...resten av Europa.Tesla vil ihvertfall alle ha, bortsett fra....
...resten av Europa.Tesla vil ihvertfall alle ha, bortsett fra....
Tror det blir en meget bra bil.Den første av BMWs «Neue klasse» introduseres i morgen. iX3 eller hva den skal hete. Da får vi vel spec og pris ganske snart.
Den bygges i den nye fabrikken i Debrecen i Ungarn. Den nye i3 som skal komme neste år skal bygge på en fabrikk i München.
Ja, det blir nok en veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, VELDIG(!) bra bil generelt. Ja: én av de bedre biler som noensinne er laget, ingen tvil, men den når nok likevel ikke opp til anklene til den dårligste av Tesla-modellene som noensinne er laget (om den dårligste teslamodellen finnes da)Tror det blir en meget bra bil.![]()
Øy! Det heter å debunke! Ja, det dukker nok opp et Excel-ark klippet fra internettet som håndfast bevis. Får nå også for Guds skyld håpe at BMW følger med i timen og har droppet blinklyshendelen. At den er praktisk har vi jo alle fått seriøst debunked her tidligere.Ja, det blir nok en veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, VELDIG(!) bra bil generelt. Ja: én av de bedre biler som noensinne er laget, ingen tvil, men den når nok likevel ikke opp til anklene til den dårligste av Tesla-modellene som noensinne er laget (om den dårligste teslamodellen finnes da)
Det vil snart bli dokumentert her.
Første billansering på noen tid jeg har vært interessert i for egen del.Den første av BMWs «Neue klasse» introduseres i morgen. iX3 eller hva den skal hete. Da får vi vel spec og pris ganske snart.
Den bygges i den nye fabrikken i Debrecen i Ungarn. Den nye i3 som skal komme neste år skal bygge på en fabrikk i München.
"Alle" skulle jo ha VHS og mange kjøper Grandiosa, så vi er vel ikke det mest kvalitetsbeviste folkeslaget...noe nybilsalget desverre viser.BMW neue klasse og Mercedes CLA blir helt sikkert flotte biler men jeg er redd Ole Martin har rett - disse bilene blir nok for de få. Folket vil tydeligvis ha Tesla og billig Kinamikk.
ID 7 er en stor suksess i følge Volkswagen og er norges 6. mest solgte bil så langt i år. At stasjonsvogner ikke selger noe særlig i Kina er intet nytt. VW har forøvrig egne kinamodeller....ID7 sedan/stasjonsvogn selger heller ikke nevneverdig og er allerede trukket fra verdens viktigste marked Kina.
Hjelper lite hva VW sier når Tesla vil ha solgt like mange Y halvannen uke inn september som ID7 solgte i hele Q2.ID 7 er en stor suksess i følge Volkswagen og er norges 6. mest solgte bil så langt i år. At stasjonsvogner ikke selger noe særlig i Kina er intet nytt. VW har forøvrig egne kinamodeller....
Den tabellen kunne jo vært laget i Excel.. Dette sier BMW skal være en Tesla Y konkurrent? Koster 150-250.000,- mer og har omtrent halvparten av bagasjeplassen til Y tross BMW 15 år etter Tesla har designet en elbil fra «bunnen av»?Da synes prisene å være klare på iX3. Har bestilt en annen bil, men må tenke litt på hva jeg gjør nå.....
Vis vedlegget 1143803
Både Audi A6 og Mercedes CLA ser flotte ut. Fint med eit godt utval av elbilar som ikkje er SUV. Skulle eg valt ein ny, ordinær elbil i dag, utan tanke på pris eller forventingar til forhandlar, hadde både A6, CLA og BMW i5 vore høgt på lista. (I den verkelege verda hadde eg nok enda opp med Nissan Leaf mk 3 eller Renault 4, som ville fungert heilt glimrande. Livet, altså.)BMW Neue Klasse og Audi sin nye PPE klasse er milepæler for begge selskapene. Selger ikke disse er det enda mørkere skyer i horisonten for BMW og VAG.
Kva betyr det? At du må teikna ei serviceavtale for å få kjøpa bilen?Personlig mener jeg det er noe betenkelig at begge pålegger servicekost ved kjøp av elbiler fra dem.
Han er en av de salvede i Elons VitnerHar du fortsatt ikke forstått at ikke alle vil ha Tesla
Edit. Alle premiumbiler er stort sett for de få
Ikke hva BMW er sitert på;Har du fortsatt ikke forstått at ikke alle vil ha Tesla
Edit. Alle premiumbiler er stort sett for de få
Y har 117 liter. Frunk er genialt men har man aldri prøvd så forstår man heller ikke vitsen, eksempler er lett tilgjengelige ladekabler og frakt av matvarer i kald frunk.NB: Den har fått en "frunk" på 58 l! Jeg har ikke savnet det på min, men det er jo plass i den nye så hvorfor ikke?
ID7 selger tålig bra (men ikke godt) i Norge. Men ellers i verden ikke fullt så bra.ID 7 er en stor suksess i følge Volkswagen og er norges 6. mest solgte bil så langt i år. At stasjonsvogner ikke selger noe særlig i Kina er intet nytt. VW har forøvrig egne kinamodeller....
Det betyr tvunget service. Mercedes praktiserer samme, 5000,- i årlig sjekk. 25.000,- over 5 år pluss ev utskiftninger av pollenfilter etc.Kva betyr det? At du må teikna ei serviceavtale for å få kjøpa bilen?
Ha ha, når det kommer fra en tesla fan boy, så tar jeg det til inntekt for det motsatte!BMW leverer for dårlig og til altfor høy pris....
For å vera heilt ærleg ser eg ikkje på det som eit grotesk overtramp at ein bil til over ein halv million skal ha årleg inspeksjon til 5000 for å behalda garantien. At det må telja med i totalkostnaden: sjølvsagt. Skulle eg betalt premiumpris for ein ny bil, med garanti, så hadde det ærleg talt ikkje bekymra meg så veldig.Dersom du gir blaffen mister du drivlinjegarantien og det vil du ikke.
Not so nice.
Prisen er nok høyere en Muskboksen - men mange vil nok betale for å få en kvalitetsbil. Og det er jo ikke Tesla...Dette blir aldri noen konkurrent til Tesla; BMW leverer for dårlig og til altfor høy pris, men sånn går det når de velger 100kWh batteri, stålfjærer (se ut som et Karoli family-member på ferietur med litt vekt bak) og omtrent halvparten av bagasjeplassen.
Jeg betalte som tidligere nevnt 11800 for 6 års serviceavtale på min i5. Service hvert annet år - det er vel ikke så mye de gjør. Har fått varsel nå om første service (bremsevæske) i november. Så da går de nok over bilen med finkam og skifter bremsevæske. På en bil til nesten 1,5 mill synes jeg ikke det er så fryktelig. Det har for øvrig ikke vært noe tull med noe som helst de 2 første årene (det skulle da også bare mangle).For å vera heilt ærleg ser eg ikkje på det som eit grotesk overtramp at ein bil til over ein halv million skal ha årleg inspeksjon til 5000 for å behalda garantien. At det må telja med i totalkostnaden: sjølvsagt. Skulle eg betalt premiumpris for ein ny bil, med garanti, så hadde det ærleg talt ikkje bekymra meg så veldig.
«Billig kinamikk» i dag er vel like nedsettende som hva norske bilforhandlere på 80-tallet prøvde å få folket til å tro om japanske biler; «billige riskokere»BMW neue klasse og Mercedes CLA blir helt sikkert flotte biler men jeg er redd Ole Martin har rett - disse bilene blir nok for de få. Folket vil tydeligvis ha Tesla og billig Kinamikk.