YNWA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    5.046
    Sted
    Hverdagen
    Man må tenke på hvilke start en ny trener får også. Best om et skifte kommer slik at ny mann har full styring mot ny sesong, men slipper mest mulig av gammelt grums. Jeg tror Arne kan sitte ut siste kamp i PL og ta farvel samme dag, så kan ny mann ta over dagen etter. Og helt greit om det ikke blir maks belastning første år. Her er det toppen i Europa og kamper mot Glimt ;) som gjelder, det tar litt mer enn ett år.

Proffen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Ryker Slot asap, minsker risken for spillerexits….
    Tror mange av de er minst like lei Slot som meg….

mvh
    Proffen

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    5.046
    Sted
    Hverdagen
    Moderne fotball er så tøft med hensyn på belastning at det er ikke rart at lag og spillere sliter. Nå får PSG fri før returen mot Liverpool. Dette betyr veldig mye om jeg skal sammenligne med det jeg kjenner best til, Glimt. Ei uke med trening på samhandling og å hente seg inn er en luksus man ikke har som spiller på et topplag i Premier League. De som løser dette best, vinner. Champions League i rehabilitering.

Den ekstreme kampbelastningen er rett og slett galskap og ikke noe vi som elsker fotball vill ha noe av. Det går utover fotballen og må løses.

Den globale fotballforeningen, publiserte en rapport om overvåking av spillernes arbeidsmengde

It reported that 88 per cent of performance experts within professional football agreed that players should not take part in more than 55 matches per season. Thirty-one per cent of the 1,500 players in the sample had more than 55 matchday squad inclusions.

FIFPro also advised that players need at least 28 consecutive days off between seasons, ideally up to 42, with a flexible 14-day break during a season. Yet there has been no winter break in the 2024-25 Premier League and Arsenal, as an example of an elite team who were competing on four fronts at home and in Europe between the November international break and early February, played 21 games in an unbroken 75-day block.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.219
    Sted
    Oslo
    Nå får PSG fri før returen mot Liverpool. Dette betyr veldig mye om jeg skal sammenligne med det jeg kjenner best til, Glimt. Ei uke med trening på samhandling og å hente seg inn er en luksus man ikke har som spiller på et topplag i Premier League. De som løser dette best, vinner. Champions League i rehabilitering.

Fri, trening og restitusjon på Marbella "hjalp" jo mye for B/G.
    Håper Liverpool kan ta en Sporting til uka

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    5.046
    Sted
    Hverdagen
    Sporting hadde ei uke fri før de maltrakterte Glimt :) Alle så hva det gjorde for dem.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn