Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.815
    Antall liker
    1.071
    Hjelper lite hva VW sier når Tesla vil ha solgt like mange Y halvannen uke inn september som ID7 solgte i hele Q2.
    8 virkedager inn i september og Tesla har solgt 200 biler om dagen. VW har nå startet reklamekampanje på at mange savner stasjonsvogn, men det ser heller ikke ut til å hjelpe.

    Etter 8 dager har Tesla solgt flere Y enn hvilken som helst VW modell gjorde i hele Q2.

    IMG_3075.jpeg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.475
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Det er når bilen slutter å respondere. Kan skje når en prøver å gjøre ting ut av sekvens som for eksempel å sette bilen i drive med ladekabel i.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    6.630
    Antall liker
    4.374
    Sted
    Liten by
    Ryggløse Norge er på ferde igjen. Eneste landet i vesten der salget går opp...
    Er vi virkelig så horete eller er det andre grunner?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    6.630
    Antall liker
    4.374
    Sted
    Liten by
    Ja, det er en god bil til en god pris. Så enkelt kan det være.
    Såvidt jeg har skjønt, så kan alt untatt en god pris debatteres. Frynsete rykte på både kundeservice og feil, og med en enda mere frynsete eier.
    Allikevel selger de i bøtter og spann.
    Men vi var jo verdensmestere på VHS en gang i tiden også...
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    7.461
    Antall liker
    16.040
    Sted
    Sørlandet
    Såvidt jeg har skjønt, så kan alt untatt en god pris debatteres.
    Alt kan debateres. Objektivt så er Tesla Y og Tesla 3 biler som er vanskelig å komme utenom hvis man er ute etter ett nytt elektrisk kjøretøy. Jeg har selv hatt Tesla Y som firmabil og kjørte 40k problemfrie km med den.

    Dette skrev atletico nylig i denne tråden, så enkelt kan det skrives:

    Har fått test kjørt noen 2025 modeller de siste uken, bla Kia EV 3 GT Line kun forhjulsdrift (med ca 40 knapper å betjene + 3 skjermer !), nye Peugeot 3008 4X4 GT 325 hk, Skoda Elroq RS 4X4 340 hk
    Vi har hatt 3 el biler siden 2018, BMW i3 , Polestar 2 og Volvo EX30 Ultra.
    Jeg hadde bestemt meg for at Tesla aldri var aktuelt å kjøre rundt i...men etter å ha fått testet den nye oppgraderte 2025 model Y Juniper long range 4 wheel drive med 514 hk , og en rekkevidde med et 78 kW (75 netto) batteri konkurrenter bare kan se langt etter, kan jeg godt forstå at dette er Norges mest solgte bil. Prismessig havner disse 4 nye bilen temmelig likt rundt ca 550- 565 000 med vinterhjul og hengerfeste. Tesla er også en bil med større innvendig plass en de 3 andre. Så nå må jeg sannsyligvis revudere min avgjørelse om å kjøre Tesla.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    6.630
    Antall liker
    4.374
    Sted
    Liten by
    Han om det. Jeg har sett andre med motsatt erfaring.
    Personlig synes jeg det er vanskelig. Jeg mener jo selv at Tesla lager gode biler, men er skeptisk til salgs og servicenettverket. Samt at jeg mener at Musk må vekk for alt det er verdt. Men det siste er jo mere personlig. Men jeg merker at både kina-biler og Tesla begynner å bli vanskelig å kommer utenom her i Norge bare på grunn av pris alene.

    Men bare på grunn av alle klagene og alt som kommer ut om noe slett kvalitet, så burde flere tenke seg om. Det er det jeg ikke skjønner.
    At Musk nå ligger lavt og at folk har gullfisk hukommelse, er noe annet...
    Jeg finner det facinerende bare.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    924
    Antall liker
    794
    Sted
    Oslo
    I mellomtiden driver jeg og kjører rundt i Tyskland og Polen på sterkt forsinket sommerferie med ganske ny Ford Explorer EV.
    Jeg er vant med de knappene fra 4 år med en vw id3 og det fungerer, men kunne gjerne vært byttet ut.
    Min står på 19" dekk og er ganske så stillegående i hastigheter rundt 130-150.
    Kvaliteten føles god og nok plass baki til voksne også.
    Alt i alt godt fornøyd med den.
    I dag blir den stående da vi er på vinfestival i Zielona Gora 🍷
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    14.399
    Antall liker
    10.932
    Sted
    Holmestrand
    Alt kan debateres. Objektivt så er Tesla Y og Tesla 3 biler som er vanskelig å komme utenom hvis man er ute etter ett nytt elektrisk kjøretøy. Jeg har selv hatt Tesla Y som firmabil og kjørte 40k problemfrie km med den.

    Dette skrev atletico nylig i denne tråden, så enkelt kan det skrives:
    Jeg er stort sett enig i dette.
    Vi droppet Tesla fra vurderingen etter å ha snakket med flere Tesla-eiere som hadde både dårlige og svært dårlge erfaringer med ymse problemer og dårlig service. (Ett par var også ganske så sure pga prisstuntet Tesla gjorde med 3- eren. 😂)
    Når vi så tok mUsk med i ligninga så ble det helt uaktuelt.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    14.399
    Antall liker
    10.932
    Sted
    Holmestrand
    PS! Jeg tror ikke Tesla er dårlige biler.
    De er særdeles gode på noen ting, men feks «firkanta» ratt og fjerne hendelen for retningslys er «forbedringer» ingen har bedt om eller vil ha. Jeg liker designet, men ikke betjeningen.

    Når det er sagt så er den Google Bil-greia i Volvo-en vi har heller ingen drøm. 😳

    Hvordan er det mulig å lage et system for bilen hvor grensesnittet knapt har muligheter for tilpasning.
    Å sette opp sin egen «home»-screen burde være minimum for å holde det hele oversiktlig og derved trykking av «knapper» på minimum.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.815
    Antall liker
    1.071
    Jeg er stort sett enig i dette.
    Vi droppet Tesla fra vurderingen etter å ha snakket med flere Tesla-eiere som hadde både dårlige og svært dårlge erfaringer med ymse problemer og dårlig service. (Ett par var også ganske så sure pga prisstuntet Tesla gjorde med 3- eren. 😂)
    Når vi så tok mUsk med i ligninga så ble det helt uaktuelt.
    Hva konkret gikk problemene ut på?

    Jeg tror nok Tesla er best å eie i garantiperioden (jeg har prøvd begge), men ingenting med Tesla peker seg ut i noen spesiell retning ift VW og Audi. Og Tesla blir best om du bare aksepterer litt knirk og noen millimeter misaligment her og der som er helt ubetydelig i daglig bruk.

    En utfordring til Tesla er at dem som kjøper Tesla idag er foret med gamle rykter rundt panelgaps, lakk osv. så mange lager urettsmessig mye støy for den minste ting. Og så tror mange at alt er garantisak, også dekkslitasje på biler som bruker under 3 sek på å nå 100. Det er bare å se på innleggene på FB gruppene. Tror ingen går over sin VW, MB osv med forstørrelsesglass selvom man ser dem også har slike ubetydelige kosmetiske feil.

    På min siste Tesla, en X, så måtte Tesla ha et par forsøk på fikse ei airbaglampe. Irriterende nok å levere bil noen km unna, selv med fri leiebil. Nå skal den inn igjen for en vinduregulator og baklukeåpneren, men da kommer Tesla Mobile Service hjem i gårdsplassen for å fikse mens jeg er på jobb. Kan ikke bli bedre enn det og meg bekjent er det ingen andre som gjør dette.

    Ofte er det også interessant å høre dem som er negative til tidligere Tesla opplevelser, at de hadde kjøpt Tesla igjen.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.815
    Antall liker
    1.071
    PS! Jeg tror ikke Tesla er dårlige biler.
    De er særdeles gode på noen ting, men feks «firkanta» ratt og fjerne hendelen for retningslys er «forbedringer» ingen har bedt om eller vil ha. Jeg liker designet, men ikke betjeningen.

