Ø Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Vis vedlegget 976428

    Oppdatering etter at membranet revnet på basselementet:

    Har spilt i flere måneder med nytt element etter at Mala fikk tilsendt det defekte elementet. De konkluderte med at det var en reklamasjonssak, så derfor fikk jeg nytt uten omkostninger. Mala har ikke sett lignende og forstår ikke hva som har skjedd her, jeg derimot forstår at jeg har fått veldig god service fra Mala (Sveinung) og takker så mye.(y)

    Jeg tror jeg vet hva som skjedde, jeg spilte noe gammel Baccara og det tålte rett og slett ikke basselementet:ROFLMAO:
    Mala burde kanskje advare mot avspilling av Baccara?
    Eller kanskje burde alle advares mot Baccara
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.677
    Antall liker
    7.762
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vis vedlegget 976428

    Oppdatering etter at membranet revnet på basselementet:

    Har spilt i flere måneder med nytt element etter at Mala fikk tilsendt det defekte elementet. De konkluderte med at det var en reklamasjonssak, så derfor fikk jeg nytt uten omkostninger. Mala har ikke sett lignende og forstår ikke hva som har skjedd her, jeg derimot forstår at jeg har fått veldig god service fra Mala (Sveinung) og takker så mye.(y)

    Jeg tror jeg vet hva som skjedde, jeg spilte noe gammel Baccara og det tålte rett og slett ikke basselementet:ROFLMAO:
    Så bra det ordnet seg 👍🏻 Sveinung pleier å yte service som få andre
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Produksjonsfeil kan skje de beste :)

    Godt det fikset seg :)
     

    glenne34

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2012
    Innlegg
    16
    Antall liker
    11
    Sted
    Drammen
    Har bare ett spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Siden de var litt for dyre for meg så måtte jeg delvis betale de på avbetaling. Tenkte å muligens nedskalere litt på effektforsterker for å ha litt mer å betale på høyttalerne. Er det noen som har forslag til billig effektforsterker som kan fungere på høyttalerne?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.677
    Antall liker
    7.762
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har bare ett spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Siden de var litt for dyre for meg så måtte jeg delvis betale de på avbetaling. Tenkte å muligens nedskalere litt på effektforsterker for å ha litt mer å betale på høyttalerne. Er det noen som har forslag til billig effektforsterker som kan fungere på høyttalerne?
    Jeg er ingen ekspert på disse høyttalerne, men på generelt grunnlag er det enklere for folk å vurdere om du kan nedskalere hvis du gir info om hva du benytter av forsterker(e) i systemet pr nå :)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.402
    Antall liker
    1.289
    Sted
    Horten
    Jeg er ingen ekspert på disse høyttalerne, men på generelt grunnlag er det enklere for folk å vurdere om du kan nedskalere hvis du gir info om hva du benytter av forsterker(e) i systemet pr nå :)
    Ser jo ut på bildet som det står en NAD-box uten knapp/ratt til høyre i benken der, så kanskje det er power-amp'en. :unsure:
     

    glenne34

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2012
    Innlegg
    16
    Antall liker
    11
    Sted
    Drammen
    Ser jo ut på bildet som det står en NAD-box uten knapp/ratt til høyre i benken der, så kanskje det er power-amp'en. :unsure:
    Takk for svar glemte å skrive hva jeg brukte av elektronikk.Ja du har rett det er en Nad c298 som jeg har har sett går for mellom 15-17 k på Finn. Tenkte å prøve å finne noe til mellom 5-10 k som jeg kan for en periode og bygge meg opp igjen senere. Bruker en Eversolo dmp-a6 til både Pre,dac og streamer.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.240
    Antall liker
    4.359
    Torget vurderinger
    0
    Jeg bruker Hypex Klasse D og synes det er en god match på de høyttalerene. Det er ikke så mye Ncore på brukten, men UCD bør også holde for en periode. Det tror jeg du finner til den prisen og bør matche impedansen til Eversolo.

    Edit: ser forresten at det ligger Ncore ute på bruktbørsen til 6.000,-
     
    Sist redigert:

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Bruke selv ATI AT3003 på Ø Audio, er veldig fornøyd med det :) Ikkje altfor dyre forsterkere, men må vel opp i ein 15-25 000,- avhengig av modell. Men bra merke å sjekke ut som ikkje koster skjorten.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.402
    Antall liker
    1.289
    Sted
    Horten
    @glenne34
    Ser at Knedahl har forsinket påskesalg annonser på noen ICE 1200AS amp'er på Finn.no til 7000.-
    Det må jo være en god match både i power og pris.:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn