larkrla
Hi-Fi freak
Relativt kjente merker som Burmester, Mark Levinson, Sim Audio, Adyton mfl er alle tilgjengelige på det norske markedet men testes sjeldent eller aldri av Fidelity. Mange skriver til Fidelty om dette jmf gjengitte leserinnlegg i mange nummer. Naturligvis ønsker potensielle kjøpere, eller eiere, omtale av "sitt" produkt, eller produkter man er nysgjerrig på i Norges fremste blad for HiFi-interesserte.
Det jeg stusser på er svarene fra redaksjonen. Noen ganger er svaret kort og godt "fordi disse ikke blir levert oss for testing". Det er noe rart siden man i bladene noen ganger leser noe slikt som "produktet anses såpass interessant at et eksemplar er bestilt til test".
Hva er egentlig grunnen til at enkelte merker testes svært ofte, mens andre testes sjeldent eller aldri? Er det importørenes varierende proaktivitet, eller er det Fidelity-redaksjonen som beviss utelater enkelte merker? Jeg tror ikke det siste er tilfellet, men synes feks det er rart når Lyd og Bilde gir en Adyton-effektforsterker "gullemedalje", årets produkt e.l, når produktet ikke engang er testet av Fidelity? Det betyr jo både at produktet sendes ut til test i pressen, og sansynligvis også at det er et meget bra produkt.
Jeg er selvsagt klar over at man må lytte selv, og at man bør lese utenlandske blader. Likevel tror jeg ikke man skal undervurdere betydningen av tester, eller mangel på tester i norske blader, spesielt med tanke på oss som bor timesvis fra nærmeste storby.
Noen som har fornuftige synspunkter på dette? Bør blader som Fidelity fortelle sine lese om hvilke produkter de evt ønsker å teste men som de ikke får til test av importør?
Hilsen
Lars
Det jeg stusser på er svarene fra redaksjonen. Noen ganger er svaret kort og godt "fordi disse ikke blir levert oss for testing". Det er noe rart siden man i bladene noen ganger leser noe slikt som "produktet anses såpass interessant at et eksemplar er bestilt til test".
Hva er egentlig grunnen til at enkelte merker testes svært ofte, mens andre testes sjeldent eller aldri? Er det importørenes varierende proaktivitet, eller er det Fidelity-redaksjonen som beviss utelater enkelte merker? Jeg tror ikke det siste er tilfellet, men synes feks det er rart når Lyd og Bilde gir en Adyton-effektforsterker "gullemedalje", årets produkt e.l, når produktet ikke engang er testet av Fidelity? Det betyr jo både at produktet sendes ut til test i pressen, og sansynligvis også at det er et meget bra produkt.
Jeg er selvsagt klar over at man må lytte selv, og at man bør lese utenlandske blader. Likevel tror jeg ikke man skal undervurdere betydningen av tester, eller mangel på tester i norske blader, spesielt med tanke på oss som bor timesvis fra nærmeste storby.
Noen som har fornuftige synspunkter på dette? Bør blader som Fidelity fortelle sine lese om hvilke produkter de evt ønsker å teste men som de ikke får til test av importør?
Hilsen
Lars