    Når det er sagt så er den Google Bil-greia i Volvo-en vi har heller ingen drøm. 😳

    Hvordan er det mulig å lage et system for bilen hvor grensesnittet knapt har muligheter for tilpasning.
    Å sette opp sin egen «home»-screen burde være minimum for å holde det hele oversiktlig og derved trykking av «knapper» på minimum.
    Jeg har Yoke rattet samt ingen hendler og helt ærlig kunne jeg ikke være mer fornøyd. Det passer bilen. Og 2-3 mnd har man lært teknikken med retningslys (jeg blinker mer enn de fleste). Har du kjørt med Yoke over en periode?

    Homescreenen er vel adaptiv; altså ikonene nederst er dem 5-8(?) du brukte sist.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    924
    Antall liker
    794
    Sted
    Oslo
    PS! Jeg tror ikke Tesla er dårlige biler.
    De er særdeles gode på noen ting, men feks «firkanta» ratt og fjerne hendelen for retningslys er «forbedringer» ingen har bedt om eller vil ha. Jeg liker designet, men ikke betjeningen.

    Når det er sagt så er den Google Bil-greia i Volvo-en vi har heller ingen drøm. 😳

    Hvordan er det mulig å lage et system for bilen hvor grensesnittet knapt har muligheter for tilpasning.
    Å sette opp sin egen «home»-screen burde være minimum for å holde det hele oversiktlig og derved trykking av «knapper» på minimum.
    Jeg kommer fra HTC hero og Android 1.6. Tilpasse etter eget ønske med widgets og apper i en bil hadde vært en drøm.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.945
    Antall liker
    5.193
    Torget vurderinger
    4
    Ser veldig lovende ut. Kan bli første beaver på meg

    Mange av dataene har også blitt hintet om tidligere, men i dag bekrefter BMW at bilen får en svært god rekkevidde, med hele 805 kilometer etter WLTP-standarden. Lynrask lading og et digitalt løft uten sidestykke er også med på å gjøre bilen til noe helt annet enn det både BMW og de fleste andre har i garasjen fra før.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    6.630
    Antall liker
    4.374
    Sted
    Liten by
    Ser veldig lovende ut. Kan bli første beaver på meg

    Mange av dataene har også blitt hintet om tidligere, men i dag bekrefter BMW at bilen får en svært god rekkevidde, med hele 805 kilometer etter WLTP-standarden. Lynrask lading og et digitalt løft uten sidestykke er også med på å gjøre bilen til noe helt annet enn det både BMW og de fleste andre har i garasjen fra før.
    Fully charged virker ekstremt interessant!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    14.399
    Antall liker
    10.932
    Sted
    Holmestrand
    Jeg har Yoke rattet samt ingen hendler og helt ærlig kunne jeg ikke være mer fornøyd. Det passer bilen. Og 2-3 mnd har man lært teknikken med retningslys (jeg blinker mer enn de fleste). Har du kjørt med Yoke over en periode?

    Homescreenen er vel adaptiv; altså ikonene nederst er dem 5-8(?) du brukte sist.
    Nei, har ikke det, og jeg ser poenget ditt.
    Slike ting er helt sikkert en vanesak,
    men personlig ser jeg ingen grunn til å endre dette.

    Adaptiv, men jeg ønsker å sette en fast home-screen.
    Like så ønsker jeg å bestemme rekkefølgen på telefonfavorittene mine.
    Det er klart ting som fungerer fint her, men jeg er ikke imponert.
    Noe jeg også har sett på andre el-biler.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.692
    Antall liker
    1.635
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med Elbilmek i Lier?
    For 5 år siden tipset jeg en e-Golf-eier om dem, og de sparte 25k kroner på utskiftning av 5 følere i AC-kanalene.
    Forrige høst ba jeg om pris på service på Ioniqen, og de ville ha dobbelt så mye betalt som Mobile, og insisterte på å gjøre arbeid som ikke skal utføres før i 2027.
    Nå ba jeg om pris på utskifting av to kulelagre og to tynne 'smørelag' med pakningssilikon på originalpakningene mot kjølevæskelekkasje i motoren på e-Soulen med 78k kilometer til datteren min, kun som preventivt tiltak.
    Elbilmek sa det tok én mann en hel arbeidsdag å utføre denne jobben...... - og ville ha 60 tusen blanke norske kroner for det. (Hva koster to standard 6007 kulelagre, 2 stk 1mm shims og litt pakningspasta?)
    Er Elbilmek nå så godt etablert, at de kan ta 3x timeprisen til BOS?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    7.842
    Antall liker
    7.505
    Noen som har erfaring med Elbilmek i Lier?
    For 5 år siden tipset jeg en e-Golf-eier om dem, og de sparte 25k kroner på utskiftning av 5 følere i AC-kanalene.
    Forrige høst ba jeg om pris på service på Ioniqen, og de ville ha dobbelt så mye betalt som Mobile, og insisterte på å gjøre arbeid som ikke skal utføres før i 2027.
    Nå ba jeg om pris på utskifting av to kulelagre og to tynne 'smørelag' med pakningssilikon på originalpakningene mot kjølevæskelekkasje i motoren på e-Soulen med 78k kilometer til datteren min, kun som preventivt tiltak.
    Elbilmek sa det tok én mann en hel arbeidsdag å utføre denne jobben...... - og ville ha 60 tusen blanke norske kroner for det. (Hva koster to standard 6007 kulelagre, 2 stk 1mm shims og litt pakningspasta?)
    Er Elbilmek nå så godt etablert, at de kan ta 3x timeprisen til BOS?
    En arbeidsdag, la oss si 8 timer x 2000 kr. Kulelagrene koster bare hundrelapper, la oss si 1000 kr. tilsammen 17000 kr. burde virkelig ikke koste mer enn det.
    60000kr blir over 7000 kr. timen og godt betalt for delene, sinnsykt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: AOC

    Mar-a-Lago Club

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Innlegg
    259
    Antall liker
    633
    Sted
    Halden

    Blir spennende å se infrastrukturen som skal til for å opprette en ladestasjon med 10 plasser med denne teknologien.
    Screenshot 2025-09-14 at 4.32.50 PM.png

    Batteriet vil ha en energitetthet opp mot tre ganger høyere enn i dagens litium-ion-celler.
    Dermed vil et fremtidig batteri med inntil 300 kilowattimer energi kunne ha et volum som dagens batteripakker på 100 kilowattimer.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    4.045
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kinesisk satsning
    fra artikkelen
    «Landet har over 3.100 universiteter og nesten 50 millioner studenter, der utdanningene ofte tilpasses statens behov. Programmer innen batteri- og elbilteknologi prioriteres, mens irrelevante fag raskt fjernes.

    Enorm befolkning – mange studenter

    Med over 1,4 milliarder innbyggere har Kina et stort rekrutteringsgrunnlag. I dag studerer 48.460.000 studenter ved landets universiteter og høyskoler.

    Utdanningssystem styrt av staten
    Siden 1990-tallet har kommunistpartiet lagt føringene. Av tusenvis av studieprogrammer er de fleste nøye tilpasset statens mål. Innen elbil- og batteriteknologi finnes det ti ganger så mange programmer som i vestlige land.

    Et eksempel er «utdanningsplanen» som ble lagt fram i år, med mål fram til 2035. I fjor ble 1.673 nye universitetsprogrammer opprettet for å møte nasjonale behov, mens 1.670 ble lagt ned fordi de ikke lenger passet inn.

    Store utviklingsavdelinger i industrien
    Kinesiske industriselskaper har enorme utviklingsavdelinger. BYD har for eksempel tre ganger så mange ansatte innen forskning som Volvo Cars har totalt. – Glem ikke at vi har 125.000 ingeniører, sa selskapets viseadministrerende direktør Stella Li til Ny Teknik i vår.»

    det er jo helt åpenbart at dette vinner Norge lett.. med så gode resultater vi har fra våre skoler…
    det viktigste er å diskutere formueskatt
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    6.630
    Antall liker
    4.374
    Sted
    Liten by
    Vi kommer til å slite mot Kina, om de virkelig går inn for noe! De har etterhvert fått teknologien, men har også midlene til å utkonkurrere andre med statlig subsidiering. Noe vi allerede ser på dagens elbiler...
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    7.461
    Antall liker
    16.040
    Sted
    Sørlandet
    Vi kommer til å slite mot Kina, om de virkelig går inn for noe! De har etterhvert fått teknologien, men har også midlene til å utkonkurrere andre med statlig subsidiering. Noe vi allerede ser på dagens elbiler...
    Jeg tørr påstå at det løpet er kjørt. Med mindre det går mot kollektivt "boikott" av Kina og kinesiske produkter.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    4.045
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er dessverre helt enig i dette. Kineserne er sultne, opplært nasjonalistiske, stolt over sitt land og nok folk å ta av.
    De vil dominere nær sagt et hvert teknisk område de satser på
    Vesten har gitt de kunnskap og teknologi som de nå bruker, gjerne mot oss, og samtidig vanskelig å se hvordan dette kunne vært unngått
    Enhver kan kjøpe hva han vil og gjøre med det hva han vil, dvs at teknikk og teknologi over tid blir åpen
    Og spesielt i et land der kopiering er kultur
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    15.348
    Antall liker
    12.245
    Sted
    Trondheim
    Samtidig sliter Kina. (Vet ikke om den er bak mur)
    Kort oppsummering (hvis den er bak mur) :
    • Økonomien i Kina preges av deflasjon, investeringsbrems og et boligmarked i fritt fall.
    • Detaljhandelen og investeringsnivået har hatt svak vekst, med eiendomsmarkedet som krymper.
    • Prisene på konsumvarer og produsentpriser har falt, reflekterer overkapasitet og intens konkurranse.
    • Myndighetene satser på kunstig intelligens og avansert teknologi for å kontrollere økonomien.
    • Diplomatisk spill mellom USA og Kina pågår med fokus på handel, nasjonal sikkerhet og TikToks fremtid.
    I tillegg til befolkningsutviklingen som viser at Kina befolkning vil kunne halveres i løpet av de neste 60-70 årene.
    Det er så dyrt å ha barn i Kina at selv om enbarnspolitikken er opphevd har ikke folk råd til å få barn (ifølge min sønns kone som er fra Beijing)
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    6.630
    Antall liker
    4.374
    Sted
    Liten by
    Samtidig sliter Kina. (Vet ikke om den er bak mur)
    Kort oppsummering (hvis den er bak mur):mad:
    • Økonomien i Kina preges av deflasjon, investeringsbrems og et boligmarked i fritt fall.
    • Detaljhandelen og investeringsnivået har hatt svak vekst, med eiendomsmarkedet som krymper.
    • Prisene på konsumvarer og produsentpriser har falt, reflekterer overkapasitet og intens konkurranse.
    • Myndighetene satser på kunstig intelligens og avansert teknologi for å kontrollere økonomien.
    • Diplomatisk spill mellom USA og Kina pågår med fokus på handel, nasjonal sikkerhet og TikToks fremtid.
    I tillegg til befolkningsutviklingen som viser at Kina befolkning vil kunne halveres i løpet av de neste 60-70 årene.
    Det er så dyrt å ha barn i Kina at selv om enbarnspolitikken er opphevd har ikke folk råd til å få barn (ifølge min sønns kone som er fra Beijing)
    Man kan jo håpe, men dette minner om dekningen av Ukraina krigen. Ukraina rykker frem...helt til de ikke gjør det og Russland har tatt tilbake mye mere enn de tapte...
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    4.746
    Antall liker
    4.724
    Av mulig interesse. Et sjeldent intervju med med Martin Eberhard. Han har omtrent samme syn på selvkjørende biler som jeg har kommet til. Og han stiller det samme spørsmålet jeg har gjort i all tid. Hvordan får man lov til å la beta software som kan ta menneskelig få lov å kjøre på offentlige veier.

    Tesla’s Forgotten Founder Speaks Out – Exclusive w/ Martin Eberhard
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    6.418
    Antall liker
    7.120
    Sted
    Market Snodsbury
    Samtidig sliter Kina. (Vet ikke om den er bak mur)
    @Mar-a-Lago Club nemnde «involution» («neijuan»)* i Kina-tråden nyleg.


    Det ser ut til å vera eit omgrep frå sosiologi og sosialantropologi, beslekta med konsept som avtakande grensenytte og Marx' «profittratens tendens til å falle».


    * Vi noterer: Hjå oss, og på engelsk, er jo ordet in-volusjon openbert laga for å vera i slekt med revolusjon. På kinesisk er ikkje sisteleddet 卷, juan kopla til ordet dei bruker for å skildra revolusjonar i politisk eller teknologisk forstand (den franske revolusjonen, den industrielle revolusjonen eller kulturrevolusjonen): 革命, geming eller 大革命, dageming (大 da = stor).
     
    Sist redigert:

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.815
    Antall liker
    1.071
    Av mulig interesse. Et sjeldent intervju med med Martin Eberhard. Han har omtrent samme syn på selvkjørende biler som jeg har kommet til. Og han stiller det samme spørsmålet jeg har gjort i all tid. Hvordan får man lov til å la beta software som kan ta menneskelig få lov å kjøre på offentlige veier.

    Tesla’s Forgotten Founder Speaks Out – Exclusive w/ Martin Eberhard
    Det blir snart omvendt; mennesket får ikke lov til kjøre uten at en maskin passer på. Farvel til 140.000 ruspåvirkede sjåfører hver dag på offentlige veier.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    4.045
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Åhh det stopper nok ikke der Dersom alle Ole_Martiner får det som de vil så blir det selvkjørende roboter i skoa som kjører deg dit myndighetene til enhver tid vil at du skal være
    Til samfunnets beste sjølsagt, intet mindre
    Det kommer også roboter som gir deg føden du trenger for å produsere mest mulig, til samfunnets beste
    Osv
    Osv
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.692
    Antall liker
    1.635
    Torget vurderinger
    1
    Det blir snart omvendt; mennesket får ikke lov til kjøre uten at en maskin passer på. Farvel til 140.000 ruspåvirkede sjåfører hver dag på offentlige veier.
    Tiltak mot ruskjøring ordnes med en blåsetut og øye-avleser i bilen, ikke TFSD.
    Men apropos fsd: av hva mine observasjoner av idiotkjøring, neglisjering av åpenbare trafikkregler og dårlig impulskontroll tilsier, hvor "Tessselahh Model Yhh"-sjåfører er overrepresentert og gir fullstendig faen i omgivelsene og øvrige trafikanter, så er det en god idé at "Tessselah Model Yhh" med sine krefter, som hører hjemme på bane, kun kjøres av datamaskin dersom sjåføren er under 60 år.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    4.045
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tiltak mot ruskjøring ordnes med en blåsetut og øye-avleser i bilen, ikke TFSD.
    Men apropos fsd: av hva mine observasjoner av idiotkjøring, neglisjering av åpenbare trafikkregler og dårlig impulskontroll tilsier, hvor "Tessselahh Model Yhh"-sjåfører er overrepresentert og gir fullstendig faen i omgivelsene og øvrige trafikanter, så er det en god idé at "Tessselah Model Yhh" med sine krefter, som hører hjemme på bane, kun kjøres av datamaskin dersom sjåføren er under 60 år.
    Den datamaskinen må programmeres som en «snart pensjonert» lærer, helst med to X kromosomer
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn