Årets MC-tråd!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Grattis.....cool bike.
    Hadde forgjengeren for noen år siden. ;)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.710
    Sted
    Holmestrand
    Spiralis skrev:
    Hei Lars,
    Ikke bry deg om de surpumpene. Sykkelen er jo bare nydelig og du har gjort en kjempejobb med restaureringen av den. En slik en hadde jeg veldig lyst på i ungdommen, men mamma sa at det var farlig !! Hun hadde forøvrig sikkert helt rett !! Jeg hadde nok kjørt meg i hjel på en slik en den gangen. Men i dag er man litt klokere og kjører mye forsiktigere. ::)

Gratulerer med seieren Lars, og lov oss at om du noen gang skal selge den gir du oss på HFS muligheten til å kjøpe først !!

;D ;D ;D ;D
    Som skap-biker må jeg bare slutte meg til!
    Sclalars har tydeligvis flere velutviklede talenter:
    På fototråden i sommer har han vartet opp med vakro makrobilder http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,11607.45.html,
    og ikke minst sjekk disse høytalerne :http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48496

Tydeligvis en mann med mange talenter!

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Her er min MC......

Ohhh yes...en Triumph T-120 Bonneville fra det herrens år 1968.

Den er ikke restaurert til orginal stand, men for å brukes! Den er ny i Norge og har matching nr. motor/ramme.
    Farger og design er ikke orginalt -68, og heller ikke skruer og slikt. De er der for å gjøre jobben, men det er kun benyttet UNF der de ikke er orginale. ;)
    Og klubben for de glade gutter/jenter er vi selvfølgelig medlem av..... ;D

Det finnes flere hederlige engelskmenn på gården...her står Trajan ved siden av en Land Rover 109 pick-up 1963 mod. Dette er en diesel som er kjøpt ny i Norge av Buskerud pappirfabrikk. :)
    En god traktor/bil som vi kjører på biodiesel :) Det lukter bare mat når vi er ute og kjører. ;D

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Det var mye mc på årets Notodden Bluefestival.
    Denne måtte jeg bare ta et par bilder av.
    En Boss Hoss.

Ikke direkte liten den tanken der ;D, kanskje også nødvendig siden motoren er en V8 på ganske mange liter (så langt jeg veit).
    Her et bilde fra siden, begge tatt med mobilen.

Her en link til BossHoss. www.bosshoss.net/products.asp
    Stort sett V8 på 8,2 liter.
    Ble fortalt av en kollega at fettern hans fra Tuddal skal selge sin og den har ikke gir (kun ett og det må kjøres i gang med sen bevegelse på oppslipp av clutchen.
    For noen monstre ;D
    Mvh.KW

Vedlegg

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Hei KW!

Rå den Boss Hossen ja..
    Men jeg tror ikke det er så vanlig med den største motoren, ikke her i skandinavia hvertfall. Alle de jeg har sett har hatt 5,7 liter'n på 355 hk. Noe som strengt tatt burde holde - også med tanke på hva den koster inn til Norge..!!

Syns også at lakkeringen gjør alt på disse syklene her. Fancy motivlakk og de er bare helt rå.
    Sykkelen i seg selv er ikke akkurat noe smykke.. :p

O

OivindJ

Gjest
    Uten lappen testa jeg en liten slik en:

50-150km/t skjedde på under fem sekunder. Hold på å pisse og drite på meg samtidig.

Den ble døpt "klikkskalle sykkel" på stedet.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Javel folkens. Er mopedene vinterlagret og nypolerte nå eller.
    Søndag tror jeg at jeg setter strek for denne sesongen. Har ikke tid til så mye mer kjøring før jul allikevel. Gleder meg allerede som en unge til våren.
    Slip on potte og nye speil står på ønskelista til jul. Orginalspeilene er ubrukelige. Ser bare albuene mine.

JEJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Antall liker
    49
    thomand skrev:
    Javel folkens. Er mopedene vinterlagret og nypolerte nå eller.
    Søndag tror jeg at jeg setter strek for denne sesongen. Har ikke tid til så mye mer kjøring før jul allikevel. Gleder meg allerede som en unge til våren.
    Slip on potte og nye speil står på ønskelista til jul. Orginalspeilene er ubrukelige. Ser bare albuene mine.
    Ja da er det bare å vente på ny sesong!

Alas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2004
    Antall liker
    2
    Sykkelen ble levert til vinterlagring igår, forøvrig ble den satt til salgs på samme tid. Så får jeg se om den blir solgt iløpet av vinteren.

Har lyst på noe nytt....

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    thomand skrev:
    Orginalspeilene er ubrukelige. Ser bare albuene mine.
    Og du tror andre speil skal gjøre susen uten at din coole Kawa ser ut som "spiderman"?
    Det er det som er foran deg som teller, fortiden glemmer vi..... den har du vel passert ;) ;D ;D

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Ny sesong.
    Noen som har fått biken ut av vinterlageret?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.567
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har kjørt noen timer til nå iår. Driver og tar lappen. Er litt treig i sessen kan man si.

Alas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2004
    Antall liker
    2
    Er ute og kjører ja. Gamle sykkelen ble solgt til en blid dame i Kristiansand og jeg har kjøpt ny. Gått feile veien, minde kubikk og mindre hester. Men desto mer gøy! Kjører en DR-Z 400 SM, ser ut som en forvikst moped, men den er uovertruffen genial til å snike seg fram i kø med!

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.496
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    For ca 11 år siden så solgte jeg en lik denne.. Blir nok ikke MC på meg heller mer, kona nekter :'(

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    HoJ skrev:
    Blir nok ikke MC på meg heller mer, kona nekter :'(
    Sannelig er det forskjell på koner. Min nektet meg å selge ducatien min, jeg gjorde det selvfølgelig allikevel. 8)
    Det er litt merkelig å skulle gå den første sommeren på 20 år i møte uten egen MC. Har dog tilgang på 2 stk, så det blir nok mulighet for en fix om abstinensen skulle bli for stor.

En god sesong ønskes til alle motorsyklister. Bruk hue og aua godt.

Ø

Øivind

Gjest
    Noen som vet om noen steder med en rundkjøring, null kø hos biltilsynet, og sånn?

Finnsnes?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Så utrolig deilig nå som sommeren så vidt har begyndt å flørte.
    Har allerede tilbakelagt drøye 200 mil i år, og mange fler skal det bli.

BTW, så kjøpte jeg nye michelin pilot power 2ct i år, og må bare gi en sterk anbefaling til de som skal ha nye dekk i dette segmentet. I forhold til dunlop strikka som stod på i fjor, så er det som å få ny sykkel.

LemonDog

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte meg en slik i fjor høst:

Honda VFR 800 1998-modell.

Denne sykkelen spiser svinger på en helt annen måte en den forrige jeg hadde. Deilig med større motor også.
    Satser på å få satt på en slipon-potte i løpet av sommeren. V4-motoren fortjener å høres.

JEJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Antall liker
    49
    Ja det er godt å være på veien igjen! ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.444
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Skulle jeg hatt en Honda, skulle det vært denne:

Synd stykkprisen var 800000,-

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.606
    Torget vurderinger
    0
    Skal selge MC utsyret til jentungen, hjelm klær etc. Vet da pokker om jeg gidder å bruke Finn, der forsvinner man i mengden. Her på HFS har vi vel ikke MC avdeling på bruktbørsen så har noen forslag?

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Øivind skrev:
    Noen som vet om noen steder med en rundkjøring, null kø hos biltilsynet, og sånn?

Finnsnes?
    Ikke mye lyskryss og rundkjøringer i Kongsvinger, det er lettere å kjøre opp der enn på Økern :)
    Vet ikke hvordan køen hos biltilsynet er i Kongsvinger nå, men det var ikke så ille da jeg fikk MClappen i 1996..

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Fikk meg en deilig tur i dag. Kjørte opp marnadalen, over til åseral, kyrkjebygda, hornes og riksvei 9 hjem igjen (For de som er kjent).
    et par og tyve mil på svingete vei i flott natur.
    Husket for en gangs skyld å ta med kameraet:

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.567
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Drar denne fram igjen. Er super novise på området men vurderer sykkel nå. Er nybegynner og tenker noe i størrelsesorden 600-750cc. Gjerne 2 sylindret med en anelse bunndrag.
    Tenker nytt og brukt. Nytt da det er forutsigbart og bare deilig. Brukt da det fort kan skje et uhell og da er det kjekkere med brukt enn nytt. (tenker velt etc).

Kawa 650 Versys har jeg kikket litt på
    Samme med Yamaha fazer
    Og en annen Kawa som var en anelse rimeligere enn versys.

Hva sier ekspertisen?

Hadde jeg hatt mye cash tror jeg z750 hadde vært noe.

Har mulighet å kjøpe en Suzuki gsx750 es (slik som thomand har samme fargene også) - 86 modell kjørt 61000 - skitbillig.
    Kan jo være en ide for å lære seg opp litt og så investere noe mer til neste år?

LemonDog

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    Det er nok ikke så dumt og gå for noe gammelt og billig før man vet om dette er en hobby man kommer til å bruke mye tid og penger på. Når det er sagt, så holder motorsykler seg godt i pris, så du vil ikke tape mye på å kjøpe en nyere brukt sykkel og selge den igjen om noen år dersom du finner ut at motorsykkelkjøring ikke er noe for deg. Nyere sykler har også vesentlig bedre bremser og fjæringskomponenter enn 20 år gamle eksemplarer av arten. En nyere sykkel vil nok oppføre seg mer forutsigbart i svinger og vil være tryggere for en nybegynner. Gamle sykler har en tendens til å gynge med rompa hvis man presser dem for hardt.

I tillegg til de nevnte syklene kan du kanskje ta en titt på Suzuki SV650? Dette er en relativt rimelig v-twin på 650 kubikk som etter sigende skal være en glimrende nybegynnersykkel. Selv begynte jeg på en Honda CB500. Den var helt grei, men litt veik, så jeg bytta den ut etter 1 sesong. Kjøpte og solgte den for omtrent samme sum.

Lykke til med valg av sykkel.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    650 versys var jeg ute å prøvekjørte i forrige uke, og må si jeg ble litt imponert. Det er mye sykkel for pengene.

Den "andre kawaen" som er litt billigere er sikkert ER-6. Skal være en bra sykkel det også.

Jeg ville også kikket på suzuki SV650.

Ellers vil jeg nevne triumph 675 street triple. Sinnsykt fin sykkel som får utrolig gode tester. Desverre har jeg aldri hatt gleden av å prøvekjøre denne.

Ducati kom også med ny monster i år. Den ville jeg nok også kikket nøye.

Må også nevne at jeg har vært utrolig fornøyd med z750. Har kjørt den ca 800 mil nå, og blir egentlig bare mer og mer fornøyd. Litt myk i gaffel fjærene, men ikke no som öhlins ikke kan fikse for ca 1500,- (nye fjærer og olje)

Lykke til :)

journeyman

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2005
    Antall liker
    1
    Jeg har prøvekjørt en Ducati monster som er en utrolig artig og lettkjørt sykkel å kjøre. Ducati er vel kjent for å ha mye bunndrag i sine twin maskiner. I tillegg synes jeg begge både den forrige (se bilde) og den nye utgaven er ganske lekre... :D

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Siste utgave av ducati monster:

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.567
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jo mer jeg surfer og sjekker faller jeg ned på Versys. Aner ikke hva banken faller ned på da.

Er noe tiltalende med den. Kunne kanskje hatt litt mer sprut i maskinen men...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.567
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hadde funnet en brukt Versys - men den var solgt allerede desverre.
    Nydelige sykler de Ducatiene ..

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Årets MC-tråd!!

Øøøyy, ikke kødd med SS, det er da pokker ikke noen tur sykkel! SS står for supersport.
    Tursyklene i Ducati familien er ST og multistrada.

Har eid en 900 SS i 5 år, nydelig sykkel. Den er nå i min brors eie og jeg tar meg fremdeles en tur i ny og ne. Hadde en flott runde med den forrige helg.
    Har senere hatt en 999s i 4 år, som objektivt sett er en bedre og sprekere sykkel. Men SS'en er grom, litt motorsvak i forhold til værstingene, men har den rette følelsen. Jeg kjørte 1.07 runder på rudskogen med den, kjørte faktisk aldri raskere med 999s'en.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Solgte min "gullklump" høsten 2007, fikk ikke brukt den (for galt å ha en slik stående til pynt :'(

Heldigvis blir ungene større for hver dag.....blir nok en sykkel etterhvert.

MVH Johnny

Vedlegg

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    thomand skrev:
    Fikk meg en deilig tur i dag. Kjørte opp marnadalen, over til åseral, kyrkjebygda, hornes og riksvei 9 hjem igjen (For de som er kjent).
    et par og tyve mil på svingete vei i flott natur.
    Husket for en gangs skyld å ta med kameraet:

Deilig Kawagrønn farge ;D
    Har selv hatt tre grønne Kawaer, gpz550(83mod), zxr750(95mod) og til sist en helt ny zx9r(99mod). Sistnevnte sykkel kjørte jeg 19500km på en sesong og den hadde 140 bakhulshester! Tør ikke kjøpe meg en Kawagrønn sykkel igjen...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn