Veldig..!Dette er jo skivebom :
![]()
En Viper targa har aldri vært pen/tøff, den ble ikke noe bedre nå!Dette er jo skivebom :
![]()
Du glemte Volvo Amazon, BMW E30, og en drøss amerikanere fra 50/60 tallet.Cruiser: Det er kun seks stasjonsvogner i bilhistorien som imo går an å se på....men ellers står jeg for ovennevnte utsagn. Legg merke til at flerbruksbil og stasjonsvogn IKKE er det samme- det blir det heller aldri. Er stor fan av gode flerbruksere, jeg. Her er lista:
-SAAB 9-5 Estate
- Jaguar X-Type Estate
- Volvo 850 Herregårdsvogn
- Citroën Xantia/C5
- Suzuki Baleno ´98+
Ja, og det er jo aldri stygt - eller er det det?Dessuten får man rullegardin for sidevinduer bak + bakrute som ekstrautstyr.
Laksetrapp har vel aldri forbedret bil-design
Granadatvillingen Consul kom også som en praktfull coupe/fastback. Min "bestekompis" fra gymnasietiden hadde en pappa som var verksmester hos Ford, og han "lånte hjem" en slik en med en (for den tiden) enorm sekser. 3,0 eller 3,5 liter. Den bilen gikk som en kule! ( vi snakker 70 tallet ! ) Og hvis jeg husker riktig så hadde denne laksetrapp.Kommer an på hvilken bil det er, det, Red! Fords store 80s-ikon på siden av Sierra Cosworth- Granada- SKAL ha enOm den har 2,3 eller 2,8-motor kan være så som så med. Sålenge det er en sekser. Som kjent, var 2,3en den tids minste av arten i Granada. Men bilen hadde så mye plass at det ble en av de beste cruiserne..såfremt det lå en liten sementsekk i bagasjen for å stabilisere . Også her ødela de selvfølgelig bilen med en absolutt hideous stasjonsvogn...Men sedanen var- og er- fin, den..
Ahhh....her kreves en opprydding. Britiske Consul kom med en britisk V4 på 1.7, senere 2 liter liter, må ikke forveksles med den tyske v4 som SAAB brukte. Senere kom Consul med Pintomotoren, altså en 2 liters rekkefirer. Dessuten ble den levert med en britisk 3.0 V6.Spiralis: Lamborghini Miura P400S har...
Consul hadde treliter. Og den minste Granadamotoren var en toliters bensiner..ca 100 hk. En god venn av meg hadde en blå sånn en i flere år Og vi hadde selv en 2,3. 1978-modell...
Hva faen er dette! Skal vi liksom har kunnskap når vi snakker bil også nå? Skal det ikke finnes et reservat for oss som vil diskutere uten å vite.Ahhh....her kreves en opprydding. Britiske Consul kom med en britisk V4 på 1.7, senere 2 liter liter, må ikke forveksles med den tyske v4 som SAAB brukte. Senere kom Consul med Pintomotoren, altså en 2 liters rekkefirer. Dessuten ble den levert med en britisk 3.0 V6.Spiralis: Lamborghini Miura P400S har...
Consul hadde treliter. Og den minste Granadamotoren var en toliters bensiner..ca 100 hk. En god venn av meg hadde en blå sånn en i flere år Og vi hadde selv en 2,3. 1978-modell...
Tyske Granada hadde 1.7 V4, 2.0, 2.3 og 3.0 V6, alle tyske motorer. Granada kom senere med 2.0 Pintomotor.
Pintomotoren er opprinnelig amerikansk, men ble brukt i Taunus, Consul/Granada, Sierra og Scorpio i 1.3, 1,6 og 2.0 versjoner. 2.0 Cosworth bruker samme blokken.
Dette var dagens billeksjon.
Nei, det har de aldri hatt originalt bortsett fra muligens Consul. Ford = drittbil uansett årgang så cred får de ikke.Kommer an på hvilken bil det er, det, Red! Fords store 80s-ikon på siden av Sierra Cosworth- Granada- SKAL ha enOm den har 2,3 eller 2,8-motor kan være så som så med.
Feil.Kommer an på hvilken bil det er, det, Red! Fords store 80s-ikon på siden av Sierra Cosworth- Granada- SKAL ha en![]()