Bil, båt og motorsykkel Howto: ødelegge en ellers fin bil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    cruiser

    Gjest
    Tråler ofte finn som tidtrøyte, slutter aldri å la meg overraske over hva noen gjør med bilene sine.
    Har du andre eksempler så kom med dem.

    28_1488125170.jpg
    28_730974188.jpg 28_1948481808.jpg
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Syntes den så ok ut ,ett ellers veldig lite spennende karroseri har fått litt detaljer IMO
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Bortsett fra klistremerkene på vinduer og dør, så var den ikke aller verst. Synes faktisk mange ødelegger utseende på bilene sine ved å ha solfilm på sidevinduene bak. Bilen ser fort todelt ut
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Det blir litt sånn når f.eks en bakdør er lakkert etter en skade, og lakkereren ikke har truffet helt rett farge - grusom stygt. Har faktisk sett en som hadde litt vellykket solfilm på en Volvo stasjonsvogn. Lys solfilm på vindu fordør, litt mørkere på bakdør og mørkest på sidevindu i bagsjerom.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.019
    Antall liker
    8.213
    Torget vurderinger
    1
    Finnes endel eksempler i drømmebiltråden.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.019
    Antall liker
    8.213
    Torget vurderinger
    1
    Bortsett fra klistremerkene på vinduer og dør, så var den ikke aller verst. Synes faktisk mange ødelegger utseende på bilene sine ved å ha solfilm på sidevinduene bak. Bilen ser fort todelt ut
    Helt enig. Det ødelegger bilens linjer. Dessuten er det helt ubegripelig unyttig; ikke ser hvor du rygger i mørke, regnvåte høstkvelder og passasjerene lurer på hvorfor det er så mørkt ute.
    Det synes å ha blitt en farsott her i landet og er en av grunnene til at jeg måtte til utlandet for å finne meg bruktbil...
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    C

    cruiser

    Gjest
    Kjører mye på kryss og tvers i sydligere strøk med barn i baksete, solfilm bak kan være gull verdt! Gjerne profft utført og ikke så opplagt som på denne bilen
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kjører mye på kryss og tvers i sydligere strøk med barn i baksete, solfilm bak kan være gull verdt! Gjerne profft utført og ikke så opplagt som på denne bilen
    moderne automobiler er utstyret med en knapp som der står A/C. Det kan være suksessfullt for både forsete og baksetepassasjerer at denne benyttes ved kjøring i varmere strøg, har jeg blivet fortalt. Dessuten, ved kjøp av kvalitetsautomobil, medfølger gjerne sotede glass fra fabrikk. God tur!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.019
    Antall liker
    8.213
    Torget vurderinger
    1
    Dessuten får man rullegardin for sidevinduer bak + bakrute som ekstrautstyr.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    C

    cruiser

    Gjest
    Kjører mye på kryss og tvers i sydligere strøk med barn i baksete, solfilm bak kan være gull verdt! Gjerne profft utført og ikke så opplagt som på denne bilen
    moderne automobiler er utstyret med en knapp som der står A/C. Det kan være suksessfullt for både forsete og baksetepassasjerer at denne benyttes ved kjøring i varmere strøg, har jeg blivet fortalt. Dessuten, ved kjøp av kvalitetsautomobil, medfølger gjerne sotede glass fra fabrikk. God tur!
    AC er fint det.. men det hjelper lite mot å få sola mitt i pæra eller i en skjerm. For øvrig så har jeg kvalitetsautomobil med skikkelig soting, effektfull og diskré
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Den "pappaudien" var kreativ
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Bortsett fra klistremerkene på vinduer og dør, så var den ikke aller verst. Synes faktisk mange ødelegger utseende på bilene sine ved å ha solfilm på sidevinduene bak. Bilen ser fort todelt ut
    Helt enig. Det ødelegger bilens linjer. Dessuten er det helt ubegripelig unyttig; ikke ser hvor du rygger i mørke, regnvåte høstkvelder og passasjerene lurer på hvorfor det er så mørkt ute.
    Det synes å ha blitt en farsott her i landet og er en av grunnene til at jeg måtte til utlandet for å finne meg bruktbil...
    Grunnen til at det er slik her i landet, er at det er ulovlig med film på siderutene forran (om den så er helt transparent).
    Kjørte selv med 40% film på alle ruter utenom frontruten på stasjonsvogna mi. Denne dempet innsyn, men gikk ikke utover utsynet i nevneverdig grad. Etter en uheldig eu-kontroll ble jeg pålagt å fjerne filmen på rutene forran og endte opp med "delt" bil.

    I mine øyne ser det helt ok ut så lenge man ikke har mørk film.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da får man heller la være.


    Et knippe med "todelte biler"

    IMG_7420.jpg IMG_7421.jpg IMG_7422.jpg IMG_7423.jpg IMG_7424.jpg IMG_7425.jpg
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.019
    Antall liker
    8.213
    Torget vurderinger
    1
    Todelte biler er fryktelig stygt!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    6

    65finger

    Gjest
    Kjøpte nettopp ny bil. La merke til at den var todelt i dag etter å ha lest denne tråden. Selvsagt hvis man lar øynene med jevne mellomrom kjæle med doningen kan slikt virke forstyrrende.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan en ellers fin bil kan ødelegges? Enkelt. Bygg en stasjonsvognsutgave av den samme bilen.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det er spesielt flott når man bare sette "en kasse" på sedanen.

    renault-laguna-stasjonsvogn-08.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cruiser: Det er kun seks stasjonsvogner i bilhistorien som imo går an å se på....men ellers står jeg for ovennevnte utsagn. Legg merke til at flerbruksbil og stasjonsvogn IKKE er det samme- det blir det heller aldri. Er stor fan av gode flerbruksere, jeg. Her er lista:

    -SAAB 9-5 Estate
    - Jaguar X-Type Estate
    - Volvo 850 Herregårdsvogn
    - Citroën Xantia/C5
    - Suzuki Baleno ´98+
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Syns denne også funker
    ...
    For ikke å snakke om vakre 156 sportwagon. Kompromissløs skjønnhet. Jeg synses også 3-serie stasjonsvogn er finere enn sedan eller toupéversjonene. Og det var vel det.....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.019
    Antall liker
    8.213
    Torget vurderinger
    1
    For ikke å snakke om vakre 156 sportwagon. Kompromissløs skjønnhet. .
    Ja. Unntaket som bekrefter regelen. Tegnet av Walter de Silva. Han tegnet også Audi A5, Audi R8 og VW Up! A5 er forøvrig hans personlige favoritt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ulempen med disse bilene med "ryggsekk", er at det blir for mange dører


    IMG_7427.JPG
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    BMW X6 etter en tur til en litauisk tuner. X6 er ikke særlig vakker i utgangspunktet, men dette tar kaka!


    BMW-X6-AG-Alligator-1-750x500.jpg

    BMW-X6-AG-Alligator-6.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.522
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Cruiser: Det er kun seks stasjonsvogner i bilhistorien som imo går an å se på....men ellers står jeg for ovennevnte utsagn. Legg merke til at flerbruksbil og stasjonsvogn IKKE er det samme- det blir det heller aldri. Er stor fan av gode flerbruksere, jeg. Her er lista:

    -SAAB 9-5 Estate
    - Jaguar X-Type Estate
    - Volvo 850 Herregårdsvogn
    - Citroën Xantia/C5
    - Suzuki Baleno ´98+
    Amazon var da faktisk banebrytende da den kom som "Herregårdsvogn". Og forøvrig min personlige favoritt: Range Rover. Den har forøvrig aldri blitt levert som sedan fra fabrikken. Men det finnes en og anne som er ombygget i ettertid.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Den hadde jeg faktisk som lekebil i sin tid. Mener det var en Corgi toys. Det er vel opprinnelig en ombygd Pontiac GTO om jeg ikke husker feil
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Naboen har akkurat en slik en. Er noe rart med designet på den. Den er i mine øyne for lang.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis: Hvordan våger du??? Range Rover er en 4WD FLERBRUKSBIL. IKKE ei stasjonsvogn. Forøvrig en av mine favoritter i klassen.
    TT: Hva kan du ellers vente fra Litauen???? Men kontra originalen har han faktisk forbedra den. Landsbergis Limo, det der.

    Jeg må forresten få tilføye Mini Clubman til lista over "tålige" stasjonsvogner.. De er-dessverre- eid av BMW nå, Mini, men disse bilene er og blir like britiske som Fish & Chips. Godt er forresten det. Hvis du uansett skal bruke penga dine hos BMW, ta for all del ut en Mini fra showroom..Kunne faktisk godt tenkt meg Clubman, dersom den var stor nok for handi-bruk..Fordi disse bilene faktisk har særpreg. Og en hel del fiffige løsninger.

    En måte til for å ødelegge biler: Send dem innom Richard Rawlings aka Boss Gas Monkey, Dallas TX..For noen år siden bygde de den mest gufne F40 jeg NOEN SINNE har sett:mad: Visse biler skal være slik de ble skapt- helt og holdent uten endringer. Hele sin historie. Dessuten burde Rat Look avskaffes ved lov.
     
    Sist redigert:

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.193
    "Anyone can restore a classic. It takes a real man to cut one up."
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn