Ø Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.464
    Torget vurderinger
    29
    Håper noen av dere kommer til å prøve Vera på Ø :)

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    869
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker ATI sin klase-d med de samme NC500 modulene som Vera har , og synes det spiller strålende :)

Men nå har jeg ikke testet med noe annen amp her hjemme heller , så jeg kan jo ikke si at dette er beste matchen som er å oppdrive... Og så har jeg DSP til hjelp også , så jeg kan tune lyden litt dit jeg vil , så det er vel litt «juks» ;)

Pjokk

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Antall liker
    23
    Hei og godt nyttår:)

Er det noen som har testet å porte bass portene på Ø? Og isåfall ka bruker dere? Er det mulig å kjøpe skum porter som passer?

Aleksander

Lespaul

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    17
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har brukt Vera på Ø i ca 2 uker nå.
Det er en knallmatch i mine ører.

Bruker den foreløpig uten forforsterker, styrer lyden fra en Hegel HD25.
Med gain innstillingene på forsterkeren kan jeg bruke det meste av volumkontrollen på DAC`en.
Vet ikke om dette er grunnen til at det funker så bra, men det gjør det.

Kommer til å prøve med forforsterker senere, men ikke no stress.

Har ikke testet så mye annet på Ø enda, men har spilt på Hegel Røst og H190, en Peachtree Grand Integrated samt en liten IFI Stereo 50 rørforsterker. Vera er i en annen klasse syntes jeg. 

Har heller ikke testet andre NCore forsterkere så kan ikke si noe om hvordan denne er i forhold til f.eks Nord. Men bare byggekvalitet og muligheten til gain innstilling er verdt litt ekstra. 

Skal det oppgraderes mer på forsterker fronten må det i så fall bli en Vera til tror jeg.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    869
    Torget vurderinger
    2
    Interresant lesning ja [emoji2] Jeg bruke selv ATI sin klasse-d variant med de samme NC500 modulene som Vera. Jeg synes også det spiller meget bra , men har nok også litt forskning til gode på dac/pre området. Jeg bruker nå Marantz surr-prosessoren min og den gjør en god jobb den , men må innrømme at det hadde vært moro å teste andre løsninger også. For det virker som Ø’ene kan respondere ganske bra på selv små endringer[emoji2] Men så er det så fordømt lettvint og fleksibelt med en god surr-pre mtp. subintegrering og gode lydopplevelsen fra alle mulige kilder...[emoji848]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sist redigert:

Lostx9

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    7
    Har hatt mine Ø i et år nå, og liker de bare mer og mer.
    Jeg setter pris på de gode dynamiske egenskapene, og at det er høyttallere som
    fungerer godt i en normal stue. De spiller bra bass ift en relativ liten størrelse på kabinettet.
    At de kan stå relativt nært vegg, og de er tilgivende på ikke alt for perfekte innspillinger.
    De trenger nødvendigvis ikke en sillion watt for å spille bra, min Naim Nova funke;)

MalaAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Antall liker
    546
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Gøy å få på plass noen distributører! :D

Så langt har vi landet distributør i USA/Canada (High End by OZ) og Tyrkia (Extreme Audio). Flere er forhåpentligvis på gang.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    869
    Torget vurderinger
    2
    Så moro da - lykke til [emoji2]

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    869
    Torget vurderinger
    2
    Heftig [emoji106]
    Gratulerer mef storsatsingen - dette er jo moro da [emoji2]

EBH

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.09.2018
    Antall liker
    146
    Jeg hadde slike hjemme på test i noen dager nylig. Jeg kan ikke si annet enn at dette er jævlig bra høyttalere. All slags cred til Mala for dette prosjektet. Utrolig hva han har fått til her. For øvrig også masse cred til Mala som butikk. Topp sted, topp service, topp kunnskap og mye spennende produkter, Ø inkludert!

20200403_171635.jpg

sbf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.06.2009
    Antall liker
    61
    Jeg hadde slike hjemme på test i noen dager nylig. Jeg kan ikke si annet enn at dette er jævlig bra høyttalere. All slags cred til Mala for dette prosjektet. Utrolig hva han har fått til her. For øvrig også masse cred til Mala som butikk. Topp sted, topp service, topp kunnskap og mye spennende produkter, Ø inkludert!

Vis vedlegget 579401
    Litt off topic, men har du snekret den benken du har komponentene på selv?

aloz

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    1
    Nydelige høytalere, som akkurat nå får kjørt seg med testing av PS audio forforsterker. Flottkombo.
    Har forstått det slik at du tidligere hadde Dali Helicon 400,
    nå etter noen måneder med Ø Icon,hva vil du
    si er forskjellen på disse?

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.209
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    6
    Er egentlig store forskjeller. Dynamikken, bassen og størrelsen på lydbildet er noe helt annet. Vanskelig å sammenligne, når de er såpass forskjellige.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    869
    Torget vurderinger
    2
    På de 3 tingene du nevner der , er disse vanskelige å slå under 100k vil jeg tro[emoji2]
    Liker mine Ø’er utrolig godt , og dem passer til det aller meste [emoji106]

skogmus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2008
    Antall liker
    15
    Hei alle Ø eiere og entusiaster..Ønsker å komme med litt inntrykk av disse høyttalerne..Vi var en gjeng fra Arendal lydlaug på besøk hos Mala Audio for en stund siden..Der fikk vi en gjennomgang av alt av utstyr de hadde..Men det var etter min mening Ø Icon jeg likte best av høytalerne vi spilte på iallfall..Det var PS Audio elektronikk foran i kjeden..Icon minnet veldig mye om mine egne Zingali Home Monitor 2.8 med sin lekne og dynamiske men samtidig behagelige spillestil..Kunne vært artig å sammenlikne disse en gang..de er begge en toveis,begge har 93 db følsomhet. de koster omtrent det samme..Mine har en 1" kompresjonsdriver i hornet..Hadde vært moro å hørt Icon hos folk hjemme.. Jeg bor i Grimstad,er det noen Icon eiere som bor på Sørlandet?
    Mvh Morten.

poskare

Newbie med interesse for de små detaljene i lyd
    Ble medlem
    05.01.2016
    Antall liker
    48
    Sted
    Tønsberg
    Oupps! Så var jeg plutselig en Ø-venn jeg også:eek::p
    Klarte å velte innom Mala for å hente en Matrix Audio Element X, noe som egentlig var årets budsjett:whistle:
    Men med så hyggelige mennesker på Mala med god tid etter stengetid ble det lytting.....på Icon. Og tre uker etter står de her i stua mi med lynrask transport av leverandøren, og de låter enda bedre enn i lytterommet. Det er magi, trolldom, åpenbaring, og alle de andre store positive ordene man kan finne på å bruke i en sånn setting, og det bare etter de første timene, uten nøye måling, flytting og justering! Disse kommer til å leve lenge her! Takk til Mala Audio for fantastisk kundeservice, rask respons og kaffen:)

Sist redigert:

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    869
    Torget vurderinger
    2
    Gratulere så mye og velkommmen i klubben 😀
    Ja disse leverer utrolig bra på alle måter 😀👍

Chila

Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Ø er i hus. Nad m33 på plass fredag. Noen som har testet ut Ø m klasse D amp og 1 eller 2 stk SUB? Brukes kun til musikk. SUB må fungere glimrende også på lavt/middels høyt lydnivå.
    Noen ideer??

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn