her. I noen tilfelle kan det faktisk være motsatt. Hvorvidt stortingsrepresentantene har dømmekraft som samsvarer med deres stilling og mulighet til innflytelse liker jeg ikke å tenke på - - - jeg tror derimot at svært mange av dem kunne stått seg på å ikke være så selvhøytidelige og gjerne tatt en knert i ny og ne -.Mener du at alkohol ikke reduserer dømmekraften, eller mener du at stortingrepresentanter ikke trenger denslags?
Det problemet løses ved å avgi forhåndsstemme.På valgdagen er polet stengt. Lurer på hvorfor. Er vel for at vi ikke skal stemme på noen i fylla.
Ha ha, dagens beste! ;DSelv om det kanskje ikke kan virke sånn, er de faktisk valgt av oss for å gjøre en best mulig jobb, - - -
I siviliserte land kan du kjøpe den alkoholen du vil på bensinstasjoner og supermarkeder som har åpent det meste av døgnet. Det er bare i Norge vi må ha barnepiker for å beskytte oss mot den syndige verden!På valgdagen er polet stengt. Lurer på hvorfor. Er vel for at vi ikke skal stemme på noen i fylla.
Seriøs argumentasjon fra Boffen! Hva har man vel å stille opp mot slike tungtveiende og solid begrunnede utsagn? Jeg bøyer meg i støvet, her er debatten tatt opp til et transcendentalt nivå!latterlig vending dette har tatt da. meldt seg inn fjortiser her ?
Boffen har faktisk bedre nivå i dette innlegget enn de innleggene han kritiserer. Men nå blir det en diskusjon om innlegg - og det blir enda værre...Seriøs argumentasjon fra Boffen! Hva har man vel å stille opp mot slike tungtveiende og solid begrunnede utsagn? Jeg bøyer meg i støvet, her er debatten tatt opp til et transcendentalt nivå!
Slettes ikke. Hva skal en da gjøre på fritiden?Jeg har enda ikke sett ett eneste argument mot at man bør drikke på jobb, under forutsetning at jobben blir gjort like bra med alkohol (i begrensede mengder selvsagt) som uten. Det er da nærliggende å tro at de utsagn som er ført i marken baseres på fordommer.
Du kan ikke lenger bli avvist på valgdagen hvis du er full!Nå tror ikke jeg Sandberg var dritfull. Det har ingen påstått. Han var vel kanskje ikke pussa en gang. Men at det i det hele tatt skal brukes alkohol i jobb er uakseptabelt. Hvor skal grensa gå for akseptert alkoholnivå for en politiker på jobb ? Selv om det kanskje ikke kan virke sånn, er de faktisk valgt av oss for å gjøre en best mulig jobb, selv om det ikke alltid virker sånn. Og ingen skal fortelle meg at noen kan yte sitt beste under påvirkning av alkohol.
På valgdagen er polet stengt. Lurer på hvorfor. Er vel for at vi ikke skal stemme på noen i fylla.
Det kan virke som du har rett, når vi ser hva vi har fått inn på Stortinget.Du kan ikke lenger bli avvist på valgdagen hvis du er full!
Stemme kan du gjøre uansett hvis du er i stand til å gå selv!