3 akkevitt og en øll...

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Snart blir vel valgdagen "modernisert" også, med utvidede åpningstider på skjenkestedene, og brennevin til alle over 18!

;)
Snart blir valgdagen modernisert til å kunne stemme fra det tastaturet vi ser forran oss akkurat nå.... Jmf HFS's "off-topic" kan det bli mye artig stemmegiving!

K.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Skal stortingsrepresentantene få jobbe i fylla?
Stortingsrepresentantene skal jo representere folket, og hvem vet hvor mange velgere som hadde 0.3 promille eller mer på det tidspunktet. Det var vel dem han representrerte da!! Dessuten blir det ganske hyklersk å snakke om "full" og "beruset", når man ser på videoen ! Han var ikke mer tåpelig enn han pleier å være !!

Jeg regner med at det er greit at taxisjåfører også får helle i seg en dram for nervene.
Nei det er IKKE greit ! De er muslimer så de har ikke lov å drikke alkohol !! Praktisk ikke sant ! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Stortingsrepresentanter er voksne, og bør forholde seg til ansvar og forpliktelser deretter.
Nåja.......................?

Men det er vår egen feil da det er vi som stemmer dem inn på "Tinget" :p

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
hvor kommer denne 0,3 fra ?
Prøv å drikke 1 jueløl og 3 akkevit. blir fort brisen av det.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
For all del, drikk og kos deg.

Hvis du ikke ser forskjell på å stemme over statsbudsjettet og å spille gitar, så er det ærlig talt en del jobber du ikke bør ha.
Der har du et godt poeng ! ;)

Men det er jo enkelte punkter i statsbudsjettet man forstår bedre hvis det er slik at de som vedtok det var fulle! ;D ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Men det er vår egen feil da det er vi som stemmer dem inn på "Tinget"  :p
Tja, de er jo nominert av et parti, og har hatt lederverv i mange år før tinget. Både de og partiet har ansvar, -og vi velgere har ansvar også.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Mener du at alkohol ikke reduserer dømmekraften, eller mener du at stortingrepresentanter ikke trenger denslags?
Fanken Zomby, det er ikke meningen å krangle med deg, men det er bare slik at dine innlegg som "står laglige til for hogg" ! ;)

Joda helt enig med deg i at alkohol svekker dømmekraften, og ikke så rent lite heller. Men i "min verden" er det slik at stortingsrepresentanter har bevist at de allerede er blottet for dømmekraft i det øyeblikket de stiller til valg. Og da gjør en øl og noen akevitter lite fra eller til. :-/

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Og nå er Sandberg sykemeldt? Han kommer fra partiet som snakker høyt om unnasluntere og slabbedasker som misbruker trygdepenger. Hva kaller vi det han gjør nå da? Jeg kaller det misbruk.

Det er dette som er den STORE tabben av Sandberg, hvis Jørgen Hattemaker hadde gjort noe slikt er de reglene Stortinget ( og Sandberg ) har vedtat ganske klare på at dette IKKE er noen grunn til å gi Jørgen H. sykemelding ! Pussig at: "vi er alle like, men noen er likere enn andre" :eek: :p

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
hvor kommer denne 0,3 fra ?
Prøv å drikke 1 jueløl og 3 akkevit.  blir fort brisen av det.
Leste det et eller annet sted. Det var en type fra Folkehelseinstituttet som hadde tatt fram regnestaven. :-/

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.845
Leste det et eller annet sted. Det var en type fra Folkehelseinstituttet som hadde tatt fram regnestaven.  :-/
Spørs om ikke den fyren burde bytte regnestav. Med 0.5 grensen for bilkjøring ble en halvliter regnet som trygt. Da var man såvidt under 0.5

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Spørs om ikke den fyren burde bytte regnestav. Med 0.5 grensen for bilkjøring ble en halvliter regnet som trygt. Da var man såvidt under 0.5
Nå drakk han da ikke alt på samme tid ?

B

Back_Door

Gjest
Denne debatten viser tydelig det nevrotiske forhold nordmenn har til alkohol. I dette landet forbindes alkohol med fyll på samfunnshuset, og ikke som en naturlig del av kulturen. Jeg lurer på hvordan oppstyret omkring denne saken oppfattes i Sentral-Europa? Det er nesten merkelig at et land som Frankrike ikke går nedenom og hjem.. ::) Hvor mange av politikerne der tror dere er 100% edru når de er på jobb..?
Vi lever tydeligvis fortsatt på grensen mellom bedehus og ungdomshus.Det er nesten fantastisk at det til slutt ble tillatt med uteservering.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
bodde på bygda fram til 92, men det var et gjestgiveri der på 60 tallet og et vertshus på 70-80 og 90 tallet.

fanken så stille her, ser folk på DAMEhåndball tro ?

B

Back_Door

Gjest
Det var mange hete debatter om det skulle bli tillatt med uteservering i byer og tettsteder. Spesielt på vestlandet og sørlandet(selvfølgelig) Man diskuterte hvor støtende det ville bli for byens beste borgere å bli konfrontert av åpentlyst drikkende mennesker. Kanskje midt på dagen også, til og med :eek:

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
vi pleide å sitte med hver vår ølpose helt åpenlyst ved bussgarasjen. aldri noe tull.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Likte gamle dager med fest på samfunnshuset i helga og edru resten av uka jeg. Å gå lett brisen hele uka må da bli kjedelig?

K

knutinh

Gjest
Ingen tvil om at norsk drikkemønster har gått i mer Europeisk retning. Jeg forventer flere leverskader og færre fylle-ulykker.

-k

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Forskerene sier at utviklingen går mot begge deler. Både fest i helga og brisen i uka. Mange leverskader og mange fylleulykker.

:(

K

knutinh

Gjest
Jaja. Så lenge jeg overlever til jeg blir 67 uten å skade noen så har vel samfunnet mer nytte av meg under enn over jorda :)

-k

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Denne debatten viser tydelig det nevrotiske forhold nordmenn har til alkohol. I dette landet forbindes alkohol med fyll på samfunnshuset, og ikke som en naturlig del av kulturen. Jeg lurer på hvordan oppstyret omkring denne saken oppfattes i Sentral-Europa? Det er nesten merkelig at et land som Frankrike ikke går nedenom og hjem.. ::) Hvor mange av politikerne der tror dere er 100% edru når de er på jobb..?
Vi lever tydeligvis fortsatt på grensen mellom bedehus og ungdomshus.Det er nesten fantastisk at det til slutt ble tillatt med uteservering.
Husk at all glede uten alkohol er kunstig glede !
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

B

Back_Door

Gjest
Husk at all glede uten alkohol er kunstig glede !
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ok, hvor mange drinker representerer hvert av glisene dine..? ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Ok, hvor mange drinker representerer hvert av glisene dine..? ;D
I og med at jeg er i stand til å treffe riktige taster kan det ikke være mange. Og i dette landet er lommeboka veldig taknemlig for det !

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Geniet kommer fram i en genial mann med en flaske rødvin. Dummheten kommer fram i oss andre.

Z

Zomby_Woof

Gjest
hvordan en best forklarer en stein hva kjærlighet er.
Jeg kan ikke forklare kjærlighet for noe eller noen. Jeg er tilhenger av å demonstrere slike fenomener. Steinen ville muligens ikke forstå da heller..

Z

Zomby_Woof

Gjest
Generelt er det min erfaring at vurderingsevnen svekkes av alkohol.

Den første problemstillingen som blir vanskeligere å vurdere ettersom promillen stiger, er alkoholens innvirkning på vurderingsevnen.

Der og da virket det som en god idè, er en vanlig følelse 'etterpå'.

Mulig herr Sandberg kjenner igjen denne følelsen...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Neste gang du er på bar, bestill en "Sandberg".
Da får du 1 øl, 3 akevitt og 3 uker ferie!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn