Selvsagt. Jeg er veldig flink. Jeg ville helt sikkert vunnet reality-julekalenderen 'Rampenissen' om jeg hadde vært med der.Ah....det var faktisk interessant. Takker for link, det understøtter nok ditt poeng mere enn mitt.
Selvsagt. Jeg er veldig flink. Jeg ville helt sikkert vunnet reality-julekalenderen 'Rampenissen' om jeg hadde vært med der.Ah....det var faktisk interessant. Takker for link, det understøtter nok ditt poeng mere enn mitt.
Ja, akkurat DETTE anlegget sender strøm til Tesla ladeplasser på Rygge og i Vestby, + 2 av 8 Mer-ladeplasser i Ås.
Hadde ikke alle oss, som sitter å ser på, gjort det? Ingen av oss hadde vært sååååå lettlurte, neida.....Selvsagt. Jeg er veldig flink. Jeg ville helt sikkert vunnet reality-julekalenderen 'Rampenissen' om jeg hadde vært med der.![]()
Ja tjekkerne sitter vel fast i fordommene som nordmenn inkl meg selv gjorde tidligere. Forrige uke snakket jeg med kroatere og dem forstår heller ikke konseptet hjemmelading eller at batterier idag varer bilen ut.Ikke nå, men til sommeren kjører jeg kanskje nedover. Min sønn som bodde her har flyttet til Tokyo, så behovet for å dra hit er blitt mindre. Laderen på min parkeringsplass her nede har jeg ordnet selv, jeg ser ikke så mange andre ladere i nærheten. Dette er en AC-lader som bruker en del timer på å fylle opp bilen. Max 16A tror jeg. For 3 år siden ble jeg advart mot å ha elbil, da lademulighetene var dårlige. Hvordan det er nå vet jeg ikke - finner det sikkert ut til sommeren.
Uansett - å se 11 elbiler på en hel dag i en by med ca 3 mill innbyggere (når man tar med nærmeste omegn) er jo ikke akkurat imponerende.
Ja, det er vel bare fordommer og ikke politiske insentiver, infrastruktur og alle de greiene som har med alt annet enn den enkelte bil som er årsaken. Det tror jeg nok ikke.tjekkerne sitter vel fast i fordommene
Det, og at alle som tidligere kjørte Volvo hensynsfullt, nå har kjøpt seg Tesla.Idag opplevde jeg hensynsfull kjøring fra 2 teslaer. Tydelig at ny SW og FSD virker.
Løsningen for Volvo er å kjøre en software-update over-the-air som setter gassrespons til skilpadde. Hvordan man setter gassrespons tilbake til normal begraves i menyen på en slik måte at kun de (to personene i Norge) under 40 år vil finne frem.Spørs om Volvo blir kvitt traktor stempelet sitt på denne måten?
En halv kw mener du vel?Da vil du aldri se disse ulykkene igjen. Setter en halvliter på det veddemålet.
I mange av sakene er det nærliggjande å mistenkja noko slikt. Men denne?Løsningen for Volvo er å kjøre en software-update over-the-air som setter gassrespons til skilpadde
Anten har ho Jinette ei urimeleg fargerik framstilling, eller så er det noko rart med Volvo. Samtidig er det rart at det nesten aldri er registrert spor som kan forklara desse episodane.Tysdag parkerte ho utanfor tannlegekontoret i Lærdal, men innan ho var ute opplevde ho at bilen – ein Volvo C40 – tok saka i eigne hender, rykte til og skaut fart.
Nei, men jeg ble «litt» overrasket da jeg hadde min første forbikjøring ute på landeveien i sommer. Fra 115hk diesel til over 400el-gamper føltes det som bilen «stakk av»!I mange av sakene er det nærliggjande å mistenkja noko slikt. Men denne?
Anten har ho Jinette ei urimeleg fargerik framstilling, eller så er det noko rart med Volvo. Samtidig er det rart at det nesten aldri er registrert spor som kan forklara desse episodane.
Ingen teikn til at Volvo-en din prøver å stikka av, @xerxes ?
(Det er noko rart med at desse kinesiske bilane både skal overvaka oss 24/7 og livestreama alt over nettet til Kina, og samtidig er heilt blanke når det gjeld å dokumentera seg sjølv)
Jeg syns det er påfallende at det kun skjer ved igangkjøring. Ingen tilfeller såvidt jeg vet når man først er kommet opp i fart. Dersom det er elektronikkfeil så ville jeg tenkt feilen også viste seg i fart, men ulykkene skjer alltid når fører skal enten stoppe eller sette bilen i fart.I mange av sakene er det nærliggjande å mistenkja noko slikt. Men denne?
Anten har ho Jinette ei urimeleg fargerik framstilling, eller så er det noko rart med Volvo. Samtidig er det rart at det nesten aldri er registrert spor som kan forklara desse episodane.
Ingen teikn til at Volvo-en din prøver å stikka av, @xerxes ?
(Det er noko rart med at desse kinesiske bilane både skal overvaka oss 24/7 og livestreama alt over nettet til Kina, og samtidig er heilt blanke når det gjeld å dokumentera seg sjølv)
Eg har sikkert nemnd det før, men eg har Leaf-en konstant i "eco"-modus (= skjelpadde-respons). Det passar utan tvil best til kombinasjonen av slik eg køyrer (der fossilbilar med 120 hk er utgangspunktet), bilen og dei vegane eg køyrer på.Jeg syns det er påfallende at det kun skjer ved igangkjøring. Ingen tilfeller såvidt jeg vet når man først er kommet opp i fart. Dersom det er elektronikkfeil så ville jeg tenkt feilen også viste seg i fart, men ulykkene skjer alltid når fører skal enten stoppe eller sette bilen i fart.
Det er heller ingen logg på at fører har stått på bremsepedalen, kun maks pådrag på gass.
Jeg har også i min Tesla Plaid blitt overrasket, men da fordi jeg har satt bilen i feil gir, altså skal bakover men har satt den Drive. I Plaid- og Dragstrip modus har Tesla også gjort elektronikken slik at bilen hugger til, som kan overraske særlig nye førere. I Sport og Chill modus så er bilen snill.
hvilke kriterier legger du til grunn for den uttalelsen?Etiopia har forbudt import av kjøretøy med forbrenningsmotor, og elbiler utgjorde 60 prosent av nybilsalget.
Hvem som er u-land virker å snu.
![]()
Europas bilindustri skårer selvmål igjen
Tysk bilbransje vil heller betale for å beholde forbrenningsmotoren, enn å konkurrere om framtidas bilmarked.www.tu.no
Kan jo nevnes at Waymos selvkjørende biler med Lidar, radar og whatnot stoppet opp, mens Teslas selvkjørende biler fortsatte som ingenting var skjedd.En liten forsmak på de værste konsekvensene av elektrifisering av vegrullende transport
en liten trafo brann i en by så er man der…![]()
Massivt strømbrudd skapte kaos i San Francisco
130.000 hjem og bedrifter mistet strømmen, og selvkjørende biler stoppet opp.www.vg.no
Fordi det var en sjåfør tilstedeKan jo nevnes at Waymos selvkjørende biler med Lidar, radar og whatnot stoppet opp, mens Teslas selvkjørende biler fortsatte som ingenting var skjedd.
Tesla kjørte selv; sjåføren er der fordi myndighetene foreløpig krever det. Samme som i Austin hvor det også var krav til sjåfør av myndighetskrav i starten. Du kan også se det samme fra demoer av FSD i Danmark og Tyskland; det sitter en person i sjåførsetet.Fordi det var en sjåfør tilstede
Men biler er jo religion… og religion er religiøs fundamentalisme, som nå viser seg i denne høytiden vi er inne i… og vi kjører bil til og fraAv og til så lurer jeg på om disse trådene er om religiøs fundamentalisme, men nei, det er om noe så kjedelig som et nødvendige onde, altså bilen.
Det fremgår i artiklene.Hvorfor stoppet Waymo?
Jo, noen har jo tydeligvis noe tilnærmet det - og det om noe så vanlig som en masseprodusert bruksgjenstand.Av og til så lurer jeg på om disse trådene er om religiøs fundamentalisme,
Av og til lurer jeg på om hvorfor man frekventerer tråder som «Elbil» når man har ingenting på hjertet om elbil eller bil generelt. Det må være en slags radikalisme hvor det går i svart med en gang Tesla nevnes. Det kan ikke gis noen form for poeng eller skryt uansett hva, kun avsporing, whataboutisme og personkarakteristikker. Jeg tenker tråden hadde blitt reneste ekkokammeret uten noen pro-Tesla innlegg, og det ville jo vært kjedelig.Av og til så lurer jeg på om disse trådene er om religiøs fundamentalisme, men nei, det er om noe så kjedelig som et nødvendige onde, altså bilen.
Det er fordi uansett hva som skrives om elbil så blir det valset ned av Tesla-propaganda....Av og til lurer jeg på om hvorfor man frekventerer tråder som «Elbil» når man har ingenting på hjertet om elbil eller bil generelt. Det må være en slags radikalisme hvor det går i svart med en gang Tesla nevnes.
Sikkert kjempefint, men hva med dette?Her er hvordan det skal gjøres.Tesla S, 3, X, Y, Roadster og Cybertruck
Servicemanualer:
Delekatalog, med verkstedpriser om man vil:
Parts Catalog
epc.tesla.com
Access free repair and maintenance information, including Do It Yourself Guides, Service Manuals, Parts Catalog, Wiring Diagrams, and more.
Diagnostikk og koding gjør bilen for deg, helt gratis.
Jeg tipper du tar feil. Derimot mener jeg det er størrre sjanse for at noen av de mer tradisjonelle er borte. Dem som må dra med seg sin legacy og som forsov seg når toget forlot stasjonen.Jeg tipper Tesla er borte innen 2 år som selvstendig bilprodusent
Her var det vel Waymos selvkjørende biler som skapte problemer, og ikke elbiler. De ble stående og vente på grønt lys i veikryss. Og dersom strømmen ryker gjelder dette nok også for bensinpumpene på bensinstasjonene, og ikke bare for ladestasjoner.En liten forsmak på de værste konsekvensene av elektrifisering av vegrullende transport
en liten trafo brann i en by så er man der…![]()
Massivt strømbrudd skapte kaos i San Francisco
130.000 hjem og bedrifter mistet strømmen, og selvkjørende biler stoppet opp.www.vg.no